Jij adviseert ts om een enorme paardenlul te gaan uithangen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:28 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon dat kind niet erkennen en geen medewerking verlenen aan een dna test.
Jazeker heeft ze dat wel. Het zijn ook haar kinderen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 05:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw ex heeft helemaal niets te beslissen daarover. Was je in de relatie met haar ook al een laf schoothondje?
Tijd om even ballen te kweken. Want anders zit je over 10 jaar nog met dit gedrag.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:28 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon dat kind niet erkennen en geen medewerking verlenen aan een dna test.
Alsof TS daarin niet ook heeft gefaald. Dan zou je je kinderen ook niet aan TS toe willen vertrouwen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker heeft ze dat wel. Het zijn ook haar kinderen.
Ik kan me prima voorstellen dat iemand wat moeite heeft de eigen kinderen bij iemand te laten zijn die het verantwoordelijkheidsgevoel van een ui heeft laten zien.
Binnen twee maaanden niet alleen een nieuwe vent bij haar in huis en bij haar al bestaande kind laten komen, maar ook nog eens zich direct zwanger laten schoppen.
Ik zou ook niet zo happig zijn om mijn (jonge) kinderen daat bij te zetten zonder eerst nog even wat maanden de kat uit de boom te kijken.
Die kinderen hebben het al zwaar zat met de scheiding zonder dat gedoe er ook nog eens bij.
Hoe zit het trouwens juridisch als je een onvoorzichtige vrouw hebt gepaald (casual) en die is zwanger, ben je iets verplicht?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:12 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt.
Gefeliciteerd TS, je zit straks in je eentje in een flatje met om de week 3 koters. Want daar gaat dit wel op uitdraaien.
Jep, als de vrouw in kwestie daar werk van maakt heb je als verwekker gewoon verplichtingen, zoals het betalen van alimentatie.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens juridisch als je een onvoorzichtige vrouw hebt gepaald (casual) en die is zwanger, ben je iets verplicht?
TS was er toch zelf bij toen hij die voeg aan het volyoghurten was?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens juridisch als je een onvoorzichtige vrouw hebt gepaald (casual) en die is zwanger, ben je iets verplicht?
Als eveneens onvoorzichtige man, bedoel je?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zijn zijn kinderen en dat ligt uiteraard heel anders.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Alsof TS daarin niet ook heeft gefaald. Dan zou je je kinderen ook niet aan TS toe willen vertrouwen.
Hoe kan ze aantonen dat het kind van die man komt?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jep, als de vrouw in kwestie daar werk van maakt heb je als verwekker gewoon verplichtingen, zoals het betalen van alimentatie.
DNA test, wel eens van gehoord?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe kan ze aantonen dat het kind van die man komt?
Jazeker.quote:
Ja weet je, als zij natuurlijk zeker weet dat dat niet zo is, en ze stapt naar een rechter, dan ben je als verwekker gewoon de sjaak.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jazeker.
Maar als ze ook een ander heeft gedaan zou ze het dan zover laten komen?
Meestal zeggen dames dat ze aan de pilquote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja weet je, als zij natuurlijk zeker weet dat dat niet zo is, en ze stapt naar een rechter, dan ben je als verwekker gewoon de sjaak.
En je moet het als vent ook maar zover willen laten komen trouwens. Je bent er bij als je seks met iemand hebt, en als je het onveilig doet ken je ook de risico’s. Dan kan je ook zonder “dwang” je verantwoordelijkheid nemen.
Het spijt me, maar feitelijk heeft die ex niets te beslissen. Dat doet de rechter wel.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker heeft ze dat wel. Het zijn ook haar kinderen.
Ik kan me prima voorstellen dat iemand wat moeite heeft de eigen kinderen bij iemand te laten zijn die het verantwoordelijkheidsgevoel van een ui heeft laten zien.
Binnen twee maaanden niet alleen een nieuwe vent bij haar in huis en bij haar al bestaande kind laten komen, maar ook nog eens zich direct zwanger laten schoppen.
Ik zou ook niet zo happig zijn om mijn (jonge) kinderen daat bij te zetten zonder eerst nog even wat maanden de kat uit de boom te kijken.
Die kinderen hebben het al zwaar zat met de scheiding zonder dat gedoe er ook nog eens bij.
Een pil kan je ook wel is vergeten en als je als vrouw een keer buikgriep oid hebt of antibiotica gebruikt is dat ding meteen niet meer betrouwbaar. Daar zijn veel vrouwen niet zo alert op, in de zin dat ze het of niet weten of er niet zo bewust bij stilstaan. Als je als man seks hebt met een vrouw en niet 100% zeker weet dat haar pil 100% betrouwbaar is, dan moet je zelf maatregelen nemen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meestal zeggen dames dat ze aan de pil
zijn toch, wel raar dat ze niet aan de pil was.
De eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de vrouw.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Een pil kan je ook wel is vergeten en als je als vrouw een keer buikgriep oid hebt of antibiotica gebruikt is dat ding meteen niet meer betrouwbaar. Daar zijn veel vrouwen niet zo alert op, in de zin dat ze het of niet weten of er niet zo bewust bij stilstaan. Als je als man seks hebt met een vrouw en niet 100% zeker weet dat haar pil 100% betrouwbaar is, dan moet je zelf maatregelen nemen.
Eh. En hoezo ligt die verantwoordelijkheid dan eerst bij de vrouw? Dat is onzin, je hebt met 2 mensen seks, je maakt met 2 mensen een baby, die verantwoordelijkheid heb je samen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de vrouw.
Ik zou me nooit meer laten zien en maar afwachten of ze contact neemt met een rechter.
De kans is klein denk ik.
Nee dan is die hufter verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:58 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh. En hoezo ligt die verantwoordelijkheid dan eerst bij de vrouw? Dat is onzin, je hebt met 2 mensen seks, je maakt met 2 mensen een baby, die verantwoordelijkheid heb je samen.
En even ver doorgetrokken; stel dat een vrouw zwanger raakt door een verkrachting. Is ze dan ook verantwoordelijk? Immers; ze had ook preventief een pil kunnen slikken?
En waar ligt de grens dan? Wanneer zou jij als verwekker je verantwoordelijkheid nemen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dan is die hufter verantwoordelijk.
Het is ook niet mijn verhaal, want mij overkomt dat niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En waar ligt de grens dan? Wanneer zou jij als verwekker je verantwoordelijkheid nemen?
Want, de “ik zie het wel als ze met een rechtzaak op de proppen komt” is wel een beetje makkelijk niet? Wat doe je dan als je niks hoort en er na 15 jaar een puber op je stoep staat met de vraag waar je zijn hele leven bent geweest? Je hebt namelijk niet alleen met de moeder van doen, maar ook met je eigen kind.
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid niet bij de vrouw.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de vrouw.
Ik zou me nooit meer laten zien en maar afwachten of ze contact neemt met een rechter.
De kans is klein denk ik.
Jullie namen lijken zo op elkaar, ik dacht reageert ze nu weer op hetzelfde bericht?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid niet bij de vrouw.
Dat buiten beschouwing gelaten: de pil beschermt tevens niet tegen SOA’s. Het is dus echt voor beiden een aanrader om condooms te gebruiken bij een nieuwe sekspartner.
Helemaal met deze post eens, je ex komt echt niet normaal over gezien wat er hier verteld wordt en lijkt die kinderen vooral te willen gebruiken als chantagemiddel om die relatie terug te krijgen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:12 schreef Koral het volgende:
"Olivia gaf aan erg boos te zijn, raakte compleet overstuur en weigerde elke medewerking aan co ouderschap als ik hier zou gaan wonen met Nina."
Sinds wanneer bepaald je ex met wie je gaat samenwonen? Dat soort chantage geeft maar precies aan dat je een goede keuze hebt gemaakt om de relatie te beëindigen. Al is het misschien ook een emotionele reactie die niet zo stellig zal blijken als deze nu verkondigd wordt.
Wat je nu moet doen is die co-ouderschap opzetten in het belang van je kinderen. Ongeacht hoe gepikeerd je ex ook is over de snelheid waarmee e.e.a. gaat, dat is ook in haar belang.
En als dat eenmaal loopt alsnog kijken of je van latten met je nieuwe relatie kunt groeien naar samenwonen. Voor je nieuwe relatie is een vertrouwde omgeving immers ook wat waard tijdens haar zwangerschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |