Gewonnen bij een prijsvraag in CULquote:
Waarom die lange tenen? What did I do?quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Je hoeft niet mee te lezen hoor.
Ik moet een rondje hameren in het midden. Maar dat lukte niet,quote:
Rondje hameren in het midden?quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik moet een rondje hameren in het midden. Maar dat lukte niet,
Oven voorverwarmen op 200 graden
Botte messen zijn linker dan scherpe trouwensquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef Sigaartje het volgende:
De salami en de ui gesneden. Maar dat mes is superlink zeg...![]()
[ afbeelding ]
En ik heb het brood ontdaan van de korsten en besmeerd met een wat mildere sambal dan de vorige keer (ik had eerst Surinaams, nu Conimex, je moet de grote pot nemen, want de kleine potjes zijn veel minder scherp)
[ afbeelding ]
Dat zal wel. Ik moet er weer helemaal in komen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Botte messen zijn linker dan scherpe trouwens
De pizza ziet er meer uit als een snack.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als autistische Nederlander kan ik slecht tegen mensen die zo laat nog avondeten.
Tof dat je weer verder gaatquote:Op woensdag 8 januari 2020 21:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat zal wel. Ik moet er weer helemaal in komen.
Gelukkig had ik pleisters in huis.
Ik moet ook hier in de topicserie weer inkomen.
Nu de pizza in de oven staat is het tijd om een eitje in olijfolie te bakken.
Dat komt, ik maak lange werkdagenquote:Op woensdag 8 januari 2020 21:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als autistische Nederlander kan ik slecht tegen mensen die zo laat nog avondeten.
EVALUATIEquote:
Wow dacht dat ie verbrand zou zijn bij 25 min op 200 graden. Bij mij in de oven zou t wel t geval zijn. Was t lekker?quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:28 schreef Sigaartje het volgende:
Tadaaa
Ok, een beetje uit elkaar gevallen bij het overschuiven op het bord, maar ik ben ook niet perfect
[ afbeelding ]
Het kan ook aan mijn oven liggen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow dacht dat ie verbrand zou zijn bij 25 min op 200 graden. Bij mij in de oven zou t wel t geval zijn. Was t lekker?
Conimex grote pot pittiger klopt niet. Het zijn verschillende soorten sambal. Alleen Oelek (pittigste) heb je in verschillende maten. De rest is allemaal 200g.
Nee, gewoon jezelf blijven.quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:04 schreef Sigaartje het volgende:
Graag hoor ik tips van jullie hoe ik mijn topics in moet richten...
Ok dan doe ik dat.quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:47 schreef Sigaartje het volgende:
Schade: snee in duim en nagel ingesneden
Weer een (pijnlijke) les ..... maar ook weer een geweldig topicquote:Een dergelijke broodpizza heb ik ook in mei 2018 gemaakt. Ik heb hem nageslagen. Daar stonden enkele lessen in: te scherp (te pica) en hij had wat langer in de oven gemoeten.
Dat neem ik mee. Deze broodpizza is iets anders en wordt een beetje geraffineerder.
Oei.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:47 schreef Sigaartje het volgende:
Schade: snee in duim en nagel ingesneden
@Sigaartje, weet je wie echt leuk is om te volgen als je geen culinair wonder bent? Eten met Nick. Echt heel leuk om te kijken en het is eigenlijk heel simpel als hij het uitlegt op een best wel botte maar heldere manier. Geen poespas maar gewoon iets lekkers maken. Hij heeft al veel filmpjes op Youtube staan. Leuk om je weer te volgen trouwens.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:43 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
EVALUATIE
[ afbeelding ]
Wauw, hij is heerlijk!
Het vervolg:
Ik was dit keer laat, maar de volgende keren ga ik meer koken uit het studentenkookboekje. Zoals jullie weten ben ik geen chef-kok, maar een oereenvoudige simpele man zonder poespas. De volgende keer kom ik met iets nieuws.
Was bij het ui snijden. Hij zakte letterlijk door het ui en ik wilde kleine stukjes maken. Hoe kleiner de stukjes hoe dichterbij de duim kwam...quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Oei.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Zag je je duim aan voor een stuk salami?
Dank je voor de tip.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:38 schreef praadje het volgende:
[..]
@:Sigaartje, weet je wie echt leuk is om te volgen als je geen culinair wonder bent? Eten met Nick. Echt heel leuk om te kijken en het is eigenlijk heel simpel als hij het uitlegt op een best wel botte maar heldere manier. Geen poespas maar gewoon iets lekkers maken. Hij heeft al veel filmpjes op Youtube staan. Leuk om je weer te volgen trouwens.
Ja, dat is het leukste. Voor anderen koken en dan ook nog complimenten krijgen. Ja, die Nick is leuk om naar te kijken. En grappig.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:54 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dank je voor de tip.
Weet je wat me de motivatie bracht om hier ooit te beginnen?
Ik ben nooit een kok geweest, maar ik probeerde op mijn jbf's het beste van te maken. Toen kreeg ik mensen over de vloer en die aten een hapje mee. En die vonden het heerlijk! Dat beurde me heel erg op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |