abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190951396
Alhoewel volks en tokkie geen synoniemen van elkaar zijn gaan ze doorgaans wel hand in hand met elkaar en zou je dus zeggen dat steden als Tilburg bovenaan moeten staan in dit lijstje.

Ze hebben tegenwoordig echter concurrentie van de etnische enclaves in de grote steden.

Door verschillende factoren zie je echter dat asociale groeperingen van zowel allochtone als autochtone komaf de grote stad uitgejaagd worden. Dus, hoe zit dat nu? Wat zijn naar jouw idee de meest asociale steden in Nederland?
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:08:46 #2
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_190951410
Amsterdam
Rotterdam
Den Haag
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_190951419
Tilburg
Zoetermeer
Den Haag
Rotterdam
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:10:25 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_190951423
Zoetermeer
Den Haag
Rotterdam
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_190951439
Den Haag
Zoetermeer
Tilburg
Venlo
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:12:57 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190951455
Heerlen. w/.
And so is the past
pi_190951462
Ik gok dat Almere redelijk hoog scoort.
Zowel kansenparels als tokkies in overvloed.
blablablabla
pi_190951463
Den bosch
pi_190951467
Deventer is nog niet genoemd zie ik.
pi_190951472
Den Helder
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_190951500
Eerste vier posts en alle vier noemen jullie Den Haag, inclusief iemand die zichzelf haags_kwartiertje noemt :P.

Dat bepaalde Haagse wijken zoals Duindorp (en Scheveningen?) behoorlijk tokkie zijn staat buiten kijf net zoals dat de Schilderswijk overgenomen lijkt te zijn door salafisten. Rechtvaardigt dat echter een plek in de lijst van meest asociale steden van het land? Je hebt toch namelijk ook hele grote groepen die juist heel beschaafd of zelfs bekakt zijn? Denk alleen al aan al die ambtenaren die werkzaam zijn bij de ministeries en ambassades, de internationale expats, studenten etcetera.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2020 17:18:09 ]
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:18:29 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190951512
Helmond?
pi_190951519
Heerlen
Tilburg
Almere
Den Haag
Helmond
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190951528
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Eerste vier posts en alle vier noemen jullie Den Haag, inclusief iemand die zichzelf haags_kwartiertje noemt :P.

Dat bepaalde Haagse wijken zoals Duindorp (en Scheveningen?) behoorlijk tokkie zijn staat buiten kijf net zoals dat de Schilderswijk overgenomen lijkt te zijn door salafisten. Rechtvaardigt dat echter een plek in de lijst van meest asociale steden van het land? Je hebt toch namelijk ook hele grote groepen die juist heel beschaafd of zelfs bekakt zijn? Denk alleen al aan al die ambtenaren die werkzaam zijn bij de ministeries en ambassades, de internationale expats, studenten etcetera.
Is toch in elke stad zo. Dan moet je alle steden ontleden qua wijken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:21:12 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190951548
quote:

Kakkers zijn meestal nog de grootste aso's.
And so is the past
pi_190951573
quote:

Dat laatste is maar een klein gedeelte. Je hebt ook nog tokkie gedeeltes als Laak, Moerwijk en Spoorwijk. Alhoewel Den Haag wel positief aan het veranderen is.
pi_190951582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Is toch in elke stad zo. Dan moet je alle steden ontleden qua wijken.
Niet helemaal mee eens. Den Haag heeft een duidelijke functie binnen Nederland waarmee het voortdurend nieuwe hoogopgeleide geciviliseerde personen aantrekt en ik denk dat dat toch wel in enige mate weerstand bied aan de aso's. Ik weet niet of je hetzelfde kunt zeggen over Rotterdam en veel van de kleinere genoemde steden zoals Heerlen en Venlo.
pi_190951650
Hanze Hogeschool gok ik?
pi_190951653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat laatste is maar een klein gedeelte. Je hebt ook nog tokkie gedeeltes als Laak, Moerwijk en Spoorwijk. Alhoewel Den Haag wel positief aan het veranderen is.
Dat gedeelte domineert wel het leven in de binnenstad heb ik het idee, klopt dat? Heb in de binnenstad zelden het gevoel gehad me op aso-grondgebied te begeven terwijl ik in de uithoeken van de binnenstad van Rotterdam bijvoorbeeld me niet altijd aan die indruk kon onttrekken. Wellicht dat ik bevooroordeeld ben hoor omdat ik Den Haag als enige stad met een historische binnenstad die in dit topic word genoemd een mooie stad vind en hun toegevoegde waarde zie ten opzichte van de rest van het land met voorzieningen voor iedereen, zowel de snob als de strandgangers, zeker als je de hele regio meeneemt met Delft en Leiden en binnenkort ook Leidschendam met The Mall of the Netherlands.
pi_190951660
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kakkers zijn meestal nog de grootste aso's.
Meh, snap je punt maar is toch van een andere orde naar mijn idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2020 17:32:15 ]
pi_190951670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:31 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Dat gedeelte domineert wel het leven in de binnenstad heb ik het idee, klopt dat? Heb in de binnenstad zelden het gevoel gehad me op aso-grondgebied te begeven terwijl ik in de uithoeken van de binnenstad van Rotterdam bijvoorbeeld me niet altijd aan die indruk kon onttrekken. Wellicht dat ik bevooroordeeld ben hoor omdat ik Den Haag als enige stad met een historische binnenstad die in dit topic word genoemd een mooie stad vind en hun toegevoegde waarde zie ten opzichte van de rest van het land met voorzieningen voor iedereen, zowel de snob als de strandgangers, zeker als je de hele regio meeneemt met Delft en Leiden en binnenkort ook Leidschendam met The Mall of the Netherlands.
Ja het gedeelte rondom de binnenstad is prima te doen ja en daar gaat de komende jaren nog meer (positieve) verandering in komen. Het zijn de wijken eromheen die het totaalbeeld een beetje lichtelijk verneuken.
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:34:34 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190951682
quote:
12s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:32 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Meh, snap je punt maar is toch van een andere orde naar mijn idee.
In hun eigen bubbel zullen ze best aardig zijn. Naar het plebs niet zo. Dat is zowat de definitie van asociaal.
And so is the past
pi_190951780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja het gedeelte rondom de binnenstad is prima te doen ja en daar gaat de komende jaren nog meer (positieve) verandering in komen. Het zijn de wijken eromheen die het totaalbeeld een beetje lichtelijk verneuken.
Op welke wijken doel je dan zoal naast die je hiervoor reeds genoemd hebt? Met het gebied rond Hollands Spoor (onderdeel van de Schildersbuurt toch?) heeft de gemeente grote plannen dus zullen die wijken op midlange termijn ook niet schoongeveegd worden? En hoe zit het met de omringende steden als Delft, Leiden, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg?

Verbaasde me erover dat Voorburg pal naast Mariahoeve ligt. De ene is (volgens mij) echt welvarend terwijl de andere bekend staat als ghetto.

Hoor over Zoetermeer eigenlijk nooit iets positiefs, waar zit dat 'm in?
pi_190951808
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In hun eigen bubbel zullen ze best aardig zijn. Naar het plebs niet zo. Dat is zowat de definitie van asociaal.
Ik denk dat dat vooral opgaat voor de 'echte' kakkers en dat dat minder van toepassing is op de moderne aftreksels daarvan in de vorm van bijvoorbeeld corpsleden. Velen daarvan zullen zich soms wel eens in denigrerende termen uitlaten over 'het plebs' maar dat gaat veelal gepaard met een knipoog.
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:50:58 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190951863
quote:

Kakkers zijn juist asociaal.
pi_190951941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Kakkers zijn juist asociaal.
Zie mijn post hierboven daarover. Daar wil ik overigens nog wel aan toevoegen dat zelfs dat vooral opgaat voor de jongere kakkers. Ik zie de oudere garde die werkzaam is bij één of andere overheidsinstantie niet snel openlijk gedrag vertonen dat hinderlijk is voor anderen op dezelfde manier als tokkie gedrag simpelweg vanwege hun baan.
pi_190951967
Tilburg word eveneens veel genoemd en kan ik me wel in vinden maar ben benieuwd naar jullie redenen @Fok-it @Cheeseburgert @haags_kwartiertje @SimonedeBeauvoir

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2020 18:00:10 ]
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:08:10 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190952064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:57 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven daarover. Daar wil ik overigens nog wel aan toevoegen dat zelfs dat vooral opgaat voor de jongere kakkers. Ik zie de oudere garde die werkzaam is bij één of andere overheidsinstantie niet snel openlijk gedrag vertonen dat hinderlijk is voor anderen op dezelfde manier als tokkie gedrag simpelweg vanwege hun baan.
Moet je maar eens in de horeca gaan werken op een evenement vol kakkers.

Verder wat je posts hierboven betreft: Den Haag bestaat grotendeels uit tokkies en kakkers, dus dingt het mee voor meest asociale stad van het land.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:10:05 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190952083
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:57 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

In een volksbuurt met tokkies krijgen arbeiders nog wel een een kop koffie of zelfs soep. In een villawijk komen ze klagen dat je te langzaam bent, in de weg staat of teveel lawaai maakt.
And so is the past
pi_190952278
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In een volksbuurt met tokkies krijgen arbeiders nog wel een een kop koffie of zelfs soep. In een villawijk komen ze klagen dat je te langzaam bent, in de weg staat of teveel lawaai maakt.
Zelfs als ze een kleurtje hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2020 18:27:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')