quote:
Op woensdag 1 januari 2020 18:56 schreef leolinedance het volgende:[..]
Ik zie graag een bronvermelding bij dit mooie kletsverhaaltje. MvG gedraagt zich ook prima tijdens de wedstrijd en tilt de sport naar een hoger niveau. Pure dwarsheid om de tegenstander te supporten, lekker niet chauvinistisch en tegendraads.
Zo is het gewoon toch? Als darten alleen dikke ouwe witte mannen zijn die tegen elkaar gooien zonder acts was het (denk ik) niet half zo populair geweest. Ik kan geen bronvermelding geven omdat ik het percentage verzin, maar die dronken gekken in het publiek zitten daar heus niet voor de sport hoor 😉
Verder vind ik MvG zeer respectvol tijdens wedstrijden maar buiten de wedstrijden om is ie wel te eerlijk (vanuit zijn eigen perspectief dan), waardoor hij soms ronduit zijn tegenstanders (soms onterecht) beledigt. Hij doet wat ie moet doen en dat is compleet terecht maar af en toe een beetje saai. Dat heeft niks met chauvinisme te maken, ik moedig bijvoorbeeld Jeffrey altijd aan en ik hoop persoonlijk dat MvG in de top blijft hangen. Maar ik vind spelers als Cross, Wright en Gurney nou eenmaal (altijd erg) sympathieker