Nee, je mindset is dan iets anders.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]Valt wel mee hoor. Heb zelf ook Dan Brown gelezen. Het is leuk voor aan het zwembad op vakantie bv. Dan heb je ook niet altijd zin om meteen maar een Russische meester te gaan zitten lezen
Ik denk vooral de status wat om zo'n schrijver heen hangt. Ik heb er niks meequote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, je mindset is dan iets anders.
Wat ik me overigens afvraag als je zo'n Russische meester leest: wat is hetgeen dat je erin aantrekt? Is het het verhaal zelf, is het de manier waarop het geschreven is (dus dat vooral de vorm je interesseert), is het een inzicht in de tijdsgeest van de schrijver (ondanks dat het een fictieve roman betreft)?
Ik denk dat je enigszins apart moet zijn om zulke verhalen aan je geest te laten ontsnappen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:00 schreef IxCalypso het volgende:
Ik had hem ooit op facebook toen ik nog facebook had, leuke en interessante man, beetje vaag wel soms
Waarom denk je dat? Misschien zou dat vroeger wel een dingetje zijn om heel cool over te komen maar tegen wie zou je anno 2020 moeten braggen?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:07 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik denk vooral de status wat om zo'n schrijver heen hangt.
Oh zeker, en het is bekend dat hij zwaar verslaafd is geweest aan alcohol. Maar dan nog, als ik een boek zou moeten typen met alcohol op, de ideeën zijn beter absoluut, maar de grammatica hèquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk dat je enigszins apart moet zijn om zulke verhalen aan je geest te laten ontsnappen.
Daarnaast is de man natuurlijk ook zwaar verslaafd geweest aan verschillende substanties, wat denk ik deels heeft bijgedragen aan een rijke fantasie.
Ik heb nog niet veel grote, zware klassiekers gelezen hoor. Toevallig wel Misdaad & Straf en wat mij vooral aansprak was het verhaal en de morele en maatschappelijke kwesties waarvan ik van tevoren al wist die het verhaal met zich meebracht. Het is niet per se zo dat alles wat maar zwaar en hardnekkig is meteen voor een stijve zorgt verderquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, je mindset is dan iets anders.
Wat ik me overigens afvraag als je zo'n Russische meester leest: wat is hetgeen dat je erin aantrekt? Is het het verhaal zelf, is het de manier waarop het geschreven is (dus dat vooral de vorm je interesseert), is het een inzicht in de tijdsgeest van de schrijver (ondanks dat het een fictieve roman betreft)?
Omdat ik het merendeel van die schrijvers toendertijd al niet interessant vond.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Misschien zou dat vroeger wel een dingetje zijn om heel cool over te komen maar tegen wie zou je anno 2020 moeten braggen?
Ja ik heb deze week Dostjevski gelezen!
9 van de 10 reacties: Dosto wie?
Heh, met dit antwoord erbij snap ik nog minder van je reactie. Nou ja zal welquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:17 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Omdat ik het merendeel van die schrijvers toendertijd al niet interessant vond.
Hmm ik vind dat sommige schrijvers te moeilijk schrijven. En ik vraag me af waarom ze dat doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heh, met dit antwoord erbij snap ik nog minder van je reactie. Nou ja zal wel
Meest overrated boek ever. Niet eens Fitzgerald's beste werk ook nog.quote:
Ohh, maar ik vroeg meer naar je andere deel van je reactie. Dat je denkt dat mensen de auteurs lezen vanwege hun status. Daar vroeg ik op waarom denk je dat.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:19 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Hmm ik vind dat sommige schrijvers te moeilijk schrijven. En ik vraag me af waarom ze dat doen.
Ik ben intelligent genoeg om alles te snappen, maar het leest niet lekker weg.
Misschien is een van mijn favoriete films daarom ook wel Once upon a time in the west, little words...quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:19 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Hmm ik vind dat sommige schrijvers te moeilijk schrijven. En ik vraag me af waarom ze dat doen.
Ik ben intelligent genoeg om alles te snappen, maar het leest niet lekker weg.
Dat kan niet want dat is Catcher in the rye al. God wat een kluchtquote:
Oh, omdat veel mensen geven om statusquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ohh, maar ik vroeg meer naar je andere deel van je reactie. Dat je denkt dat mensen de auteurs lezen vanwege hun status. Daar vroeg ik op waarom denk je dat.
Want 1: Anno 2020 wordt er al stuk minder gelezen. 2 als mensen dan al lezen wordt klassieke literatuur vaak overgeslagen
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:21 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Oh, omdat veel mensen geven om statusDat is simpelweg zo these days, en misschien was het altijd al zo.
Vanwege het feit dat auteurs van literatuur over het algemeen een veel grotere vocabulaire hebben om te gebruiken en dit neem ik aan dan ook willen gebruiken om hun boeken artistieker over te laten komen itt auteurs van lectuurquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:19 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Bij lezers heb ik dat gevoel nou nooit heel erg moet ik zeggenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:21 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Oh, omdat veel mensen geven om status
Ja kan, ik zou dat als schrijver zijnde nooit doen. Hoe toegangkelijker hoe beter.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat auteurs van literatuur over het algemeen een veel grotere vocabulaire hebben om te gebruiken en dit neem ik aan dan ook willen gebruiken om hun boeken artistieker over te laten komen itt auteurs van lectuur
Dat is geen criterium.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat auteurs van literatuur over het algemeen een veel grotere vocabulaire hebben om te gebruiken en dit neem ik aan dan ook willen gebruiken om hun boeken artistieker over te laten komen itt auteurs van lectuur
Dat zeg ik dan ook nietquote:
Lijkt mij dat als een schrijver zijn boeken gemaakt artistiek wil doen overkomen, hij of zij het punt een beetje gemist heeft.quote:
Dat is voor iedereen verschillend denk ik. Alhoewel ik ook best geloof dat er mensen zijn die zulke kost inderdaad louter lezen om het (mijns inziens) geforceerde artistieke, belezen of elitaire karakter dat eromheen hangt. Jezelf voorhouden dat iets fantastisch is en je het gelezen móet hebben, omdat het je geestelijk 'verrijkt'.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:07 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik denk vooral de status wat om zo'n schrijver heen hangt. Ik heb er niks mee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |