Zijn inderdaad meer bronnen te vinden waarin dit staat.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik kan de statement zelf niet vinden, maar kennelijk hebben Harry en William vanmorgen gezamenlijk een statement uitgebracht waarin staat dat de issues die ze volgens sommige bladen hebben helemaal niet bestaan.
https://www.independent.c(...)latest-a9281361.html
Dat is die Leandra ook al aanhaalde.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:34 schreef Ivalo het volgende:
De officiële verklaring is er:
https://www.bbc.com/news/uk-51086477
Ze ontkennen niet dat er issues zijn maar laten wel klem weten dat Harry en Meghan niet worden 'weggepest' door William.
Onvergelijkbare grootheden, imo.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:44 schreef herverwijderd het volgende:
Vraag me af of de familie dit als net zo'n schande ziet als het aftrede van Edward VIII of dat ze stiekem wel blij zijn dat ze niet met harde hand de Royal Family hoeven in te perken.
tuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onvergelijkbare grootheden, imo.
Regerende koning die abdiceert vs. 6e in de lijn van troonopvolging die geen senior royal meer wil zijn.
Ik denk niet dat ze het zien als een schande, maar ik denk dat ze natuurlijk liever hadden gezien dat er minder drama bij kwam kijken. Zonder die belachelijke nieuwe website met allerlei eisen. Als ze nu goede afspraken maken kunnen Charlotte en Louis hier later ook hun voordeel mee doen.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:44 schreef herverwijderd het volgende:
Vraag me af of de familie dit als net zo'n schande ziet als het aftrede van Edward VIII of dat ze stiekem wel blij zijn dat ze niet met harde hand de Royal Family hoeven in te perken.
Nou, dit is alweer voldoende materiaal om een seizoen te vullen...quote:Op maandag 13 januari 2020 16:33 schreef Smallish het volgende:
Heb net de laatste aflevering van The Crown gekeken. Als ze toen eens wisten waar het koningshuis nog in terecht zou komen.....
Klinkt alsof ze uiteindelijk permanent naar Canada gaan verhuizen, of lees ik dat verkeerd?quote:Op maandag 13 januari 2020 18:25 schreef maryen65 het volgende:
Update: https://www.bbc.com/news/uk-51099102
Denk dat dat wel voor de hand ligt ja. UK is met deze kwestie geen optie meer, ze gaan er geen leven meer hebben.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:27 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze uiteindelijk permanent naar Canada gaan verhuizen, of lees ik dat verkeerd?
Dat is waar. Zo jammer dat dit zo uit de hand is gelopen. Als Harry en Meghan definitief naar Canada verhuizen, dan verwacht ik dat ze uiteindelijk (vrijwel) alle koninklijke taken gaan neerleggen.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Denk dat dat wel voor de hand ligt ja. UK is met deze kwestie geen optie meer, ze gaan er geen leven meer hebben.
Mooi om te lezen dat ze hun wens respecteert. Ik vind dit een mooie statement naar Harry en Meghan toe.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:03 schreef Ivalo het volgende:
Opvallend persoonlijke statement van de Queen. Mooi dat ze het heeft over 'my family'.
Slim ook dat het nu duidelijk over Canada gaat. Kunnen al die indianenverhalen over grote mansions in LA ook weer de kast in.
Ik ook, en als ze er werkelijk zoveel moeite mee had als de bladen de afgelopen dagen deden voorkomen dan denk ik dat er een ander statement in totaal andere bewoording was geweest.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mooi om te lezen dat ze hun wens respecteert. Ik vind dit een mooie statement naar Harry en Meghan toe.
Omdat het zijn familie is en blijft? Zijn familie heeft hen niet zoveel aangedaan, lijkt me.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:15 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me sterk af waarom harry gaat mee vergaderen?? Ik zou richting canada gaan en zeggen zoek het maar uit.
overbodig geneuzel en zogenaamde belangrijkheid uiteindelijk gaat alles gewoon door.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Omdat het zijn familie is en blijft? Zijn familie heeft hen niet zoveel aangedaan, lijkt me.
Hij wil wel zijn titels, beveiliging en financiële steun houden. Daarvoor moet hij toch echt zijn familie lief in de ogen kijken.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:41 schreef goldback het volgende:
[..]
overbodig geneuzel en zogenaamde belangrijkheid uiteindelijk gaat alles gewoon door.
S
Onzin, ze willen juist zelf in hun onderhoud voorzien.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij wil wel zijn titels, beveiliging en financiële steun houden. Daarvoor moet hij toch echt zijn familie lief in de ogen kijken.
https://sussexroyal.com/funding/quote:Op maandag 13 januari 2020 20:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Onzin, ze willen juist zelf in hun onderhoud voorzien.
Hun website heeft een hoop geklets over hoe ze op dit moment hun leven financieren. Ze blazen hoog van de toren over het opgeven van de 'Sovereign Grant' wat maar 5% van hun inkomen is. Over de toekomst blijven ze vaag. Het lijkt er wel op dat ze in ieder geval niet van plan zijn om te gaan betalen voor hun beveiliging.quote:
Laten we vooral even afwachten wat er de komende tijd naar buiten komt over hoe men de transitie gaat vormgeven.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:47 schreef Ivalo het volgende:
[..]
Hun website heeft een hoop geklets over hoe ze op dit moment hun leven financieren. Ze blazen hoog van de toren over het opgeven van de 'Sovereign Grant' wat maar 5% van hun inkomen is. Over de toekomst blijven ze vaag. Het lijkt er wel op dat ze in ieder geval niet van plan zijn om te gaan betalen voor hun beveiliging.
''Does their future financial autonomy extend to covering the costs of security?
The provision of armed security by The Metropolitan Police is mandated by the Home Office, a ministerial department of Her Majesty’s Government, responsible for security and law & order.''
Hebben die enig idee wat een website isquote:Op maandag 13 januari 2020 20:47 schreef Ivalo het volgende:
[..]
Hun website heeft een hoop geklets over hoe ze op dit moment hun leven financieren. Ze blazen hoog van de toren over het opgeven van de 'Sovereign Grant' wat maar 5% van hun inkomen is. Over de toekomst blijven ze vaag. Het lijkt er wel op dat ze in ieder geval niet van plan zijn om te gaan betalen voor hun beveiliging.
''Does their future financial autonomy extend to covering the costs of security?
The provision of armed security by The Metropolitan Police is mandated by the Home Office, a ministerial department of Her Majesty’s Government, responsible for security and law & order.''
Ik hoop echt dat de Queen en prins Charles bedingen dat de content van die website wordt herschreven. Het is arrogant en voorbarig, vind ik![]()
wel de lusten niet de lasten had het al voorspeld.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laten we vooral even afwachten wat er de komende tijd naar buiten komt over hoe men de transitie gaat vormgeven.
wie is Megan ?quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:51 schreef Ivalo het volgende:
Ondertussen is Meghan bezig om haar nieuwe leven in Canada vorm te geven qua liefdadigheidsprojecten. Ze bezocht een opvanghuis voor vrouwen in Vancouver om te praten met bewoners en personeel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flauwekul.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:07 schreef goldback het volgende:
[..]
wel de lusten niet de lasten had het al voorspeld.
Meghan, je weet wel. De echtgenote van prins Harry.quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:51 schreef Ivalo het volgende:
Ondertussen is Meghan bezig om haar nieuwe leven in Canada vorm te geven qua liefdadigheidsprojecten. Ze bezocht een opvanghuis voor vrouwen in Vancouver om te praten met bewoners en personeel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gun ze alle geluk en rust...
Ze staat wel in een wat rare houding op die 2de foto.. *** Ziet krantenkoppen..., " Meg zwanger van 2de baby...Deze is iets minder royal " 🙈😁😉
quote:Aan Daily Mail vertelt de bron dat het gaat om het ontslag van twee personeelsleden. „Een huishoudster en een conciërge die permanent in Frogmore Cottage woonden, hoeven niet meer terug te komen.” Zij zouden een andere rol hebben gekregen in Buckingham Palace, waar koningin Elizabeth woont. Ook diverse kamermeisjes en chefs zouden te horen hebben gekregen dat er voor hen geen plek meer is.
Het nieuws over de ontslagen voedt bovendien de geruchten dat Meghan nooit meer wil terugkeren naar Londen. „Meghan zal zich nooit meer in de UK willen settelen”, aldus de bron.
Queen Elizabeth
Koningin Elizabeth zou allesbehalve blij zijn met de recente ontwikkelingen. „Ze heeft zich neergelegd bij hun beslissing om de monarchie achter zich te laten, maar ze is wél kwaad omdat Harry en Meghan Frogmore Cottage pas nog lieten renoveren voor 2,8 miljoen euro aan belastinggeld”, vertelt de bron. „Vlak daarna halsoverkop vertrekken naar het buitenland, komt wel heel erg ondankbaar over. Het zet het koningshuis bovendien in een slecht daglicht, want de belastingbetalers in kwestie kunnen er natuurlijk ook niet om lachen.”
Een renovatie van 2,8 miljoen euro is toch niet gelijk aan weggegooid geld. Een deel of een groot deel zal wel achterstallig onderhoud of een verbetering van de woning zijn. Dat is dus dan een investering wat waarde houdt.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:19 schreef Gunner het volgende:
’Harry en Meghan ontslaan personeel Frogmore Cottage’
[..]
Ach ja ik zit in de verkeerde topicquote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:33 schreef static het volgende:
Lijkt me hier beter op zijn plaats: SHO / Koninklijk Nieuws & Foto's - Deel 29
Ondanks de meer dan discutabele bron.
NP.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 00:43 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach ja ik zit in de verkeerde topic
Een groot deel was ook achterstallig onderhoud, daarbij blijft het sowieso het eigendom van de koningin.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 23:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een renovatie van 2,8 miljoen euro is toch niet gelijk aan weggegooid geld. Een deel of een groot deel zal wel achterstallig onderhoud of een verbetering van de woning zijn. Dat is dus dan een investering wat waarde houdt.
quote:Harry en Meghan doen afstand van hun koninklijke titels
Prins Harry en Meghan zullen in de toekomst niet meer aangesproken worden als zijne/hare koninklijke hoogheid. Ze maken vanaf dit voorjaar geen gebruik meer van hun koninklijke titels, meldt Buckingham Palace zaterdagavond. Vanaf het voorjaar van 2020 ontvangen ze ook geen overheidsgelden meer.
„Na vele maanden aan gesprekken en de meer recente discussies, ben ik blij om te kunnen zeggen dat we een ondersteunende en constructieve weg zijn ingeslagen, die goed is voor mijn kleinzoon en zijn familie”, laat de Britse koningin Elizabeth weten in een verklaring.
„Harry, Meghan en Archie zullen altijd geliefde familieleden blijven.” De Queen bedankt de Sussexes voor hun toewijding aan het land, en zegt blij te zijn dat Meghan zo snel deel is geworden van de familie.
De hertog en hertogin van Sussex zeggen dankbaar te zijn voor de steun van de koningin en de rest van de koninklijke familie. Ze moeten volgens het nieuwe model een stap terugnemen van hun koninklijke afspraken, waaronder militaire gelegenheden. Wel behouden Harry en Meghan hun privé-beschermheerschappen.
Bron: De Telegraaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |