Ja was hun aankoopmakelaar, althans zij volgens mij de voice-over.quote:Op maandag 6 januari 2020 12:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zegt toch al voldoende? Direct keihard aanpakken, anders kan je fluiten naar je centen. Althans, dat zou mijn tactiek zijn
[..]
De rol van die makelaar was mij onduidelijk, ze verwelkomden hem als vriend. Ook toen al duidelijk was dat het huis niets anders was dan wat karton en verf. Ik weet dus niet of het hun (aankoop)makelaar was of niet.
De verkoopmakelaar die je in het begin zag was iemand anders dan de persoon die je aan het eind zag.quote:Op maandag 6 januari 2020 12:54 schreef GereDathan het volgende:
De rol van die makelaar was mij onduidelijk, ze verwelkomden hem als vriend. Ook toen al duidelijk was dat het huis niets anders was dan wat karton en verf. Ik weet dus niet of het hun (aankoop)makelaar was of niet.
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruiktquote:Op maandag 6 januari 2020 13:07 schreef Strani het volgende:
Het zou me niet verbazen als dit huis is afgeleverd door buitenlanders, bijvoorbeeld Britten. Dat zijn vaak de grootste scammers hier en niet de Spanjaarden. Het valt niet uit te sluiten natuurlijk, maar het is niet terecht om direct de Spanjaarden aan te wijzen als schuldigen.
Ah okay, duidelijk. Maar het is absoluut zo dat je hier geen garantie hebt dat dingen 'beter' zijn als je met andere buitenlanders in zee gaat. In mijn persoonlijke ervaring (21 jaar hier) is het veiliger zakendoen met Spanjaarden.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruikt
Misschien was het wel een demo-bungalow. Zo'n show-exemplaar.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De eigenaar was Spaans, heeft om bepaalde redenen goedkope materialen gebruikt
Ik heb oprecht onvoldoende kennis van de lokale markt om een inhoudelijk oordeel over de prijs te hebben, ik baseer me puur op hun eigen triomfantelijke opmerking over ‘twee keer zoveel waard’. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:09 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind 120k ook niet schrikbarend weinig. Het is niet de hoofdprijs, maar rechtvaardigt deze prijs een huis van papier marche?
Dat kan ook een kosten-baten afweging zijn. Klein bedragje geven om verdere administratieve rompslomp en discussie te voorkomen. Had nou niet de indruk dat ze heel veel geld hadden gekregen...quote:Feit dat de verzekering heeft betaald zegt ook wel iets, dat doen ze niet zomaar. En ik geloof ook niet dat die dit gewoon als verlies incasseren.
Typische Hollandse botheid idd.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:07 schreef Strani het volgende:
Bij mij ging de sympathie-factor wel een stuk omlaag toen de vrouw de gebruikelijke denigrerende opmerking maakte over 'tranquilo' tegen die Spanjaard die nota bene op z'n vrije dag was komen kijken. Snappen mensen dan niet hoe beledigend dat is? ...
Precies, pijnlijk om te zien.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Typische Hollandse botheid idd.
deze mensen spreken niet alleen de taal niet , maar hebben geen idee van de gevoeligheden.
Interesseerde ze ook geen hol, aangezien ze als gasten en op het openingsfeest alleen maar Nederlanders hadden, die ze geīmporteerde vleeswaren en kaas uit Nederland voorschoteldenquote:Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Typische Hollandse botheid idd.
deze mensen spreken niet alleen de taal niet , maar hebben geen idee van de gevoeligheden.
Wacht even: ze laten gasten ook slapen in die verrotte doos?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:13 schreef SOG het volgende:
Ze hebben inmiddels 20 reviews op bookings.com en een cijfer van 9.6. Op haar facebook stromen de likes ook binnen. Ik denk dat ze momenteel wel kunnen rondkomen. Ze hebben nu dus:
Een pod (soort mini huisje)
Een kleinere pod
De tent
Huisje in het huis zelf
En nog een kamer geloof ik.
En ze wonen nog steeds in het huis en er is voor zover je kan lezen nog niks gedaan aan de constructie van het huis.
Maar ja dit is korte termijn. Het financiele plaatje valt of staat met hoe lang het huis het gaat volhouden en of ze die helemaal moeten aanpassen, waarbij het antwoord ja is..
Heb een beetje gesnuffeld op internet en 120k is echt niet weinig voor wat ze hebben aangekocht. Voor 160k heb je gewoon een stenen huis daar. Simpele kleine flatjes gaan vanaf 40~60kquote:Op maandag 6 januari 2020 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb oprecht onvoldoende kennis van de lokale markt om een inhoudelijk oordeel over de prijs te hebben, ik baseer me puur op hun eigen triomfantelijke opmerking over ‘twee keer zoveel waard’. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.
[..]
Dat kan ook een kosten-baten afweging zijn. Klein bedragje geven om verdere administratieve rompslomp en discussie te voorkomen. Had nou niet de indruk dat ze heel veel geld hadden gekregen...
Weet wel dat ik er voor geen goud een nacht zou durven doorbrengen, opgelapt of niet...
Ja dat viel mij ook al opquote:Op maandag 6 januari 2020 14:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Wacht even: ze laten gasten ook slapen in die verrotte doos?
Normale prijs voor een houten huis in deze omgeving (woon er ook) Hout word veel minder gebruikt, is duur en onderhoudsgevoelig vooral de zon is van invloed.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:16 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb een beetje gesnuffeld op internet en 120k is echt niet weinig voor wat ze hebben aangekocht. Voor 160k heb je gewoon een stenen huis daar. Simpele kleine flatjes gaan vanaf 40~60k
Als je NIET eens op tripadvisor voorkomt, de reviews GEEN van de 20 een negatief of minder puntje wisten te bedenken, is dat vooral tamelijk VERDACHT.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:13 schreef SOG het volgende:
Ze hebben inmiddels 20 reviews op bookings.com en een cijfer van 9.6. ....
Een kartonnen huis in een woestijn noem je "reclame"?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:49 schreef nils7 het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk lopen, zo’n pak en beet 45 minuten reclame voor je B&B op nationale tv?
Ik bedoelde meer generiek eigenlijk, alhoewel dit bouwval uitverkocht lijkt op Booking.comquote:Op maandag 6 januari 2020 14:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Een kartonnen huis in een woestijn noem je "reclame"?
Misschien dat het feesboek-leuks oplevert uit medelijden
Ik kan gewoon boeken volgende maandquote:Op maandag 6 januari 2020 15:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer generiek eigenlijk, alhoewel dit bouwval uitverkocht lijkt op Booking.com
Bij booking.com is dat wel waterdicht hoor. Als ze zelf reviews schrijven moeten ze ook zelf boeken=percentage vd omzet aftikken. Dus dit zijn wel echte reviews en bovendien is er wel een slechte review waar ze op hebben gereageerd.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je NIET eens op tripadvisor voorkomt, de reviews GEEN van de 20 een negatief of minder puntje wisten te bedenken, is dat vooral tamelijk VERDACHT.
Daarom. Het kan nu best gaan lopen. Maar de vraag is of ze het verlies van de aankoop ooit gaan inlopen. Ik neem aan dat ze nu geld hebben geleend aangezien ze die pods hebben geplaatst en ze die tent gaan vervangen voot een houten chalet.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:49 schreef nils7 het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk lopen, zo’n pak en beet 45 minuten reclame voor je B&B op nationale tv?
Ik klikte op de booking.com link en daar stond al meteen “uitverkocht” zonder ook maar een datum in te stellen.
Gewoon camperplaatsen van die grindbank maken!quote:Op maandag 6 januari 2020 12:32 schreef fietsmiep het volgende:
Was deze link al geplaatst?
https://www.casa-el-cardo-morado.com/accommodaties/
Krijg je nooit een vergunning voor, B&B lastig, alles rond camping bijna onmogelijk in regio Alicante. Niet ver van Aspe waren laatst Nederlanders bezig en gevolgd via programma Wij emigreren en wilden dus een camping make voor campers, gemeente stond gelijk op de stoep en feest ging niet door, ze zijn nu een restaurant gestartquote:Op maandag 6 januari 2020 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon camperplaatsen van die grindbank maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |