Heel veel up and coming, het kan nog wild worden dit toernooi.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 02:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Weinig leuke spelers die deelnemen helaas. En de altijd vervelende Van Foreest, ik kon me altijd zo ergeren aan dat volk.
Round 2 - Sunday the 12thquote:Schaker Anish Giri heeft ook in de tweede ronde van Tata Steel Chess, het internationale schaaktoernooi in Wijk aan Zee, remise gespeeld. De Nederlandse grootmeester deelde na 63 zetten het punt met de Amerikaan Fabiano Caruana, de nummer twee van de wereldranglijst.
Sportredactie 12-01-20, 19:51
Giri speelde met de witte stukken en leek licht in het voordeel tegen Caruana, maar het lukte hem niet de Amerikaan een beslissende slag toe te brengen. Beide schakers hadden op het eind naast hun koning alleen nog een toren op het bord en zagen in dat er geen winnaar zou komen.
De Nederlandse nummer negen van de wereld speelde zaterdag in de eerste ronde ook al remise, toen tegen regerend wereldkampioen Magnus Carlsen. De Noor deelde in de tweede ronde het punt met de Chinees Yangyi Yu.
Jorden van Foreest, de tweede Nederlander die actief is bij de masters, kon zijn goede start in Wijk aan Zee geen vervolg geven. Na zijn zege in de eerste ronde op Yu volgde een nederlaag tegen de Amerikaan Jeffrey Xiong.
Carlsen weer zoals gebruikelijk een rustige start met drie remises. Die zet meestal pas halverwege het toernooi even de turbo aan met een paar winstpartijen.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:22 schreef borisz het volgende:
Round 3 - Monday the 13th
Van Foreest, Jorden - Dubov, Daniil 1-0
Carlsen, Magnus - Xiong, Jeffery ½-½
Caruana, Fabiano - Yu, Yangyi 1-0
Anand, Viswanathan - Giri, Anish ½-½
Vitiugov, Nikita - So, Wesley ½-½
Firouzja, Alireza - Artemiev, Vladislav 1-0
Kovalev, Vladislav - Duda, Jan-Krzysztof ½-½
Giri heeft de meeste lastige partijen nu achter de rug..
Heb je die docu wel eens gezien?quote:Op maandag 20 januari 2020 02:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk zakt de immer vervelende van foreest er nog door.
2doc toch? Zeker, was wel geinteresseerd. Maar mijn mening niet echt veranderd. Ik ken de Foreestjes wel van mijn jeugdtoernooien. Was geen genot, laat ik het daarop houden.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je die docu wel eens gezien?
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik zou moeten gokken zijn ze vrij arrogant en snappen ze mensen die minder goed zijn niet? Ik ben serieus benieuwd.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2doc toch? Zeker, was wel geinteresseerd. Maar mijn mening niet echt veranderd. Ik ken de Foreestjes wel van mijn jeugdtoernooien. Was geen genot, laat ik het daarop houden.
Nouja, dat is wel gebruikelijk in het (jeugd)schaken. Competitieve beta-autisten met weinig sociale capaciteiten bij elkaar loopt niet altijd even lekker. Maar in dit geval waren de ouders uiterst onsympathiek en van die 'mijn kind heeft altijd gelijk'-types, en het sportieve gedrag van de kinders was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven (ik heb alleen de oudste 2 echt meegemaakt, maar die deden alles om tegenspelers uit de concentratie te brengen).quote:Op maandag 20 januari 2020 14:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik zou moeten gokken zijn ze vrij arrogant en snappen ze mensen die minder goed zijn niet? Ik ben serieus benieuwd.
Ja, ik vind ook dat ie een erg open spel speelt waardoor er eigenlijk altijd wat leuks gebeurd in zijn potjes. Maar ik voel me ook schuldig tegenover @Mexicanobakker dat ik dat vind. Moeilijk moeilijkquote:Op maandag 20 januari 2020 17:29 schreef recursief het volgende:
Och ik vind het wel mooi wat JvF in dit toernooi laat zien. Het is een leuke bonus als een goede schaker ook nog een prettige persoonlijkheid blijkt te hebben, maar van mij hoeft het niet. Fischer schijnt ook niet de gezelligste te zijn geweest maar wordt toch vooral herinnerd als een briljant schaker.
Nigel Short was ook niet altijd even leuk en de Russen hebben ook wel dingen geflikt die met sportiviteit niet veel te maken hadden. Ik volg de partijen vooral voor het schaakspel en minder voor de karakters van de spelers.
Misschien praat Mexicano gewoon over zichzelf als autistische horkquote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook dat ie een erg open spel speelt waardoor er eigenlijk altijd wat leuks gebeurd in zijn potjes. Maar ik voel me ook schuldig tegenover @:Mexicanobakker dat ik dat vind. Moeilijk moeilijk.
Is ie al beter dan Carlsen?quote:Op zondag 26 januari 2020 18:55 schreef VoMy het volgende:
Van Foreest goed, Giri speelde een heel grijs toernooi. In vrijwel geen enkel middenspel wist ie door te drukken of de tegenstander langdurig in de problemen te brengen. Beetje teleursteend na de vorige 2 jaar.
Caruana die uiteindelijk naar 7 winst 6 remise gaat is stiekem heel erg goed.
Als groot Van Foreestfan kun je dit vermeende indicent waarschijnlijk ook wel waarderen.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2doc toch? Zeker, was wel geinteresseerd. Maar mijn mening niet echt veranderd. Ik ken de Foreestjes wel van mijn jeugdtoernooien. Was geen genot, laat ik het daarop houden.
quote:Vandaag zagen mijn schaakvriend en ik in de 10e ronde in de challengersgroep een Nederlandse grootmeester een toren beetpakken, loslaten en even later een zet doen met zijn koning.
Terwijl zijn tegenstander aan de wandel is. Tja wat doe je dan als toeschouwer?
Heb dit voorval gemeld bij de scheidsrechter maar die vond dat het te laat was voor maatregelen.
Hoogst onsportief op dit niveau !!!!!
Gaat dit over L van Foreest?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Als groot Van Foreestfan kun je dit vermeende indicent waarschijnlijk ook wel waarderen.
https://www.schaaksite.nl(...)emise/#comment-14097
[..]
Wel sfeertje in dat topicquote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat dit over L van Foreest?
Typisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |