abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190978551
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 05:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lefevere :') Die man zit zo vol van zichzelf. :')
  zaterdag 11 januari 2020 @ 13:51:26 #27
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_190978592
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:34 schreef El-Stinho het volgende:
sporza_koers twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 12:41:43 Wuyts: "Men vergeet dat Riis ook enorme capaciteiten had als ploegleider en manager"https://t.co/OJCffq3Vs6 https://t.co/zU2TzVFnx4 reageer retweet
WuytsGod.
Prachtige scene in de wijnkelder, Bjarne is een diepgravend, zwaarmoedig mens.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 17:08:30 #28
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_190981008
quote:
Als het van Remco Evenepoel (19) afhangt, wordt het wielerseizoen 2020 een dolle rit: hij wil scoren in de Giro, scoren op de Spelen, scoren op het WK. Moet lukken, want al zegt hij het zelf: Evenepoel is alleen maar beter geworden. “Ik weeg minder. En ik trap harder.”

Natuurlijk was Remco Evenepoel de grote attractie op de persdag van Deceuninck - Quick Step in Calpe. Bijna drie uur geeft hij interviews, zonder verpinken. Nadat hij eindelijk voor de laatste camera van de audiovisuele pers is verschenen, merkt hij zelf op: “Bon, nu nog de gazetten, zeker?”

Het is vaker gezegd, maar het blijft opvallen: voor een negentienjarige legt Evenepoel in zijn media-optredens een bijzondere maturiteit aan de dag. Frans, Nederlands, Engels, een podium met tachtig man in de zaal, het maakt hem allemaal niet uit. “Het is moeilijk Remco te zijn”, zo geeft hij aan, “maar ik doe het met de glimlach.”

Giro
Het grote nieuws van de dag had de Gazzetta dello Sport gisteren al weggegeven: Il Giro ritrova un cannibale. Evenepoel rijdt de Giro en niet om het peloton op te vullen. Hij is officieel geen kopman, krijgt geen ploeg rond zich mee en als hij na tien dagen zo leeg is als “een platgedrukte plastic fles”, dan is het “boeken toe en naar huis”.

Maar het is tegelijk ook de bedoeling om te testen hoe zwaar hij nu al weegt als ronderenner. De drie tijdritten zijn het hoofddoel, het liefst met de roze trui op dag één, maar tussendoor zal Evenepoel het klassement niet laten lopen. “Het klopt dat ik op die manier het meeste zal leren. Op dag vijf is er al de aankomst op de Etna, ik zal snel weten waar ik sta.”

In 2019 toonde Evenepoel zich vooral als tijdrijder, dit jaar wil hij zich ook als klimmer bij de wereldtop scharen. In vorige races heeft hij voorlopig alleen een vijftiende plaats op de klim naar de Jebel Hafeet in de UAE Tour als referentie, maar de testen die hij de voorbije maanden op training aflegde geven veel vertrouwen. “Die zitten redelijk goed”, aldus Evenepoel. “In december hadden we een test van twaalf minuten, waarbij ik de enige van de ploeg was die 6,5 watt per kilo kon trappen. Maar dat was geen all out-test. Als ik echt voluit ga, moet ik die zeven watt (referentiewaarde voor topklimmers, nvdr.) ook kunnen halen. We hebben ook al testen gedaan boven de 1.800 meter en ik verlies geen vermogen op die hoogte. Alleen zijn dat allemaal maar veldtesten. Dat geeft geen garanties in koers en al helemaal niet drie weken na elkaar.”

Evenepoel vertegenwoordigt samen met Pogacar en Bernal een trend in het wielrennen: piepjonge renners die meteen bij de wereldtop zitten. Veel oudere renners gaan ervan uit dat hun progressiemarge beperkt is, maar Evenepoel is niet akkoord: “Ik denk dat ik een stap heb gezet de voorbije winter. Geen kleintje, eerder een redelijk grote. Ik zat begin december al op een niveau dat ik vorig jaar pas eind januari haalde.”

Andere mindset
Pas het voorbij seizoen leerde Evenepoel naar eigen zeggen wat de levensstijl van een profwielrenner echt inhoudt. Na zijn dubbele wereldtitel bij de junioren en een goeie Tour of Turkey dacht hij te vaak “dat alles wel vanzelf zou gaan”. De andere mindset waarmee Evenepoel aan dit seizoen begint, vertaalt zich vooral in een lager gewicht. Hij maakte er gisteren een spelletje van: “Hoeveel kilo denk je dat ik nu minder weeg? Doe eens een gok.” Het juiste antwoord bleek “vier tot vijf kilo” te zijn. “Ik weeg minder en ik trap harder”, besloot Evenepoel.

Eén jaar geleden stond iedereen op de mediadag van Deceuninck-Quick Step nog heel hard op de rem. Er was toen nog sprake van een lightprogramma, met een heel beperkt aantal koersdagen. Dat voorbehoud heeft hij in één jaar helemaal weggefietst. Evenepoel rijdt in 2020 een volwaardig, intensief koersprogramma. Argentinië, Algarve en de Tirreno, waarbij vooral de tijdritkilometers de doorslag gaven. Daarna volgen de Ardennen met Brabantse Pijl, Waalse Pijl en Luik. “Alleen de Amstel doe ik niet”, zegt Evenepoel.

Via een hoogtestage – wellicht in de Sierra Nevada – gaat hij nadien richting Giro. Hoe de voorbereiding op de Spelen er nadien uitziet is nog niet bekend. De piekmomenten moeten Luik, Giro en Spelen worden, maar Evenepoel wil gewoon zo vaak mogelijk winnen. Ook in de Tirreno wil hij het bijvoorbeeld al “zo goed mogelijk doen”.

In zijn eentje maakt Evenepoel het aanstaande seizoen razend interessant. Hij werkte de voorbije maanden aan een gepersonaliseerd zegegebaar zoals Pistolero Contador er één had. Als het een beetje meezit, wordt dat het iconische beeld van het wielerjaar 2020. “Ik kan nog niet verklappen wat ik precies ga doen”, besluit Evenepoel. “Maar het liefst zou ik het straks in Argentinië al een keer tonen.”
@Mani89 @Rellende_Rotscholier
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 17:11:49 #29
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190981064
Niet gelezen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 17:25:16 #30
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_190981211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Niet gelezen.
Geloof er niets van.
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 17:27:24 #31
pi_190981254
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Geloof er niets van.
Terwijl Colombiaantjes normaal heel goedgelovig zijn.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 17:39:16 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190981434
quote:
Bettiol dient Evenepoel van antwoord: "Je koerst niet om iemand te doen verliezen"

De Ronde van Vlaanderen van 2019 ligt bijna een jaar achter ons, maar beroert nog altijd de gemoederen. Alberto Bettiol won verrassend, toen de Italiaan in het slot wegreed. In Vive le Vélo - wielerjaar 2019 vond Evenepoel dat de EF-renner na de finish weinig respectvol was tegenover Quick-Step. Bettiol heeft de youngster nu van antwoord gediend.

Bettiol reed op 7 april vorig jaar weg van de favorieten op de Oude Kwaremont en boekte zo zijn eerste profzege, van een verrassing gesproken. In volle vreugde riep Bettiol daarna in de ploegbus: "Where is Quick-Step?" Dat deed snel de ronde op sociale media. Evenepoel vertelde in Vive le Vélo dat hij die uitlating weinig respectvol vond van Bettiol.

"Het was niet proper dat hij onze ploeg heeft uitgedaagd. We hadden bijna alles gewonnen, maar toch riep hij dat. We zullen ons daar niets van aantrekken, maar als Bettiol in de koers nog eens probeert weg te rijden, zullen we hem niet meer laten gaan", vertelde Evenepoel in het jaaroverzicht van Sporza.
"Woorden van Remco hebben me pijn gedaan"

De woorden van Evenepoel haalden Italië. In een interview met tuttobiciweb.it reageert Bettiol vandaag geprikkeld. "Toen mijn uitspraak een leven begon te leiden op de sociale media, belde ik meteen naar (DQS-teammanager) Patrick Lefevere om mij te verontschuldigen. Hij waardeerde mijn gebaar, begreep dat het niet ter kwader trouw was, stelde me gerust dat de zaak gesloten was en complimenteerde me met de overwinning."

"Dat laatste bewaar ik als een van de mooiste momenten van die dag. Een compliment krijgen van Lefevere is geen sinecure."

De woorden van Evenepoel deden Bettiol pijn: "Om een paar redenen. Ten eerste liet niemand me zomaar rijden die dag, omdat niemand je iets cadeau geeft in de Ronde van Vlaanderen. Ik blijf rustig, omdat ik vertrouw op wat Lefevere me zei."

En voorts wil ik Remco eraan herinneren - en ik vind dat geen kleine zaak - dat ze mij altijd hebben geleerd om te koersen om te winnen, niet om iemand te doen verliezen. Hiermee wil ik de zaak als gesloten beschouwen."

tuttobiciweb_it twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 12:57:27 Alberto #Bettiol, dalla #EF di Milano, risponde alle accuse di Remco Evenepoel: «Nessuno mi ha lasciato vincere. Io non ho offeso nessuno»https://t.co/yYfiR3KCtX reageer retweet
pi_190981456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Niet gelezen.
Maar dan mis je wel het nieuws dat hij de laatste tijd heeft geoefend voor zijn ‘gepersonaliseerde zegegebaar’.

Dus bij deze! :)
leven zoals het leven is
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 17:45:45 #34
pi_190981504
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:42 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Maar dan mis je wel het nieuws dat hij de laatste tijd heeft geoefend voor zijn ‘gepersonaliseerde zegegebaar’.

Het is werkelijk een plaag dat blaag.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 17:46:59 #35
168304 Mani89
pi_190981519
pi_190982289
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:42 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een grap maakte dus het artikel toch maar gelezen. Remco toch... _O- :') :')
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:48:15 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190987478
Hebben we ergens een stream voor morgenochtend?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_190990200
TJV_supporters twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 21:16:57 🇦🇺#RoadNatsChris Harper staat vannacht om 02:30(🇳🇱) aan de start van het Australisch kampioenschap. Wij volgen de race op de voet en komen met live-updates! https://t.co/EVu3dFSrYx reageer retweet
Rahim zit klaar _O_
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 02:08:23 #40
pi_190990236
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 02:03 schreef showtimer het volgende:
TJV_supporters twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 21:16:57 🇦🇺#RoadNatsChris Harper staat vannacht om 02:30(🇳🇱) aan de start van het Australisch kampioenschap. Wij volgen de race op de voet en komen met live-updates! https://t.co/EVu3dFSrYx reageer retweet
Rahim zit klaar _O_
Ik verwacht wel dat ONZE Chris de koers in vuur en vlam gaat zetten.
  Redactie Sport zondag 12 januari 2020 @ 07:43:32 #41
451829 crew  H.Vviv
pi_190991256
Cameron Meyer wint voor Lucas Hamilton en Marcus Culey.
pi_190991478
Evenepoel weegt minder en trapt harder, we hebben dit soort sprookjes eerder gehoord, lol.

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 07:43 schreef H.Vviv het volgende:
Cameron Meyer wint voor Lucas Hamilton en Marcus Culey.
Het seizoen is los!
Jack does it in real time...
  zondag 12 januari 2020 @ 11:06:15 #43
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_190992332
Dyball inmiddels van de lijst voor de Tour Down Under. Zou het?
  zondag 12 januari 2020 @ 14:30:14 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190994750
Mads Pedersen: I’m still hungry and this is just the beginning

Daniel Benson, Stephen Farrand a day ago

Dane puts family first as he opens bike shop so his father can quit truck driving job
Men’s world road champion Mads Pedersen (Trek-Segafredo) has laid down a warning to his rivals by stating that his win in Yorkshire was just the beginning and that he hopes to win several important races before eventually hanging up his wheels.

The 24-year-old put in a masterful performance to win the rainbow jersey in Yorkshire last Autumn and take the biggest win of his career so far. Speaking to Cyclingnews at the Trek-Segafredo training camp this winter, the Danish rider pinpointed Paris-Roubaix as his dream race to win but the young rider would not put a timeframe on the subject, admitting that he was still learning to race as the men’s road world champion.

“I really want to win Paris-Roubaix. I won it as a junior and I want that big cobblestone at home. I won't say I will win it this year because I know how difficult it is to win those Classics but hopefully I have a few more years at the top level. But if I win Flanders and not Roubaix by the end of my cycling career then I’ll still be proud. I’m still hungry though. This is just the beginning. I’m only 24 and I want more,” Pedersen told Cyclingnews.

Pedersen will make his 2020 race debut at the Tour Down Under later this month before building up for the Classics at the Challenge Mallorca. He will race in Belgium at the Opening Weekend before leading a strong Trek-Segafredo team into the bulk of the Classics. Racing with the rainbow jersey on his shoulders will attract pressure and scrutiny but one of cycling’s most coveted and iconic jerseys will also help Pedersen draw inspiration and confidence. From a tactical point of view, the Dane also thinks that his rivals could spend too much time watching him and that other Trek Segafredo riders could exploit situations.

“I’m ready. I think that I’m ready. I hope that I am. Of course, it’s a new situation and I have to learn how to race like that. In Denmark, we say that if one bad thing happens for one then a good thing can happen for another. So, maybe we could play it so that if a lot of people are looking at me then it could be good for the team because we have a lot of strong riders,” Pedersen said.

“I want to be on the top, top level and fight for the races. If you’re strong enough then everything is possible. I was super bad in the spring last year but then I won Worlds. Now I need to reach a top-level with consistency. It’s about believing that every time I race I can be at the top. Power-wise I’ve shown that I can be there. Maybe it’s a mental thing about doing it in all the races that I do.”

The winter saw media interest in Pedersen reach new levels. His Worlds win meant more sponsor activity and a long list of interview requests. He and his team have tried to keep his off-the-bike duties to a reasonable amount as he gets used to riding as the world champion, and Pedersen has kept his feet on the ground. He hasn’t even watched his Worlds win.

“I’ve had chances to watch it but I’ve chosen not to. I want to keep the initial impressions from the race as I saw them on the day. At one point I’ll sit down and watch them but for now, I want to keep the memories as I see them.”

Back in his home country, Pedersen has also turned his attention to repaying his family for all of their support since he started cycling. Last September he opened a local bike shop which meant that his father could give up his job as a truck driver and work part-time in the family-run business.

“My family is really important to me and it’s important for me to stay around. My dad is working in my bike shop. I opened it so that he had something to do. We have a mechanic but my dad has free time now so he can help me with things like motor pacing. He’s been with me since I started cycling. We have a really strong bond, and it’s stronger than most people have with their fathers. I said that when I was 15 that if I ever earned enough money from cycling to help him stop being a truck driver then I would do it.”

“There was no connection in cycling with my family. I started with football and badminton. I started with team sports but I didn’t really like it. It was always other people’s fault when we lost and I smashed too many rackets in badminton. So my dad bought me a bike and I would ride with him. I was around seven and I liked riding with him. Everything grew from there.”
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 14:31:18 #45
pi_190994767
Hungry, hahaha.
pi_191006932
Chris Hamiltons (Sunweb) zaadbal is opengescheurd. Hij staat dus voorlopig aan de kant.
https://www.wielerflits.n(...)-gevoelige-blessure/
leven zoals het leven is
  maandag 13 januari 2020 @ 12:45:17 #48
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191008073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een grap maakte dus het artikel toch maar gelezen. Remco toch... _O- :') :')
Ik vind het eigenlijk wel mooi. :D Wielrennen heeft dat soort showmannetjes nodig, zeker nu Sagan een saaie ouwe lul begint te worden.
  maandag 13 januari 2020 @ 13:00:27 #49
168304 Mani89
pi_191008248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel mooi. :D Wielrennen heeft dat soort showmannetjes nodig, zeker nu Sagan een saaie ouwe lul begint te worden.
Maar je moet daarvoor wel de uitstraling hebben. Als Twan Castelijns daarmee komt zou je het ook niet serieus kunnen nemen.
  maandag 13 januari 2020 @ 13:12:52 #50
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_191008421
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar je moet daarvoor wel de uitstraling hebben. Als Twan Castelijns daarmee komt zou je het ook niet serieus kunnen nemen.
Remco is een groot brok aan charisma, charme en intelligentie. Een trademark juichgebaar is daarin niet meer dan een logisch vervolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')