De unabomber.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
Wie en wat zou hier achter zitten?
Zal ik dan een blombroef topic voor die van Kerkrade aanmaken?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb er een separaat topic voor aangemaakt
Broefblomber.quote:
,:')quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Zal ik dan een blombroef topic voor die van Kerkrade aanmaken? ,:')
4/10 op een gefrustreerde ex-medewerker van het een of anderquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
Wie en wat zou hier achter zitten?
Werkt zeker op twee locaties dan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
4/10 op een gefrustreerde ex-medewerker van het een of ander
Bij een losse situatie zou dat wel voor de hand liggen, maar na die bombrieven van vorige maand en de explosie in Kerkrade wordt dat steeds minder een optie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waren wel veel verschillende locaties paar weken terug waar ze toen niet af gingen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:
Als ze een adres onduidelijk is en er is geen afzender, dan openen ze brieven toch om de verzender en/of ontvanger te achterhalen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Leandra het volgende:
Dat een bombrief in de postkamer explodeert is nog enigzins logisch, want daar opent men de post, maar dat een bombrief in het postsorteercentrum explodeert is wel apart, daar opent men de post immers niet, en een bombrief zou pas moeten expolideren als de brief geopend wordt.
Verder benieuwd welk postsorteercentrum het was, want een brief die via Sandd bezorgd moet worden gooi je niet zo even in de brievenbus.
Sandd bestaat niet meer.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Leandra het volgende:
Verder benieuwd welk postsorteercentrum het was, want een brief die via Sandd bezorgd moet worden gooi je niet zo even in de brievenbus.
Dat zou kunnen, maar een bombrief sturen en dan een onleesbaar adres erop zetten lijkt me wat vreemd, dan zou je bijna denken dat het postsorteercentrum het doel is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als ze een adres onduidelijk is en er is geen afzender, dan openen ze brieven toch om de verzender en/of ontvanger te achterhalen?
Ah, ik zie dat het sinds 1 februari idd opgegaan is in PostNL.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Sandd bestaat niet meer.
Ja dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar een bombrief sturen en dan een onleesbaar adres erop zetten lijkt me wat vreemd, dan zou je bijna denken dat het postsorteercentrum het doel is.
Je mag hopen van wel, Amsterdam-Kerkrade is sowieso enorm ver uit elkaar, zou vreemd zijn als ze Kerkrade helemaal vanuit de Randstad zouden moeten bedienen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:26 schreef StephanL het volgende:
Team Explosieven Verkenning is maar druk vanochtendHoop dat ze meerdere eenheden hebben.
Kan beide, maar veelal is het slechts een klein rotje wat zorgt voor schrik aan het bedrijf.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe sterk is zo'n bombrief eigenlijk? Als een rotje? Of een soort van dynamiet dat een hele kamer verwoest.
Lijkt me niet - brieven die niet aan jou gericht zijn openen is strafbaar.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als ze een adres onduidelijk is en er is geen afzender, dan openen ze brieven toch om de verzender en/of ontvanger te achterhalen?
Dat hoop ik toch zeker niet... briefgeheim etc.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
ja topic was er alquote:Op woensdag 12 februari 2020 08:59 schreef Nikonlover het volgende:
Misschien is er een verband met de bombrieven van vorige maand?
NWS / bombrieven bezorgd op meerdere plekken
quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:54 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Lijkt me niet - brieven die niet aan jou gericht zijn openen is strafbaar.
Ze mogen het wel. Maar alleen een speciale afdeling in Den Haag lees ik:quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch zeker niet... briefgeheim etc.
quote:Onbestelbare post
Het komt weleens voor dat we een brief of pakket niet kunnen bezorgen. Bijvoorbeeld omdat er geen adresgegevens op staan. In zo’n geval gaat de zending naar onze afdeling ‘Onbestelbare Stukken’ in Den Haag. Onze collega’s daar mogen de zending openen om te zien of de afzender en/of geadresseerde kan worden achterhaald.
Lukt het niet om de geadresseerde of afzender te achterhalen? Dan zullen we kijken of het gaat om een waardevolle zending. Zo ja, dan bewaren we de zending een jaar in de hoop dat de afzender of geadresseerde zich alsnog bij ons meldt. Zo niet, dan zal de zending worden vernietigd.
https://www.postnl.nl/kla(...)en/onbestelbare-post
Dat is bij een bombrief eenvoudigquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:58 schreef Nikonlover het volgende:
Zo niet, dan zal de zending worden vernietigd.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is bij een bombrief eenvoudig![]()
Da's niet zomaar een Amsterdams bedrijf nee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:00 schreef Kassamiep het volgende:
Het is overigens de ABN Amro. Volgens de radio.
Ah een grote bank dan kunnen we weer unabomber gaan noemen...quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Da's niet zomaar een Amsterdams bedrijf nee.
Dat kan behoorlijk heftig zijn, als je een brief vult met het kruit uit bijvoorbeeld strijkers, laten we zeggen een stuk of 30, dan zal in ieder geval je hand eraf liggen, ga je er ook nog eens metalen deeltjes bij toevoegen dan kan het ook dodelijk zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe sterk is zo'n bombrief eigenlijk? Als een rotje? Of een soort van dynamiet dat een hele kamer verwoest.
Zit toevallig Misdaadcollege te kijken over de Jumbo afperser. Een halve gram van een bepaald stofje kan genoeg zijn om je hand kwijt te raken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:04 schreef ShevaJB het volgende:
Klinkt interessantquote:Op woensdag 12 februari 2020 10:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zit toevallig Misdaadcollege te kijken over de Jumbo afperser. Een halve gram van een bepaald stofje kan genoeg zijn om je hand kwijt te raken.
Zie: https://www.npostart.nl/misdaadcollege/28-05-2019/POW_04215827
Heftig. Verknipte mensen die zoiets versturen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zit toevallig Misdaadcollege te kijken over de Jumbo afperser. Een halve gram van een bepaald stofje kan genoeg zijn om je hand kwijt te raken.
Misschien de universiteiten maar eens nalopen danquote:
Ik zie hoor net de uitzending over de Jumbo afperser dat hij ook een brief heeft gestuurd met 2 gram TATP. De agent vertelde dat TATP ook kan afgaan als bij het te hard schudden van de envelop. Dat zou misschien de verklaring zijn voor het exploderen in het postsorteercentrum? Sorteermachines schudden toch?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Leandra het volgende:
Dat een bombrief in de postkamer explodeert is nog enigzins logisch, want daar opent men de post, maar dat een bombrief in het postsorteercentrum explodeert is wel apart, daar opent men de post immers niet, en een bombrief zou pas moeten exploderen als de brief geopend wordt.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:28 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja idd, dat zou dan kunnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik zie hoor net de uitzending over de Jumbo afperser dat hij ook een brief heeft gestuurd met 2 gram TATP. De agent vertelde dat TATP ook kan afgaan als bij het te hard schudden van de envelop. Dat zou misschien de verklaring zijn voor het exploderen in het postsorteercentrum? Sorteermachines schudden toch?
Zie 26:05 in de onderstaande uitzending:
[..]
Unabomber is een politiek genie en wiskundig wonderkind. Daarnaast iemand die, geheel terecht, de moderne maatschappij verwierp en hier een accuraat en voorspellend manifest over schreef.quote:
Of gewoon een afperser.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Unabomber is een politiek genie en wiskundig wonderkind. Daarnaast iemand die, geheel terecht, de moderne maatschappij verwierp en hier een accuraat en voorspellend manifest over schreef.
Dit zal wel gewoon een of andere ontevreden medewerker zijn. Een tweede Ted Kaczynski zal er niet snel zijn.
Inb4 de AIVD me op een watch list zet.
Een copycat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Unabomber is een politiek genie en wiskundig wonderkind. Daarnaast iemand die, geheel terecht, de moderne maatschappij verwierp en hier een accuraat en voorspellend manifest over schreef.
Dit zal wel gewoon een of andere ontevreden medewerker zijn. Een tweede Ted Kaczynski zal er niet snel zijn.
Inb4 de AIVD me op een watch list zet.
Dan moeten ze naar een hutje op de Veluwe gaan zoeken. Zal daar dan wel ergens wonen en leven van het land.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |