Dat is normaal, gezonde spanning. Als je maar lekker je ding doet vanavond, beetje ontspannen met een frisje en op tijd naar bed dan lukt je dat wel.quote:Op zondag 5 januari 2020 18:35 schreef kree het volgende:
[..]
Thanks lieve praadjeben er toch een beetje zenuwachtig over, maar dat heb ik altijd. Niks nieuws aan. Meestal wen ik vrij snel en het zijn nu geen 40 directe collega’s. Maar het blijft een avontuur weer.
Jaaah nou het gaat nog een vroegertje worden morgen. Pffff moet naar Almere ok terug krijg ik wel een werk bus mee dus dat kan ik wel rijden. Maar gaat toch wel even iets voor 6 opstaan worden. Brrrrrr en dan weer met vol ov zo zat dat. Nu was het vannochtend ook 7 uur hoor dus ok ben al beetje gewendquote:Op zondag 5 januari 2020 18:40 schreef praadje het volgende:
[..]
Dat is normaal, gezonde spanning. Als je maar lekker je ding doet vanavond, beetje ontspannen met een frisje en op tijd naar bed dan lukt je dat wel.Back on topic maar.
Hoe ging het gesprek?quote:Op zondag 5 januari 2020 17:39 schreef kree het volgende:
[..]
Nou morgen heb ik een dagje met mijn nieuwe werkgever en hij heeft een boekhouder.
Wellicht hebben hun een idee. Dagje minder werken per week zou ik opzich niet erg vinden en dan lukt het wel. Maarja beetje in de techniek zoeken ze toch vaak fulltime. Maar wie weet is er wel wat te regelen nog ofzo. Ik zal het wel laten weten wat daaruit komt hij weet van de situatie af iig.
Wel goed hoor, voorlopig doen we overuren tijd-voor-tijd en kijken we later nog even verder. De boekhouder was er helaas niet bij er was ook niet heel veel tijd voor omdat er nog aardig wat aan werk dingen uit te leggen was ook en dat was belangrijker even want moet morgen wel aan de gang lol wordt in het diepe gegooid zoek het maar uit in je eentje haha. Maar we komen hier later nog wel op terug het hangt niet op de dag natuurlijkquote:
Aan de voorwaarden voldoen om voor sociale huur in aanmerking te komen en daadwerkelijk zo'n woning toegewezen krijgen zijn 2 verschillende dingen. En ook dan hoef je helemaal geen 'goede deal' te hebben.quote:Op maandag 6 januari 2020 21:30 schreef kree het volgende:
[..]
Wel goed hoor, voorlopig doen we overuren tijd-voor-tijd en kijken we later nog even verder. De boekhouder was er helaas niet bij er was ook niet heel veel tijd voor omdat er nog aardig wat aan werk dingen uit te leggen was ook en dat was belangrijker even want moet morgen wel aan de gang lol wordt in het diepe gegooid zoek het maar uit in je eentje haha. Maar we komen hier later nog wel op terug het hangt niet op de dag natuurlijk
Misschien omdat wonen een recht is in Nederland en dat voor de meeste mensen met een sociale huurwoning anders onbetaalbaar is?quote:Op maandag 6 januari 2020 23:41 schreef Werkperd het volgende:
Snap nog steeds niet dat die idiote regeling bestaat. Twee dezelfde producten maar twee verschillende prijzen. Flikker toch op.
Dus dan mag je voor twee dezelfde producten twee verschillende prijskaartjes bepalen? Of zie jij een huis niet als een product waarvoor je betaalt? Zeg gewoon dat de mensen door de overheid de huizenmarkt in wordt pusht zodat het banksysteem gestimuleerd blijft.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien omdat wonen een recht is in Nederland en dat voor de meeste mensen met een sociale huurwoning anders onbetaalbaar is?
Als dat betekent dat al die eerder benoemde mensen anders geen dak boven hun hoofd hebben dan mag dat inderdaad. Die bedrijven worden op hun beurt ook weer gesubsidieerd door de overheid. Het zijn bedrijven met bovenal een maatschappelijke functie.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dus dan mag je voor twee dezelfde producten twee verschillende prijskaartjes bepalen? Of zie jij een huis niet als een product waarvoor je betaalt? Zeg gewoon dat de mensen door de overheid de huizenmarkt in wordt pusht zodat het banksysteem gestimuleerd blijft.
Hoe heeft het de afgelopen 100 jaar gefunctioneerd dan? Als mensen hun huur niet kunnen betalen vanwege hun lage inkomsten, dan hebben zij toch het recht op aanvulling (subsidie)?Jah, om natuurlijk weer geen centjes te ontlopen wordt de hardwerkende arbeider aangepakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als dat betekent dat al die eerder benoemde mensen anders geen dak boven hun hoofd hebben dan mag dat inderdaad. Die bedrijven worden op hun beurt ook weer gesubsidieerd door de overheid. Het zijn bedrijven met bovenal een maatschappelijke functie.
Het banksysteem heeft hier verder niets mee te maken.
Er zijn ook veel goedkopere woningen in de sociale huur hoor. Dan zijn ze wel extreem basic maar bijv. in Utrecht een andere plaatsen ook hebben ze oude arbeidershuisjes voor rond de 450,- per maand.quote:Op zondag 5 januari 2020 23:27 schreef Zwolsboy het volgende:
V
Sociale huur is max 100 m2 en heel eenvoudig, zelfs de keukens zijn nog 100% het zelfde als 40 jaar terug, 3 kastjes boven 3 kastjes onder, enig verschil is een modern kleurtje... badkamer? vaak niet eens een wc boven... en daar betaal je dan 650 a 750,- pm voor.
Dat vind ik dan in verhouding duur.
Weetje wat idioot is, dat de HRA nog bestaat terwijl de rente heel laag is.quote:Op maandag 6 januari 2020 23:41 schreef Werkperd het volgende:
Snap nog steeds niet dat die idiote regeling bestaat. Twee dezelfde producten maar twee verschillende prijzen. Flikker toch op.
Jonge, allemaal maffiapraktijken. Twee dezelfde woningen maar twee verschillende prijzen. Waarom zou iemand die meer verdient niet hetzelfde bedrag mogen betalen als iemand die minder verdient? Aan het einde houdt de ene terecht meer over (logisch want daar heeft hij voor gestudeerd / gewerkt). Overheid wil natuurlijk niet dat de gewone burger een vermogen kan opbouwen, dan maar ff een idiote wetgeving invoeren en starten met melken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:14 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Weetje wat idioot is, dat de HRA nog bestaat terwijl de rente heel laag is.
Perfect moment om dat per direct volledig af te schaffen inclusief huurtoeslag, en de huren met 50% verlagen.
Scheelt de overheid een hoop centen, enige die balen zijn de huisjesmelkers.
Oke, vind jij het eerlijk dat iemand nu bijna 40% meer moet betalen voor een huis als de buurman 4 jaar terug?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jonge, allemaal maffiapraktijken. Twee dezelfde woningen maar twee verschillende prijzen.
Zielige studio's waar alles op elkaar geperst ligt beginnen al boven de 600 euro. De particuliere sector weet dondersgoed dat de overheid scheefhuurders zonder alternatieven laat. Als dit geen afzetterij is, wat is dit dan? Ze werken allemaal samen die dieven.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:02 schreef tstile het volgende:
[..]
Er zijn ook veel goedkopere woningen in de sociale huur hoor. Dan zijn ze wel extreem basic maar bijv. in Utrecht een andere plaatsen ook hebben ze oude arbeidershuisjes voor rond de 450,- per maand.
Dat is nog even 2 a 300 goedkoper dan de prijzen die jij noemt. Bij een laag inkomen is zo'n bedrag echt wel iets wat een verschil maakt om nog een beetje relaxt te kunnen leven.
En tja, duur in verhouding of in absolute termen een hoge of lage huur is natuurlijk ieder z'n eigen voorkeur. Iedere maand zijn die huurpenningen weer voor eeuwig verdwenen dus dan heb ik liever een lage huur. Van die honderden euro's die ik maandelijks bespaar kan ik elke week wel naar de sauna, of op een terras zitten als ik thuis luxe tekort kom.
Met een erg lage huur kan je ook best je huurwoning opknappen. In de wijk waar ik woon zijn zelfs mensen die een complete aanbouw hebben gemaakt en garages achter de huizen hebben gezet.
Maargoed het is maar net wat wil je en hoeveel heb je ervoor over.
Ik ben van mening dat elk huis binnen dezelfde straat bijvoorbeeld even veel huur moet gaan kosten. Dezelfde brood wordt toch ook niet opgesplitst in twee prijs categorieën? Wtf..quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Oke, vind jij het eerlijk dat iemand nu bijna 40% meer moet betalen voor een huis als de buurman 4 jaar terug?
Ook zon oneerlijk maffiapraktijk.
Dat er bij sociale huur 2 prijzen geld heeft niks met inkomen te maken maar met huurtoeslag, de overheid wil bezuinigen op de huurtoeslag en moeten de corps de prijzen aanpassen op het inkomen. Ben zelf groot voorstander van om de gehele huurmarkt aan te passen naar inkomen, verdien je 100K dan betaal je lekker 2000,- pm of je rot op, verdien je 20K dan betaal je 650,-
Dan ook alle prijzen van koopwoningen gelijk wie 10 jaar terug kocht verkoopt het voor dezelfde prijs.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:20 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat elk huis binnen dezelfde straat bijvoorbeeld even veel huur moet gaan kosten. Dezelfde brood wordt toch ook niet opgesplitst in twee prijs categorieën? Wtf..
De prijzen van woningen zijn afhankelijk van een aantal zaken en die gaan evenredig omhoog of omlaag.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:24 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dan ook alle prijzen van koopwoningen gelijk wie 10 jaar terug kocht verkoopt het voor dezelfde prijs.
Jij hebt gewoon geen idee als iemand met een goed inkomen in een huurhuis van 600 gaat zitten dat dat huis dan bezet wordt en de persoon met een lager inkomen (stratenmaker timmerman etc) geen woning kan vinden, terwijl de persoon met een goed inkomen een duurdere woning kan huren.
In verhouding is sociale huur het duurste van alles, een vrije sector huis 140 m2 1000,- pm
aan de andere kant sociale flats 70 m2 650 pm, matige afwerking eenvoudig.
Ik heb zelf 8 jaar lang sociaal gehuurd en ben daarna gaan kopen, als ik was gaan blijven hield ik een woning bezet voor een alleenstaande moeder die daar nu woont.
Als je een salaris hebt van 45K of hoger hoor je gewoon niet in een sociale huurwoning, je hoort in een vrije sector woning.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:29 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De prijzen van woningen zijn afhankelijk van een aantal zaken en die gaan evenredig omhoog of omlaag.
Het punt is dat de overheid geen alternatieven biedt. Jij zegt nu dat een timmerman geen goedkope huis krijgt omdat het bezet is door een persoon met een modale inkomen. Volgens jou moet die persoon eruit. Oke hij gaat eruit en duikt de particuliere sector in. Die moet plots dubbel zo veel huur betalen. Timmerman gaat lekker in sociale huurwoning zitten nu.
Eindresultaat? Degene die heeft gestudeerd en kennelijk een betere baan heeft houdt nu einde van de maand in principe evenveel centjes over als de timmerman. Als dit niet scheef is, wat is dit dan?
Je kunt mensen niet dwingen om iets te kopen of huren wat ze helemaal niet willen. Want als die persoon tevreden is over zijn sociale huurwoning en plots 40% meer moet betalen maar toch erin blijft, dan is dat toch resultaatloos? Dus die onterechte huurverhoging is helemaal niet te verklaren omdat die 40% dan op niets gebaseerd is.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:35 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als je een salaris hebt van 45K of hoger hoor je gewoon niet in een sociale huurwoning, je hoort in een vrije sector woning.
En hoezo 2 keer zo veel? een vrije sector begint al bij 750 en tot ca 1200 vind je hele royale ruime woningen, dus hij woont dus goedkoper, terwijl de timmerman 650 aftikt en de helft aan ruimte heeft met matige kwaliteit.
Onze overheid bied inderdaad weinig alternatieven maar dat is de VVD waar jij op stemt, als ze als een rap gaan bouwen en schijt hebben aan de stikstof dan is het woningprobleem binnen een aantal jaar geheel opgelost, maar dat wil Rutte niet, Rutte wil de woningmarkt schaars houden zowel sociaal/vrije sector als koop want hogere prijzen en meer uitmelken.
De huurprijzen van nieuwe huurwoningen zijn ook hoog. De overheid moet ook bijbetalen als iemand met een lagere inkomen daarin gaat wonen. Mensen met lagere inkomsten worden van twee kanten gesteund. 1. oudere sociale huurwoningen met lagere huren. 2. Nieuwe huurhuizen met hogere huren maar ook hogere huurtoeslagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:
Die 40% meer betalen, tja volkomen terecht je mag niet te veel geld overhouden als je prima kan kopen of een duurdere woning huren.
Er is een te kort aan huurwoningen daarom heeft de VVD dit bedacht in 2013 verhuurdersheffing zodat de mensen boven de 45K 5 tot 6% pj huurverhoging krijgen, en om de kopersmarkt aan te trekken dit is inmiddels gelukt maar de verhuurdersheffing afschaffen? ho maar dat wil Rutte niet.
En mensen met een hoger inkomen willen helemaal niet huren, dat is geld weggooien je hebt geen idee dat zodra je recht op huurtoeslag vervalt huren geld weggooien is.
Het is jou partij waar jij op stemde,. ben je blij met Rutte?
Nah, die worden ook gewoon genaaid. Want als de grondprijs gewoon normaal zou zijn ipv een melkkoe van overheid en projectontwikkelaars dan konden arme mensen ook gewoon een huisje bouwen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 01:03 schreef Werkperd het volgende:
Mensen met lagere inkomsten worden van twee kanten gesteund
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |