bron: https://www.ad.nl/wonen/utrecht-start-megabouwproject-10-000-huizen-in-autoloze-wijk~ad1df9b4/quote:Utrecht start megabouwproject: 10.000 huizen in autoloze wijk
Er komen 10.000 nieuwe woningen in de Merwedekanaalzone, ongeveer even veel als in omliggende dorpen in totaal staan. De gemeente komt daarmee tegemoet aan de enorme vraag naar woningen, vooral voor starters. Bijzonder is dat de nieuwe wijk nagenoeg autoloos moet worden en voor een groot deel in eigen energie voorziet.
Dertig procent van de huizen valt in de sociale sector, met huren tot 720 euro per maand vijftien procent in de middencategorie met huur tot 970 euro en tien procent is te koop tussen twee en drie ton. Het betreft dan appartementen variërend van veertig tot tachtig vierkante meter. De resterende 45 procent van de huizen valt in de vrije sector met hogere huur- en koopprijzen.
De gemeente heeft het plan vanochtend samen met projectontwikkelaars en woningbouwcorporaties gepresenteerd en bekrachtigd met een handtekening. Omwonenden en andere belanghebbenden mogen er vanaf eind deze maand op reageren. Later dit jaar stelt de gemeenteraad het plan vast. Dan kunnen de bouwplannen verder uitgewerkt worden. Utrecht hoopt dat de eerste paal over twee jaar de grond in kan.
De Merwedekanaalzone is de grootste nieuwbouwlocatie van Utrecht na afronding van Leidsche Rijn. Er moet een wijk verrijzen op het terrein dat deels braak ligt en waar nu nog de remise ligt van busbedrijf U-OV. Die verhuist later dit jaar naar een nieuwe garage naast transferium Westraven.
Honderd meter hoog
Om de extra woningen te realiseren gaat de bouw meer de hoogte in met torens van zeventig meter, met één uitschieter tot maar liefst honderd meter. De meeste hoogbouw is voorzien langs de Europalaan. Door een uitgekiend patroon van woonblokken die in hoogte en omvang verschillen, moet de massaliteit minder opvallen. De Merwedekanaalzone, moet een groen gebied worden, waar alleen verharding te vinden is als dat niet anders kan. Ook de daken krijgen begroeiing, afgezien van drie hectare zonnepanelen. De wijk krijgt het grootste Warmte/Koudeopslagsysteem van Nederland dat gebruik maakt van de warmte in het Merwedekanaal. De wijk moet voor 75 procent in haar eigen energie voorzien, stelt wethouder Diepeveen.
De wijk wordt autovrij en ingericht op fietsers en voetgangers. Automobilisten kunnen hun auto slechts kwijt in ondergrondse garages langs de Europalaan. Per drie woningen is één parkeerplaats beschikbaar. Het is de bedoeling dat maar weinig bewoners een eigen auto hebben en daarentegen gebruik maken van deelauto’s, waarvan er honderden zijn voorzien. ,,Die zullen gegarandeerd beschikbaar zijn,” aldus wethouder Kees Diepeveen.
De Merwedekanaalzone krijgt een uitgekiend plan aan voorzieningen van winkels, scholen, zorgcentrum tot horeca. Het kanaal waaraan het plan zijn naam ontleent wordt als het ware opgenomen in de wijk. Drie nieuwe bruggen zijn voorzien om fietsers en voetgangers een snelle verbinding te geven met Rivierenwijk. Daar wordt betaald parkeren ingevoerd om te voorkomen dat bewoners uit de Merwedekanaalzone daar hun auto stallen.
Dit wordt dus een waar drama.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
bron: https://www.ad.nl/wonen/utrecht-start-megabouwproject-10-000-huizen-in-autoloze-wijk~ad1df9b4/
Geen gek idee, zolang je maar geen baan met leaseauto krijgt
Nee want met een eigen auto is het geen probleem inderdaadquote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geen gek idee, zolang je maar geen baan met leaseauto krijgt
Het idee van zo'n wijk is dat je er niet gaat wonen als je een eigen auto hebt, aangezien je hem nergens kwijt kan.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee want met een eigen auto is het geen probleem inderdaad
Ik denk dat het meevalt. Volgens mij werkt in het China net zo. Daar zijn ook veel meer appartementen dan ondergrondse garageplekken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit wordt dus een waar drama.
Gaaf argument.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat het meevalt. Volgens mij werkt in het China net zo. Daar zijn ook veel meer appartementen dan ondergrondse garageplekken.
Dat snap ik wel, alleen begrijp ik niet zo goed wat een leaseauto ermee te maken heeft.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee van zo'n wijk is dat je er niet gaat wonen als je een eigen auto hebt, aangezien je hem nergens kwijt kan.
In autovrijezones zoals het centrum van Utrecht kunnen de winkels ook al jaren niet bevoorraad worden. Het is gewoon schrijnend om te zien, al die lege etalages. Behalve de tapijtverkoper is elke zaak al jaren door het assortiment heen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe zit dat met winkels? Hoe komen die producten daar dan? Met een vliegend tapijt? Of moet die wijk op de fiets of te voet naar een andere wijk voor hun boodschappen?
Hoe komen ze daar dan aan voedsel?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
In autovrijezones zoals het centrum van Utrecht kunnen de winkels ook al jaren niet bevoorraad worden. Het is gewoon schrijnend om te zien, al die lege etalages. Behalve de tapijtverkoper is elke zaak al jaren door het assortiment heen.
Niemand weet het. Niemand wil er ook nog wonen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe komen ze daar dan aan voedsel?
Ik vind het zo laf van de gemeentes dat ze dat betaald parkeren niet meteen overal invoeren. Je weet toch dat ze het willen doen. Hier in de gemeente doen ze het wijk voor wijk, waardoor de auto's zich als een inktvlek verspreiden. Iedere keer zit weer een nieuwe wijk 2 jaar in de shit tot ze het ''oplossen'' met betaald parkeren. Maar als ze het in 1x doen krijg je misschien wel een opstand van het domme stemvee.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat mij persoonlijk betreft een absolute afknapper, maar wie weet is het wat voor hen die genoegen (kunnen) nemen met de fiets en ov.
Wel een beetje onsympathiek tegen de bewoners/bezoekers van de Rivierenbuurt om daar betaald parkeren in te voeren omdat je kennelijk bang bent dat de bewoners van je nieuwe buurt je idealen anders gaan proberen te omzeilen.
Een werken stel kan doorgaans wel 2 ton lenen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Tien procent is koop tussen de 2 en 3 ton in.
De rest is sociale huur, vrije-sector huur en duurdere koopwoningen.
Dus starters/leraren/politieagenten zijn kansloos om hier iets te kunnen kopen.
Politieagenten heb je toch niet nodig in zo'n prachtige hippiewijk zonder nare fossiele mensen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Tien procent is koop tussen de 2 en 3 ton in.
De rest is sociale huur, vrije-sector huur en duurdere koopwoningen.
Dus starters/leraren/politieagenten zijn kansloos om hier iets te kunnen kopen.
Dit gebeurt al jaren? In elke stad? Je bent toch niet verbaasd over flatgebouwen?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef OllieA het volgende:
Wat een afgrijselijk plan. Mensen als konijnen ophokken in woontorens van 70 meter hoog.
Walgelijk.
Ja, dat probleem speelt hier ook. Gemeente liet zelf een splinternieuw sportcentrum en allemaal winkels neerzetten met ontoereikende parkeerplaatsen waardoor de bezoekers hun auto in de omliggende wijk parkeerden, daar kwamen (logischerwijs) klachten over, en toen werd daar betaald parkeren ingevoerd. Maar o verrassing, de bezoekers en sommige bewoners van die wijk zetten sindsdien de auto een wijk verderop, en dus moet daar dan ook maar betaald worden. Etc, etc.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het zo laf van de gemeentes dat ze dat betaald parkeren niet meteen overal invoeren. Je weet toch dat ze het willen doen. Hier in de gemeente doen ze het wijk voor wijk, waardoor de auto's zich als een inktvlek verspreiden. Iedere keer zit weer een nieuwe wijk 2 jaar in de shit tot ze het ''oplossen'' met betaald parkeren. Maar als ze het in 1x doen krijg je misschien wel een opstand van het domme stemvee.
En zeker in Utrecht; als belangrijkste hub voor treinverkeer.quote:
Umm, met twee startsalarissen in die beroepsgroepen kan je wel een huis kopen tussen de 2 en 3 ton hoor... In je eentje nog niet, maar dan voldoe je weer aan de eisen voor sociale huur, dus dan ben je gebaat bij sociale huurwoningen...quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Tien procent is koop tussen de 2 en 3 ton in.
De rest is sociale huur, vrije-sector huur en duurdere koopwoningen.
Dus starters/leraren/politieagenten zijn kansloos om hier iets te kunnen kopen.
Die worden 's ochtends redelijk vroeg bevoorraad. Net als in het autovrije centrum.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe zit dat met winkels? Hoe komen die producten daar dan? Met een vliegend tapijt? Of moet die wijk op de fiets of te voet naar een andere wijk voor hun boodschappen?
Auschwitz, maar dan verticaal.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef OllieA het volgende:
Wat een afgrijselijk plan. Mensen als konijnen ophokken in woontorens van 70 meter hoog.
Walgelijk.
Hoe dan? Worden de producten met de hand doorgegeven?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Die worden 's ochtends redelijk vroeg bevoorraad. Net als in het autovrije centrum.
Juist. Jij snapt het.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:39 schreef the-eye het volgende:
Dit soort projecten laten duidelijk zien dat Nederland te vol is. Tis jammer dat er weer zoveel jaar overheen zullen gaan voordat men erkent dat het geen succes is en ondertussen slibt het land verder dicht
Plan is dan ook gay as fuck.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:39 schreef probeer het volgende:
Ik ben als Utrechter / Utrechtenaar best blij met dit nieuws.
Ja, Utrecht is veel te vol om zo'n wijk te bouwen. Het is niet alsof dat terrein echt al jaren grotendeels braak ligt ofzo.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:39 schreef the-eye het volgende:
Dit soort projecten laten duidelijk zien dat Nederland te vol is. Tis jammer dat er weer zoveel jaar overheen zullen gaan voordat men erkent dat het geen succes is en ondertussen slibt het land verder dicht
???quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe dan? Worden de producten met de hand doorgegeven?
Ziekenwagen, doktoren, brandweer.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:15 schreef Woelwater het volgende:
Fijn voor de pakketbezorgers en de verwarmingsmonteur.
Is dit een serieuze vraag?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe dan? Worden de producten met de hand doorgegeven?
Goh, een serie verzinsels. Je verwacht het niet he.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ziekenwagen, doktoren, brandweer.
Ook leuk als iemand gaat verhuizen of nieuwe meubels/witgoed heeft gekocht
Ronduit een belachelijk plan wat een wijk terugzet naar 1920
Nee, kamelen daarentegen vind men wel weer hartstikke leuk want multiculti holadijee!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:42 schreef Hathor het volgende:
Mag je je wel voortbewegen op een paard?
Nou dan laat maar zitten, kamelen stinken een uur in de wind.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, kamelen daarentegen vind men wel weer hartstikke leuk want multiculti holadijee!
Lui uit 1933 kunnen wmb de tering krijgenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Plan is dan ook gay as fuck.![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtse_sodomieprocessen
Pakezels.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, want autoloos. Dus hoe komen die producten in de super?
Vrijstelling. Duh.quote:
Hier zal waarschijnlijk ook wel een tijdelijke vrijstelling voor aan te vragen zijn.quote:Ook leuk als iemand gaat verhuizen of nieuwe meubels/witgoed heeft gekocht
Terwijl ze prima betaald parkeren kunnen invoeren en de bewoners een gratis parkeervergunning geven. Misschien zelfs eenmalig 10 euro administratiekosten rekenen. Maar nee hoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat probleem speelt hier ook. Gemeente liet zelf een splinternieuw sportcentrum en allemaal winkels neerzetten met ontoereikende parkeerplaatsen waardoor de bezoekers hun auto in de omliggende wijk parkeerden, daar kwamen (logischerwijs) klachten over, en toen werd daar betaald parkeren ingevoerd. Maar o verrassing, de bezoekers en sommige bewoners van die wijk zetten sindsdien de auto een wijk verderop, en dus moet daar dan ook maar betaald worden. Etc, etc.
Met dezelfde vrachtwagens die ook andere supermarkten bevoorraden. Die zullen daar, als deel van uitzondering, wel voor bepaalde tijden (ik meen 8-9 uur 's ochtends) mogen komen. Nogmaals; net zoals in de auto-vrije binnenstad. Dat deel van Utrecht waar, zegmaar, veel winkels zitten.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, want autoloos. Dus hoe komen die producten in de super?
Suggereer je nu dat de mensen die de ontwikkeling van de Merwedezone al jaren voorbereiden, hier ondertussen meer over nagedacht zouden hebben dan willekeurige Fok!users de afgelopen 10 minuten?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Vrijstelling. Duh.
[..]
Hier zal waarschijnlijk ook wel een tijdelijke vrijstelling voor aan te vragen zijn.
https://www.duic.nl/algem(...)-vleuten-binnenstad/quote:Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft een handige tool online gezet om te kijken hoe hoog het autobezit is per wijk. Wat blijkt: het autobezit in de Utrechtse binnenstad is enorm laag.
Landelijk gezien zijn er gemiddeld 0,9 auto’s per huishouden. In Utrecht ligt dit aantal op 0,6.
[..]
De binnenstad laat een heel ander beeld zien. Het aantal rond de Mariaplaats, Domplein. Neude en Janskerkhof ligt op 0,2.
Ik zou niet durven.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat de mensen die de ontwikkeling van de Merwedezone al jaren voorbereiden, hier ondertussen meer over nagedacht zouden hebben dan willekeurige Fok!users de afgelopen 10 minuten?
Dat lijkt heel wat, maar is niet veel meer dan 500x500 meter kleine kutstraatjes en pleintjes. Daar wonen sinds 1600 al nauwelijks mensen met een auto.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:48 schreef De_Hertog het volgende:
Uit nieuwsgierigheid eens wat statistieken opgezocht:
[..]
...De binnenstad laat een heel ander beeld zien. Het aantal rond de Mariaplaats, Domplein. Neude en Janskerkhof ligt op 0,2. ...
https://www.duic.nl/algem(...)-vleuten-binnenstad/
Vraag me nog steeds af of het gaat werken voor een hele wijk, maar dat is toch een stuk lager dan ik verwacht had.
Verbaasd niet nee, maar ik vind het al jaren walgelijk, die hoogbouw.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit gebeurt al jaren? In elke stad? Je bent toch niet verbaasd over flatgebouwen?
quote:De overheid gedraagt zich (waarschijnlijk onbewust) als monopolist op de grondmarkt en vraagt de prijs die de winst maximaliseert. De prijs van bouwgrond stijgt hierdoor tot ver boven kostprijs. In de regio Zuid-Holland kost landbouwgrond 5,50 euro per m2, bouwgrond 550. Lekker gemakkelijk geld ‘verdienen’ om de gemeentebegroting mee rond te krijgen!
Ja, ze zouden een wat landbouwgrond van bestemming moeten doen wisselen hequote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
Verbaasd niet nee, maar ik vind het al jaren walgelijk, die hoogbouw.
De kunstmatige schaarste van bouwgrond die door het overheidsbeleid wordt gecreëerd leidt tot idiote grondprijzen en het ophokken van mensen in betonnen torens.
Je moet het maar fijn vinden.
[..]
Mensen willen ook allemaal op dezelfde plek wonen, dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
Verbaasd niet nee, maar ik vind het al jaren walgelijk, die hoogbouw.
De kunstmatige schaarste van bouwgrond die door het overheidsbeleid wordt gecreëerd leidt tot idiote grondprijzen en het ophokken van mensen in betonnen torens.
Je moet het maar fijn vinden.
[..]
met een karavaan uitkeringstrekkers met balen op hun rugquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe komen ze daar dan aan voedsel?
Plaatje niet gezien? Amper een kolos gezien, alleen wat huisjes met bomen en hier en daar een flatje ertussen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef OllieA het volgende:
Wat een afgrijselijk plan. Mensen als konijnen ophokken in woontorens van 70 meter hoog.
Walgelijk.
Dat ook nog en jij rijd 1x per week mis op jaarbasis 8000 kilometer en je Sjonnie buurman 20.000 per jaar moet jij dan net zoveel betalen?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:03 schreef Filosoofert het volgende:
Ik zou de vrijheid van mijn auto niet op willen geven.
En die deelauto's is een leuk idee. Vooral als ik zie hoe menig buur met zijn auto omgaat.
Ik neem aan dat iedereen meedoet in onderhoud? Kan de rest betalen voor een paar individuen die met spollende banden wegrijden?
Dusja, mooi idee, en als mensen zonder auto willen is dat natuurlijk alleen maar goed. Voor mij zou het echter geen optie zijn.
Daarom bouwen ze ook voor 10.000 man. Heb je het bericht gelezen?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:13 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is gewoon wereldvreemd of een pesterij.
Dit is niet het moment voor geintjes, dit is het moment om woningen te bouwen, betaalbaar en voor iedereen.
Laat iedeteen maar lekker in torens wonen in de randstad dan vertrek ik wel naar een rustigere plaats.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen willen ook allemaal op dezelfde plek wonen, dan krijg je dat.
Nederland is meer dan de Randstad.
Ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom bouwen ze ook voor 10.000 man. Heb je het bericht gelezen?
Ik hoop dat ze die woningen niet vol krijgen ja zullen wel wat asielzoekers ingestopt worden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daarom bouwen ze ook voor 10.000 man. Heb je het bericht gelezen?
Je mag sowieso niet roken in de deelauto's. Als andere delers daar melding van maken (ze kunnen uiteraard zien wie de auto daarvoor nog gebruikt heeft) zal dat snel lijden tot beëindiging van je contract.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:07 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker fris een deelauto, ik zag laatst zo'n hokje rijden met een kerel die gewoon een peuk zat te roken achter het stuur. En daar mag jij dan lekker in zitten.
daar hebben ze metrosystemen en dergelijke liggen. Hier alleen langzame busverbindingen en als je geluk hebt een stoptrein.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat het meevalt. Volgens mij werkt in het China net zo. Daar zijn ook veel meer appartementen dan ondergrondse garageplekken.
En wat als iemand een peuk rookt en daarna achter het stuur plaatsneemt? Dan stinkt het ook.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je mag sowieso niet roken in de deelauto's. Als andere delers daar melding van maken (ze kunnen uiteraard zien wie de auto daarvoor nog gebruikt heeft) zal dat snel lijden tot beëindiging van je contract.
Of iemand die sowieso stinktquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En wat als iemand een peuk rookt en daarna achter het stuur plaatsneemt? Dan stinkt het ook.
Ik zit zelf ook in meerdere ontwikkelingen en dit lijkt er meer op dat een ontwikkelaar een leuk verhaaltje heeft opgehouden om onder de parkeernorm uit te komen. Scheelt hem miljoenen in het bouwen van ondergrondse garages.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat de mensen die de ontwikkeling van de Merwedezone al jaren voorbereiden, hier ondertussen meer over nagedacht zouden hebben dan willekeurige Fok!users de afgelopen 10 minuten?
Als het een aantal keren gebeurt dat de auto naar rook meurt, zal er melding gedaan worden door andere delers en dan is de "dader" snel gevondenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En wat als iemand een peuk rookt en daarna achter het stuur plaatsneemt? Dan stinkt het ook.
Dat speelt natuurlijk ook een rol, maar het heeft ook te maken met opvattingen over ruimtelijke ordening in Nederland. De idiote grondprijzen en de infrastructuur leiden er domweg toe dat mensen noodgedwongen op een kluitje komen te zitten. Daar wordt niet bepaald creatief op doorgedacht door overheid en politiek, maar men doet al jaren aan meer van hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen willen ook allemaal op dezelfde plek wonen, dan krijg je dat.
Nederland is meer dan de Randstad.
Neehoor. In 1920 had je geen flats van 100 meterquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ziekenwagen, doktoren, brandweer.
Ook leuk als iemand gaat verhuizen of nieuwe meubels/witgoed heeft gekocht
Ronduit een belachelijk plan wat een wijk terugzet naar 1920
Het idee is niet dat jij een auto koopt en dan deelt, een bedrijf koopt de auto's en je kan online zo'n auto reserveren met app en GPS.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:20 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Of iemand die sowieso stinkt
Nee ik deel niks voorlopig van mij is mij zelf voor gewerkt
Nee maar wel die als ratten in een ton op een kleine ruimte moesten levenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Neehoor. In 1920 had je geen flats van 100 meter
Ik snap het idee maar je weet niet wie die auto allemaal uitwoont dat is mijn gedachten er achter.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee is niet dat jij een auto koopt en dan deelt, een bedrijf koopt de auto's en je kan online zo'n auto reserveren met app en GPS.
Als je iedere dag een auto nodig hebt dan is een deelauto niets voor jou.
Maar als je 1x in de week bij je schoonmoeder in Nieuwegein op de koffie gaat (rijdt ook wel OV overigens) dan is het wel verhipte handig om er niet 1 te hoeven bezitten.
Dat is het idee: wel af en toe over een auto kunnen beschikken zonder er 1 te bezitten.
En gewoon fietsen. Dat hele stuk ligt op 5-15 minuten fietsen van Utrecht CS en de uithoek ligt weer wat dichter bij Vaartsche rijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
daar hebben ze metrosystemen en dergelijke liggen. Hier alleen langzame busverbindingen en als je geluk hebt een stoptrein.
Tevens is men daar niet gewend om 2 auto's per huis te bezitten.
Als er schade of vervuiling wordt aangetroffen meld je dat bij het deelbedrijf, die gaan dan kijken wie er voor jou in de auto heeft gereden.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:29 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik snap het idee maar je weet niet wie die auto allemaal uitwoont dat is mijn gedachten er achter.
Lekker je boodschappen voor de deur uitladen in plaats dat gezeul vanuit een parkeergarage veel veel verderopquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:58 schreef Domnivoor het volgende:
Goed plan, zolang ik er niet hoef te wonen![]()
Ik heb liever een eigen stukje grond en een eigen dak.
Ik geloof best dat daar een soort systeem voor is en misschien dat het voor sommige ook zou werken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er schade of vervuiling wordt aangetroffen meld je dat bij het deelbedrijf, die gaan dan kijken wie er voor jou in de auto heeft gereden.
Je denkt te ingewikkeld.
En niemand die je dwingt om zo'n deelauto te gebruiken.
Er komen hier ook allemaal pilots met deelauto's, deel e-bikes, deelscooters, de meesten staan weg te rotten in de regen. Ik vraag me af hoe men op het idee komt dat er in de maatschappij behoefte is voor zoiets. De scooters slaan goed aan bij de jeugd maar verder niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee is niet dat jij een auto koopt en dan deelt, een bedrijf koopt de auto's en je kan online zo'n auto reserveren met app en GPS.
Als je iedere dag een auto nodig hebt dan is een deelauto niets voor jou.
Maar als je 1x in de week bij je schoonmoeder in Nieuwegein op de koffie gaat (rijdt ook wel OV overigens) dan is het wel verhipte handig om er niet 1 te hoeven bezitten.
Dat is het idee: wel af en toe over een auto kunnen beschikken zonder er 1 te bezitten.
Auto gewoon op je opritquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Lekker je boodschappen voor de deur uitladen in plaats dat gezeul vanuit een parkeergarage veel veel verderop
Dat gaat zo fout tokkies die afval uit het raam flikkeren overal zeiken en schijten dan heb je binnen nog geen twee jaar een nieuwe pestuitbraakquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Lekker je boodschappen voor de deur uitladen in plaats dat gezeul vanuit een parkeergarage veel veel verderop
Bedrijven als GreenWheels en MyWheels kunnen bestaan, blijkbaar wordt er toch genoeg gebruik van gemaakt. En het zal van wijk tot wijk verschillen hoe succesvol zoiets kan worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er komen hier ook allemaal pilots met deelauto's, deel e-bikes, deelscooters, de meesten staan weg te rotten in de regen. Ik vraag me af hoe men op het idee komt dat er in de maatschappij behoefte is voor zoiets. De scooters slaan goed aan bij de jeugd maar verder niet.
Precies de cultuur lijkt er hier niet voor te zijn ik zie ze ook maar staan inderdaad altijd stil nobody's gives a fuck.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er komen hier ook allemaal pilots met deelauto's, deel e-bikes, deelscooters, de meesten staan weg te rotten in de regen. Ik vraag me af hoe men op het idee komt dat er in de maatschappij behoefte is voor zoiets. De scooters slaan goed aan bij de jeugd maar verder niet.
Er zijn blijkbaar al 50.000 deelauto's in Nederland en 500.000 mensen die er gebruik van maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:35 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies de cultuur lijkt er hier niet voor te zijn ik zie ze ook maar staan inderdaad altijd stil nobody's gives a fuck.
In Beijng is het bijvoorbeeld normaal fiets pakken elders parkeren en ga je weg pak je weer een fiets.
Er zal best een markt(je) voor zijn maar die is (nog) niet zo groot.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar al 50.000 deelauto's in Nederland en 500.000 mensen die er gebruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |