quote:
Op woensdag 1 januari 2020 19:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:[..]
Zo is het gewoon toch? Als darten alleen dikke ouwe witte mannen zijn die tegen elkaar gooien zonder acts was het (denk ik) niet half zo populair geweest. Ik kan geen bronvermelding geven omdat ik het percentage verzin, maar die dronken gekken in het publiek zitten daar heus niet voor de sport hoor 😉
Verder vind ik MvG zeer respectvol tijdens wedstrijden maar buiten de wedstrijden om is ie wel te eerlijk (vanuit zijn eigen perspectief dan), waardoor hij soms ronduit zijn tegenstanders (soms onterecht) beledigt. Hij doet wat ie moet doen en dat is compleet terecht maar af en toe een beetje saai. Dat heeft niks met chauvinisme te maken, ik moedig bijvoorbeeld Jeffrey altijd aan en ik hoop persoonlijk dat MvG in de top blijft hangen. Maar ik vind spelers als Cross, Wright en Gurney nou eenmaal (altijd erg) sympathieker

Oh ja dan supporter je puur op basis van sympathie. Dat kan natuurlijk, maar meestal zijn er wel meer redenen waarop je support baseert (soort spel, kwaliteit spel, afkomst). Kijk, ik zou ook nooit die gekke Belgen kunnen supporten omdat het echt eikels (Huybregts en Van den Bergh althans) zijn, maar MvG en Wright zijn relatief normaal, dus dan kies ik natuurlijk voor de Nederlander.