Wie is pjet?quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:37 schreef Ghostbuster het volgende:
13 blinden en een paar doden waar hebben we het over zeg![]()
Dieren kunnen koptelefoons op
Klopt, hetzelfde geldt voor drugs, vuurwapens, mensenhandel. Moeten we die dan ook maar legaal maken?quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat ze er niet aan kunnen komen al is het in Nederland niet te koop
Wat dacht je dan van illegaal vuurwerk, dat is er nu ook al genoeg.
Het zal inderdaad minder zijn, maar het zal altijd blijven
Ja maar... de slechten ter been! Dan kun jij niet meer van achter je raampje vuurwerk kijken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:37 schreef Ghostbuster het volgende:
Ah, ik dacht al dat ik afweek.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:38 schreef cafca het volgende:
als we een beetje ondeugend wilden doen, staken we er één in een hondendrol zodat de stront in het rond vloog
ik was buitenquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja maar... de slechten ter been! Dan kun jij niet meer van achter je raampje vuurwerk kijken.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al dat ik afweek.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Dát is gewoon het probleem, tegenwoordig ligt er geen hondenpoep meer op straat, dus móet de jeugd wel prullenbakken opblazen!
Wat een scheetjequote:
ik zeg ook knal vuurwerk en die vuurpijlen is prima.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:37 schreef Ghostbuster het volgende:
Perspectiefquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, hetzelfde geldt voor drugs, vuurwapens, mensenhandel. Moeten we die dan ook maar legaal maken?
En wat betreft traditie:
"Vroeger" staken we kleine rotjes af die "Pang" deden, en als we een beetje ondeugend wilden doen, staken we er één in een hondendrol zodat de stront in het rond vloog, of gooiden we ze in een rioolput of prullenbak, dat knalde lekker hard. Alleen alles moet extremer en diezelfde prullenbak knalt nu net zo hard uit elkaar als die hondendrol van vroeger, zodat de stukken metaal in het rond vliegen......
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al dat ik afweek.
[..]
Dát is gewoon het probleem, tegenwoordig ligt er geen hondenpoep meer op straat, dus móet de jeugd wel prullenbakken opblazen!
Ja maar antwoord dan ook even op wat Mootie vroeg over de handhaving?quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ik zeg ook knal vuurwerk en die vuurpijlen is prima.
Het loopt de spuigaten ook uit
Ik heb het over het totaal verbod.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, hetzelfde geldt voor drugs, vuurwapens, mensenhandel. Moeten we die dan ook maar legaal maken?
En wat betreft traditie:
"Vroeger" staken we kleine rotjes af die "Pang" deden, en als we een beetje ondeugend wilden doen, staken we er één in een hondendrol zodat de stront in het rond vloog, of gooiden we ze in een rioolput of prullenbak, dat knalde lekker hard. Alleen alles moet extremer en diezelfde prullenbak knalt nu net zo hard uit elkaar als die hondendrol van vroeger, zodat de stukken metaal in het rond vliegen......
[..]
Ik snap dat de handhaving het zat is en een verbod wil, het loopt de spuigaten uit.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:44 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja maar antwoord dan ook even op wat Mootie vroeg over de handhaving?
Want daar komt het hele verbod vandaan namelijk
Nogmaals, hoe wil je dat dan gaan handhaven.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ik zeg ook knal vuurwerk en die vuurpijlen is prima.
Het loopt de spuigaten ook uit
Ik heb het over het totaal verbod.
Maar je bent tegen een vuurwerkverbod.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik snap dat de handhaving het zat is en een verbod wil, het loopt de spuigaten uit.
En ik snap dat als er minder vuurwerk te koop is er ook minder overlast zal zijn.
Ik snap zelfs dat het niet goed is voor het milieu.
Dat is zeker zo, maar als je pas, 23.30 uur zou mogen knallen dan weet je dat iedere knal je voor 23.30 uur hoort een overtreding is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe wil je dat dan gaan handhaven.
Bij een totaalverbod is alles toch veel duidelijker. Dan is bij elke knal duidelijk dat het een overtreding is.
Dat bedoelde ik net eigenlijk ook al.
Nee, ik ben helemaal niet tegen, ik heb gezegd dat knal werk mag verboden worden, alleen dat sier vuur werk mag van mij blijvenquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar je bent tegen een vuurwerkverbod.
En dan zit je in een grote stad dus met honderden meldingen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar als je pas, 23.30 uur zou mogen knallen dan weet je dat iedere knal je voor 23.30 uur hoort een overtreding is.
Ja, voor die beestjes is het altijd triest.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:51 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik heb een paar kennissen met honden, die ze 3 dagen amper kunnen uitlaten, het is gewoon te idioot
Ja, dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:53 schreef mootie het volgende:
[..]
En dan zit je in een grote stad dus met honderden meldingen.
Er wordt ook niets aan gedaan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:54 schreef Voxs het volgende:
Er zijn al tijden ingesteld waarop je mag knallen, en die worden met dagen /maand overtreden.
Ja en dan verkopen, denk dat je veel kopers ga krijgenquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:57 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik rij in december wel even naar Duitsland om een paar kilo knalwerk in te slaan.
Dus dat, jij verwoordt het goed.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:58 schreef cafca het volgende:
Tja, ik blijf er een dubbel gevoel bij houden. Als ik kijk naar de ellende die het oplevert en de overlast, mogen ze van mij een totaalverbod instellen. Aan de andere kant, er zijn zaken die meer slachtoffers opleveren en overlast veroorzaken die wel gewoon door mogen gaan.
En de anarchist in mij is sowieso tegen overheidsbemoeienis....
Er is ook niets aan. Het is spannend als kind, maar om als volwassene met die zooi te gaan lopen knallen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja en dan verkopen, denk dat je veel kopers ga krijgen
Heb zelf nooit begrepen wat men mooi vindt aan dat knal werk.
Inderdaad, leuk voor 10-13 jarigen en mensen die zich daarna niet verder ontwikkeld hebbenquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er is ook niets aan. Het is spannend als kind, maar om als volwassene met die zooi te gaan lopen knallen.
Ja, ik snap het ook niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er is ook niets aan. Het is spannend als kind, maar om als volwassene met die zooi te gaan lopen knallen.
Dat carbid schieten ook. Staan hele volksstammen bij te loeren.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, leuk voor 10-13 jarigen en mensen die zich daarna niet verder ontwikkeld hebben
Ja, maar dat is nog écht een traditie. Al wordt dat ook steeds extremerquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:02 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat carbid schieten ook. Staan hele volksstammen bij te loeren.
Ik heb zelf nooit vuurwerk afgestoken, en heb ook een hond die ik met geen stok buiten krijg.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, voor die beestjes is het altijd triest.
Maar ik neem aan dat die eigenaren vroeger zelf ook vuurwerk afstaken? Hielden ze toen rekening met ander mans dieren?
Dat is dus wat ik ook bedoelde, de mensen die nu het hardst klagen het zelf waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Ik ken nl een stel die veel vuurwerk afstaken, hun kinderen ook.
Toen kocht een van die kinderen een hond... die was bang.....
En nu tieren ze tegen iedereen die in de straat vuurwerk afsteekt.
Het is kut voor de beestjes, dat zeer zeker, ook voor de dieren die vrij in de natuur leven.
Hier tegen over is een dieren parkje bij iedere knal zag je de herten schrikken, heel zielig
Ja nu ben ik omquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:08 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit vuurwerk afgestoken, en heb ook een hond die ik met geen stok buiten krijg.
En dat jij een stel kent dat wel vuurwerk afstak is totaal irrelevant natuurlijk.
Chill in je holquote:
En vroeger waren dat gewoon rotjes, ook kut, maar relatief onschuldig. Al kun je daar ook aardige verwoningen aan overhouden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, leuk voor 10-13 jarigen en mensen die zich daarna niet verder ontwikkeld hebben
Vijl in je oogkasquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |