abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2020 @ 22:31:04 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190911788
Er is nu een discussie gaande in R&P feedback, maar eigenlijk mogen we daar niet discussiėren. Dus dit topic is zodat de discussie hier naartoe ga.

Ik merk dat er (in mijn ogen) een oneerlijke afkeer is tegen incel topics. Dus niet dat deze mannen heel trots zeggen dat ze incels zijn, maar dat ze wanhopig zielig doen omdat ze maagd zijn en geen vriendin kunnen krijgen. Daartegenover heb je veel users (sommigen hebben wel succes met vrouwen, anderen niet) die heel hard en oordelend reageren op deze mannen. Waarom? Is dat toch een stukje onzekerheid?

Kijk, ik snap dat incel gedrag onaantrekkelijk is. Mannen die zielig doen omdat ze geen seks kunnen krijgen is gewoon niet cool. Maar dat ze zelfs op een forum afgewezen worden? Waarom mogen ze hier niet klagen en zielig doen, in hoop advies en inzicht te krijgen?

Ik snap hun probleem wel, want ik ben iemand die weet hoe het is om ernstige psychiatrische problemen te hebben. Een onderdeel daarvan is vaak wanhoop en onzekerheid over je aantrekkelijkheid. Dat is gewoon zo. En in mijn geval heb ik ook best goede succes gehad met vrouwen. Meerdere vriendinnen gehad, one night stands, veel dates, veel matches op tinder gehad. Maar alsnog, ik snap die gevoel van wanhoop en onzekerheid wel. Dat hoort gewoon bij mij bipolaire stoornis.

Veel psychiatrische patiėnten hebben dat soort gevoelens, een onderdeel van ernstige depressie is ook dat je op dat gebied slecht voelt. Dus ik snap dat een incel heel onzeker is. Het is niet aantrekkelijk, niet cool, maar deze forum is toch om iedereen te helpen? Als je bereid bent om advies te geven aan mensen die topics maken over vreemdgaande partners en dat soort dingen, waarom geen incels?

Dat wanhoop is wel eng, en het is belangrijk dat ze snappen dat seks niet hun problemen gaat oplossen. Dat gemis van liefde en genegenheid snap ik wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190911868
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:31 schreef Keep_Walking het volgende:
Het is niet aantrekkelijk, niet cool, maar deze forum is toch om iedereen te helpen?
Ja alleen nemen ze dus echt geen advies/hulp aan en dat is wat iedereen irriteert
pi_190912006
Een inceltopic door een racist... brr...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 6 januari 2020 @ 22:39:55 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190912014
Wat hierboven gezegd wordt, plus dat het vaak dezelfde mensen met nieuwe accounts zijn, dan wordt het advies dus meerdere keren voor dkzk gegeven.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 6 januari 2020 @ 22:43:36 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912108
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:34 schreef Alura. het volgende:

[..]

Ja alleen nemen ze dus echt geen advies/hulp aan en dat is wat iedereen irriteert
Maar het is een lange proces om vooruitgang te boeken. Niet alleen dat, vaak werkt de advies gewoon niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190912149
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar het is een lange proces om vooruitgang te boeken. Niet alleen dat, vaak werkt de advies gewoon niet.
Ook de meningen van vele vrouwen worden in de wind geslagen. Terwijl die vrouwen gewoon hun best doen om iemand die zichzelf lelijk verklaart te vertellen dat uiterlijk echt niet alles is voor een vrouw.
pi_190912180
Omdat seksuele obsessie en een gebrek aan zelfreflectie een slechte combinatie vormen.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:47:03 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190912193
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:45 schreef Alura. het volgende:

[..]

Ook de meningen van vele vrouwen worden in de wind geslagen. Terwijl die vrouwen gewoon hun best doen om iemand die zichzelf lelijk verklaart te vertellen dat uiterlijk echt niet alles is voor een vrouw.
In de wind geslagen en volkomen genegeerd. Andere users worden ook gedegradeerd tot ‘normies’.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:47:24 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_190912211
Jij weet werkelijk ieder thema op jezelf te betrekken he?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_190912215
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:47 schreef inslagenreuring het volgende:
En dit ja :')
pi_190912245
Omdat ze niet luisteren. Verder houden ze er nogal vreemde gedachtes op na. Nee laat zulke mensen maar lekker ergens anders
pi_190912259
quote:

[..]

Dan heeft een topic niet zoveel nut, he?
Ik snap dat dit vaak mensen zijn die geen vrienden hebben, maar het zijn wel het soort dingen die je beter met een vriend zou kunnen bespreken dan op een forum.

En ja, uit een topic kan weer DM contact en verder contact ontstaan, dat is waar. Het gaat m.i. dan ook niet om het incel zijn an sich. Daarin heb je vele soorten en maten. Maar het gaat om een bepaalde toon van postgedrag waar mensen afkeer van hebben.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:52:09 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190912323
Ach, vele mensen ventileren weleens hier. Dus waarom hun niet?
Zolang het niet allerlei topics overneemt en binnen de forum regels blijft zie ik het probleem niet.

Dat ik me er soms aan kan irriteren is geen reden het weg te willen hebben.
Ik snap de frustratie, pijn en wanhoop ook ergens wel.
Misschien is die irritatie bij mij ook wel een stukje onmacht, dat je iemand wel zou willen helpen dingen anders te zien/benaderen. Maar dat niet lukt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:52:50 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912340
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:49 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dan heeft een topic niet zoveel nut, he?
Ik snap dat dit vaak mensen zijn die geen vrienden hebben, maar het zijn wel het soort dingen die je beter met een vriend zou kunnen bespreken dan op een forum.

En ja, uit een topic kan weer DM contact en verder contact ontstaan, dat is waar. Het gaat m.i. dan ook niet om het incel zijn an sich. Daarin heb je vele soorten en maten. Maar het gaat om een bepaalde toon van postgedrag waar mensen afkeer van hebben.
Pestgedrag? Wat bedoel je daarmee?
  maandag 6 januari 2020 @ 22:53:42 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912362
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik dek mezelf gewoon in. Ik wil niet dat mensen mij gaan beschuldigen van incel zijn.
pi_190912367
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Pestgedrag? Wat bedoel je daarmee?
Postgedrag
pi_190912398
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik dek mezelf gewoon in. Ik wil niet dat mensen mij gaan beschuldigen van incel zijn.
Het is Fok! maar.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:55:59 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912423
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:54 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Postgedrag
Maar waarom?

Ik denk dat dat iets is tegen mannen. Kwetsbare wanhopige mannen wordt gewoon op neergekeken.
  maandag 6 januari 2020 @ 22:59:32 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_190912511
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je dekt jezelf in door te zeggen dat je incels wel begrijpt en dat ze teveel worden afgezeken. Goeie tactiek wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_190912568
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar waarom?

Ik denk dat dat iets is tegen mannen. Kwetsbare wanhopige mannen wordt gewoon op neergekeken.
Wanhopige mensen zijn per definitie niet aantrekkelijk, maar er zijn altijd wel users die in het begin van een topic nog hun best doen met adviezen of tips.

Het gaat echt om toon. Als iemand gewoon klungelig is in het versieren, gaat men daar echt niet heel moeilijk om doen. Maar komt daar een bepaalde seksuele frustratie bij en misschien zelfs obsessie met seks / weinig zelfreflectie, dan stoot het users tegen het hoofd.

Er is nogal een verschil tussen redelijk normaal overkomen, maar geen ervaring hebben met vrouwen, of iemand die alleen uit is op seks en zo snel mogelijk. De menselijkheid ontbreekt.

Kunnen het nog wel kwetsbare mannen zijn. Maar die hebben meer baat bij een psycholoog en leren sociale contacten opbouwen, dan seks regelen bij het uitgaansleven terwijl ze misschien nog nooit een normaal gesprek met een vrouw hebben gehad.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:02:43 #21
481998 K21
Cappuccino
pi_190912572
Teveel incels willen alleen een vrouw voor de seks en om aan de bühne te laten zien als statusdingetje. Daarom werkt het advies om een socialer persoon te worden ook niet, want voor de rest moeten ze niets van vrouwen (en "normies") weten, vinden ze in het gunstigste geval dom en minderwaardig en in de minder gunstige gevallen de oorzaak van het verval van het Westen en allerlei andere fraaie praat.

En altijd is alles de schuld van anderen.

Na een draadje of twintig dat exact zo gaat heb je het wel gezien.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:03:44 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912595
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:55 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Het is Fok! maar.
En ik heb hier een reputatie. Ik zeg niet dat het een goede reputatie is, maar het is geen reputatie van incel.
pi_190912618
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En ik heb hier een reputatie. Ik zeg niet dat het een goede reputatie is, maar het is geen reputatie van incel.
Waarom vind je het zo erg als mensen online denken dat je een incel bent?
  maandag 6 januari 2020 @ 23:08:44 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912692
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Pestverleden. Lang verhaal. Je weet toch dat ik als kind een handicap had op Curaēao? Ik werd voornamelijk gepest door meisjes, en dat ik nooit een vrouw zou krijgen.
pi_190912694
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij evident. Is geen club waar je lid van wil zijn.. die lui zijn echt bananas.

Zou jij willen dat mensen online dachten dat jij seks hebt met dieren? Ook niet toch
pi_190912719
quote:

[..]

Vaak werkt het advies ook gewoon wel, maar niet binnen drie minuten.
pi_190912728
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:08 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij evident. Is geen club waar je lid van wil zijn.. die lui zijn echt bananas.

Zou jij willen dat mensen online dachten dat jij seks hebt met dieren? Ook niet toch
Incel betekent niks anders dan dat je geen seks hebt gehad maar dat wel zou willen.

Als iemand mij voor incel zou uitmaken en ik zou zelf weten dat het onzin is, zou ik gewoon keihard lachen. Keep_walking is denk ik te veel bezig met zijn reputatie. Ook IRL.
pi_190912744
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Vaak werkt het advies ook gewoon wel, maar niet binnen drie minuten.
Therapie werkt beter denk ik.
Of beginnen met het opbouwen van een sociaal netwerk, dingen ondernemen en daarna te daten/versieren.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:12:35 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912767
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:10 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Incel betekent niks anders dan dat je geen seks hebt gehad maar dat wel zou willen.

Als iemand mij voor incel zou uitmaken en ik zou zelf weten dat het onzin is, zou ik gewoon keihard lachen. Keep_walking is denk ik te veel bezig met zijn reputatie. Ook IRL.
Jij bent een vrouw, dus de stigma van incel is minder ingrijpend. Een betere vergelijking zou zijn als iedereen zou denken dat je een uberslet zou zijn.

Je hebt verder ook gelijk dat ik te veel bezig ben met wat anderen van me denken, dat is wel minder geworden afgelopen jaren.
pi_190912771
Ts, incel topics schieten niet op omdat incels niet luisteren naar wat er gezegd wordt en vast blijven houden aan hun eigen gekkigheid, en alleen dingen meenemen die daarin passen. Dus dan heeft zo'n topic geen zin. Gaan ze ergens anders maar idioot doen.
pi_190912776
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Pestverleden. Lang verhaal. Je weet toch dat ik als kind een handicap had op Curaēao? Ik werd voornamelijk gepest door meisjes, en dat ik nooit een vrouw zou krijgen.
Ja dat wist ik. Maar niet dat het je nog op deze manier achtervolgt. Het is niet alsof je weinig succes met vrouwen hebt gehad.
pi_190912778
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:11 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Therapie werkt beter denk ik.
Of beginnen met het opbouwen van een sociaal netwerk, dingen ondernemen en daarna te daten/versieren.
Dat wordt er dus ook vaak geadviseerd inderdaad.
pi_190912787
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jij bent een vrouw, dus de stigma van incel is minder ingrijpend. Een betere vergelijking zou zijn als iedereen zou denken dat je een uberslet zou zijn.

Je hebt verder ook gelijk dat ik te veel bezig ben met wat anderen van me denken, dat is wel minder geworden afgelopen jaren.
Als mensen op fok denken dat ik een uberslet ben, zou me dat niet boeien.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:15:16 #34
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190912811
Pfff, is dit naar aanleiding van mijn KLB-topic? :')

Incels willen diep van binnen geen hulp. Verslaafd aan hun labeltje, het is hun identiteit. En een deel van die identiteit is zelfmedelijden, gehoord worden, een aai over hun bol, troostende woorden en erkenning dat de wereld gemeen is en dat hen een groot onrecht is aangedaan, erkenning van hun 'leed'. Moeite doen om hun leven te beteren heb ik nog nooit gezien bij een (FOK!-)incel. Want dat kost werk, tijd, energie, geld en vooral: het vergt moed om uit je comfortzone te stappen. Dus blijven ze maar op hun zolderkamer werkloos, vriendloos, diplomaloos en geldloos zeiken, omdat de computer dichterbij is dan de voordeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 06-01-2020 23:20:25 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 23:15:45 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190912824
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ja dat wist ik. Maar niet dat het je nog op deze manier achtervolgt. Het is niet alsof je weinig succes met vrouwen hebt gehad.
Dat is het dus. Seks helpt niet. Het is ook belangrijk dat incels dat gaan begrijpen.

Seks helpt niet met chronische depressie, gevoelens van eenzaamheid, en vergelijkbare problemen. Het is goed voor je ego tijdelijk, meer niet.
pi_190912837
quote:

[..]

Ja, theoretisch gezien. Maar jij weet ook dat er hele incel communities zijn vol idioten die er de meest krankzinnige vrouwenhatende ideeėn op nahouden. Types elliot rodger. Is toch niet zo gek dat mensen daar niet voor uitgemaakt willen worden?
pi_190912874
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Als mensen op fok denken dat ik een uberslet ben, zou me dat niet boeien.
Maar jij hebt je wel eens laten ontvallen dat je een relatie hebt.. of is dat een open relatie en ben je elk weekend op zoek naar de bbc?
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 23:19:15 #38
441859 crew  Lenny77
pi_190912876
Ik heb nog niemand weten zeggen dat keep-walking een incel is?
Dus maak je niet teveel zorgen ts.
Want dat ben je ook absoluut niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_190912953
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:16 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Ja, theoretisch gezien. Maar jij weet ook dat er hele incel communities zijn vol idioten die er de meest krankzinnige vrouwenhatende ideeėn op nahouden. Types elliot rodger. Is toch niet zo gek dat mensen daar niet voor uitgemaakt willen worden?
Dat zou ik pas erg vinden als er een kern van waarheid in zat.

Als iets 100% niet waar is, dan kan je toch alleen maar lachen om hoe absurd de opmerking is? :D
  maandag 6 januari 2020 @ 23:23:38 #40
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_190912957
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:15 schreef Gary_Oak het volgende:
Pfff, is dit naar aanleiding van mijn KLB-topic? :')

Incels willen diep van binnen geen hulp. Verslaafd aan hun labeltje, het is hun identiteit. En een deel van die identiteit is zelfmedelijden, gehoord worden, een aai over hun bol, troostende woorden en erkenning dat de wereld gemeen is en dat hen een groot onrecht is aangedaan, erkenning van hun 'leed'. Moeite doen om hun leven te beteren heb ik nog nooit gezien bij een (FOK!-)incel. Want dat kost werk, tijd, energie, geld en vooral: het vergt moed om uit je comfortzone te stappen. Dus blijven ze maar op hun zolderkamer werkloos, vriendloos, diplomaloos en geldloos zeiken, omdat de computer dichterbij is dan de voordeur.
Amen.

Het hele ding is gewoon dat ze alle verantwoordelijkheid voor het bestaan dat ze leiden buiten zichzelf zoeken. In alle scenario’s zijn zij de gemene deler, maar inzien dat er mogelijk iets aan hunzelf schort... Welnee.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 6 januari 2020 @ 23:25:13 #41
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_190912977
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:23 schreef M1stral het volgende:

[..]

Amen.

Het hele ding is gewoon dat ze alle verantwoordelijkheid voor het bestaan dat ze leiden buiten zichzelf zoeken. In alle scenario’s zijn zij de gemene deler, maar inzien dat er mogelijk iets aan hunzelf schort... Welnee.
'Verantwoordelijkheid' was het woord dat ik zocht. :D Tijd om naar bed te gaan. Word oud. ;(
pi_190912978
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:19 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Maar jij hebt je wel eens laten ontvallen dat je een relatie hebt.. of is dat een open relatie en ben je elk weekend op zoek naar de bbc?
Gast. Uberslet was slechts een voorbeeld.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:27:13 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190913003
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:23 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Als iets 100% niet waar is, dan kan je toch alleen maar lachen om hoe absurd de opmerking is? :D
In mijn geval is er niet een kern van waarheid dat ik incel ben, wel een kern van waarheid dat er iets psychisch mis met me is.
pi_190913019
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:23 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Tenzij t als buzzwoordje gebruikt wordt om je punt onderuit te halen en je weg te zetten als mafkees. Dan kan t vrij irritant zijn. Op reddit wel eens meegemaakt. Daar zitten op bepaalde subreddits iets teveel SJWs. Dat botst wel eens.
pi_190913034
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:28 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Tenzij t als buzzwoordje gebruikt wordt om je punt onderuit te halen en je weg te zetten als mafkees. Dan kan t vrij irritant zijn. Op reddit wel eens meegemaakt. Daar zitten op bepaalde subreddits iets teveel SJWs. Dat botst wel eens.
Als dat vaak gebeurt kan je je ook afvragen waarom je op die manier overkomt.
pi_190913041
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:25 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Gast. Uberslet was slechts een voorbeeld.
Ik bedoelde: jij hebt je laten ontvallen dat je in een relatie zit. En van wat ik zo hier en daar heb gezien ben je vrij bekend. Dus zullen mensen dat op dit forum niet snel van je denken. Maargoed ik begrijp dat t een voorbeeld was ja.
pi_190913067
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:29 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Als dat vaak gebeurt kan je je ook afvragen waarom je op die manier overkomt.
Vast wel. Of ik kan gewoon accepteren dat er op reddit nou eenmaal vrij veel gekkies zijn 🤷🏼‍♂️ ik ga als ik ergens gelijk over heb niet speciaal diplomatiek doen zodat eoa hysterica niet offended raakt. Vaak is t ook meer dat ze niet goed lezen en dan mn woorden verdraaien.. omdat ze dus hysterisch doen.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:36:34 #48
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190913128
Dit topic gaat meer over TS dan over de incels. :')
pi_190913132
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is het dus. Seks helpt niet. Het is ook belangrijk dat incels dat gaan begrijpen.

Seks helpt niet met chronische depressie, gevoelens van eenzaamheid, en vergelijkbare problemen. Het is goed voor je ego tijdelijk, meer niet.
Mijn observatie vanaf de zijlijn: wat ik wel zie is dat sommige incels (niet allemaal dus) enorm koppig blijven in hun stance ondanks alle goedbedoelde adviezen die ze krijgen. En dat wekt irritatie op. En dat snap ik.

Al zeg je 100x dat seks niet gaat helpen, of een moeilijke vraag stelt, word je vaak genegeerd. In een IRL-gesprek snap ik de ontwijking, op een anonieme forum kan dat sneller irritatie opwekken. Je bent immers - anoniem -, en je stelt een hulpvraag om geholpen te worden.

Anderzijds kunnen mensen de topics waar ze aan ergeren negeren en moeten ook incels hun ei kwijt kunnen in R&P, waar het ook voor bedoeld is (zonder dat het een dagboektopic wordt). Ik vind ook niet alle posts, topics of users op FOK! even leuk, maar daar zet je je overheen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 06-01-2020 23:42:51 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 23:38:08 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190913146
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat ben ik zelfs ook wel een beetje.
Leuk voor anderen als zij dat als negatief zien. Niet echt mijn probleem, zeker niet mbt vreemden op een forum.

Vind dit dan ook een slechte vergelijking.
Een incel doet juist niet wat hij wil, waar hij voor zou willen kiezen. Het is een (voor hun ernstig) gemis.

Dat jij bang bent voor incel uitgemaakt te worden slaat dan ook nergens op. Het is alsof ik bang ben voor preutse maagd uitgemaakt te worden. Het is niet waar en het boeit niet daardoor. Is de ander zijn/haar probleem dat ze zo denken, zit in hun hoofd.
Is op z'n hoogst even irritant, maar geen diepe pijn.

Bij de echte incel zit het niet in andermans hoofd, maar in de hunne. Hebben ze blijkbaar bijna iedere dag pijn van een gemis wat ze voelen. Een werkelijk gemis, want de mens is een sociaal wezen die (innige) banden nodig heeft voor optimaal functioneren. Of dat nu om familie, vriendschap, of liefdes banden gaat (waarbij bij incels te vaak geld dat het op geen van die gebieden echt goed zit).
Dat projecteren ze ook naar buiten toe, maar in de basis gaat het over hoe zij zich voelen bij dat gemis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 januari 2020 @ 23:40:20 #51
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190913171
En je moet sommige mensen gewoon de ruimte geven om te ventileren. En als het je irriteerd lees je toch gewoon niet. Ik zie ook wel eens dingen die me irriteren maar ik ga me er echt niet druk om maken. Ik geef advies doen ze er niks mee ja fijn, en door. Ik snap niet dat mensen hier zon punt van maken op FOK!. Het is maar FOK!, een anoniem forum waar alle soorten mensen komen en waarvan je totaal geen waarde moet trekken als mensen een bepaalde indruk van je hebben. Kan me echt geen ene moer schelen wat iedereen hier denkt van me. Zoek een leven ergens buiten je toetsenbord ipv je hier ergeren aan de zwakkere mensen onder ons. ;)
  maandag 6 januari 2020 @ 23:44:05 #52
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190913379
Ik maak me er niet zo druk om. Je kiest zelf welke topics je leest en waar je reageert. Ik vind ook dat veel van de incels op FOK wel heel erg veel zelfmedelijden hebben, maar ik snap hun frustratie ook wel. Ergens. Zolang ze het niet bij de vrouw neerleggen en enge uitspraken doen. Maar ik heb niks met die topics, dus reageer er gewoon niet (mede omdat er vaak toch niks gedaan word met de tips), ook niet heel moeilijk imo. Zolang t binnen de policy blijft... iedereen wil wel eens ventileren.
pi_190913487
quote:
Een incel is dus een maagd?
Dan val ik buiten de categorie. :*
  dinsdag 7 januari 2020 @ 00:06:54 #55
545 dop
:copyright: dop
pi_190913497
quote:
Er is nu een discussie gaande in R&P feedback, maar eigenlijk mogen we daar niet discussiėren. Dus dit topic is zodat de discussie hier naartoe ga.

Ik merk dat er (in mijn ogen) een oneerlijke afkeer is tegen incel topics. Dus niet dat deze mannen heel trots zeggen dat ze incels zijn, maar dat ze wanhopig zielig doen omdat ze maagd zijn en geen vriendin kunnen krijgen. Daartegenover heb je veel users (sommigen hebben wel succes met vrouwen, anderen niet) die heel hard en oordelend reageren op deze mannen. Waarom? Is dat toch een stukje onzekerheid?

Kijk, ik snap dat incel gedrag onaantrekkelijk is. Mannen die zielig doen omdat ze geen seks kunnen krijgen is gewoon niet cool. Maar dat ze zelfs op een forum afgewezen worden? Waarom mogen ze hier niet klagen en zielig doen, in hoop advies en inzicht te krijgen?

Ik snap hun probleem wel, want ik ben iemand die weet hoe het is om ernstige psychiatrische problemen te hebben. Een onderdeel daarvan is vaak wanhoop en onzekerheid over je aantrekkelijkheid. Dat is gewoon zo. En in mijn geval heb ik ook best goede succes gehad met vrouwen. Meerdere vriendinnen gehad, one night stands, veel dates, veel matches op tinder gehad. Maar alsnog, ik snap die gevoel van wanhoop en onzekerheid wel. Dat hoort gewoon bij mij bipolaire stoornis.

Veel psychiatrische patiėnten hebben dat soort gevoelens, een onderdeel van ernstige depressie is ook dat je op dat gebied slecht voelt. Dus ik snap dat een incel heel onzeker is. Het is niet aantrekkelijk, niet cool, maar deze forum is toch om iedereen te helpen? Als je bereid bent om advies te geven aan mensen die topics maken over vreemdgaande partners en dat soort dingen, waarom geen incels?

Dat wanhoop is wel eng, en het is belangrijk dat ze snappen dat seks niet hun problemen gaat oplossen. Dat gemis van liefde en genegenheid snap ik wel.
Incels hebben doorgaans een verknipt en negatief wereldbeeld.
Dat roept niet echt positiviteit en gezeligheid op.

Iemand die extreem in de slachtoffer rol kruipt roep doorgaans aanklagen en negatieve gevoelens op bij de aanhoorder.
Typisch gevalletje drama driehoek.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 07-01-2020 00:11:56 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 7 januari 2020 @ 00:08:10 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_190913505
quote:

[..]

De oorspronkelijke definitie van het woord ja. Mensen die al wel seks hebben gehad maar dit nu voor x-aantal maanden/jaren niet meer hebben worden ook als incel gerekend overigens. Maar tegenwoordig is dit allang niet meer van toepassing op het woord incel. In de oorspronkelijke zin van het woord zou ik dan ook een incel zijn maar ik voel geen enkele associatie met het woord laat staan verbinding met de gemeenschap.

De incels van tegenwoordig hebben de term verkracht. Beetje zoals de extreme feministen soms ook hun gemeenschap meer slecht dan goed doen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 januari 2020 @ 08:30:58 #57
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190915289
Zodra ze de term premium chick droppen haak ik af.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 08:54:58 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190915448
Het probleem van de incels hier is dat de topics worden geopend met een vraag om advies (wat ze makkelijk zelf kunnen vinden in die duizenden andere topics op internet), dat het daarna overgaat op ventileren van zelfmedelijden want de adviezen worden nooit uitgeprobeerd, er is altijd een smoes om niet te proberen, en dan komt de aap uit de mouw: alle vrouwen zijn hoeren en slecht tot op het bot. Dat is wat ze eigenlijk al vanaf het begin al zeggen, daarom luisteren ze niet naar vrouwen en ook niet naar collaborateurs die wel een vrouw/vriendin/seks hebben. Het is ook de reden dat ze geen succes hebben bij de vrouwen: ze houden niet van vrouwen (want hoeren, slecht), maar ze zijn een noodzakelijk kwaad om seks te kunnen hebben.
Nóóit hoor je een incel over verliefdheid of geilheid, niet over genegenheid of intimiteit anders dan seks, het gaat nooit over intuļtieve hals-over-kop "wat een lekker wijf"-ideeėn, nooit hebben ze een spontaan gesprek met een vrouw, maar alles is puur berekenend met cijfers geven, een approach van te voren uitdenken voor wie hoog genoeg scoort, alles gepland zoals de plaats waar het moet gebeuren. Vrouwen zijn objecten, incels zijn gefrustreerd dat die objecten niet doen wat zij willen, zoals een auto bestuurbaar is, is een vrouw dat niet.

Vrouwen en mensen die daarmee te maken hebben zijn de drogredenen en alternatieve feiten die de vrouwvijandelijkheid ondersteunen denk ik wel zat na een paar topics met die tendens.
pi_190915455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:30 schreef herverwijderd het volgende:
Zodra ze de term premium chick droppen haak ik af.
Of het over Chad's en Stacey's gaan hebben. Eigenlijk weet dan al dat het geen zin heeft.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:03:45 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190915511
Aanhakend op wat o.a. Lunatiek hierboven zegt, is bij mij uiteindelijk altijd de grote vraag: wat wil zo’n incel bereiken met zijn posts? Hij wil geen advies, geen bemoediging, geen discussie. Alleen zijn verhaal kwijt? Maar ze willen ook geen medelijden.

Mijn indruk ik dat bepaalde incels het incel-zijn helemaal tot hun identiteit en voornaamste bezigheid hebben gemaakt, met een hele waslijst aan jargon waarmee ze alles en iedereen met eigen termen in de vaste hokjes kunnen plaatsen.

Misschien worden ze wel op missie gestuurd, zoals ze ook doen met Mormonen. Incels moeten zich begeven onder de ‘normies’ en hun verhaal vertellen. En ze zijn erop voorbereid dat ze alleen maar weerstand zullen tegenkomen. Want ja, al die ‘normies’ zijn blind (ik ga me nu verder niet bedienen van hun jargon).
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:15:26 #61
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190915624
Sommige doen idd net alsof het vrouwelijk ras een studieobject is. Overanalyserend gedrag noem ik dat. Ik vind het soms wel vermakelijk om te zien, bakje koffie erbij. :7

Maar echt druk maken om hun gedrag vind ik verspilling van me tijd. :')
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 09:28:51 #62
5428 crew  miss_sly
pi_190915719
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:15 schreef Puk1234 het volgende:
Sommige doen idd net alsof het vrouwelijk ras een studieobject is. Overanalyserend gedrag noem ik dat. Ik vind het soms wel vermakelijk om te zien, bakje koffie erbij. :7

Maar echt druk maken om hun gedrag vind ik verspilling van me tijd. :')
Ik vind de vrouwonvriendelijkheid die uit hun posts springt echt wel zorgwekkend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:31:30 #63
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_190915743
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:34 schreef Alura. het volgende:

[..]

dinsdag 7 januari 2020 @ 09:34:01 #64
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190915762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de vrouwonvriendelijkheid die uit hun posts springt echt wel zorgwekkend.
Onwetendheid kan je iemand niet kwalijk nemen, toch snap ik de frustratie wel. Ach ja neem het met een korrel zout. Geef ze je mening en/of wat advies en wat ze er mee doen moeten ze zelf weten toch ;)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:40:04 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190915840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat al die "feiten" als hoax op een vaag forum zijn begonnen en dat de incels dat niet weten en het bloedserieus nemen, net als alle gescripte PUA-video's.
En dat is dus het gevaar: dat steeds meer mensen het als waarheid gaan zien en die ideeėn overnemen. Er zijn genoeg mannen die hun gebrek aan seks liever aan vrouwen wijten dan aan hun eigen gebrek aan sociale opvoeding, want lekker makkelijk.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:42:04 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190915863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:34 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Onwetendheid kan je iemand niet kwalijk nemen, toch snap ik de frustratie wel. Ach ja neem het met een korrel zout. Geef ze je mening en/of wat advies en wat ze er mee doen moeten ze zelf weten toch ;)
Het gaat ze er om hun giftige ideeėn over vrouwen te verspreiden, die vrouwenhaat. De rest is camouflage.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:45:29 #67
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190915895
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat ze er om hun giftige ideeėn over vrouwen te verspreiden, die vrouwenhaat. De rest is camouflage.
Misschien kan je het meer zoeken onder frustratie, wellicht omdat vrouwen onbereikbaar zijn voor ze. Ik zou eerder in die richting graven maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:48:25 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190915916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:45 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Misschien kan je het meer zoeken onder frustratie, wellicht omdat vrouwen onbereikbaar zijn voor ze. Ik zou eerder in die richting graven maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)
Maar het is meer dan alleen frustratie, het is doorgeslagen naar haat. En die haat willen ze verkondigen. Dat wordt wraakzucht.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:50:04 #69
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190915926
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het is meer dan alleen frustratie, het is doorgeslagen naar haat. En die haat willen ze verkondigen. Dat wordt wraakzucht.
De wortels zitten in frustratie en daar moet je het probleem aanpakken. Zo moet je alle problemen aanpakken(bij de wortels). En ja kan ik wel iets in vinden dat sommigen er flink in doorslaan maar daar moet je wel rekening mee houden in hoe je ze benaderd.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 09:52:13 #70
5428 crew  miss_sly
pi_190915948
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat al die "feiten" als hoax op een vaag forum zijn begonnen en dat de incels dat niet weten en het bloedserieus nemen, net als alle gescripte PUA-video's.
En dat is dus het gevaar: dat steeds meer mensen het als waarheid gaan zien en die ideeėn overnemen. Er zijn genoeg mannen die hun gebrek aan seks liever aan vrouwen wijten dan aan hun eigen gebrek aan sociale opvoeding, want lekker makkelijk.
Precies dit!
En dat werkt vijandigheid tegen vrouwen, en bij sommige incels erger, in de hand.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:52:47 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190915955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:50 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

De wortels zitten in frustratie en daar moet je het probleem aanpakken. Zo moet je alle problemen aanpakken(bij de wortels). En ja kan ik wel iets in vinden dat sommigen er flink in doorslaan maar daar moet je wel rekening mee houden in hoe je ze benaderd.
Ik heb dan weer totaal niet de illusie dat wij (hier, op dit forum) dit probleem zouden kunnen aanpakken. Echt totaal niet. Tot deze types is op geen enkele manier door te dringen. Die zitten muurvast verankerd in hun overtuigingen.
pi_190915963
Wat mij stoort aan de hele incel-saga is het gejank over geen seks kunnen krijgen. Er zijn zat mensen die om verschillende redenen jaren droog staan en/of geen relatie kunnen krijgen, maar blijkbaar is dat verwaarloosbaar en zijn verlegen onervaren jongens van begin-20 met een wat minder uiterlijk het grootste slachtoffer. Waarom ? Is het soms minder erg voor die half-verlamde vrouw om geen seks te kunnen krijgen, voor een weduwnaar die zo zijn overleden vrouw zo erg mist, de transgender die continue wordt afgewezen, of voor een meisje dat er bewust voor kiest alleen seks in een relatie te hebben maar geen relatie kan krijgen. Deze groep mensen maken ook hun nodige frustraties mee, alleen hoor je geen verongelijkte verwijten richting de andere sekse of het recht menen te hebben op seks. Prima dat je je frustratie ventileert, maar dat eeuwige wij zijn de enige groep in de samenleving die zware pech heeft en de eisen van het andere geslacht is daaraan schuld, is seksistisch en getuigt van weinig realiteitsbesef. Niet zo verwonderlijk dat daar veel users tegen ageren.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 09:53:59 #73
5428 crew  miss_sly
pi_190915966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:50 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik heb in de loop van de jaren al heel wat van dergelijke topics voorbij zien komen, en ik heb echt heel vaak geprobeerd begrip te laten zien, hun probleem te erkennen en adviezen te geven. Het wordt niet eens gelezen, heb ik het idee, en er wordt al helemaal niet iets mee gedaan. En dan wordt de kans dat met doorslaat alleen maar groter.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:54:14 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190915970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:45 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Het is eerder obsessie. Wat iemand ook opmerkte: het incel-zijn is een soort levensstijl. De gemiddelde incel zal in een diep gat vallen als hij regelmatig seks en/of een vriendin heeft, er zal angst zijn voor dat gat (dat die je aan het rituele verloop van de topics) dus frustreren ze zelf elke poging tot succes. Het alternatief is namelijk het opgeven van hun levensstijl en het "verraden" van hun mede-incels.

Ik geloof best dat er een lichte frustratie aan ten grondslag ligt, maar de topics zijn er niet om de frustratie te verminderen, eerder om andere incels op te hitsen nog meer geobsedeerd te raken.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:55:54 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190915983
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, zeker. Zoals "als ik een vriendin heb, móet ik vreemdgaan om voldoende seksuele ervaring te krijgen".
  dinsdag 7 januari 2020 @ 09:59:28 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190916013
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Oh, zeker. Zoals "als ik een vriendin heb, móet ik vreemdgaan om voldoende seksuele ervaring te krijgen".
Als er een relatie komt, dan is die natuurlijk gedoemd om te mislukken. Een selffulfilling prophecy waiting to happen.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:09:26 #77
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190916087
quote:

Eigenlijk beschrijf je twee problemen.
Incel (als ik het goed google) is gewoon een aspect van eenzaamheid. En dat is sneu. Maar als het steeds dezelfden zijn die klagen, maar goed bedoelde adviezen in de wind slaan, dan houdt het een keer op.

Mensen met serieuze psychische problemen zou je hier moeten weren als ze advies zoeken. Het kan alleen maar averechts werken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:16:40 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190916157
De afkeer van inceltopics is zeer terecht omdat ze allerlei verknipte denkbeelden, vrouwenhaat en leugens verspreiden. Daardoor kunnen onzekere jongens van rond de 20, die worstelen met hun sociale skills verkeerd beinvloed kunnen worden, en daardoor een totaal verneukt leven kunnen krijgen. Incels zijn namelijk vooral met zelfdestructie bezig en zijn psychisch volledig ontspoord.

Daarom kun je incel-gedachtegoed als even risicovol voor jeugd beschouwen als bijvoorbeeld drugs of politieke en relgieus extremisme.

Daarom dienen incels verbaal flink aangepakt te worden.
pi_190916250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:16 schreef Hexagon het volgende:
De afkeer van inceltopics is zeer terecht omdat ze allerlei verknipte denkbeelden, vrouwenhaat en leugens verspreiden. Daardoor kunnen onzekere jongens van rond de 20, die worstelen met hun sociale skills verkeerd beinvloed kunnen worden, en daardoor een totaal verneukt leven kunnen krijgen. Incels zijn namelijk vooral met zelfdestructie bezig en zijn psychisch volledig ontspoord.

Daarom kun je incel-gedachtegoed als even risicovol voor jeugd beschouwen als bijvoorbeeld drugs of politieke en relgieus extremisme.

Daarom dienen incels verbaal flink aangepakt te worden.
Precies. Het is een vorm van extremisme.

Als iemand gewoon tips vraagt om een vrouw te versieren, prima. Als je klaagt over eenzaamheid, aai over je bol kun je krijgen.

Maar dat is niet wat incels doen. Zij willen afdwingen dat we meegaan in hun wereldbeeld met hele akelige mannen die alle vrouwen neuken (de 20% volgens hen) en alle kutwijven bij elkaar, die stomme hoeren die alleen maar willen neuken met die 20%, enz.

Ja, kom op. Daar heb ik geen medelijden mee, het wekt agressie op.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:56:55 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190916568
incel = involuntary celibate

Er zijn massa's mannen waar dat betrekking op heeft. De meesten zijn normaal en willen gewoon een fijne relatie met een vrouw maar door tal van redenen lukt dat niet.

Het probleem op FOK! is dat er een klein aantal nogal prominent postende incels zijn die vinden dat ze ergens recht op hebben en eigenlijk alleen maar hun gal komen spuwen en niet open staan voor adviezen en discussie. Die verpesten voor de normale incels, aangezien iedereen bij een incel topic nu meteen denkt "not that shit again".

Nu is de logica van die prominente incels op zich niet incorrect. Het is waar dat uiterlijk een veel grotere rol speelt dan de meeste mensen willen toegeven. En de getallen werken inderdaad tegen hun. Dat wordt ook niet ontkend. Waar het fout gaat is dat ze vervolgens gaan zeuren over hoe oneerlijk de wereld is en dat ze ergens recht op hebben.

Ja, de wereld is ook "oneerlijk". Sommige mensen hebben nu eenmaal meer geluk dan anderen met hun opvoeding, het land waar ze worden geboren, hun intelligentie, hun gezondheid, en ja ook met hun uiterlijk. Maar het heeft weinig zin om te klagen over iets wat je toch niet kunt veranderen.

Als je wordt geboren met een IQ van 70 kun je een carričre als professor deeltjesfysica in Cambridge wel vergeten. Met een lengte van 1,60m word je waarschijnlijk ook geen top basketballer en met een lelijke kop ga je inderdaad minder scoren in de kroeg.

De sleutel tot een gelukkig leven is (imo) accepteren wat je niet kunt veranderen en te optimaliseren/ werken aan wat je wel zelf in de hand hebt.

Maar eenzaamheid (en incels, wat daarvan een sub-probleem is) is wel daadwerkelijk een groot sociaal probleem wat niet gemarginaliseerd moet worden omdat een klein deel van de incels een psychose heeft. Het verdient dus ook z'n plaats in R&P.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:02:46 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190916639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:56 schreef SeLang het volgende:
incel = involuntary celibate

Er zijn massa's mannen waar dat betrekking op heeft. De meesten zijn normaal en willen gewoon een fijne relatie met een vrouw maar door tal van redenen lukt dat niet.

Het probleem op FOK! is dat er een klein aantal nogal prominent postende incels zijn die vinden dat ze ergens recht op hebben en eigenlijk alleen maar hun gal komen spuwen en niet open staan voor adviezen en discussie. Die verpesten voor de normale incels, aangezien iedereen bij een incel topic nu meteen denkt "not that shit again".

Nu is de logica van die prominente incels op zich niet incorrect. Het is waar dat uiterlijk een veel grotere rol speelt dan de meeste mensen willen toegeven. En de getallen werken inderdaad tegen hun. Dat wordt ook niet ontkend. Waar het fout gaat is dat ze vervolgens gaan zeuren over hoe oneerlijk de wereld is en dat ze ergens recht op hebben.

Ja, de wereld is ook "oneerlijk". Sommige mensen hebben nu eenmaal meer geluk dan anderen met hun opvoeding, het land waar ze worden geboren, hun intelligentie, hun gezondheid, en ja ook met hun uiterlijk. Maar het heeft weinig zin om te klagen over iets wat je toch niet kunt veranderen.

Als je wordt geboren met een IQ van 70 kun je een carričre als professor deeltjesfysica in Cambridge wel vergeten. Met een lengte van 1,60m word je waarschijnlijk ook geen top basketballer en met een lelijke kop ga je inderdaad minder scoren in de kroeg.

De sleutel tot een gelukkig leven is (imo) accepteren wat je niet kunt veranderen en te optimaliseren/ werken aan wat je wel zelf in de hand hebt.

Maar eenzaamheid (en incels, wat daarvan een sub-probleem is) is wel daadwerkelijk een groot sociaal probleem wat niet gemarginaliseerd moet worden omdat een klein deel van de incels een psychose heeft. Het verdient dus ook z'n plaats in R&P.
ik ben het met je hele post eigenlijk wel eens, maar heb nog even iets vet gezet.

Dat accepteren van wat je niet kunt veranderen lijkt tegenwoordig wel een soort nieuw taboe.
pi_190916757
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ik ben het met je hele post eigenlijk wel eens, maar heb nog even iets vet gezet.

Dat accepteren van wat je niet kunt veranderen lijkt tegenwoordig wel een soort nieuw taboe.
Gewoon verwachten dat de wereld zich aanpast aan jou _O_
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:13:21 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190916774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Gewoon verwachten dat de wereld zich aanpast aan jou _O_
Dan heb je wel zekerheid in je leven, want de wereld gaat zich echt niet aanpassen. |:(
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:19:52 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190916836
Als ik mij niet vergis zijn er in de afgelopen jaren in Noord Amerika meer aanslagen gepleegd door psychotische incels dan door moslim extremisten. Het aparte is dat die gasten vaak niet eens extreem lelijk waren. Die hebben gewoon een psychose en andere problemen.

Bovenstaande militante incels (met 10 resp 6 moorden op hun geweten) zullen in de kroeg waarschijnlijk minder makkelijk scoren dan Brad Pitt of George Clooney, maar zijn dit nu mannen die puur vanwege hun uiterlijk bij voorbaat kansloos waren bij vrouwen? Daar geloof ik dus geen ruk van. Ik ken massa's kerels die veel en veel lelijker zijn en gewoon een relatie hebben met een leuke dame.
Mijn reisverslagen
pi_190916862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:19 schreef SeLang het volgende:
Als ik mij niet vergis zijn er in de afgelopen jaren in Noord Amerika meer aanslagen gepleegd door psychotische incels dan door moslim extremisten. Het aparte is dat die gasten vaak niet eens extreem lelijk waren. Die hebben gewoon een psychose en andere problemen.

[ afbeelding ]

Bovenstaande militante incels (met 10 resp 6 moorden op hun geweten) zullen in de kroeg waarschijnlijk minder makkelijk scoren dan Brad Pitt of George Clooney, maar zijn dit nu mannen die puur vanwege hun uiterlijk bij voorbaat kansloos waren bij vrouwen? Daar geloof ik dus geen ruk van. Ik ken massa's kerels die veel en veel lelijker zijn en gewoon een relatie hebben met een leuke dame.
Het is ook simpelweg niet waar dat het aan het uiterlijk ligt. Uitzonderingen daargelaten.

Sociale onhandigheid is een veel grotere afknapper.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:32:19 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190916958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Precies. Het is een vorm van extremisme.

Als iemand gewoon tips vraagt om een vrouw te versieren, prima. Als je klaagt over eenzaamheid, aai over je bol kun je krijgen.

Maar dat is niet wat incels doen. Zij willen afdwingen dat we meegaan in hun wereldbeeld met hele akelige mannen die alle vrouwen neuken (de 20% volgens hen) en alle kutwijven bij elkaar, die stomme hoeren die alleen maar willen neuken met die 20%, enz.

Ja, kom op. Daar heb ik geen medelijden mee, het wekt agressie op.
Er gaat natuurlijk een flink menselijk leed ten grondslag aan dat hele incelgedoe. En het probleem is vooral dat ze dus ook andere mannen meetrekken in hun eigen ellende.

Een onzekere jongen van 20 die door zijn onhandigheid nooit een vriendin gehad heeft kan met een beetje juiste prikkels uiteindelijk prima een leuke wederhelft vinden. Behalve als die mee gaat doen aan dat hele incel-gebeuren en zo veer van de realiteit komt te staan dat dat niet eenvoudig meer goed komt.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 11:39:08 #87
441859 crew  Lenny77
pi_190917055
quote:

[ afbeelding ]

Beiden zijn gewoon leuke mannen qua uiterlijk! Zelfs de zogezegde alleszeggende kaaklijn is aanwezig!
Hebben de 'gestoorde' incels niet gewoon last van BDD?
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 11:41:22 #88
441859 crew  Lenny77
pi_190917093
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Idd. Ze zeggen zelf: ik wil helemaal geen relatie, ik wil sex met zoveel mogelijk knappe vrouwen voor ik me settle.
Vrouwen zijn hoeren op de cock-carousel. Maar oh wat zouden ze toch graag één van die cockjes zijn.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 11:46:44 #89
441859 crew  Lenny77
pi_190917186
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is omdat iedereen tegenwoordig meekrijgt dat alles maakbaar is. Je kan alles worden wat je maar wil!
Vroeger werd je gewoon al jong met je neus op je mogelijkheden gedrukt en dat gaf duidelijkheid.
Nu kan alles!!!
Maar als het je dan niet lukt.. Wat dan..

Los daarvan denk ik dat door de komst van de media heel veel kansen op sociale ontwikkeling zijn afgenomen. Waar zijn de voetbalpleintjes waar heel de wijkkinderen kwamen spelen? Waar zijn de bendes die in de bossen kampen bouwen en tunnels graven? Iedereen zit thuis in een nep wereld van games, insta-shit enz..
Er zijn ook geen 5 kinderen meer in een gezin maar maar 1 of max 2.
De vaardigheden zijn niet meer ontwikkeld.
pi_190917212
quote:
Daar geloof ik dus geen ruk van.
mensen die Alex Minassian van dichtbij kenden, de dader van de Toronto Van Attack, waarbij 10 doden vielen, stellen ook dat het waarschijnlijk minder om een afkeer van vrouwen ging en meer om psychische en mentale problemen en anti-sociaal gedrag.
Moeite zich aan te passen in een sociale omgeving en ook mogelijk moeite om te gaan met veranderingen in zn leefomgeving

Minassian was 7 jaar lang Student in een 'Special needs program' aan het Seneca College of Applied Arts and Technology, had een zeer slechte motoriek en werd als 'socially awkward' beschreven, iemand die zich niet op zn gemak in gezelschap voelde en met andere mensen.

Hij had ook hyperactiviteits-aanvallen in het klaslokaal, had tics (miauw-geluiden, meerdere personen beschreven dat hij zich soms als een kat leek te gedragen, ook zn eigen handen likken, sis-geluiden jegens anderen maken).
Toch leek hij wel in de schoolomgeving te kunnen functioneren, word door vrijwel iedereen die hem kende als aardig mens omschreven, die misschien 'speciaal' was maar ook geaccepteerd.

Na zn opleiding werd hij aangesteld als wetenschappelijk assistent (hij kon goed met computers omgaan) bij meerdere universiteitsprojecten maar kennelijk nooti voor langere duur, en hij had zich ooit voor het leger aangemeld, maar de training na twee weken weer verlaten, kort voordat hij de aanvallen pleegde.

Het is opvallend aan zn levensloop dat hij waarschijnlijk best goede begeleiding kreeg (had bv tijdens het lagere onderwijs een speciaal voor hem aangestelde begeleidpersoon die altijd bij hem was in lessen, om hem persoonlijk te helpen).
Hij heeft ook een goede opleiding en kennelijk deze met een diploma kunnen afsluiten

Maar het kan wel waarschijnlijk zijn dat na het afsluiten van het onderwijs veel van deze ondersteuning wegviel en hij snel onafhankelijker moest worden en zn eigen leven moest controleren, waartoe hij mogelijk weinig tot geen mogelijkheid had.

In die zin is het zeer goed mogelijk dat een 'motief' zou kunnen zijn dat de 'maatschappelijke drang' naar verzelfstandiging en het hem opdringen een individueel leven te leiden juist tot zijn daad bijgedragen kan hebben.

De Maatschappij gaat zeer ver in met het opdringen van en zelfstandig individueel leven aan mensen die door mentale of psyschische omstandigheden of Handicaps/Beperkingen daartoe veel minder mogelijkheid hebben.
'Inclusie' of 'Integratie' is een mode-woord bij de geestelijke zorg, maar voor de betroffen mensen met een handicap vaak ook een onneembare hindernis.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:48:42 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190917228
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:56 schreef SeLang het volgende:

Over het algemeen is de term incel hier vooral synoniem voor een handvol figuren die hier dat hele incelgeloof komen prediken om zieltjes te winnen voor hun sekte.

Mannen die eenzaam zijn en het moeilijk hebben bij het vinden van liefde worden daar niet direct onder gerekend. De reden dat incels zo worden aangevallen is omdat die juist dat soort mannen de verkeerde kant op kunnen duwen met alle bagger die ze hier posten
pi_190917534
quote:

[ afbeelding ]

Rechts was autistisch en narcistisch.
pi_190917560
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Beiden zijn gewoon leuke mannen qua uiterlijk! Zelfs de zogezegde alleszeggende kaaklijn is aanwezig!
Hebben de 'gestoorde' incels niet gewoon last van BDD?
Neuh, die rechter (Elliot Rodger) vond zelf ook dat hij goed genoeg was en een vrouw verdiende. Snapte niet dat vrouwen niet voor hem vielen.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:15:18 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190917611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Over het algemeen is de term incel hier vooral synoniem voor een handvol figuren die hier dat hele incelgeloof komen prediken om zieltjes te winnen voor hun sekte.

Mannen die eenzaam zijn en het moeilijk hebben bij het vinden van liefde worden daar niet direct onder gerekend. De reden dat incels zo worden aangevallen is omdat die juist dat soort mannen de verkeerde kant op kunnen duwen met alle bagger die ze hier posten
Veel van de dingen die de prominente incels hier posten zijn niet feitelijk onjuist, imo. Het probleem is vooral de manier hoe ze omgaan met hun (vermeende) beneden gemiddelde fysieke aantrekkelijkheid. Ze zouden hulp moeten zoeken met hun obsessie (psychose) en zich focusseren op hun mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden.

Wat ik zelf zo vreemd vind is dat hun handelen onlogisch is in het licht van hun eigen theorie. Als je inderdaad zo'n lelijke kop hebt dat het onmogelijk is om ooit een vrouw te vinden, waarom besteed je daar dan nog energie aan? Ga je energie dan richten op andere dingen waar je wel plezier aan kunt beleven!

Dat gezegd hebbende, er zijn maar heel weinig mensen zo lelijk dat ze puur daardoor kansloos zijn. Het is meer zo dat die mensen zelf onrealistische eisen stellen aan het uiterlijk van anderen. Als je lat maar laag genoeg legt dan vind je altijd wel wat. En is die norm onacceptabel laag, dan doe je het toch niet? Maar dat is dan wel je eigen beslissing. Je hebt geen "recht" op een minimaal 8+ (om het in hun eigen termen te zeggen).

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 07-01-2020 12:21:32 ]
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:32:05 #95
471637 TomStall
I buried Joey
pi_190917864
quote:
... Daartegenover heb je veel users (sommigen hebben wel succes met vrouwen, anderen niet) die heel hard en oordelend reageren op deze mannen. Waarom? Is dat toch een stukje onzekerheid?
...
Ik denk dat dat niet alleen incel topics aan gaat, maar de algehele tendens in de samenleving en op FOK. Tegenwoordig noem ik dat de UTOPIA cultuur. Heb je dat programma wel eens gezien? Over ALLES wordt een punt gemaakt, en een "discussie" gestart. Monkey see monkey do, mensen kunnen gewoon niet meer normaal met elkaar om gaan en willen allemaal maar gehoord worden.

I say: keep walking and don't look back.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:34:57 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190917893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Veel van de dingen die de prominente incels hier posten zijn niet feitelijk onjuist, imo. Het probleem is vooral de manier hoe ze omgaan met hun (vermeende) beneden gemiddelde fysieke aantrekkelijkheid. Ze zouden hulp moeten zoeken met hun obsessie (psychose) en zich focusseren op hun mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden.

Wat ik zelf zo vreemd vind is dat hun handelen onlogisch is in het licht van hun eigen theorie. Als je inderdaad zo'n lelijke kop hebt dat het onmogelijk is om ooit een vrouw te vinden, waarom besteed je daar dan nog energie aan? Ga je energie dan richten op andere dingen waar je wel plezier aan kunt beleven!
Nouja ze posten onzin theorieen over 20% zogenaamde chads die alle vrouwen neuken. Dan ben ik wel benieuwd waar dat ziekenhuis staat waar al die chads liggen die intussen geheel uitgeput moeten zijn van al dat neuken om dat soort cijfers waar te maken. Sowieso, waarom zou je als chad zijnde lelijke vrouwen neuken als je ook een knappe kan hebben?

Bovendien is het ook onzin dat lelijke mannen niet aan de vrouw zouden kunnen komen. Ga een dagje bij de IKEA rondlopen en kijk naar de stellen. Daar zie je vaak knap met knap en lelijk met lelijk. Met soms wat combi's van knap en lelijk.

quote:
Dat gezegd hebbende, er zijn maar heel weinig mensen zo lelijk dat ze puur daardoor kansloos zijn. Het is meer zo dat die mensen zelf onrealistische eisen stellen aan het uiterlijk van anderen. Als je lat maar laag genoeg legt dan vind je altijd wel wat. En is die norm onacceptabel laag, dan doe je het toch niet? Maar dat is dan wel je eigen beslissing. Je hebt geen "recht" op een minimaal 8+ (om het in hun eigen termen te zeggen).
Dat soort mannen heeft inderdaad ook een verkeerd en doorgaans onvolwassen beeld van aantrekkelijkheid.

Laatst liet onze opperincel Schenkstroop/Zomaar-Een-Chinees/imgoddamnugly dat duidelijk hier zien door een foto te posten van een best aantrekkelijke vrouw die hij als 5 betitelde, dus te lelijk voor hem. Ieder ander gaf aan dat die vrouw er gewoon goed en aantrekkelijk uitzag (gewoon goeduitziend maar ook niet oogverblindend). Maar dat kon niet dus bleef hij maar doordrammen dat ze echt niet hoger dan die 5 was en iedereen die anders beweerde zat te liegen. Met zo'n referentiekader gaat het ook niet lukken.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42:49 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190917989
Sowieso die enorme focus op uiterlijk en perfecte plaatjes. En dan een volkomen gebrek aan relativeringsvermogen. Alleen maar willen streven naar het mooiste en het beste, anders doe je jezelf tekort. Een heel raar soort van tunnelvisie.

Je doet jezelf tekort als je daardoor jezelf de kans ontneemt op een gelukkig leven, waar nog zoveel meer en andere dingen bij komen kijken dan alleen maar uiterlijk en ‘meetellen’ (in de ogen van wie, al die andere ontstellend oppervlakkige mensen?).
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:43:23 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190918003
quote:

[..]

Advies werkt inderdaad niet als je er niks mee doet. Ze willen niks veranderen aan hun treurige kutleventje om kansrijker te worden. Daarvoor voelt het blijkbaar toch allemaal te vertrouwd. Het enige dat ze willen is een vrouw die met de benen wijd gaat voor ze. En omdat dat niet realistisch is worden ze bos en bedenken ze allemaal onzintheorieen.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:59:38 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190918213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja ze posten onzin theorieen over 20% zogenaamde chads die alle vrouwen neuken. Dan ben ik wel benieuwd waar dat ziekenhuis staat waar al die chads liggen die intussen geheel uitgeput moeten zijn van al dat neuken om dat soort cijfers waar te maken. Sowieso, waarom zou je als chad zijnde lelijke vrouwen neuken als je ook een knappe kan hebben?

Je moet het natuurlijk niet allemaal letterlijk nemen, maar er zit wel degelijk een sterke "winner takes all" dynamiek in. Zoals met veel dingen in het leven, natuur, werk, economie, etc

Maar zo is de wereld nu eenmaal. Je kunt dat niet veranderen dus zeur er niet over en leer te navigeren in die "boze" wereld. Sterker nog, doe er je voordeel mee, want op een ander gebied hoor jij zelf weer bij de 20%.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 januari 2020 @ 13:05:47 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190918306
Overigens nog een ding waar incels zich gigantisch onrecht aangedaan voelen is het feit dat mannen gemakkelijker in seks zijn dus vrouwen daar iets gemakkelijker aan kunnen komen. Ga je als lelijke vrouw naar een feestje in het supporterscafe van de lokale FC, dan is er aan het eind van de avond wel een opportunistische, onaangename lamlul die met zijn dronken kop wel een avontuurtje wil.

Of eenzame vrouwen daar blij en gelukkig van worden doet voor incels niet terzake. Ze kunnen seks krijgen met een man die ze totaal niet aantrekkelijk vinden dus moeten ze niet zeuren. Incels claimen daarom het recht dat ze per definitie zieliger zijn dan eenzame vrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')