abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190909886
De oorzaak is gevonden, probleem opgelost

Opgroeien in Nieuw West is overleven, zegt Deniz Üresin.
Hij is 25 en verdient nu z'n geld met de verkoop van lachgas. Geboren in Nederland, verhuisd naar Turkije en vanaf z'n vijftiende opgegroeid in de wijk Osdorp in Nieuw West. Daar ging het mis op de middelbare school door een taalachterstand, vertelt hij. Op z'n 19e verkocht hij cocaïne. En dat was voor Deniz veel belangrijker dan voetballen.

"Voetballen is hartstikke leuk, ik waardeer het ook echt", zegt hij.
"Maar aan het einde van de dag zit je weer op een bankje, heb je weer niks.
En als andere jongens dan in mooie auto's rijden die je als normaal persoon niet zou kunnen kopen.
Waar kies je dan voor? Als je ziet dat het zo makkelijk kan gaan."

Deniz ziet ook de mislukte integratie als oorzaak.
"Als die beter was geslaagd, als we vandaag de dag geen onderscheid zouden maken tussen een Deniz met een 'z' en een Dennis met een 's', dan was het niet zo gelopen.

Bekijk hieronder de reportage met Omar en Deniz in Amsterdam Nieuw-West:
> https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gen-drugsgeweld.html

[ Bericht 0% gewijzigd door TomLuny op 06-01-2020 21:12:06 ]
shift-knop defekt
  dinsdag 7 januari 2020 @ 07:24:53 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190914844
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We hebben al meer dan 10 jaar rechts 'hard aanpakken!' VVD-beleid. Dat begon toen die tieners nog op de peuterschool zaten of in wieg lagen.
Rechts in Amsterdam? _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190914996
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:04 schreef TomLuny het volgende:
De oorzaak is gevonden, probleem opgelost

Opgroeien in Nieuw West is overleven, zegt Deniz Üresin.
Hij is 25 en verdient nu z'n geld met de verkoop van lachgas. Geboren in Nederland, verhuisd naar Turkije en vanaf z'n vijftiende opgegroeid in de wijk Osdorp in Nieuw West. Daar ging het mis op de middelbare school door een taalachterstand, vertelt hij. Op z'n 19e verkocht hij cocaïne. En dat was voor Deniz veel belangrijker dan voetballen.

"Voetballen is hartstikke leuk, ik waardeer het ook echt", zegt hij.
"Maar aan het einde van de dag zit je weer op een bankje, heb je weer niks.
En als andere jongens dan in mooie auto's rijden die je als normaal persoon niet zou kunnen kopen.
Waar kies je dan voor? Als je ziet dat het zo makkelijk kan gaan."

Deniz ziet ook de mislukte integratie als oorzaak.
"Als die beter was geslaagd, als we vandaag de dag geen onderscheid zouden maken tussen een Deniz met een 'z' en een Dennis met een 's', dan was het niet zo gelopen.

Bekijk hieronder de reportage met Omar en Deniz in Amsterdam Nieuw-West:
> https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gen-drugsgeweld.html

Het klopt wel maar dan nog zou ik niet kiezen voor de gemakkelijke weg...

De samenleving is oneerlijk kwa lonen en financiële lasten.
pi_190917886
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 07:49 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het klopt wel maar dan nog zou ik niet kiezen voor de gemakkelijke weg...

De samenleving is oneerlijk kwa lonen en financiële lasten.
Ik was laatst op een overheids-instantie, ik met mijn Hollandse advocaat en de overheid met een Turkse jurist die mijn zaak afwees. Dan ga ik dan toch ook niet roepen dat hij bij een Turk anders had beslist. Het is vanwege de doorlopende propaganda dat Nederlanders racistisch zijn dat niet alleen zulk tuig, maar zo'n beetje die hele groep immigranten, al hun tegenslag de autochtonen verwijt. Dit is erg schadelijk voor ons volk en zeer gevaarlijk voor onze kinderen maar zulke propaganda neemt niet af, eerder toe. Het meest ergerlijke eraan is dat het een doelbewust toegepaste strategie is van het 'onderdrukten tegen de bevoorrechten' op te zetten.

Voorbeeldje, laatst was er een blanke amerikaanse vrouw die had een latino-meisje aangereden uit haat. Groot nieuws in Nederland, foto erbij en veel geweeklaag.
Heeft iemand ooit wel eens statistieken op de nl-msm gezien waar geweld van latino's op blanken wordt afgezet tegen blank geweld op latino's ? Want die zijn er en dat is disproportioneel.

Nou zeg ik niet dat jij hier bent om propaganda te bedrijven, ik neem gerust aan dat jij werkelijk ervan overtuigd bent dat er veel discriminatie tegen die groep gebezigd wordt door werkgevers e.d. en daarom begrip hebtt voor de keuze van Deniz om de illegale weg te betreden en mogelijk hem zelfs ziet als een Che Chevara met zn militaire kleding.
Wat zit er eigenlijk in zn handschoenen ingeweven , stukken metaal ?
Waarom wordt deze pusher, want zelf is het geen junkie natuurlijk, hij helpt enkel anderen aan het gas waaronder kinderen, niet even lekker 'etnisch geprofileerd' en tegen de muur gezet voor een fouillering en daarna meteen opgepakt vanwege de misdaden die heeft bekend ?
Vragen vragen.
Bittere survival noemt hij het hier en in Turkije had hij natuurlijk diezelfde weg gekozen want daar zijn een stukkie minder survival hulpmiddelen als hier.
Of was hij het dan wel gauw afgeleerd ?
shift-knop defekt
pi_190918026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:34 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik was laatst op een overheids-instantie, ik met mijn Hollandse advocaat en de overheid met een Turkse jurist die mijn zaak afwees. Dan ga ik dan toch ook niet roepen dat hij bij een Turk anders had beslist. Het is vanwege de doorlopende propaganda dat Nederlanders racistisch zijn dat niet alleen zulk tuig, maar zo'n beetje die hele groep immigranten, al hun tegenslag de autochtonen verwijt. Dit is erg schadelijk voor ons volk en zeer gevaarlijk voor onze kinderen maar zulke propaganda neemt niet af, eerder toe. Het meest ergerlijke eraan is dat het een doelbewust toegepaste strategie is van het 'onderdrukten tegen de bevoorrechten' op te zetten.

Voorbeeldje, laatst was er een blanke amerikaanse vrouw die had een latino-meisje aangereden uit haat. Groot nieuws in Nederland, foto erbij en veel geweeklaag.
Heeft iemand ooit wel eens statistieken op de nl-msm gezien waar geweld van latino's op blanken wordt afgezet tegen blank geweld op latino's ? Want die zijn er en dat is disproportioneel.

Nou zeg ik niet dat jij hier bent om propaganda te bedrijven, ik neem gerust aan dat jij werkelijk ervan overtuigd bent dat er veel discriminatie tegen die groep gebezigd wordt door werkgevers e.d. en daarom begrip hebtt voor de keuze van Deniz om de illegale weg te betreden en mogelijk hem zelfs ziet als een Che Chevara met zn militaire kleding.
Wat zit er eigenlijk in zn handschoenen ingeweven , stukken metaal ?
Waarom wordt deze pusher, want zelf is het geen junkie natuurlijk, hij helpt enkel anderen aan het gas waaronder kinderen, niet even lekker 'etnisch geprofileerd' en tegen de muur gezet voor een fouillering en daarna meteen opgepakt vanwege de misdaden die heeft bekend ?
Vragen vragen.
Bittere survival noemt hij het hier en in Turkije had hij natuurlijk diezelfde weg gekozen want daar zijn een stukkie minder survival hulpmiddelen als hier.
Of was hij het dan wel gauw afgeleerd ?
Ik bedoel dat de lonen tussen gediplomeerd en on gediplomeerd te ver uit elkaar liggen
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:51:17 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190918105
https://www.ad.nl/rotterd(...)hte-wereld~add77a57/

Komt overwaaien uit de UK. Daar rijgen de donkergepigmenteerden elkaar al wat langer aan het mes, als die uit een verkeerde wijk komen of fan zijn van de verkeerde rappers. Totale achterlijkheid en tribalisme, zoals men vroeger ook op de kermis jongens uit het naburige rivaliserende dorp te lijf ging. Alleen werd het daar afgehandeld met een tik op de bakkes en was het geen daginvulling.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190918186
Is het in plaats van al die extra "jeugdwerkers" niet goedkoper om een grote muur om Amsterdam en Rotterdam te bouwen zodat we het tuig daar geconcentreerd houden. Laat ze elkaar daar maar afmaken als ze dat zo graag willen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 13:00:02 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190918222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is het in plaats van al die extra "jeugdwerkers" niet goedkoper om een grote muur om Amsterdam en Rotterdam te bouwen zodat we het tuig daar geconcentreerd houden. Laat ze elkaar daar maar afmaken als ze dat zo graag willen.
Niet heel Amsterdam en Rotterdam zijn een puinhoop. Gewoon de slechte wijken en buurten afgrendelen.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 13:15:40 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190927604
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als het van Wish komt tikken ze er nog geen deuk mee in een bakje boter dus _O-
Grapje zeker. Ik heb zelf ook dingen van Wish en ben het niet met je eens.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:32:39 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190927642
Getto's, nu ook in Nederland!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:43:44 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190927903
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:51 schreef asco het volgende:

[..]

Ook in 2020 gaat men vrolijk door het niet te snappen. Walgelijke linkse naiviteit.
Ja, lekker rechtse repressieve politie moet je hebben, man. Daar krijg je lekker veilige landen van zonder ghetto's, zoals Belgie en Frankrijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_190928133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:15 schreef AchJa het volgende:
Als we die illegale messen nou eens verbieden? Is dat niet wat?
Is allang verboden
alleen dit mag

Mag ik een zakmes hebben?
Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.
https://www.vraaghetdepol(...)n-zakmes-hebben.html

Verder ben ik tegen verdere toch al droevige beperkingen van de wapenwet in dit land

Helpt trouwens toch niks
gaan ze dan ook auto's verbieden

enige wat helpt is de SS

Stop en Search

En dat mag dus niet want etnisch profileren is racistisch

verbieden heeft geen zin want er mag niet worden gehandhaafd.
zie daar maar eens uit te komen

[ Bericht 2% gewijzigd door TomLuny op 07-01-2020 23:20:22 ]
shift-knop defekt
pi_190936749
Die messen in de OP :') Waarom hebben we überhaupt nog een douane als zulke moordwapens kennelijk ongezien het land kunnen worden binnengesmokkeld?
blablablabla
pi_190937542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:18 schreef Elan het volgende:
Die messen in de OP :') Waarom hebben we überhaupt nog een douane als zulke moordwapens kennelijk ongezien het land kunnen worden binnengesmokkeld?
Vissers en tuinders gebruiken die misschien, gaat dus niet zozeer om het middel als om het misbruik ervan.
(wapens doden niet, dat doen mensen die de trekker overhalen)
Koksmessen kunnen gewoon in de AH gekocht worden voor een tientje omdat iedereen die nodig heeft maar net zo dodelijk zijn. Daar gaat geen douane tegen ingezet worden en ook bij de messen in de OP niet want iets wat legaal is valt niet onder smokkel.

Men zou bij deze wet wel een minimum-leeftijd kunnen invoeren om bij de Stop en Search acties makkelijker aanhoudingen te kunnen verrichten.

Een zakmesje mag in de meeste gevallen wel, maar niet als je bijvoorbeeld in de kroeg, of in een voetbalstadion bent. Messen, zoals stiletto's, valmessen en vlindermessen zijn strikt verboden. Heb je een valmes, vlindermes of stiletto op zak, dan krijg je een boete.
Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.

video > https://www.vraaghetdepol(...)s-op-zak-hebben.html

https://www.vraaghetdepol(...)n-zakmes-hebben.html

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 08-01-2020 16:36:33 ]
shift-knop defekt
  vrijdag 10 januari 2020 @ 03:03:54 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Prima idee houd de domme boeren en buitenlui mooi buiten. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 03:07:38 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959078
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:51 schreef asco het volgende:

[..]

Ook in 2020 gaat men vrolijk door het niet te snappen. Walgelijke linkse naiviteit.
Wat zou jou oplossing zijn dan? En hoezo links dit probleem speelt eigenlijk al langer. En is Mark niet van de VVD die de politie gesloopt heeft?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190959585
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 03:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat zou jou oplossing zijn dan? En hoezo links dit probleem speelt eigenlijk al langer. En is Mark niet van de VVD die de politie gesloopt heeft?
Het is inderdaad niet links ..

PvdA, SP, CDA, VVD, ChristenUnie, GroenLinks en het Kamerlid Haga willen dat minister Grapperhaus gaat onderzoeken hoe het messenverbod kan worden uitgebreid.

De laatste wijziging van de (circurculaire) wet (wapens en munitie) is van mei 2012.
Toen kwam er een totaalverbod op stiletto's en valmessen. Ook vlindermessen en vilmessen zijn totaal verboden, evenals vouwbare messen die uitgevouwen langer dan 28 centimeter zijn.

Sommige messen mag je wel bezitten, maar in publieke ruimte niet zonder deugdelijke verpakking vervoeren.
Degens, zwaarden en sabels vallen hieronder, alsmede messen met twee snijkanten.

Kamerleden willen samen met minister Grapperhaus bekijken of en hoe de regels voor messen die wel zijn toegestaan kunnen worden aangescherpt.

Kijk hier voor meer informatie welke wapens nu wel en niet mogen.

[..]

D66 is niet meteen voorstander van een verbod.

De handhaving lijkt de partij een probleem.

Kamerlid Groothuizen: "Er liggen overal gevaarlijke voorwerpen, van keukenmessen tot schroevendraaiers".
De partij wil van de minister weten of er een toename van het aantal incidenten is.
"Niet alles is met een verbod op te lossen. Je wilt voorkomen dat mensen nare dingen doen, er zal ook op andere terreinen zoals handhaving geïnvesteerd moeten worden".

> https://nos.nl/artikel/23(...)messen-bekijken.html

D66 is realist en zo te zien pro Stop en Search
wie had dat gedacht.

En nu het toch over Links gaat ..

Het Linkse Verhaal is terug van nooit weggeweest
Overal ineffectieve en kostbare overheidsbemoeienis

https://opiniez.com/2020/(...)weest/wouter-roorda/

Het uitbreiden van de lijst met verboden messen is volgens minister Grapperhaus van Justitie niet de manier om incidenten met steekwapens tegen te gaan.
Dat zei hij voor aanvang van de wekelijkse ministerraad.
Grapperhaus denkt meer aan gedragsmaatregelen en aan preventief fouilleren.

Geschokt door recente incidenten met steekwapens pleitte de Tweede Kamer gisteren voor aanscherping van het beleid. Eerder op de dag hadden politiemensen uit grote steden en burgemeesters politiek en maatschappij opgeroepen om samen "het tij te keren".

> https://nos.nl/artikel/23(...)et-de-oplossing.html

[ Bericht 7% gewijzigd door TomLuny op 10-01-2020 19:23:46 ]
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')