abonnement Unibet Coolblue
pi_191574711
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 19:30 schreef ETA het volgende:

[..]

van 3k bruto 2k netto overhouden, dan zit daar waarschijnlijk een pensioenpremie en/of mooie leaseauto bij.
Ja dat maakt het best verneukeratief om alles te vergelijken, net als buitenlandse inkomens zonder uitgebreidere vergelijkingen.
pi_191575021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:28 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik dacht dat je als trader bij een partij als Flow Traders op ~4500 begint? Jij werkt bij een bank/vermogensbeheerder?
Ik werk bij een bank, inderdaad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:03 schreef Bananenman het volgende:

[..]

FlowTraders doet ook wel iets anders (lees: ingewikkelders) dan het simpelweg uitvoeren van orders, ik denk dat dit het verschil wel verklaart.
Ja en nee. De meeste traders bij Flow zijn net als ik Execution Traders - ze maken geen beleggingsbeslissingen, dat doen algoritmen. Ze dragen wel aan die algoritmen, die met name gemaakt worden door quants, bij. Dat verklaart een deel van het verschil in die zin dat het complexer werk is. Grootste deel van het verschil zit er echter in dat Flow (a) voor eigen rekening handelt en (b) als zodanig gereguleerd wordt als zijnde een prop firm en er niet echt sprake is van een bonuslimiet, terwijl bij mij geen enkele in Nederland gestationeerde Trader (meer) een bonus krijgt. In mijn omgeving zijn sommige traders van 100k naar 40k bruto per jaar gegaan de afgelopen jaren daardoor. Er wordt bij ons daarnaast ook echt actief gestuurd op loonkosten.
pi_191582469
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:35 schreef TwoOunces het volgende:

[..]

Ik werk bij een bank, inderdaad.
[..]

Ja en nee. De meeste traders bij Flow zijn net als ik Execution Traders - ze maken geen beleggingsbeslissingen, dat doen algoritmen. Ze dragen wel aan die algoritmen, die met name gemaakt worden door quants, bij. Dat verklaart een deel van het verschil in die zin dat het complexer werk is. Grootste deel van het verschil zit er echter in dat Flow (a) voor eigen rekening handelt en (b) als zodanig gereguleerd wordt als zijnde een prop firm en er niet echt sprake is van een bonuslimiet, terwijl bij mij geen enkele in Nederland gestationeerde Trader (meer) een bonus krijgt. In mijn omgeving zijn sommige traders van 100k naar 40k bruto per jaar gegaan de afgelopen jaren daardoor. Er wordt bij ons daarnaast ook echt actief gestuurd op loonkosten.
Hmm, dat laatste is wel een flinke achteruitgang. Is er dan geen enorme leegloop bij jullie van mensen die de overstap maken naar partijen als Flow (en heb je zelf die ambitie)?
pi_191587863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:59 schreef Bananenman het volgende:
Hmm, dat laatste is wel een flinke achteruitgang. Is er dan geen enorme leegloop bij jullie van mensen die de overstap maken naar partijen als Flow (en heb je zelf die ambitie)?
Je moet wel over kúnnen stappen naar een jongen als Flow natuurlijk hč, het is vaak wel een wat ander profiel. Heel vreemde econometristen/alphamannetjes-combo. Meen dat de gemiddelde compensatie per fte in topjaar 2018 net iets minder dan drie ton was (waarvan ~ 3/4 bonus); nu zal de mediaan misschien een betere indicatie geven, maar toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191609553
01: Bedrijfstak: proces industrie/ Chemie
02: Functie: Proces operator
03: Opleiding: Bachelor Chemie + vapro C
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 33,6h
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4200 incl 30% ploegenpremie, excl: 3250
09: Netto maand salaris:2850 excl: 2400
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring: 4 jaar nu, 2de werkgever goee kunnen onderhandelen, maar vind dat het meer kan.
12: Goodies: Niet echt alles afgepakt kale cao :).
13: Tevreden?: Neen, te grote verschil tussen mijn salaris/ secundaire voorwaarden dan mijn oudere collega’s. Ik ga nooit zoveel voordelen hebben als hun.
14: (Door)Groei mogelijkheden: in principe wel, Ik wil richting chef groeien. Maar vind zelf dat zij onderbetaald worden voor hun verantwoordelijkheid.
Maar zie wel wat de toekomst geeft. Voorlopig tevreden.
pi_191622773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:59 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Hmm, dat laatste is wel een flinke achteruitgang. Is er dan geen enorme leegloop bij jullie van mensen die de overstap maken naar partijen als Flow (en heb je zelf die ambitie)?
Nee. De sector is veel kleiner geworden en nog steeds krimpende, waardoor men voorzichtig is met wisselen van baan. Daarnaast hebben veel mensen bij ons - althans, degenen die niet van Flow et al afkomen - vaak een ander profiel. Degenen die van dergelijke bedrijven naar ons komen, willen het vaak rustiger aan doen (bijv. omdat ze een gezin hebben) of kiezen expliciet voor een andere cultuur en gaan in de praktijk zelden terug. Ze vertrekken eerder naar een buitenlandse bank of zetten zelf een fonds op. Er zitten mensen hier die afkomstig zijn van Flow, maar we hebben ook ex-IMC'ers en mensen van o.a. Optiver en Jane Street rondlopen. Stuk voor stuk mensen waar veel kennis zit en waar ik erg blij mee ben.

Zelf heb ik de ambitie ingeslikt. Ik wist al toen ik op de middelbare school zat en bezig was met beleggen dat ik het gezochte profiel voor dergelijke firma's niet had. Niet kwantitatief genoeg en ik ben ook niet heel erg competitief. Heb wel een passie voor de markten en ik heb er 0,0 moeite mee om regelmatig 60+-urige werkweken te maken als dat nodig is, maar dat is onvoldoende.

quote:
12s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Je moet wel over kúnnen stappen naar een jongen als Flow natuurlijk hč, het is vaak wel een wat ander profiel. Heel vreemde econometristen/alphamannetjes-combo. Meen dat de gemiddelde compensatie per fte in topjaar 2018 net iets minder dan drie ton was (waarvan ~ 3/4 bonus); nu zal de mediaan misschien een betere indicatie geven, maar toch.
Het is een ander profiel, maar veel mensen vanuit Flow kunnen na een paar jaar ervaring daar prima aarden bij ons. Omgekeerd is dat anders: degenen die starten als trader bij een bank/vermogensbeheerder/fondshuis hebben vaak (maar zeker niet altijd) een minder kwantitatief profiel dan de mensen die IMC, Flow en Optiver aannemen. Bij Optiver was de compensatie vorig jaar gemiddeld 2 ton exclusief het management en 29 mensen kregen een miljoen of meer. Een paar procent van ons personeelsbestand zat boven de 1,5 ton, om maar even het verschil aan te geven.
pi_191683966
01: Bedrijfstak: Marine Services
02: Functie: Commercieel Directeur
03: Opleiding: MSC. Finance
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:7100
09: Netto maand salaris:4900
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 7 jaar, waarvan 1 in deze functie
12: Goodies: laptop, telefoon, flexibele uren en locaties
13: Tevreden?: Niet echt, aan het rondkijken naar alternatieven of een tijdje pauze.
14: (Door)Groei mogelijkheden: niet veel, erg platte organisatie.
pi_191684226
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:03 schreef hoenders het volgende:
01: Bedrijfstak: Marine Services
02: Functie: Commercieel Directeur
03: Opleiding: MSC. Finance
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:7100
09: Netto maand salaris:4900
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 7 jaar, waarvan 1 in deze functie
12: Goodies: laptop, telefoon, flexibele uren en locaties
13: Tevreden?: Niet echt, aan het rondkijken naar alternatieven of een tijdje pauze.
14: (Door)Groei mogelijkheden: niet veel, erg platte organisatie.
werk je niet in Nederland? Aangezien je netto loon te hoog is voor het brutosalaris. Of je moet niet vermelde vergoedingen krijgen.
En verder geen leaseauto in een commerciële functie?
  dinsdag 25 februari 2020 @ 21:52:17 #234
104963 ETA
European Travel Author
pi_191686685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:03 schreef hoenders het volgende:
01: Bedrijfstak: Marine Services
02: Functie: Commercieel Directeur
03: Opleiding: MSC. Finance
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:7100
09: Netto maand salaris:4900
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 7 jaar, waarvan 1 in deze functie
12: Goodies: laptop, telefoon, flexibele uren en locaties
13: Tevreden?: Niet echt, aan het rondkijken naar alternatieven of een tijdje pauze.
14: (Door)Groei mogelijkheden: niet veel, erg platte organisatie.
Zit bruto hoger, maar netto stuk lager. Buitenland of een ruime netto vergoeding ergens?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191691490
Buitenland (UK) en ik heb toegang tot een poole-car maar reis voornamelijk per trein en vliegtuig
  woensdag 26 februari 2020 @ 11:03:38 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191693274
Even een vraagje hier wat wellicht prima past in het kader van dit topic.

Nilsje7 heeft een nieuwe job aangeboden gekregen.
Ik heb netjes mijn huidige bruto jaarsalaris doorgegeven en daar zijn ze iets boven gaan zitten.

Heb net mn contract gekregen en daar staat het bruto bedrag per maand in (niet als jaarsalaris).
Dus het bedrag wat in de aanbieding als jaarsalaris stond gedeeld door 12.

Nu staat de vakantietoeslag apart vermeld.
Ik had mijn totale brutojaarsalaris (incl vakantietoeslag en 13de maand) doorgegeven, zoals het volgens mij altijd hoort.

Betekent het dan dat mijn totale bruto jaarsalaris de genoemde bruto maand salaris x 12 + vakantie toeslag is?
TS kan het niet echt aan ze vragen aangezien ik de eerste werknemer wordt in hun Nederlandse vestiging.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191693443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:03 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje hier wat wellicht prima past in het kader van dit topic.

Nilsje7 heeft een nieuwe job aangeboden gekregen.
Ik heb netjes mijn huidige bruto jaarsalaris doorgegeven en daar zijn ze iets boven gaan zitten.

Heb net mn contract gekregen en daar staat het bruto bedrag per maand in (niet als jaarsalaris).
Dus het bedrag wat in de aanbieding als jaarsalaris stond gedeeld door 12.

Nu staat de vakantietoeslag apart vermeld.
Ik had mijn totale brutojaarsalaris (incl vakantietoeslag en 13de maand) doorgegeven, zoals het volgens mij altijd hoort.

Betekent het dan dat mijn totale bruto jaarsalaris de genoemde bruto maand salaris x 12 + vakantie toeslag is?
TS kan het niet echt aan ze vragen aangezien ik de eerste werknemer wordt in hun Nederlandse vestiging.
Je ging natuurlijk al de mist in ging omdat je je vorige salaris doorgaf. Daar ging je onderhandelingsruimte!
pi_191693465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je ging natuurlijk al de mist in ging omdat je je vorige salaris doorgaf. Daar ging je onderhandelingsruimte!
Ik zou minstens 10% boven mn huidige salaris gaan zitten en dan kenbaar maken dat er echt wel iets financieel tegenover moet staan wil ik op het aanbod ingaan hehe
pi_191693481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:49 schreef hoenders het volgende:
Buitenland (UK) en ik heb toegang tot een poole-car maar reis voornamelijk per trein en vliegtuig
Dit is belangrijk om te vermelden. In zo'n situatie moet je een total package vergelijking maken en zegt bruto-netto niet zo veel.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_191693535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:03 schreef nils7 het volgende:
Ik had mijn totale brutojaarsalaris (incl vakantietoeslag en 13de maand) doorgegeven, zoals het volgens mij altijd hoort.
Er 'hoort' helemaal niks :D
quote:
Betekent het dan dat mijn totale bruto jaarsalaris de genoemde bruto maand salaris x 12 + vakantie toeslag is?
Als dat zo in je aanbieding staat: ja. Ik snap je vraag niet :?

Overigens, als het zo makkelijk gaat had er dus meer in gezeten ;)
pi_191693564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:03 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje hier wat wellicht prima past in het kader van dit topic.

Nilsje7 heeft een nieuwe job aangeboden gekregen.
Ik heb netjes mijn huidige bruto jaarsalaris doorgegeven en daar zijn ze iets boven gaan zitten.

Heb net mn contract gekregen en daar staat het bruto bedrag per maand in (niet als jaarsalaris).
Dus het bedrag wat in de aanbieding als jaarsalaris stond gedeeld door 12.

Nu staat de vakantietoeslag apart vermeld.
Ik had mijn totale brutojaarsalaris (incl vakantietoeslag en 13de maand) doorgegeven, zoals het volgens mij altijd hoort.

Betekent het dan dat mijn totale bruto jaarsalaris de genoemde bruto maand salaris x 12 + vakantie toeslag is?
TS kan het niet echt aan ze vragen aangezien ik de eerste werknemer wordt in hun Nederlandse vestiging.
Vakantiegeld dient altijd apart te worden vermeld op je loonstrook. Vakantiegeld is 8,33% over je bruto maandloon en bouw je dus iedere maand apart op.

Als ze jouw bruto jaarsalaris /12 als bruto maandsalaris hebben gegeven, dan zou ik zeggen dat mijn antwoord op je vraag ja is.
Het is overigens voor veel interpretatie vatbaar wat dus in dit geval in jouw voordeel heeft gewerkt, althans daar neigt het wel naar.

Er zijn werkgevers die de brutoloon als all-in loon berekenen, dus inclusief opbouw vakantiegeld. Maar ik weet niet of het in dat geval wel apart op je loonstrook wordt weergegeven.
As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.
pi_191693826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:18 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zou minstens 10% boven mn huidige salaris gaan zitten en dan kenbaar maken dat er echt wel iets financieel tegenover moet staan wil ik op het aanbod ingaan hehe
hihaho dan heb je ze echt et pakkenz eg!!!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_191693912
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je ging natuurlijk al de mist in ging omdat je je vorige salaris doorgaf. Daar ging je onderhandelingsruimte!
Dit inderdaad. Zeker als je een nieuwe/andere rol gaat doen is je oude salaris totaal niet relevant. En ze moeten je bieden wat ze voor je over hebben. Als ik eerlijk ben heb je dit niet zo handig gespeeld en dan druk ik het nog heel voorzichtig uit.
  woensdag 26 februari 2020 @ 11:59:55 #244
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_191694037
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:03 schreef nils7 het volgende:
Even een vraagje hier wat wellicht prima past in het kader van dit topic.

Nilsje7 heeft een nieuwe job aangeboden gekregen.
Ik heb netjes mijn huidige bruto jaarsalaris doorgegeven en daar zijn ze iets boven gaan zitten.

Heb net mn contract gekregen en daar staat het bruto bedrag per maand in (niet als jaarsalaris).
Dus het bedrag wat in de aanbieding als jaarsalaris stond gedeeld door 12.

Nu staat de vakantietoeslag apart vermeld.
Ik had mijn totale brutojaarsalaris (incl vakantietoeslag en 13de maand) doorgegeven, zoals het volgens mij altijd hoort.

Betekent het dan dat mijn totale bruto jaarsalaris de genoemde bruto maand salaris x 12 + vakantie toeslag is?
TS kan het niet echt aan ze vragen aangezien ik de eerste werknemer wordt in hun Nederlandse vestiging.
Zou sowieso een berekening vragen wat je netto gaat overhouden, want als je meer pensioenpremie betaald ga je er wellicht op achteruit. En nooit nooit nooit nooit nooit je huidige salaris vertellen, gaat ze niets aan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_191694202
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:05 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Hoe kun je van 2400,- bruto, 2050 euro netto overhouden.
Als je bij ons 3000,- bruto verdient dan ontvang je dat bedrag ongeveer netto.
Dan krijg je of maandelijks voor honderden euro's vergoedingen, of licht je werkgever de belastingdienst op.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:16:36 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191694286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:25 schreef marp0 het volgende:

[..]

Vakantiegeld dient altijd apart te worden vermeld op je loonstrook. Vakantiegeld is 8,33% over je bruto maandloon en bouw je dus iedere maand apart op.

Als ze jouw bruto jaarsalaris /12 als bruto maandsalaris hebben gegeven, dan zou ik zeggen dat mijn antwoord op je vraag ja is.
Het is overigens voor veel interpretatie vatbaar wat dus in dit geval in jouw voordeel heeft gewerkt, althans daar neigt het wel naar.

Er zijn werkgevers die de brutoloon als all-in loon berekenen, dus inclusief opbouw vakantiegeld. Maar ik weet niet of het in dat geval wel apart op je loonstrook wordt weergegeven.
Oh had niet op zoveel reacties gerekend.
Het lijkt dus gunstig te zijn in een voorzichtige conclusie.


quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:18 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zou minstens 10% boven mn huidige salaris gaan zitten en dan kenbaar maken dat er echt wel iets financieel tegenover moet staan wil ik op het aanbod ingaan hehe
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 11:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je ging natuurlijk al de mist in ging omdat je je vorige salaris doorgaf. Daar ging je onderhandelingsruimte!
Even een kleine nuance aanbrengen in mijn carriere de afgelopen 12 maanden.
Functie A bij werkgever A gedaan tot en met 31 December 2018
Functie B bij werkgever A gedaan tot en met 31 Juli 2019
Functie C bij werkgever B doe ik nu
Functie D bij werkgever C contract nu gekregen

De aanbieding van Functie D is bijna een verdubbeling van het salaris in Functie A (van A naar B zat een flinke jump).
Daarnaast is de aanbieding van Functie D 10% (zoals ik begrijp zonder vakantietoeslag) meer dan Functie C (incl vakantietoeslag).
Dus ben op zich happy er mee aangezien m'n salaris in 2018 ook al prima voor mij was.
Vandaar weinig onderhandelt eerlijk gezegd.

Daarnaast is Functie D bij een start up (nieuwe vestiging in NL) en een netto berekening zal lastig gaan.
Ik betaal overigens bij mijn huidige werkgever (B) 6x zoveel pensioenpremie dan bij Werkgever A dus meer dan nu zal het nauwelijks worden gok ik.


[edit] toch even de quotes er in gezet.

[ Bericht 14% gewijzigd door nils7 op 26-02-2020 14:05:36 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191694439
Je moet niet alleen kijken naar hoeveel pensioenpremie jezelf betaalt maar vooral naar wat zij betalen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:28:38 #248
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191694450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:27 schreef BEFEM het volgende:
Je moet niet alleen kijken naar hoeveel pensioenpremie jezelf betaalt maar vooral naar wat zij betalen.
Oh ja dat heb ik wel in het contract staan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:31:00 #249
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191694488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:11 schreef rustybolt het volgende:

[..]

Dan krijg je of maandelijks voor honderden euro's vergoedingen, of licht je werkgever de belastingdienst op.
Ik werk voor een grote overheidsinstelling waar duizenden mensen werken. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
En nee, ik ontvang verder geen vergoedingen.
pi_191694621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:31 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik werk voor een grote overheidsinstelling waar duizenden mensen werken. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
En nee, ik ontvang verder geen vergoedingen.
Het is normaal om van 3000 bruto ongeveer 2400 netto over te houden. Dus ik ben benieuwd wat er voor jou anders is. Val je onder een speciaal belastingstarief?

[ Bericht 3% gewijzigd door rustybolt op 26-02-2020 12:50:55 (-) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')