Is toch in elke stad zo. Dan moet je alle steden ontleden qua wijken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Eerste vier posts en alle vier noemen jullie Den Haag, inclusief iemand die zichzelf haags_kwartiertje noemt.
Dat bepaalde Haagse wijken zoals Duindorp (en Scheveningen?) behoorlijk tokkie zijn staat buiten kijf net zoals dat de Schilderswijk overgenomen lijkt te zijn door salafisten. Rechtvaardigt dat echter een plek in de lijst van meest asociale steden van het land? Je hebt toch namelijk ook hele grote groepen die juist heel beschaafd of zelfs bekakt zijn? Denk alleen al aan al die ambtenaren die werkzaam zijn bij de ministeries en ambassades, de internationale expats, studenten etcetera.
Kakkers zijn meestal nog de grootste aso's.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Eerste vier posts en alle vier noemen jullie Den Haag, inclusief iemand die zichzelf haags_kwartiertje noemt.
Dat bepaalde Haagse wijken zoals Duindorp (en Scheveningen?) behoorlijk tokkie zijn staat buiten kijf net zoals dat de Schilderswijk overgenomen lijkt te zijn door salafisten. Rechtvaardigt dat echter een plek in de lijst van meest asociale steden van het land? Je hebt toch namelijk ook hele grote groepen die juist heel beschaafd of zelfs bekakt zijn? Denk alleen al aan al die ambtenaren die werkzaam zijn bij de ministeries en ambassades, de internationale expats, studenten etcetera.
Dat laatste is maar een klein gedeelte. Je hebt ook nog tokkie gedeeltes als Laak, Moerwijk en Spoorwijk. Alhoewel Den Haag wel positief aan het veranderen is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Niet helemaal mee eens. Den Haag heeft een duidelijke functie binnen Nederland waarmee het voortdurend nieuwe hoogopgeleide geciviliseerde personen aantrekt en ik denk dat dat toch wel in enige mate weerstand bied aan de aso's. Ik weet niet of je hetzelfde kunt zeggen over Rotterdam en veel van de kleinere genoemde steden zoals Heerlen en Venlo.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is toch in elke stad zo. Dan moet je alle steden ontleden qua wijken.
Dat gedeelte domineert wel het leven in de binnenstad heb ik het idee, klopt dat? Heb in de binnenstad zelden het gevoel gehad me op aso-grondgebied te begeven terwijl ik in de uithoeken van de binnenstad van Rotterdam bijvoorbeeld me niet altijd aan die indruk kon onttrekken. Wellicht dat ik bevooroordeeld ben hoor omdat ik Den Haag als enige stad met een historische binnenstad die in dit topic word genoemd een mooie stad vind en hun toegevoegde waarde zie ten opzichte van de rest van het land met voorzieningen voor iedereen, zowel de snob als de strandgangers, zeker als je de hele regio meeneemt met Delft en Leiden en binnenkort ook Leidschendam met The Mall of the Netherlands.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat laatste is maar een klein gedeelte. Je hebt ook nog tokkie gedeeltes als Laak, Moerwijk en Spoorwijk. Alhoewel Den Haag wel positief aan het veranderen is.
Meh, snap je punt maar is toch van een andere orde naar mijn idee.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kakkers zijn meestal nog de grootste aso's.
Ja het gedeelte rondom de binnenstad is prima te doen ja en daar gaat de komende jaren nog meer (positieve) verandering in komen. Het zijn de wijken eromheen die het totaalbeeld een beetje lichtelijk verneuken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:31 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat gedeelte domineert wel het leven in de binnenstad heb ik het idee, klopt dat? Heb in de binnenstad zelden het gevoel gehad me op aso-grondgebied te begeven terwijl ik in de uithoeken van de binnenstad van Rotterdam bijvoorbeeld me niet altijd aan die indruk kon onttrekken. Wellicht dat ik bevooroordeeld ben hoor omdat ik Den Haag als enige stad met een historische binnenstad die in dit topic word genoemd een mooie stad vind en hun toegevoegde waarde zie ten opzichte van de rest van het land met voorzieningen voor iedereen, zowel de snob als de strandgangers, zeker als je de hele regio meeneemt met Delft en Leiden en binnenkort ook Leidschendam met The Mall of the Netherlands.
In hun eigen bubbel zullen ze best aardig zijn. Naar het plebs niet zo. Dat is zowat de definitie van asociaal.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:32 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Meh, snap je punt maar is toch van een andere orde naar mijn idee.
Op welke wijken doel je dan zoal naast die je hiervoor reeds genoemd hebt? Met het gebied rond Hollands Spoor (onderdeel van de Schildersbuurt toch?) heeft de gemeente grote plannen dus zullen die wijken op midlange termijn ook niet schoongeveegd worden? En hoe zit het met de omringende steden als Delft, Leiden, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg?quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja het gedeelte rondom de binnenstad is prima te doen ja en daar gaat de komende jaren nog meer (positieve) verandering in komen. Het zijn de wijken eromheen die het totaalbeeld een beetje lichtelijk verneuken.
Ik denk dat dat vooral opgaat voor de 'echte' kakkers en dat dat minder van toepassing is op de moderne aftreksels daarvan in de vorm van bijvoorbeeld corpsleden. Velen daarvan zullen zich soms wel eens in denigrerende termen uitlaten over 'het plebs' maar dat gaat veelal gepaard met een knipoog.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
In hun eigen bubbel zullen ze best aardig zijn. Naar het plebs niet zo. Dat is zowat de definitie van asociaal.
Kakkers zijn juist asociaal.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Zie mijn post hierboven daarover. Daar wil ik overigens nog wel aan toevoegen dat zelfs dat vooral opgaat voor de jongere kakkers. Ik zie de oudere garde die werkzaam is bij één of andere overheidsinstantie niet snel openlijk gedrag vertonen dat hinderlijk is voor anderen op dezelfde manier als tokkie gedrag simpelweg vanwege hun baan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:50 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Kakkers zijn juist asociaal.
Moet je maar eens in de horeca gaan werken op een evenement vol kakkers.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:57 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven daarover. Daar wil ik overigens nog wel aan toevoegen dat zelfs dat vooral opgaat voor de jongere kakkers. Ik zie de oudere garde die werkzaam is bij één of andere overheidsinstantie niet snel openlijk gedrag vertonen dat hinderlijk is voor anderen op dezelfde manier als tokkie gedrag simpelweg vanwege hun baan.
In een volksbuurt met tokkies krijgen arbeiders nog wel een een kop koffie of zelfs soep. In een villawijk komen ze klagen dat je te langzaam bent, in de weg staat of teveel lawaai maakt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:57 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven daarover. Daar wil ik overigens nog wel aan toevoegen dat zelfs dat vooral opgaat voor de jongere kakkers. Ik zie de oudere garde die werkzaam is bij één of andere overheidsinstantie niet snel openlijk gedrag vertonen dat hinderlijk is voor anderen op dezelfde manier als tokkie gedrag simpelweg vanwege hun baan.
Zelfs als ze een kleurtje hebben?quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
In een volksbuurt met tokkies krijgen arbeiders nog wel een een kop koffie of zelfs soep. In een villawijk komen ze klagen dat je te langzaam bent, in de weg staat of teveel lawaai maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |