Ik ben zeer groot van van roadtrips, oa naar oost europa en allemaal rare andere locaties waar je niet dood gevonden wil wordenquote:Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe ver wil je rijden dan iedere dag??
Roadtrips zijn juist leuk met een EV, maar inderdaad in het oostblok is het vrij karig gesteld met superchargers.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:18 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik ben zeer groot van van roadtrips, oa naar oost europa en allemaal rare andere locaties waar je niet dood gevonden wil worden
Why? Wat is het verschil? Ik ben zelf nogal een flinke rijder qua roadtrips, dus ik zit makkelijk 600-1000km af te leggen in een dag. Dat is toch fijn als je een benzinebakkie hebt, de eerste 600-800 doe je op één tank en dan tank je 3 minuten en dan ga je weer.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Roadtrips zijn juist leuk met een EV
Ja maar als je een roadtrip maakt dat stap je toch af en toe ook uit je auto? Ga je echt 600 km afleggen zonder te stoppen? Dat is niet waar ik aan denk bij een roadtrip. Bij een EV moet je juist relatief vaker stoppen om te laden en dat kan je dan combineren met het bezoeken van bezienswaardigheden, steden etc. Als je ook op verschillende locaties gaat overnachten komt het helemaal goed uit want dan kan je 's nachts je auto weer vol laden. Ook scheelt het je geld omdat stroom niet zo duur is. Met m'n Model S was superchargen zelfs gratis... scheelt toch weer wat in je budget als je bijv. 2500 km gaat afleggen. Bovendien helpt de autopilot ook mee om het nog comfortabeler te maken in de wagen en je dus gemakkelijk lange afstanden kan afleggen. Maar ik zou never nooit 1000 km rijden in een dag, niet zonder doel in ieder geval. Dat is niet mijn idee van ontspanning.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Why? Wat is het verschil? Ik ben zelf nogal een flinke rijder qua roadtrips, dus ik zit makkelijk 600-1000km af te leggen in een dag. Dat is toch fijn als je een benzinebakkie hebt, de eerste 600-800 doe je op één tank en dan tank je 3 minuten en dan ga je weer.
Soms moet je wel. Als ik naar Spanje rij dan wil ik eerst ff door dit saaie deel Nederland zijn, of Duitsland als ik naar Tsjechie ga.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar als je een roadtrip maakt dat stap je toch af en toe ook uit je auto? Ga je echt 600 km afleggen zonder te stoppen? Dat is niet waar ik aan denk bij een roadtrip. Bij een EV moet je juist relatief vaker stoppen om te laden en dat kan je dan combineren met het bezoeken van bezienswaardigheden, steden etc. Als je ook op verschillende locaties gaat overnachten komt het helemaal goed uit want dan kan je 's nachts je auto weer vol laden. Ook scheelt het je geld omdat stroom niet zo duur is. Met m'n Model S was superchargen zelfs gratis... scheelt toch weer wat in je budget als je bijv. 2500 km gaat afleggen. Bovendien helpt de autopilot ook mee om het nog comfortabeler te maken in de wagen en je dus gemakkelijk lange afstanden kan afleggen. Maar ik zou never nooit 1000 km rijden in een dag, niet zonder doel in ieder geval. Dat is niet mijn idee van ontspanning.
Ja in dat soort situaties moet je gewoon dieselen. De vraag is dan of je dat zo vaak doet in een jaar dat de aanschaf van je auto er zo van afhankelijk is. Ik hou er niet zo van om lang te zitten, krijg last van m'n benen of moet naar de wc, dus 300 km (zeg 3 uurtjes) is prima voor mij om weer even 45 min. pauze te nemen, pissen en wat eten. De supercharger locaties zijn inderdaad niet bepaald op de mooiste plekken, dat is wel een nadeel. Er is wel altijd iets van een restaurant, hotel ofzo aanwezig.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik zie met de Model 3 dat bereik bij een bepaald model ervan 400km zou zijn. Ik en een goeie maat van me houden van snelle roadtripjes, dus even een weekendje in de Tjsechische/Oosterijkse bergen/bossen doorbrengen. Dan hebben we vaak geen moment te verliezen dus gaan we vrijdagochtend weg. Nou, een plekje in Oostenrijk waar we vaak heengaan is ongeveer 1000km. Met een model 3 is het dus snachts laden, 400km, 45min laden, 400km, 45min laden, 200km en we zijn er. Liefst dan daar nog laden bij het hotel maar die kans is klein dus dat moet ook even worden gecheckt, misschien volgende dag nog 20km.
Sinds laatste update werkt die nooit nauwelijks.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:40 schreef nostra het volgende:
Meer mensen last van de spraakbesturing? Helft van de keren krijg ik "command not understood" of het Nederlandse equivalent of registreert hij überhaupt niet wat ik zeg. Sinds die decemberupdate.
Lekker dan. Aan de slag, Elon, in plaats van met je raketjes spelen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:45 schreef Tailless het volgende:
Sinds laatste update werkt die nooit nauwelijks.
Ja, eerst deed hij helemaal niets, maar ook met de patch vertoont-ie regelmatig nog kuren.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
Patch notes verbeterde spraak besturing.
Voor de patch werkte het bij mijquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, eerst deed hij helemaal niets, maar ook met de patch vertoont-ie regelmatig nog kuren.
Heb je een beetje splaakgeblek?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:40 schreef nostra het volgende:
Meer mensen last van de spraakbesturing? Helft van de keren krijg ik "command not understood" of het Nederlandse equivalent of registreert hij überhaupt niet wat ik zeg. Sinds die decemberupdate.
quote:Op woensdag 29 januari 2020 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu eigenlijk pas een usb in de Tesla gedaan voor het opnemen en dat werkt best tof. Gewoon een onboard dashcam eigenlijk maar met beelden van zowel voor achter als zijkant. Ook sentry mode is lachen. Voor iedereen die geen Tesla heeft, oppassen als je een deur tegen mijn auto dichtslaat want ik weet je te vinden
Vind 1800 te veel.quote:Op zondag 5 april 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een saai topic. Zijn er hier eigenlijk mensen met de LR versie die de acceleration boost upgrade hebben gedaan?
Versnel uw acceleratie van 0 naar 100 km/u van 4,6 seconden naar 4,1 seconden met een draadloze update ¤1800
Leuk bedacht, maar vind het tot nu toe niet waard... gaat al snel zat
1800 is wel incl. btw toch en aftrekbaar op de zaak dus onder aan de streep valt het wel mee. Je zit dan weer dichter bij performance dat nog wel wat duurder was.quote:Op zondag 5 april 2020 11:01 schreef Tailless het volgende:
[..]
Vind 1800 te veel.
Als het 1000 was kocht ik meteen.
Mijn auto staat niet op mijn zaak.quote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1800 is wel incl. btw toch en aftrekbaar op de zaak dus onder aan de streep valt het wel mee. Je zit dan weer dichter bij performance dat nog wel wat duurder was.
Op die van de baas dan? Dan is het wel erg goedkoopquote:Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Dacht eerst dat het ook goedkoper was
Waarom heet je anoniem ineens?quote:Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Dacht eerst dat het ook goedkoper was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |