Heel veel up and coming, het kan nog wild worden dit toernooi.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 02:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Weinig leuke spelers die deelnemen helaas. En de altijd vervelende Van Foreest, ik kon me altijd zo ergeren aan dat volk.
Round 2 - Sunday the 12thquote:Schaker Anish Giri heeft ook in de tweede ronde van Tata Steel Chess, het internationale schaaktoernooi in Wijk aan Zee, remise gespeeld. De Nederlandse grootmeester deelde na 63 zetten het punt met de Amerikaan Fabiano Caruana, de nummer twee van de wereldranglijst.
Sportredactie 12-01-20, 19:51
Giri speelde met de witte stukken en leek licht in het voordeel tegen Caruana, maar het lukte hem niet de Amerikaan een beslissende slag toe te brengen. Beide schakers hadden op het eind naast hun koning alleen nog een toren op het bord en zagen in dat er geen winnaar zou komen.
De Nederlandse nummer negen van de wereld speelde zaterdag in de eerste ronde ook al remise, toen tegen regerend wereldkampioen Magnus Carlsen. De Noor deelde in de tweede ronde het punt met de Chinees Yangyi Yu.
Jorden van Foreest, de tweede Nederlander die actief is bij de masters, kon zijn goede start in Wijk aan Zee geen vervolg geven. Na zijn zege in de eerste ronde op Yu volgde een nederlaag tegen de Amerikaan Jeffrey Xiong.
Carlsen weer zoals gebruikelijk een rustige start met drie remises. Die zet meestal pas halverwege het toernooi even de turbo aan met een paar winstpartijen.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:22 schreef borisz het volgende:
Round 3 - Monday the 13th
Van Foreest, Jorden - Dubov, Daniil 1-0
Carlsen, Magnus - Xiong, Jeffery ½-½
Caruana, Fabiano - Yu, Yangyi 1-0
Anand, Viswanathan - Giri, Anish ½-½
Vitiugov, Nikita - So, Wesley ½-½
Firouzja, Alireza - Artemiev, Vladislav 1-0
Kovalev, Vladislav - Duda, Jan-Krzysztof ½-½
Giri heeft de meeste lastige partijen nu achter de rug..
Heb je die docu wel eens gezien?quote:Op maandag 20 januari 2020 02:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk zakt de immer vervelende van foreest er nog door.
2doc toch? Zeker, was wel geinteresseerd. Maar mijn mening niet echt veranderd. Ik ken de Foreestjes wel van mijn jeugdtoernooien. Was geen genot, laat ik het daarop houden.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je die docu wel eens gezien?
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik zou moeten gokken zijn ze vrij arrogant en snappen ze mensen die minder goed zijn niet? Ik ben serieus benieuwd.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2doc toch? Zeker, was wel geinteresseerd. Maar mijn mening niet echt veranderd. Ik ken de Foreestjes wel van mijn jeugdtoernooien. Was geen genot, laat ik het daarop houden.
Nouja, dat is wel gebruikelijk in het (jeugd)schaken. Competitieve beta-autisten met weinig sociale capaciteiten bij elkaar loopt niet altijd even lekker. Maar in dit geval waren de ouders uiterst onsympathiek en van die 'mijn kind heeft altijd gelijk'-types, en het sportieve gedrag van de kinders was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven (ik heb alleen de oudste 2 echt meegemaakt, maar die deden alles om tegenspelers uit de concentratie te brengen).quote:Op maandag 20 januari 2020 14:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die bedoelde ik inderdaad. Als ik zou moeten gokken zijn ze vrij arrogant en snappen ze mensen die minder goed zijn niet? Ik ben serieus benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |