abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191042229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe ver wil je rijden dan iedere dag??
Ik ben zeer groot van van roadtrips, oa naar oost europa en allemaal rare andere locaties waar je niet dood gevonden wil worden
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_191042283
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik ben zeer groot van van roadtrips, oa naar oost europa en allemaal rare andere locaties waar je niet dood gevonden wil worden
Roadtrips zijn juist leuk met een EV, maar inderdaad in het oostblok is het vrij karig gesteld met superchargers.
Facts don't care about your feelings
pi_191042309
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Roadtrips zijn juist leuk met een EV
Why? Wat is het verschil? Ik ben zelf nogal een flinke rijder qua roadtrips, dus ik zit makkelijk 600-1000km af te leggen in een dag. Dat is toch fijn als je een benzinebakkie hebt, de eerste 600-800 doe je op één tank en dan tank je 3 minuten en dan ga je weer.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_191042379
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:25 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Why? Wat is het verschil? Ik ben zelf nogal een flinke rijder qua roadtrips, dus ik zit makkelijk 600-1000km af te leggen in een dag. Dat is toch fijn als je een benzinebakkie hebt, de eerste 600-800 doe je op één tank en dan tank je 3 minuten en dan ga je weer.
Ja maar als je een roadtrip maakt dat stap je toch af en toe ook uit je auto? Ga je echt 600 km afleggen zonder te stoppen? Dat is niet waar ik aan denk bij een roadtrip. Bij een EV moet je juist relatief vaker stoppen om te laden en dat kan je dan combineren met het bezoeken van bezienswaardigheden, steden etc. Als je ook op verschillende locaties gaat overnachten komt het helemaal goed uit want dan kan je 's nachts je auto weer vol laden. Ook scheelt het je geld omdat stroom niet zo duur is. Met m'n Model S was superchargen zelfs gratis... scheelt toch weer wat in je budget als je bijv. 2500 km gaat afleggen. Bovendien helpt de autopilot ook mee om het nog comfortabeler te maken in de wagen en je dus gemakkelijk lange afstanden kan afleggen. Maar ik zou never nooit 1000 km rijden in een dag, niet zonder doel in ieder geval. Dat is niet mijn idee van ontspanning.
Facts don't care about your feelings
pi_191042665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar als je een roadtrip maakt dat stap je toch af en toe ook uit je auto? Ga je echt 600 km afleggen zonder te stoppen? Dat is niet waar ik aan denk bij een roadtrip. Bij een EV moet je juist relatief vaker stoppen om te laden en dat kan je dan combineren met het bezoeken van bezienswaardigheden, steden etc. Als je ook op verschillende locaties gaat overnachten komt het helemaal goed uit want dan kan je 's nachts je auto weer vol laden. Ook scheelt het je geld omdat stroom niet zo duur is. Met m'n Model S was superchargen zelfs gratis... scheelt toch weer wat in je budget als je bijv. 2500 km gaat afleggen. Bovendien helpt de autopilot ook mee om het nog comfortabeler te maken in de wagen en je dus gemakkelijk lange afstanden kan afleggen. Maar ik zou never nooit 1000 km rijden in een dag, niet zonder doel in ieder geval. Dat is niet mijn idee van ontspanning.
Soms moet je wel. Als ik naar Spanje rij dan wil ik eerst ff door dit saaie deel Nederland zijn, of Duitsland als ik naar Tsjechie ga.

Daarnaast is het opladen en combineren niet echt iets wat ik als voordeel zie, meer als noodzakelijk kwaad bij een EV. Ik ga ook vaak genoeg stoppen bij leuke plekjes, maar dat zijn dan vaak plekjes die niet zo bekend zijn maar wel heel mooi, daar heb je bijna nooit EV opladers.

Dat het een stuk goedkoper in gebruik is is idd wel zo, en dat is wel echt heel gaaf. Wie weet worden tweedehands EVs lekker goedkoop in de komende jaren.

Ik zie met de Model 3 dat bereik bij een bepaald model ervan 400km zou zijn. Ik en een goeie maat van me houden van snelle roadtripjes, dus even een weekendje in de Tjsechische/Oosterijkse bergen/bossen doorbrengen. Dan hebben we vaak geen moment te verliezen dus gaan we vrijdagochtend weg. Nou, een plekje in Oostenrijk waar we vaak heengaan is ongeveer 1000km. Met een model 3 is het dus snachts laden, 400km, 45min laden, 400km, 45min laden, 200km en we zijn er. Liefst dan daar nog laden bij het hotel maar die kans is klein dus dat moet ook even worden gecheckt, misschien volgende dag nog 20km.

Dat is van een 9-9.5uur reis opeens 10.5/11 uur onderweg.

Uiteindelijk is het verschil niet groot, maar ik vind 5 minuten bijtanken toch wat fijner. Al moet ik wel zeggen, ook duurder! Maargoed, een EV voor 1100eu koop je niet.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_191042870
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

Ik zie met de Model 3 dat bereik bij een bepaald model ervan 400km zou zijn. Ik en een goeie maat van me houden van snelle roadtripjes, dus even een weekendje in de Tjsechische/Oosterijkse bergen/bossen doorbrengen. Dan hebben we vaak geen moment te verliezen dus gaan we vrijdagochtend weg. Nou, een plekje in Oostenrijk waar we vaak heengaan is ongeveer 1000km. Met een model 3 is het dus snachts laden, 400km, 45min laden, 400km, 45min laden, 200km en we zijn er. Liefst dan daar nog laden bij het hotel maar die kans is klein dus dat moet ook even worden gecheckt, misschien volgende dag nog 20km.

Ja in dat soort situaties moet je gewoon dieselen. De vraag is dan of je dat zo vaak doet in een jaar dat de aanschaf van je auto er zo van afhankelijk is. Ik hou er niet zo van om lang te zitten, krijg last van m'n benen of moet naar de wc, dus 300 km (zeg 3 uurtjes) is prima voor mij om weer even 45 min. pauze te nemen, pissen en wat eten. De supercharger locaties zijn inderdaad niet bepaald op de mooiste plekken, dat is wel een nadeel. Er is wel altijd iets van een restaurant, hotel ofzo aanwezig.

Ik ben meerdere keren naar Londen gereden en ook naar Duitsland. Dat gaat prima en je komt heel ontspannen aan omdat het gewoon heel relaxed rijdt en je dus (relatief) veel pauzes neemt. Maar je moet wel iets meer plannen en ook op locatie moet je af en toe een omweg langs supercharger nemen of op zoek gaan naar laadpalen in de buurt (wat soms vervelend is omdat je weer andere pasjes etc. nodig hebt). Dus inderdaad zeker niet alleen voordelen.
Facts don't care about your feelings
pi_191190797
Meer mensen last van de spraakbesturing? Helft van de keren krijg ik "command not understood" of het Nederlandse equivalent of registreert hij überhaupt niet wat ik zeg. Sinds die decemberupdate.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191190878
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:40 schreef nostra het volgende:
Meer mensen last van de spraakbesturing? Helft van de keren krijg ik "command not understood" of het Nederlandse equivalent of registreert hij überhaupt niet wat ik zeg. Sinds die decemberupdate.
Sinds laatste update werkt die nooit nauwelijks.
pi_191190891
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:45 schreef Tailless het volgende:
Sinds laatste update werkt die nooit nauwelijks.
Lekker dan. Aan de slag, Elon, in plaats van met je raketjes spelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191190902
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Lekker dan. Aan de slag, Elon!
Patch notes verbeterde spraak besturing.
pi_191190923
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:46 schreef Tailless het volgende:

[..]

Patch notes verbeterde spraak besturing.
Ja, eerst deed hij helemaal niets, maar ook met de patch vertoont-ie regelmatig nog kuren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_191191325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, eerst deed hij helemaal niets, maar ook met de patch vertoont-ie regelmatig nog kuren.
Voor de patch werkte het bij mij
pi_191191329
Maar vandaag deed die het wel
pi_191195543
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:40 schreef nostra het volgende:
Meer mensen last van de spraakbesturing? Helft van de keren krijg ik "command not understood" of het Nederlandse equivalent of registreert hij überhaupt niet wat ik zeg. Sinds die decemberupdate.
Heb je een beetje splaakgeblek?
Facts don't care about your feelings
pi_191253412
Nu eigenlijk pas een usb in de Tesla gedaan voor het opnemen en dat werkt best tof. Gewoon een onboard dashcam eigenlijk maar met beelden van zowel voor achter als zijkant. Ook sentry mode is lachen. Voor iedereen die geen Tesla heeft, oppassen als je een deur tegen mijn auto dichtslaat want ik weet je te vinden >:)
Facts don't care about your feelings
pi_191253698
quote:
Op woensdag 29 januari 2020 19:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu eigenlijk pas een usb in de Tesla gedaan voor het opnemen en dat werkt best tof. Gewoon een onboard dashcam eigenlijk maar met beelden van zowel voor achter als zijkant. Ook sentry mode is lachen. Voor iedereen die geen Tesla heeft, oppassen als je een deur tegen mijn auto dichtslaat want ik weet je te vinden >:)
pi_191259172
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Open slaat :@
Facts don't care about your feelings
pi_192459140
Wat een saai topic. Zijn er hier eigenlijk mensen met de LR versie die de acceleration boost upgrade hebben gedaan?

Versnel uw acceleratie van 0 naar 100 km/u van 4,6 seconden naar 4,1 seconden met een draadloze update ¤1800

Leuk bedacht, maar vind het tot nu toe niet waard... gaat al snel zat :P
Facts don't care about your feelings
pi_192459312
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een saai topic. Zijn er hier eigenlijk mensen met de LR versie die de acceleration boost upgrade hebben gedaan?

Versnel uw acceleratie van 0 naar 100 km/u van 4,6 seconden naar 4,1 seconden met een draadloze update ¤1800

Leuk bedacht, maar vind het tot nu toe niet waard... gaat al snel zat :P
Vind 1800 te veel.
Als het 1000 was kocht ik meteen.
pi_192461051
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 11:01 schreef Tailless het volgende:

[..]

Vind 1800 te veel.
Als het 1000 was kocht ik meteen.
1800 is wel incl. btw toch en aftrekbaar op de zaak dus onder aan de streep valt het wel mee. Je zit dan weer dichter bij performance dat nog wel wat duurder was.
Facts don't care about your feelings
pi_192461129
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

1800 is wel incl. btw toch en aftrekbaar op de zaak dus onder aan de streep valt het wel mee. Je zit dan weer dichter bij performance dat nog wel wat duurder was.
Mijn auto staat niet op mijn zaak. :+
pi_192463620
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef Tailless het volgende:

[..]

Mijn auto staat niet op mijn zaak. :+
Dat is het wel veel geld :P
Facts don't care about your feelings
pi_192463740
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is het wel veel geld :P
Dacht eerst dat het ook goedkoper was
pi_192593319
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Dacht eerst dat het ook goedkoper was
Op die van de baas dan? Dan is het wel erg goedkoop :+

Hoop om over 2 jaar de cybertruck te kopen :P nu rijd ik de M3
pi_192874906
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:31 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Dacht eerst dat het ook goedkoper was
Waarom heet je anoniem ineens?
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')