Je kan ook na 30 minuten terug maar de shop, die medewerkers zien zoveel mensen per dagquote:Op donderdag 9 januari 2020 00:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je kan het ook limiteren zoals wiet, hoewel met de 5 gram per dag per koffieshop die limitatie natuurlijk niks voorstelt. Zelfs de ergste blowers die ik ken komen niet in de buurt van die 5 gram en al gingen ze er wel over is dat geen probleem want er zijn superveel coffeeshops en genoeg dealers die ook wel wiet verkopen.
Hangt ervanaf, de shops waar ik wel eens kom kennen ze me ondertussen. En er is ook zo'n ding als de wietpas. Maar okay in die zin geloof ik best dat als ik twee keer ga ik twee keer 5 gram krijg. Waarom ik dat zou willen is me verder duister. Daarom vraag ik me ook altijd af waarom zoveel mensen altijd met het argument komen ja als drugs makkelijk beschikbaar zijn gaat iedereen dat doen. Wat een nonsense drugsgebruikers kunnen via hun dealers al gemakkelijk aan whatever komen, de meeste dealers bezorgen ook nog eens op tijden dat een gelegaliseerde drugszaak allang dicht zou zijn.quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:25 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Je kan ook na 30 minuten terug maar de shop, die medewerkers zien zoveel mensen per dag
Ik ben benieuwd welke drugs wel overlast veroorzaken als ze legaal zijn maar niet als ze illegaal zijn? Alcohol is legaal en veroorzaakt veel overlast, lachgas is legaal en bezorgt blijkbaar ook aardig overlast. Dat verbieden zou echt maar marginaal overlast schelen denk ik. Hetzelfde geldt omgekeerd. De schadelijkheid is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker? Daar kun je toch gewoon over informeren en net als nu gebeurt de keuze aan de gebruiker laten.quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:32 schreef Megumi het volgende:
Toch is alles legaliseren lastig er zijn drugs die schadelijk zijn en overlast veroorzaken. Maar softdrugs legaliseren is al een stap.
Je kunt je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van alcohol en toch zijn er legio alcoholisten. Je kan je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van gokken en toch zijn er legio gokverslaafden. Kortom, zo simpel is het niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke drugs wel overlast veroorzaken als ze legaal zijn maar niet als ze illegaal zijn? Alcohol is legaal en veroorzaakt veel overlast, lachgas is legaal en bezorgt blijkbaar ook aardig overlast. Dat verbieden zou echt maar marginaal overlast schelen denk ik. Hetzelfde geldt omgekeerd. De schadelijkheid is toch gewoon eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker? Daar kun je toch gewoon over informeren en net als nu gebeurt de keuze aan de gebruiker laten.
En hoeveel mensen zijn bereid om 2/3/4 keer zoveel te betalen voor fair trade coke, of XTC wat in fabriek is gemaakt waar je je wel aan allerlei eisen moet conformeren?quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kunt je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van alcohol en toch zijn er legio alcoholisten. Je kan je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van gokken en toch zijn er legio gokverslaafden. Kortom, zo simpel is het niet.
Buiten dat geeft de problematiek met medicatie verslaving al aan dat er diepgaande problemen kunnen komen van legaal gebruik van verslavende middelen.
Buiten dat is er het probleem van de oorsprong van harddrugs, natuurlijk, of denk je dat de drugs cartels ineens legaal gaan opereren als het in Nederland legaal is om coke te snuiven?
Jij baseert dit denk ik https://www.volksgezondhe(...)lgebruik-volwassenen hierop?quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Hanca het volgende:
Ik vind dat er van legaliseren een zeer verkeerd signaal uit gaat. De overheid steekt miljoenen in het richten op een rookvrije generatie en als dat redelijk lijkt te lukken stel je wiet beschikbaar. Echt een tegenovergesteld signaal en ook iets waar ik zeer op tegen ben.
En als je vergelijkt met alcohol: ook het aantal niet alcohol drinkers stijgt al jaren (zit nu rond de 40% van de volwassenen), dus ook daar gaat het de goede kant op.
Softdrugs is niet onschuldig. Softdrugs zijn gewoon verslavend en zorgen voor gezondheidsproblemen.
Ik zelf zou de andere kant op gaan: beroof de mocromaffia van hun grootste inkomstenbron door het gedoogbeleid af te schaffen. Geen drugs meer op feestjes, maar strenge controles. Als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben op een feestje, moet je misschien bij jezelf eens kijken wat er aan de hand is.
Ah, dank voor de correctie. Die 40% had ik in mijn hoofd naar aanleiding van een debat en niet meer nagezocht. In dat debat zal absoluut de nuance zijn gemaakt, maar die is dan niet blijven hangen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:33 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij baseert dit denk ik https://www.volksgezondhe(...)lgebruik-volwassenen hierop?
Dat is 40% die niet of maximaal 1 glas per dag drinkt. Dat is wat anders dan niet. Ik kan meer dan 350 bier per jaar drinken, en nog steeds onder die 40% vallen.
Jellinek komt met een percentage van 19,6% van de volwassenen die het afgelopen jaar geen alcohol hebben gedronken.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-drinken/
Tsja. Dat geldt voor alle drugs denk ik. Als je er verstandig mee omgaat is er weinig mis.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dank voor de correctie. Die 40% had ik in mijn hoofd naar aanleiding van een debat en niet meer nagezocht. In dat debat zal absoluut de nuance zijn gemaakt, maar die is dan niet blijven hangen.
Ik zie hier inderdaad die 80%: https://www.rivm.nl/leefs(...)ik-onder-volwassenen
Toch is de stijging gewoon bemoedigend. De categorie 'drinkers' is niet het probleem, dat zijn de mensen die een keer een biertje drinken op een verjaardag.
Wat is het verschil met mensen die wel eens een pilletje doen? Valt dit niet ook onder de dooddoener 'als je moet drinken om het gezellig te hebben op een verjaardag moet je maar eens bij jezelf te rade gaan?'quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De categorie 'drinkers' is niet het probleem, dat zijn de mensen die een keer een biertje drinken op een verjaardag.
De mensen die heel af en toe in een thuissituatie een pilletje nemen, bestaan die? Want de categorie 'drinker' zal vooral in huis of in het huis van vrienden/familie een keer een biertje/wijntje nemen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat is het verschil met mensen die wel eens een pilletje doen? Valt dit niet ook onder de dooddoener 'als je moet drinken om het gezellig te hebben op een verjaardag moet je maar eens bij jezelf te rade gaan?'
Ik wil ze de kost niet geven.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De mensen die heel af en toe in een thuissituatie een pilletje nemen, bestaan die? Want de categorie 'drinker' zal vooral in huis of in het huis van vrienden/familie een keer een biertje/wijntje nemen.
Ik ben geïnformeerd over die schadelijkheid, als je nou even nadenkt snap je misschien wat ik zei. Zaken als Alcohol en gokken zijn nu legaal en geven overlast. Maak je ze illegaal geven ze nog steeds overlast. Of denk je dat mensen die gokverslaafd zijn meteen stoppen als het illegaal wordt of dat alcoholisten stoppen. Nee er zal misschien een miniem percentage van deze overlastgevers stoppen of minderen. Er zal in elk geval een gigantische run komen op het buitenland om alcohol te halen en er zal 100% meer alcohol gedeald worden ik neem aan dat nu letterlijk niemand naar een drugsdealer gaat voor alcohol. De legaliteit van drugs heeft maar zéér beperkt te maken met hoeveel overlast het veroorzaakt. Stel je maakt heroine legaal, ga jij dan meteen een spuitje leggen? Ik doe het nu niet en ik doe het dan nog steeds niet en dat geldt natuurlijk voor 99,99% van de mensen. Wiet is hier gedoogd maar er zijn veel landen waar het illegaal is en meer gebruikt wordt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kunt je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van alcohol en toch zijn er legio alcoholisten. Je kan je ook gewoon informeren over de schadelijkheid van gokken en toch zijn er legio gokverslaafden. Kortom, zo simpel is het niet.
Ja goh en heb je enige indicatie dat je die problematiek ook maar iets oplost door een verbodje ertegenaan te knallen?quote:Buiten dat geeft de problematiek met medicatie verslaving al aan dat er diepgaande problemen kunnen komen van legaal gebruik van verslavende middelen.
Als coke legaal is in Nederland kun je ook reguleren hoe het gemaakt wordt, op dit moment niet.quote:Buiten dat is er het probleem van de oorsprong van harddrugs, natuurlijk, of denk je dat de drugs cartels ineens legaal gaan opereren als het in Nederland legaal is om coke te snuiven?
Dit is echt een ongelofelijk dom standpunt. Het gedoogbeleid afschaffen gaat de mocromaffia alleen maar meer klanten opleveren. Iedereen die nu naar de shop gaat moet meteen of zelf gaan kweken of naar dealers. Strenge controles zijn nutteloos dat werkt in geen enkel land. Het enige wat je doet is mensen de criminaliteit in drukken. Ik zal mijn gebruik weinig tot niet veranderen maar ik loop een grotere kans op een strafblad. Wie heeft daar voordeel aan? Ik niet en de maatschappij ook niet. De meeste mensen hebben ook geen drugs nodig op feestjes maar vinden dat leuk. Als je van al die mensen criminelen maakt zorg je voornamelijk voor meer criminaliteit en bijbehorende problemen ipv dat je criminaliteit af laat nemen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Hanca het volgende:
Ik zelf zou de andere kant op gaan: beroof de mocromaffia van hun grootste inkomstenbron door het gedoogbeleid af te schaffen. Geen drugs meer op feestjes, maar strenge controles. Als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben op een feestje, moet je misschien bij jezelf eens kijken wat er aan de hand is.
Maar lukt dat controleren? Want dat betwijfel ik. De mensen die verslaafd zijn krijgen het toch wel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:03 schreef Hanca het volgende:
Ik vind dat er van legaliseren een zeer verkeerd signaal uit gaat. De overheid steekt miljoenen in het richten op een rookvrije generatie en als dat redelijk lijkt te lukken stel je wiet beschikbaar. Echt een tegenovergesteld signaal en ook iets waar ik zeer op tegen ben.
En als je vergelijkt met alcohol: ook het aantal niet alcohol drinkers stijgt al jaren (zit nu rond de 40% van de volwassenen), dus ook daar gaat het de goede kant op.
Softdrugs is niet onschuldig. Softdrugs zijn gewoon verslavend en zorgen voor gezondheidsproblemen.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:03 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Het is allesbehalve onjuist dat ik tegen het verbod op het embargo ben.
Precies dit. Voor je het weet heb je weer een cda'ert te pakken die durft te beweren dat paddo's verslavend zijn.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik wil ze de kost niet geven.
Grootste probleem met ons drugsbeleid is trouwens dat de poppetjes die er over gaan totaal wereldvreemd zijn met de materie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |