Nee, Dat lijkt mij ook niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef roos94 het volgende:
ik zou nooit iemand kunnen daten uit die regio.
Ditquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:40 schreef wollah het volgende:
Alle accenten van buiten de Randstad, maar vooral nichterige zachte g accenten
Wat een onzinquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Je bedoelt een dialect? Een accent is een variant op een dialect en een dialect een variant op een taal.
Ja ja, doei!quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Dialect is de manier waarop je een taal schrijft en een accent is de uitspraak
Doe jij nu maar eerst eens je best op ABN.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:43 schreef wollah het volgende:
[..]
Wat een onzin![]()
Dialect is de manier waarop je een taal schrijft en een accent is de uitspraak
@Handleidingquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:45 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Doe jij nu maar eerst eens je best op ABN.
Hij heeft het over de uitspraak, dus hij bedoelt wel degelijk het accent.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Je bedoelt een dialect? Een accent is een variant op een dialect en een dialect een variant op een taal.
Bijvoorbeeld:
Taal: Nederlands
Dialect: Amsterdams
Accent: Amsterdams met mocro insteek
Hm, ik betwijfel het nog een beetje.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij heeft het over de uitspraak, dus hij bedoelt wel degelijk het accent.
Daarbij hoort meestal ook het verschil tussen de F en V en de S en de Z niet kunnen uitsprekenquote:
Dit plus Limburgs en Brabants.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:02 schreef Silven het volgende:
Alles binnen de randstad. Dus haags, amsterdams, rotterdams en utrechts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |