Mag ik vragen waarom je het dan toch opneemt voor Brabant terwijl je zelf welvarend bent? Of ben je welvarend geworden in een arbeidersindustrie als aannemer oid?quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Brabant wonen nu eenmaal heel erg veel Tokkies. Dat is altijd al zo geweest. Ik had zo nog 10 tokkiesteden en dorpen kunnen noemen!
Klopt!quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:17 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het dan toch opneemt voor Brabant terwijl je zelf welvarend bent? Of ben je welvarend geworden in een arbeidersindustrie als aannemer oid?
En waarom wonen er juist in Brabant zoveel tokkies? Ben verder wel benieuwd naar die andere tien steden en of Breda en Den Bosch in dat lijstje voorkomen. Sint Willebrord sowieso wel volgens mij alhoewel dat geen stad is.
Waren die mensen eveneens welvarend? Je zou namelijk zeggen dat zich dat vooral in de periferie afspeelt en niet in een nette wijk.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:22 schreef LXIV het volgende:
Kijk, bijvoorbeeld wat wiet-plantages betreft. Niet iedereen in het dorp heeft die. Maar bijv. naast mijn buren zat er een waarvan mijn buurman wist (hele nette mensen die nooit iemand kwaad zouden doen), maar die gaat dan toch geen aangifte doen. Niemand wil verklikken en de overheid wordt op de eerste plaats wantrouwt.
Die mensen komen iig niks te kort. Het is een algemeen Brabantse mentaliteit om je mond te houden, zie ook de link die ik postte.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:31 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Waren die mensen eveneens welvarend? Je zou namelijk zeggen dat zich dat vooral in de periferie afspeelt en niet in een nette wijk.
Daardoor en door de KMA is Breda idd een uitzondering denk ik.quote:Door Bredanaars word veelal neergekeken op Tilburgers 'kruikenzeikers' maar is Breda door hun banden met de Oranjes ook daadwerkelijk minder tokkie dan Tilburg of Eindhoven? Eindhoven is bijvoorbeeld begonnen als arbeidersstad met Philips als motor maar bied inmiddels zoveel meer, ook meer dan Breda.
Maar die dragen tenminste nog nette kledingquote:Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kakkers zijn meestal nog de grootste aso's.
Breda?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 01:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Rotterdam natuurlijk. (enige stad waar je je leven niet zeker bent imo)
Overvecht
Vianen
Breda
Delft, bovenaan zelfs? Vanwege de kakkers of?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 01:00 schreef crocidoliet het volgende:
Delft
Schiedam
Vlaardingen
Spijkenisse
Tiel
Woensel is behoorlijk groot, is die hele wijk tokkie of alleen West (daar ligt WoensXL toch?)? En hoe zit het met de rest van Eindhoven nu en op midlange termijn? Ze waren een aantal jaar terug namelijk uitgeroepen tot slimste regio ter wereld en er lopen volgens mij ook heel wat expats rond wat ook nog wel een toe zou kunnen nemen. Ik vind de visie voor rondom het station, KnoopXL, er mooi uitzien. Jij?quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mensen komen iig niks te kort. Het is een algemeen Brabantse mentaliteit om je mond te houden, zie ook de link die ik postte.
[..]
Daardoor en door de KMA is Breda idd een uitzondering denk ik.
Eindhoven met Woensel komt natuurlijk om in de Tokkies.
Be
Ik ben zelf niet zo'n Eindhoven fan, houd meer van Den Bosch. Maar als geheel is Eindhoven natuurlijk zeker geen Tokkie-stad. Maar toch lopen er genoeg.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:20 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Woensel is behoorlijk groot, is die hele wijk tokkie of alleen West (daar ligt WoensXL toch?)? En hoe zit het met de rest van Eindhoven nu en op midlange termijn? Ze waren een aantal jaar terug namelijk uitgeroepen tot slimste regio ter wereld en er lopen volgens mij ook heel wat expats rond wat ook nog wel een toe zou kunnen nemen. Ik vind de visie voor rondom het station, KnoopXL, er mooi uitzien. Jij?
Roosendaal kun je schrappen hoor, hier krijgt iedereen een kopje koffie dienvoornde deur staat.quote:
Voor Dukenburg (horend bij Nijmegen) gaat het iig op.quote:Op woensdag 29 januari 2020 06:39 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het zijn vooral altijd de buitenwijken/voorsteden
Gouda. Klopt.quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Eerste vier posts en alle vier noemen jullie Den Haag, inclusief iemand die zichzelf haags_kwartiertje noemt.
Dat bepaalde Haagse wijken zoals Duindorp (en Scheveningen?) behoorlijk tokkie zijn staat buiten kijf net zoals dat de Schilderswijk overgenomen lijkt te zijn door salafisten. Rechtvaardigt dat echter een plek in de lijst van meest asociale steden van het land? Je hebt toch namelijk ook hele grote groepen die juist heel beschaafd of zelfs bekakt zijn? Denk alleen al aan al die ambtenaren die werkzaam zijn bij de ministeries en ambassades, de internationale expats, studenten etcetera.
en dat zijn 2 wijken ofzo, die echt veel teveel "credits" hiervoor krijgen, schilderswijk is al enorm veranderd, idem voor transvaal al kan die nog wel flink verbeteren jaquote:Op donderdag 9 januari 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja het gedeelte rondom de binnenstad is prima te doen ja en daar gaat de komende jaren nog meer (positieve) verandering in komen. Het zijn de wijken eromheen die het totaalbeeld een beetje lichtelijk verneuken.
Ok, helemaal eens, Twente kun je niet overslaan in dit topic. Dan nomineer ik gelijk Almelo, met droomwijken als de Kerkelanden en de Riet. Zelfs een heus pauperparadijs genaamd Preston Palace.quote:
Ja ok, Almelo ben ik wel met je eens.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:14 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Ok, helemaal eens, Twente kun je niet overslaan in dit topic. Dan nomineer ik gelijk Almelo, met droomwijken als de Kerkelanden en de Riet. Zelfs een heus pauperparadijs genaamd Preston Palace.
Spijkenisse ja. Wat een droevige stad is dat geworden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |