dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritantquote:Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:39 schreef Rob-Locks het volgende:
[..]
dat zeg je steeds maar je lult gewoon uit je nek want dat kun jij ook niet weten. stap eens van dat hoge paard man het is schijtirritant
Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vroeg of laat komt dat verbod of wel. Je ziet gemeenten ook al overstag gaan en in de Tweede Kamer vindt eveneens een verschuiving plaats.
Het is een kwestie van tijd.
Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Exact dit.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.
Ben alleen klaar met die verbodsfetisjisten die overal roepen 'verbieden' op alles wat ze maar niet zint.
Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Exact dit.
Meestal is het nog een minderheid ook (goed, nu met het vuurwerk misschien niet zoooo klein). Maar ja, ze hebben wel altijd een grote bek voor 10.
Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:08 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Een grote bek hebben is opzich geen probleem, maar dat er dan ook altijd maar weer een podium moet worden geschonken net zolang tot er iemand in de politiek is die zegt: hmm kan ik mij wel in vinden, het een punt op de agenda wordt en er jaren later een besluit tot beperking/afschaffen/verbieden wordt genomen, kotsmisselijk..
Spruitjeslucht komt me alweer tegemoet.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Een ieder die iets niet aanstaat roept op tot een verbod, totdat er genoeg steun is en vervolgens schaffen we het maar af of verbieden het. Of het nou traditie is of niet. Die kleine minderheid (en dat is dan misschien nu niet in het verbod op vuurwerk) krijgt het steeds vaker voor elkaar een onderwerp ter sprake te brengen, daarop wat sympathie te krijgen en vervolgens genoeg steun te krijgen waardoor het verboden wordt. Ben benieuwd hoe Nederland er over een jaar of 10-20 uitziet als er nog net geen regime heerst.
Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorvenquote:Op woensdag 8 januari 2020 16:09 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, dat is helaas hoe het al een tijdje loopt. Of het nou gaat om vuurwerk, om een verbod op zwarte piet, op zus en op zo...
En dan rijden we allemaal rond in dezelfde autonome grijze auto waar je niet meer kan afwijken van standaard routes. En worden we allemaal robots.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje
Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
Hellend vlakquote:Op woensdag 8 januari 2020 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Binnenkort zijn de gezellige houtkachels en vuurkorven
Daarna de bbq
Daarna vlees
Daarna je biertje
Und so weiter totdat er alleen maar grijze muizen leven in een bubbel van politieke correctheid.
Mwah ze hebben natuurlijk ook gewoon vuurwapens, die mogen ze wat mij betreft inzetten op zo een moment. Weet niet exact wat de geweldsinstructie daar over zegt echter.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
FYPquote:Op woensdag 8 januari 2020 16:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit. Binnen nu en 10 jaar schiet er bijna niemand meer een pijl af en over 20 jaar kijken mensen de beelden terug van jaarwisseling 19/20 en vragen ze zich af waarom dat allemaal in hemelsnaam was toegestaan. het overal zo'n saaie boel geworden is met Oud en Nieuw
Exact dit inderdaad.quote:
Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact dit inderdaad.
Hellend vlak naar complete bullshit.
Politieagenten en -bonden zijn voor een vuurwerkverbod.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:39 schreef gniffie het volgende:
Wat vinden politieagenten van handhaving ipv een verbod dan? Lijkt me niet prettig om op een groep af te lopen samen met een paar wouten enkel bewapend met een setje handboeien, om vervolgens bekogeld te worden met cobra's.
Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Weet je het zeker dat het alleen op retoriek van toepassing is? Zo gek is het namelijk niet in deze maatschappij.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hellend vlak is vooral retoriek inderdaad, blij dat je dat zelf ook toegeeft.
Zegt ie met alle hoop op een verbod wat eigenlijk gewoon kansloos is.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het duurde even, maar na een hele dag posten geeft ook Red_85 eindelijk toe dat zijn argumenten niet levensvatbaar zijn.
Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Nou ja, dat verbod gaat er gewoon komen en zolang het kabinet er geen beslissing in neemt zal er een algeheel vuurwerkverbod in worden gesteld door veel gemeentes. Dat gedeelte is slechts een kwestie van tijd.
In mijn optiek zijn er best wel opties te verzinnen om het toch mogelijk te maken om een vuurwerkshow weg te zetten. De uitvoering daarvan kan over velerlei manieren. Als je bij voorbaat de hakken in het zand zet zal er in ieder geval alleen een algeheel verbod overblijven.
De laatste optie mag het zijn van mij. Ik geef niks om vuurwerk, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Ik vind het mooi om te zien maar dat teringharde geknal mag wmb achterwege blijven. En als het er niet is zal ik het niet echt missen.
Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.quote:Als jij kijkt naar de vernielingen die al jarenlang gaande zijn en de vele ongelukken, tel daar het geweld richting hulpdiensten bij op en je kunt gewoon niet anders dan concluderen dat we er als samenleving gewoon niet geschikt voor zijn, die verantwoordelijkheid kunnen we schijnbaar niet aan.
We blijven in cirkeltjes praten maar handhaving blijkt nu bijzonder lastig. Het is niet omdat ze niet willen maar simpelweg omdat ze het niet kunnen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat komt door illegaal vuurwerk en dat is al... euhm illegaal toch? Dat lukt al niet om het uit te bannen. Of willen ze het gewoon niet uitbannen om een maatschappelijk draagvlak te creëren tegen over vuurwerk... Wat dat betreft lukt dat aardig om een meerderheid te creëren.
Je als samenleving lekker laten bespelen, goed joh!
Ook die ''entiteiten'' behoren gewoon tot de samenleving hoor. Of je het wil of niet. Maar het is wel duidelijk hoe we over de politie denken. Zodra ze hun wapenstok van de tiem trekken gaan de mobiele telefoons de lucht in om filpmjes te maken voor Dumpert: ''Kijk eens wat deze agent doet". Voor je het weet sta je met je smoel op dumpert waart elke vorm van context ontbreekt. Als een agent per ongeluk iemand ongelukkig slaat krijgt hij ontslag en een rechtszaak aan de broek. Maar goedverdomme, strenger handhaven moeten ze!quote:Dan moet je er voor zorgen dat je gaat handhaven en dat kutvolk wat geweld richting hulpdiensten bezigt, eens wordt bewerkt met een knuppel, lood of aan de ketting wordt gelegd.
Dat de samenleving er niet geschikt voor zou zijn, komt ook niet door de samenleving zelf, maar door specifieke entiteiten in die samenleving. Om die specifieke entiteiten nu weg te zetten voor de hele samenleving, vind ik wat ver gaan.
Laat staan dat hier op eens wel op gehandhaafd gaat worden.
Met uitzondering gaat het gewoon prima in NL. Daar wordt weer eens keihard overheen gelopen hier.
In het kneuzencircus van verbodsfetisjisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |