abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190936975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritant
pi_190937121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:39 schreef Rob-Locks het volgende:

[..]

dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritant
Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.

Het is een kwestie van tijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:01:17 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.

Het is een kwestie van tijd.
Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190937226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.
pi_190937245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Exact dit.

Meestal is het nog een minderheid ook (goed, nu met het vuurwerk misschien niet zoooo klein). Maar ja, ze hebben wel altijd een grote bek voor 10.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190937293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:03 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Exact dit.

Meestal is het nog een minderheid ook (goed, nu met het vuurwerk misschien niet zoooo klein). Maar ja, ze hebben wel altijd een grote bek voor 10.
Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..
pi_190937300
Ik woon trouwens in München en daar was dit jaar (uit milieuoverwegingen) in het centrum een totaal vuurwerkverbod, in het buitencentrum was alleen siervuurwerk toegestaan en daar weer buiten was alles toegestaan. Kranten en nieuws schreeuwen groot succes, en ook de bevolking was grotendeels tevreden naar mijn idee.

Vond het zelf ook meer dan prima. Dit jaar veel mensen met sierpotten. Prima toch!

Als je het met Amsterdam zou moeten vergelijken:
Grachtengordel vuurwerkvrij
Tussen Grachtengorden en de Ring alleen sier en daarbuiten mag alles.
pi_190937311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:08 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..
Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:09:45 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.
Spruitjeslucht komt me alweer tegemoet.

https://www.dailymotion.com/video/x95vh1
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:20:28 #185
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190937447
Verbod of niet, de echte bazen blijven gewoon lekker doorknallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:21:58 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...
Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
1947-2016
pi_190937563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
En dan rijden we allemaal rond in dezelfde autonome grijze auto waar je niet meer kan afwijken van standaard routes. En worden we allemaal robots.

Het is zwartkijken, ja, maar stiekem zie ik het nog wel gebeuren.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:32:39 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje

Hellend vlak
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:18 #189
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_190937662
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:41:51 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
Mwah ze hebben natuurlijk ook gewoon vuurwapens, die mogen ze wat mij betreft inzetten op zo een moment. Weet niet exact wat de geweldsinstructie daar over zegt echter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:41:57 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190937689
Omdat er elke keer excessen zijn, wil men een vuurwerkverbod instellen. Het punt is alleen dat alle brave huisvaders zich daar aan gaan houden, maar de klerelijers die nu ook met hun illegale knallers voor de echte overlast zorgen, gewoon door kunnen gaan. Een verbod werkt namelijk alleen als er gehandhaafd wordt. Zo lang daar geen capaciteit voor is, dan werkt het net zo goed als een maximum snelheid op de snelweg.

Als alternatief voor vuurwerk wordt er gesproken over een centraal vuurwerk. Leuk in een grote stad, maar lang niet elk dorp heeft daar mogelijkheden en middelen voor. Saaie boel gaat het daar worden.

Het was hier, in een normale wijk in een dorp, erg gezellig met oud en nieuw. Mensen stonden te genieten van het bescheiden vuurwerk. Geen onvertogen woord, geen irritaties of excessen en naderhand werd de bezem gepakt en de straat weer netjes achtergelaten. De grote schreeuwers uit de stad die vuurwerk alleen kennen van de opgeblazen bushokjes moeten er ook eens aan denken dat er meer plekken in dit land zijn. Plekken waar bijvoorbeeld ZP ook helemaal niet ter discussie staat.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:45:07 #192
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_190937730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan. het overal zo'n saaie boel geworden is met Oud en Nieuw
FYP

Net als bijvoorbeeld in New York, waar Times Square om 00:30 uur weer nagenoeg leeg is. (Wat was dat een anticlimax, denk je na het tellen gezellig ergens een biertje te gaan drinken en dan is het een uur later uitgestorven).
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:52:12 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190937823
quote:
Exact dit inderdaad.
Hellend vlak naar complete bullshit.
1947-2016
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:54:39 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190937852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact dit inderdaad.
Hellend vlak naar complete bullshit.
Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:55:18 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190937859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Politieagenten en -bonden zijn voor een vuurwerkverbod.
pi_190937893
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:12:22 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190938064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weet je het zeker dat het alleen op retoriek van toepassing is? Zo gek is het namelijk niet in deze maatschappij.
Er wordt nu alweer geroepen op een verbod op messen omdat er iemand is neergestoken...

Bij alles wat men niet zint, hoor je ergens 'verbieden!!!!' vandaan komen.
Zoals bij alle spreekwoorden, er zit een kern van waarheid in.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.
Zegt ie met alle hoop op een verbod wat eigenlijk gewoon kansloos is.
Maar wel lekker is voor de zelfbevrediging van de verbodsfetisjisten.
1947-2016
pi_190938340
Nou ja, dat verbod gaat er gewoon komen en zolang het kabinet er geen beslissing in neemt zal er een algeheel vuurwerkverbod in worden gesteld door veel gemeentes. Dat gedeelte is slechts een kwestie van tijd.
In mijn optiek zijn er best wel opties te verzinnen om het toch mogelijk te maken om een vuurwerkshow weg te zetten. De uitvoering daarvan kan over velerlei manieren. Als je bij voorbaat de hakken in het zand zet zal er in ieder geval alleen een algeheel verbod overblijven.
De laatste optie mag het zijn van mij. Ik geef niks om vuurwerk, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Ik vind het mooi om te zien maar dat teringharde geknal mag wmb achterwege blijven. En als het er niet is zal ik het niet echt missen.

Als jij kijkt naar de vernielingen die al jarenlang gaande zijn en de vele ongelukken, tel daar het geweld richting hulpdiensten bij op en je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat we er als samenleving gewoon niet geschikt voor zijn, die verantwoordelijkheid kunnen we schijnbaar niet aan.
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:41:24 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_190938554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Nou ja, dat verbod gaat er gewoon komen en zolang het kabinet er geen beslissing in neemt zal er een algeheel vuurwerkverbod in worden gesteld door veel gemeentes. Dat gedeelte is slechts een kwestie van tijd.
In mijn optiek zijn er best wel opties te verzinnen om het toch mogelijk te maken om een vuurwerkshow weg te zetten. De uitvoering daarvan kan over velerlei manieren. Als je bij voorbaat de hakken in het zand zet zal er in ieder geval alleen een algeheel verbod overblijven.
De laatste optie mag het zijn van mij. Ik geef niks om vuurwerk, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Ik vind het mooi om te zien maar dat teringharde geknal mag wmb achterwege blijven. En als het er niet is zal ik het niet echt missen.
Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.

Je als samenleving lekker laten bespelen, goed joh!

quote:
Als jij kijkt naar de vernielingen die al jarenlang gaande zijn en de vele ongelukken, tel daar het geweld richting hulpdiensten bij op en je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat we er als samenleving gewoon niet geschikt voor zijn, die verantwoordelijkheid kunnen we schijnbaar niet aan.
Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.
Dat de samenleving er niet geschikt voor zou zijn, komt ook niet door de samenleving zelf, maar door specifieke entiteiten in die samenleving. Om die specifieke entiteiten nu weg te zetten voor de hele samenleving, vind ik wat ver gaan.
Laat staan dat hier op eens wel op gehandhaafd gaat worden.

Met uitzondering gaat het gewoon prima in NL. Daar wordt weer eens keihard overheen gelopen hier.
In het kneuzencircus van verbodsfetisjisten.
1947-2016
pi_190938968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.

Je als samenleving lekker laten bespelen, goed joh!
We blijven in cirkeltjes praten maar handhaving blijkt nu bijzonder lastig. Het is niet omdat ze niet willen maar simpelweg omdat ze het niet kunnen.

quote:
Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.
Dat de samenleving er niet geschikt voor zou zijn, komt ook niet door de samenleving zelf, maar door specifieke entiteiten in die samenleving. Om die specifieke entiteiten nu weg te zetten voor de hele samenleving, vind ik wat ver gaan.
Laat staan dat hier op eens wel op gehandhaafd gaat worden.

Met uitzondering gaat het gewoon prima in NL. Daar wordt weer eens keihard overheen gelopen hier.
In het kneuzencircus van verbodsfetisjisten.
Ook die ''entiteiten'' behoren gewoon tot de samenleving hoor. Of je het wil of niet. Maar het is wel duidelijk hoe we over de politie denken. Zodra ze hun wapenstok van de tiem trekken gaan de mobiele telefoons de lucht in om filpmjes te maken voor Dumpert: ''Kijk eens wat deze agent doet". Voor je het weet sta je met je smoel op dumpert waart elke vorm van context ontbreekt. Als een agent per ongeluk iemand ongelukkig slaat krijgt hij ontslag en een rechtszaak aan de broek. Maar goedverdomme, strenger handhaven moeten ze!

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat er een steeds groter wordend deel van deze samenleving de straat niet meer op durft rond en na de kerst vanwege vuurwerk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')