Nee, Dat lijkt mij ook niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef roos94 het volgende:
ik zou nooit iemand kunnen daten uit die regio.
Ditquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:40 schreef wollah het volgende:
Alle accenten van buiten de Randstad, maar vooral nichterige zachte g accenten
Wat een onzinquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Je bedoelt een dialect? Een accent is een variant op een dialect en een dialect een variant op een taal.
Ja ja, doei!quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Dialect is de manier waarop je een taal schrijft en een accent is de uitspraak
Doe jij nu maar eerst eens je best op ABN.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Dialect is de manier waarop je een taal schrijft en een accent is de uitspraak
@Handleidingquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:45 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Doe jij nu maar eerst eens je best op ABN.
Hij heeft het over de uitspraak, dus hij bedoelt wel degelijk het accent.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Je bedoelt een dialect? Een accent is een variant op een dialect en een dialect een variant op een taal.
Bijvoorbeeld:
Taal: Nederlands
Dialect: Amsterdams
Accent: Amsterdams met mocro insteek
Hm, ik betwijfel het nog een beetje.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij heeft het over de uitspraak, dus hij bedoelt wel degelijk het accent.
Daarbij hoort meestal ook het verschil tussen de F en V en de S en de Z niet kunnen uitsprekenquote:
Dit plus Limburgs en Brabants.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:02 schreef Silven het volgende:
Alles binnen de randstad. Dus haags, amsterdams, rotterdams en utrechts.
Je hebt een Limburgs accent, dat is wat je hoort als een Limburger Nederlands probeert te spreken en de Limburgse taal (die in verschillende delen van Limburg nogal verschilt), dat is wat je hoort als Limburgers onder elkaar zijn. Twee verschillende dingenquote:Op donderdag 9 januari 2020 15:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mensen die Limburgs noemen snappen niet wat een accent is?
Wellicht omdat ik Limburger ben maar ik hoor ook dan het verschil tussen iemand uit Weert, Heerlen, Kerkrade of Maastricht.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Je hebt een Limburgs accent, dat is wat je hoort als een Limburger Nederlands probeert te spreken en de Limburgse taal (die in verschillende delen van Limburg nogal verschilt), dat is wat je hoort als Limburgers onder elkaar zijn. Twee verschillende dingen
Ja, dat heb ik met Brabanders.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wellicht omdat ik Limburger ben maar ik hoor ook dan het verschil tussen iemand uit Weert, Heerlen, Kerkrade of Maastricht.
Dit + alles beneden de rivieren.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:02 schreef Silven het volgende:
Alles binnen de randstad. Dus haags, amsterdams, rotterdams en utrechts.
Drentsquote:
Hoewel Limburgs zeikerig klinkt, is alles nog beter dan die verschrikkelijke harde G. Gorgelend slijm. Alle buitenlanders zijn het hierover eens.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:40 schreef wollah het volgende:
Nee de harde g is het mooistequote:Op donderdag 9 januari 2020 19:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoewel Limburgs zeikerig klinkt, is alles nog beter dan die verschrikkelijke harde G. Gorgelend slijm. Alle buitenlanders zijn het hierover eens.
http://dekritischenood.nl(...)end-gorgelend-slijm/
Dit.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:37 schreef de_boswachter het volgende:
Westerlingen mogen allemaal onder de zeespiegel.
Ojajoh!quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:44 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Praten in 010 en 020Dat is nog erger dan een accent.
Famke Louise.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:11 schreef ebke het volgende:
Als blanke mensen gaan praten als een Marokkaan, ja dat is echt een afschuwelijk Nederlands accent.
Oh ja, misschien moeten we dan mannen de harde G aanleren en vrouwen de zachte.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:54 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee de harde g is het mooiste![]()
Zachte g is voor homo’s en wijven
Oh wat gooeeeeedquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:40 schreef wollah het volgende:
Nee dan kirchoa's of hoe je het ook schrijftquote:
Dat is een Duits accent.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dan kirchoa's of hoe je het ook schrijft
Je bedoelt van Persie?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:51 schreef Geerd het volgende:
Kaaskoppen die mocroos na doen inclu upskeer nektasje alles![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Van Persie precies hetzelfde "Ik ben opgegroeid met Turkse, Surinaamse en Marokkaanse jongens om me heen." Hij spreekt met een Marokkaans accent Is ook getrouwd met een Marokkaanse.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:46 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Famke Louise.
Het is niet slechts een maniertje in haar 'muziek'; getuige Rtl Boulevard van vandaag praat ze écht zo.
Nee man dat is juist geil, elke keer als Britt Dekker haar mond opentrekt glij ik van de bank af!quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:11 schreef Hamzoef het volgende:
West-Fries. Mensen uit Castricum enzo.
Bohhh,ja.quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Telt West-Vlaams mee trouwens? Dan die.
Ben door heel Europa geweest en heb mij altijd staande gehouden. Desnoods met handen en voeten. Maar die shit is echt onverstaanbaar.quote:
Authentiek Amsterdams is het mooiste accent wat er isquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Plat Amsterdams vind ik echt vreselijk. Ook wel omdat je dat vaak op tv hoort, omdat ze denken dat zo'n accent authentiek en gezellig klinkt. Het tegenovergestelde is waar.
quote:Op zondag 12 januari 2020 00:49 schreef Stray_cat het volgende:
Hete aardappel in de keel-accent. Blablabla. Stupide studenten met kuddegedrag.
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:40 schreef Lunatiek het volgende:
Hipster-Amsterdams van import-Amsterdammers is ook vreselijk. Met hun azielsoekers en fiswaiv.
Dit iig.quote:
En dat moet je hier drie keer meldenquote:Op donderdag 9 januari 2020 23:39 schreef wollah het volgende:
[..]
Vlaams![]()
Alleen homo’s praten met zachte g. Harde g is voor de echte mannen
Zachte g kasthomo gespotquote:Op zondag 12 januari 2020 12:15 schreef Prego het volgende:
[..]
En dat moet je hier drie keer meldende onzekerheid druipt er vanaf.
quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Amsterdams, Drenths Drents, Twents, verscheidene vormen van Limburgs, Gooisch, West-Vlaams en murks.
zal ik oe eens eem de balln uut de boxe trappmquote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:30 schreef Ifrane het volgende:
Alles met een zachte g of waar ze mee zingen of waar ze klinkers inslikken.
Dus accenten uit het zuiden ( Limburgs in het bijzonder), noorden ( Drents
) en oosten ( Twents
).
Nope blijft dialect!quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij heeft het over de uitspraak, dus hij bedoelt wel degelijk het accent.
Psst, kiek hier dan eem GC / Wat is het allerleukste accent in het Nederlands?quote:Op zondag 12 januari 2020 13:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
[..]
[..]
zal ik oe eens eem de balln uut de boxe trappm
Fries is een taal, geen accentquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:44 schreef imgoddamnugly het volgende:
Limburgs vind ik nog als een accent klinken. Fries ook wel? Maar Drents/achterhoeks is gewoon pure armoe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |