abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191015464
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:01 schreef tstile het volgende:
De grondspeculatie, bestemmingsplannen en bouwbesluiten maken het moeilijk voor een arme om ooit op eigen benen te staan.
Daarom moet je ook rijk worden, en niet als arme (blijven) leven. Met bezit, creëer je meer bezit en vermogen.

Overigens zijn niet de "grondspeculatie, bestemmingsplannen en bouwbesluiten" de oorzaak, maar WBV-speculanten, overheidsbeleid en banken de oorzaak van de tweespalt tussen arm en rijk. Plus je eigen attitude natuurlijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 13 januari 2020 @ 21:20:52 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191015511
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Daarom moet je ook rijk worden, en niet als arme (blijven) leven. Met bezit, creëer je meer bezit en vermogen.
Rijken kunnen zonder armen niet bestaan. Ze hebben (veel) mensen nodig om volledig uit te persen. Als het niet via te laag loon kan, dan wel via te hoge huren.
pi_191015565
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:20 schreef Lunatiek het volgende:
Rijken kunnen zonder armen niet bestaan. Ze hebben (veel) mensen nodig om volledig uit te persen. Als het niet via te laag loon kan, dan wel via te hoge huren.
Ja, en dus? Laat onverlet dat je beter tot de rijken kunt behoren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191016590
Voor wat het waard is, misschien kun je tijdelijk bij je ouders intrekken? Je zou de eerste niet zijn die dat doet. Zo kun je sparen om wel iets te kunnen kopen. Vermoedelijk is er ook nog wel e.e.a. mogelijk als je zelf extra vermogen kan inleggen bij de koop en verder zou je met dat salaris best in een wat goedkopere woning kunnen gaan zitten om grillige baantransities op te vangen.

En als je echt koste wat kost snel weg wil is leegstand/anti-kraak wellicht een optie? Dat is heel goedkoop, maar je hebt geen zekerheid, wel zit je misschien ruimer dan je nu zit. En ook dan kan je vermogen op gaan bouwen voor koop. Het is denk ik ook makkelijker vol te houden als je het doet als onderdeel van een spaarplan van bijvoorbeeld 1 tot 2 jaar, je weet dat het tijdelijk is.
pi_191017200
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:01 schreef tstile het volgende:
Ik huur nu sociaal. 450 per maand. Huis is 90 jaar oud. Dat is al bijna 5 ton aan huur.
Lees dit nog eens.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 01:33:40 #181
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191019010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 07:53 schreef kree het volgende:

[..]

Katwijk ZH werk is almere ofzo in de buurt maar mag vanuit huis verterekken enzo
Tering end man. Ik woon in Leiden, tegen de grens van Valkenburg. Echt niet te doen Almere vanuit onze regio. Wat doe je voor werk?
pi_191022272
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Overigens zijn niet de "grondspeculatie, bestemmingsplannen en bouwbesluiten" de oorzaak, maar WBV-speculanten, overheidsbeleid en banken de oorzaak van de tweespalt tussen arm en rijk. Plus je eigen attitude natuurlijk.
Ik weet een hoop rijken die dat zijn geworden dmv fraude. Dat kan in het groot en in het klein.

Een voorbeeld van kleine fraudeurs:
Veel mensen met bijv. een 2e woning voor de verhuur hebben die verkregen door jarenlang deels zwart te werken en daar de boodschappen van te doen en te tanken. De centen die ze daarmee besparen houden ze op de bank en investeren ze in een 2e woning. Die verhuren ze en daarna hebben ze legale/wit extra inkomsten en gaan ze bij de hogere middenklasse horen.

Als je een bepaalde moraal aanhoudt in het leven dan is zoiets dus niet mogelijk. Alleen door extra hard werken of brains is dat dan haalbaar. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. En in een slecht betaalde baan kan je nog zo hard werken maar dat zet geen zoden aan de dijk plus je loopt tegen je fysieke grenzen aan.
pi_191024410
Tis uiteindelijk gewoon vraag en aanbod, zowel sociaal als particulier en koop.

Zeg je tegen de woningbouw ik vind de 675 pm te veel voor dat huis het heeft maar een woz van 120k dus bied 500 per maand, dan lachen ze je uit en gaan ze de volgende uitknijpen.

Vreemd vind ik wel oudere huurders zeg maar van voor 2005 betalen vaak fors minder, waarom kon dat toen wel?
Interessant he ?
pi_191058678
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Tering end man. Ik woon in Leiden, tegen de grens van Valkenburg. Echt niet te doen Almere vanuit onze regio. Wat doe je voor werk?
Nee dat klopt maar ik hoef ook niet elke dag naar Almere. Er zijn opdrachten door heel het land, dus werk in feite vanuit huis. Reistijd wordt gewoon betaald. Dus maakt in feite niet uit. Alleen wel vaak vroeg weg en laat terug. Elektrische oplaadpunten werk ik in.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')