Ik weet even niet wat te zeggen. Kan iig niet onder woorden brengen wat ik wil zeggen. Al tig x iets geschreven en weer gedelete.quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dank jullie allemaal. We hebben vanmiddag met haar broers en zussen een gesprek gehad met de arts. Er was nog een ct-scan gemaakt en die liet veel grote, zwarte vlekken zien. Er is geen enkele hoop meer. We hebben besloten tot palliatieve sedatie. De rest van haar lichaam is sterk, dus het kan nog even duren voor ze overlijdt.
Wij rijden nu naar huis. We zijn er met z’n allen de hele dag geweest en hebben nog samen gegeten. De uitvaart is geregeld. We brengen haar terug naar haar geboortegrond en houden een bescheiden bijeenkomst voor alleen onszelf. We komen samen en drinken wat. Geen rouwkaarten, geen afscheidsredes. Voor mij is dat een grote opluchting.
Als ze overlijdt vindt er nog obductie plaats. Een week of zes later krijgen we de uitslag. Wij halen haar kat binnenkort op. Die komt bij ons wonen. Nu moet ik nog uitzoeken wat we met de erfenis gaan doen. Ze zat in de schuldsanering en ik weet niet wat de consequenties voor mij en m’n broertje zouden zijn. Dat zoek ik later uit.
Ik voel me leeg, helemaal leeg.
Het is absoluut een troost. Ik voel mee met anderen die hun geliefde kwijtraken terwijl de fysieke manifestatie van die geliefde blijft bestaan. Ik ben er even bang voor geweest dat het met mijn moeder zou gebeuren en ik vond het een verschrikkelijk idee.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sterkte Claudia!
Er wordt je moeder zo een zware tijd bespaard, maar dat is vast een schrale troost.
Niet als je beneficiair aanvaard.quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:56 schreef -Straw- het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je een erfenis accepteert, je daarmee ook de schulden accepteert. Maar dit weet ik niet zeker. Laat je inderdaad goed informeren.
Ik kom ook niet verder dan dit. Ik voel het verdriet en alles eromheen. Jullie zullen als familie veel steun aan elkaar hebben, want jullie klinken heel hechtquote:
Ik heb er tot nog toe niks over geschreven: ik kom uit een verknipte familie. Ik zou niet weten waar ik moest beginnen om het uit te leggen en dat doe ik maar niet. Het doet er nu even niet toe, al maakt het wel dat ik complexe gevoelens heb. Ik ben verdrietig om zowel de moeder die ik niet meer heb als de moeder die ik nooit had. En ook dat doet er niet echt toe. Het verdriet om mijn moeder is net zo basaal en vanzelfsprekend als de liefde voor mijn kinderen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik kom ook niet verder dan dit. Ik voel het verdriet en alles eromheen. Jullie zullen als familie veel steun aan elkaar hebben, want jullie klinken heel hecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |