Ja dat denk ik ook wel, vriendin van mij had echttttttttt nog niet gedacht dat ze zwanger zou zijn, maar voelde zich dus wel 'anders'.quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even:
Hoe veel je merkt van een zwangerschap heeft niet per se te maken met 'hoe je ermee bezig bent'. De een merkt er fysiek meer van dan de ander. Ik was bijvoorbeeld al heel vroeg heel, heel erg misselijk en moest continu overgeven terwijl een vriendinnetje al voordat ze wist dat ze zwanger was (het was niet gepland, pas getest bij 11 weken ofzo uiteindelijk) last had van haar rug en bekken. Het verschilt gewoon echt per persoon en per zwangerschap...
Nou ja, ik denk wel dat het uitmaakt of je er mee bezig bent of niet hoor. Als je namelijk onverwacht zwanger bent zul je bepaalde symptomen niet zo snel aan een zwangerschap linken, terwijl als je er bewust mee bezig bent op 6dpo vaak bij elk prikje al denkt "zou het???"quote:Op donderdag 16 januari 2020 08:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even:
Hoe veel je merkt van een zwangerschap heeft niet per se te maken met 'hoe je ermee bezig bent'. De een merkt er fysiek meer van dan de ander. Ik was bijvoorbeeld al heel vroeg heel, heel erg misselijk en moest continu overgeven terwijl een vriendinnetje al voordat ze wist dat ze zwanger was (het was niet gepland, pas getest bij 11 weken ofzo uiteindelijk) last had van haar rug en bekken. Het verschilt gewoon echt per persoon en per zwangerschap...
Dit herken ik wel. Mijn eerste zwangerschap was onverwacht. Ik voelde me de hele week voordat ik ongesteld moest worden heel wazig in m'n hoofd, voelde me echt niet lekker. Ik was bang dat ik iets raars mankeerde, toch maar eerst een testje gedaan, haha. Toen dat mis ging en ik meteen daarna weer zwanger was van dochter, merkte ik datzelfde gevoel ook in de week voor m'n NOD op en nu linkte ik dat wel aan een zwangerschap. Al verschilt het ook weer per zwangerschap heb ik inmiddels gemerkt. Zwangerschap 3 en 4 merkte ik echt helemaal niks van dat wazige gevoel.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk wel dat het uitmaakt of je er mee bezig bent of niet hoor. Als je namelijk onverwacht zwanger bent zul je bepaalde symptomen niet zo snel aan een zwangerschap linken, terwijl als je er bewust mee bezig bent op 6dpo vaak bij elk prikje al denkt "zou het???"
En toch maakt het ook per zwangerschap veel verschil. Bij kind1 had ik al vrijwel direct na bevruchting allerlei symptomen, maar toen was ik er ook erg mee bezig. Bij kind2 had ik 0,0 symptomen, maar ook toen was ik er erg mee bezig.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk wel dat het uitmaakt of je er mee bezig bent of niet hoor. Als je namelijk onverwacht zwanger bent zul je bepaalde symptomen niet zo snel aan een zwangerschap linken, terwijl als je er bewust mee bezig bent op 6dpo vaak bij elk prikje al denkt "zou het???"
Heftig! Sterktequote:Op donderdag 16 januari 2020 12:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn onderzoek was goed, maar toch wilde de gyn IUI voorstellen, met hormonen. Dit voornamelijk vanwege mijn leeftijd en het feit dat ik nog nooit zwanger ben geweest.
Kansberekening zegt dat we 25% kans hebben dat ik komend jaar zwanger word, met IUI 30-40%. Dat vind ik een erg minimaal verschil, als je kijkt naar het gedoe wat het oplevert. (**voor ons nu, in deze situatie. Ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten voor wie het nog veel moeilijker is, sorry als dat wel zo blijkt te zijn**)
Wel ben ik best geschrokken van het lage percentage (gebaseerd op historie, leeftijd, zaadkwaliteit, hoe lang we al bezig zijn).
Even laten bezinken.
Ik ben ook ruim 35, fijn om te horen dat het ook anders kan!quote:Op donderdag 16 januari 2020 22:16 schreef Wolken het volgende:
Ik denk dat ik het voorbeeld wel ben. Ik kon niet zwanger zijn dus ik heb niks gemerkt. Ja, ik was moe maar had een heel druk seizoen achter de rug. Ja, ik werd wat dikker maar ik at ook wat meer. Ja, er was gerommel in mijn buik maar ik heb wel vaker last van mijn darmen. Etc etc. Toen ik het eerste onmiskenbare symptoom had ( pijn in de borsten ) was ik al 16 weken zwanger....
Maria, hoe oud ben je nu dan? Toen ik met mijn 35 voor het eerst bij de gynaecoloog kwam deed ze eigenlijk heel nonchalant over mijn leeftijd.
Kan me voorstellen dat dit wel even moet landen, ja. Lage slagingskans, dan zinkt de moed wel even in je schoenen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Mijn onderzoek was goed, maar toch wilde de gyn IUI voorstellen, met hormonen. Dit voornamelijk vanwege mijn leeftijd en het feit dat ik nog nooit zwanger ben geweest.
Kansberekening zegt dat we 25% kans hebben dat ik komend jaar zwanger word, met IUI 30-40%. Dat vind ik een erg minimaal verschil, als je kijkt naar het gedoe wat het oplevert. (**voor ons nu, in deze situatie. Ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten voor wie het nog veel moeilijker is, sorry als dat wel zo blijkt te zijn**)
Wel ben ik best geschrokken van het lage percentage (gebaseerd op historie, leeftijd, zaadkwaliteit, hoe lang we al bezig zijn).
Even laten bezinken.
Good luck Sway-quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:31 schreef Sway- het volgende:
Ik sluit me graag aan. Ong 6 weken geleden een curettage gehad vanwege een MA, 2 weken geleden bij de gynaecoloog dacht ze dat er een eisprong aan zat te komen maar ben inmiddels ongesteld, dus of hij volgde heel erg snel of er was iets anders. Ik zie haar volgende week dus toch maar even vragen waarom ik dan al zo snel ongesteld ben geworden. Maargoed, nieuwe ronde nieuwe kansen. Hopelijk lukt het bij iedereen snel, en blijft het ook goed gaan![]()
Omdat ik al een keer zwanger ben geweest, ook al was het maar kort, vind ik alles zo lang duren. Voelt een beetje alsof ik terug wil wat van ons is 'afgepakt'. Veel respect voor de mensen die al veel langer moeten wachten.
Ik zag ook op tegen de IUI, maar moet zeggen dat het me echt is meegevallen. Ik slikte clomid, dus de eerste 2 weken sowieso geen controles. Daarna ligt het heel erg aan hoe snel je ei rijpt (en hoeveel het er zijn) en hoeveel echo's er nodig zijn. Ze zijn erg bang voor een meerling, dus als je ook maar iets teveel eieren hebt dan is de poging klaar..quote:Op vrijdag 17 januari 2020 17:23 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ik ben ook ruim 35, fijn om te horen dat het ook anders kan!
We gaan voorlopig gewoon lekker door op onze manier, het komt vast goed. Mijn man werd al helemaal recalcitrant van die 25%
Hij zei dat ze bij mij dan met hormonen wilde gaan werken, dus hormonen spuiten en vervolgens een spuit voor de eisprong. Om een tweede ei te laten rijpen naast mijn normale ei om de kans te verhogen. Blijkbaar. Maar dan is de kans op een meerling ook hoger, dus ik vind het wel vreemd.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:16 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zag ook op tegen de IUI, maar moet zeggen dat het me echt is meegevallen. Ik slikte clomid, dus de eerste 2 weken sowieso geen controles. Daarna ligt het heel erg aan hoe snel je ei rijpt (en hoeveel het er zijn) en hoeveel echo's er nodig zijn. Ze zijn erg bang voor een meerling, dus als je ook maar iets teveel eieren hebt dan is de poging klaar..
Succes met je keuze, het is ook niet niks.
Ik zou sinds zaterdag al 3 keer hebben getest.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier voorlopig nog geen nieuws. Heb al drie dagen licht bruinverlies. Test van zaterdag en vanochtend beide negatief. (Zit nu op dag 33). Heeeeel soms een licht krampje, maar verder nul komma nul andere symptomen. Dus we blijven maar afwachten...! Mijn vorige ongesteldheid was wel zeer heftig voor mijn doen, dus misschien is deze weer erg laat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ben 1 dag na m’n NOD toch ongesteld geworden, maar echt super licht (waar het normaal altijd behoorlijk zwaar is).Protège moi de mes désirs.
Zit ik er met 2 toch niet ver vanaf!quote:Op maandag 20 januari 2020 18:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik zou sinds zaterdag al 3 keer hebben getest.
Je hebt er misschien niks aan omdat het voor iedereen anders is maar ik had 0 symptomen. Had getest maar toen was die negatief dus dacht dat het niks zou zijn, toen heb ik het een halve week later nog een keer geprobeerd en toen was die wel positief.quote:Op maandag 20 januari 2020 20:45 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Zit ik er met 2 toch niet ver vanaf!Ik probeer mezelf er van te weerhouden om elke dag een test te doen eigenlijk.
En ik verwacht ook gewoon elk moment dat mijn ongesteldheid los barst omdat ik verder totaal geen symptomen heb. Maar ja, misschien is dat deze keer juist wat er anders is? (Al verwacht ik er weinig van, we waren beiden ziekerig rondom de vruchtbare periode) Fingers crossed!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |