Trein leeg, perron leeg. Maar dat is in Drenthe.quote:Op maandag 30 december 2019 07:16 schreef Myraela het volgende:
Benieuwd hoe druk het vandaag is in de trein en op kantoor.
Bijzondere droom.quote:Op maandag 30 december 2019 07:42 schreef Blues het volgende:
Ik zal ook wel de enige zijn op mijn station. En mss 1tje die eruit stapt.
Vannacht/vanochtend voor het eerst in tig jaar over mijn vader gedroomd (of voor het eerst uberhaupt, kan het me niet herinneren, hij is overleden in 1989). Hij kon me niet vinden, wilde misschien wel ff een bakkie komen doen maar niet als ik in die badkuip zat? Jammer genoeg kon ik zijn stem niet 'horen'. We hebben even een bakkie gedaanHet ging ff slecht met hem maar hij is weer aan het opkrabbelen zei hij
![]()
Hij was supermager en 'klein'.
Vreemde sensatie, blijft echt hangen zoiets.
In de randstad niet veel anders hoorquote:Op maandag 30 december 2019 07:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Trein leeg, perron leeg. Maar dat is in Drenthe.
De conducteur wist me te vertellen dat er 5 passagiers in de trein zatenquote:Op maandag 30 december 2019 08:17 schreef Clubsoda het volgende:
In de randstad niet veel anders hoor
Geen blaren oid?quote:Op maandag 30 december 2019 08:27 schreef borisz het volgende:
Mogge
Ik moet zeggen qua spierpijn valt het allemaal best mee. Gisteravond kon ik geen stap meer zetten. Nu nog wat kleine restanten.
Kan, maar bij het opwarmen moet je wel wat vocht toevoegen, anders wordt hij krijt-achtig. En ook dst is geen garantie voor succes. Maar je kunt het altijd proberen.quote:Op maandag 30 december 2019 08:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm gekookte rijst invriezen om er later nasi van te maken... dat kan vast toch?
quote:Op maandag 30 december 2019 09:17 schreef fietsie het volgende:
Zo broeken kopen. Ook zo'n hobby![]()
Varsseveld here we come.
Dan moet je wel heel innig liggen wil dat met zn tweeen comfi zijn jaquote:Op maandag 30 december 2019 09:22 schreef Barreltje het volgende:
Morguh..
Slecht geslapen.. een 1.40 m bed past dus echt niet..
Hier in Friesland zijn de winkels die kwaliteits kleding in mijn maat verkopen failliet gegaan.quote:
Ah, oke. Dat is wel een legitieme redenquote:Op maandag 30 december 2019 09:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier in Friesland zijn de winkels die kwaliteits kleding in mijn maat verkopen failliet gegaan.
Daar zit een winkel in Deense kwaliteit kleding, combi van casual en netjes, met vandaag 40% eindejaarskorting.
Mia. En ik hou er niet van als er iets tegen me aan ligt als ik slaap..dus nogal problematisch allemaal...quote:Op maandag 30 december 2019 09:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel innig liggen wil dat met zn tweeen comfi zijn ja
Ik was er vandezomer, op een zaterdag, om 14:00.quote:Op maandag 30 december 2019 09:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ah, oke. Dat is wel een legitieme redenVerder wil je er niet dood gevonden worden
Op 1.40 is "tegen je aan" een understatement..quote:Op maandag 30 december 2019 09:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mia. En ik hou er niet van als er iets tegen me aan ligt als ik slaap..dus nogal problematisch allemaal...
Wel gekeken of de winkel open is?en niet goed gelezen, vandaag korting dus vast openquote:Op maandag 30 december 2019 09:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was er vandezomer, op een zaterdag, om 14:00.
Doodse stilte in de winkels. Bizar.
Ludolf is trots op je. Helemaal als je cash betaald.quote:Op maandag 30 december 2019 09:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier in Friesland zijn de winkels die kwaliteits kleding in mijn maat verkopen failliet gegaan.
Daar zit een winkel in Deense kwaliteit kleding, combi van casual en netjes, met vandaag 40% eindejaarskorting.
Je was me voor.quote:Op maandag 30 december 2019 09:58 schreef Anthraxx het volgende:
Ludolf is trots op je. Helemaal als je cash betaald.
Hier ookquote:Op maandag 30 december 2019 09:52 schreef Aure het volgende:
Wij hebben ook 1.40 en slapen zelfs soms met kind tussen ons in
Vorig week betaalde meer dan de helft cash bij Van Uffelen in Emmen aldus de verkoper.quote:Op maandag 30 december 2019 09:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh...vetsin is bij mij een boosdoener.quote:Op maandag 30 december 2019 09:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zag de klok van 4.30u nog vannacht. Zat iets in mn eten of drinken waar ik niet tegen kon, zo zenuwachtig voelde mn lijf aan. Tot half 9 geslapen en kan niet meer. Weer die zenuwen. Nu eruit en later naar werk. Gelukkig vnv niet meer oppassen. Gaan mn ouders nu doen, net gevraagd.
Wie weet! Ik heb geen ideequote:Op maandag 30 december 2019 10:38 schreef AnneX het volgende:
@:blues...heb je je vader getriggerd door gister noemen van garagedochter en accu problemen oplossen?
Zo kan ik in perioden eindeloos dromen hebben van ouderlijk huisof studentenhuis, omdat een flintertje herinnering voorbijkwam.
Da’s ook wel lekker. Tijd voor mensen kunnen nemen.quote:Op maandag 30 december 2019 10:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Wie weet! Ik heb geen idee
Lekker werken zo, relaxed niet te veel tel en patienten
Hmm hier helemaal niet eigenlijk.quote:Op maandag 30 december 2019 11:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat ik langzaam in een het-einde-van-het-jaar-stemming begin te komen.
Voor a50 begrippen wel. Ungluck bij Arnheim maakt t wel drukquote:
Ik heb altijd nodig tot de 30e ofzo. Daarvoor denk ik 'meh, is het al 2 januari?', maar dan ga ik toch ineens een paar mensen uitnodigen voor oudejaarsavond en de Top2000 luisterenquote:Op maandag 30 december 2019 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm hier helemaal niet eigenlijk.
Morgen vliegen naar oostenrijk... en daar fast track oudjaarsavond vermoed ik.
Hotel heeft altijd heel avondprogramma met live muziek en een lang diner.
Nog niks gehoord mbt wat we gaan eten trouwens... had ik eigenlijk wel verwacht.
Mja hier gaat dat meestal net zoquote:Op maandag 30 december 2019 11:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb altijd nodig tot de 30e ofzo. Daarvoor denk ik 'meh, is het al 2 januari?', maar dan ga ik toch ineens een paar mensen uitnodigen voor oudejaarsavond en de Top2000 luisteren
Heb ik wat gemist? Is cash betalen weer helemaal in?quote:Op maandag 30 december 2019 09:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alleen bij bepaalde leeftijdsgroepenquote:Op maandag 30 december 2019 12:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist? Is cash betalen weer helemaal in?
Leeftijdsgroepen? En dan regionaal georienteerd? Of ook nog classificatie per beroepsgroep mogelijk? Zeg maar....de boeren tussen 0 en 100 uit de noordelijke provincies?quote:Op maandag 30 december 2019 12:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alleen bij bepaalde leeftijdsgroepen
Ik ben anders best blij met nog een weekje vrijquote:Op maandag 30 december 2019 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zal blij zijn als al die feestdagen weer voorbij zijn en er weer een normaal ritme is
Dat weekje vrij wil ik ook wel, maar ik heb na de chaos en het eetgedrag van afgelopen week sterk de behoefte aan orde en regelmaatquote:Op maandag 30 december 2019 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben anders best blij met nog een weekje vrij
Ik ookquote:Op maandag 30 december 2019 12:54 schreef sigme het volgende:
Ik hbe van rauwe ham gekookte ham gemaakt![]()
Rauw (hier nog gevacumeerd)
[ afbeelding ]
Gekookt
[ afbeelding ]
Ik vind mezelf enorm knap
Och, dit jaar alles redelijk normaal gehouden qua eten (gelukkig)quote:Op maandag 30 december 2019 12:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat weekje vrij wil ik ook wel, maar ik heb na de chaos en het eetgedrag van afgelopen week sterk de behoefte aan orde en regelmaat
Slagerij sigmequote:Op maandag 30 december 2019 12:54 schreef sigme het volgende:
Ik hbe van rauwe ham gekookte ham gemaakt![]()
Rauw (hier nog gevacumeerd)
[ afbeelding ]
Gekookt
[ afbeelding ]
Ik vind mezelf enorm knap
Ik zit hier ongeveer met mijn gevoelquote:
Ik heb het ook nog steeds hoor.quote:Op maandag 30 december 2019 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit hier ongeveer met mijn gevoel
quote:Op maandag 30 december 2019 13:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit hier ongeveer met mijn gevoel
Er is een compleet nieuwe wereld voor je open gegaan dit jaar Pquote:Op maandag 30 december 2019 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Hoewel morgenavond wel gezellig wordt! Ik zit met twee Slowaakse dames en een Tsjechische dame, een kind en een Slowaakse man (broer van G, spreekt geen Engels of Nederlands of Duits)
Mijn vermoeden: veel drank, veel eten, veel gelach en veel gesprekken die ik niet kan volgen
Gelukkig heeft G een nieuwe laptop gekocht die ingericht moet worden dus ik ga even een paar uurtjes nerden
![]()
![]()
En kaasfondue maken en gehaktballetjes in tomatensaus en meer lekkere dingen
Idioten!quote:Op maandag 30 december 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm ik zit zo eens te lezen hoe dat in den haag gaat op het moment.
Wordt er een beetje droevig van eigenlijk
https://www.nu.nl/binnenl(...)tiebus-duindorp.html
quote:Op maandag 30 december 2019 14:34 schreef Blues het volgende:
Er is een compleet nieuwe wereld voor je open gegaan dit jaar P
Mja een verbod is juist wat dit veroorzaakt.quote:Op maandag 30 december 2019 14:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Idioten!![]()
Hopelijk komt dat algehele vuurwerkverbod er snel.
Ik was vooral wat geschokt door de leeftijden van de idioten. Dat zijn geen jongeren meer met onbezonnen gedrag en onvolgroeid brein, maar 'volwassen' mannen met waarschijnlijk nog een gezin ookquote:Op maandag 30 december 2019 14:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hm ik zit zo eens te lezen hoe dat in den haag gaat op het moment.
Wordt er een beetje droevig van eigenlijk
https://www.nu.nl/binnenl(...)tiebus-duindorp.html
Het was daar vorig jaar een stuk beter ja. Toen niemand naar bed durfde omdat je huis misschien in de fik zou vliegenquote:Op maandag 30 december 2019 14:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja een verbod is juist wat dit veroorzaakt.
Althans in nog veel heftigere mate dan eerst.
Nee, vreugdevuurverbod veroorzaakt dit.quote:Op maandag 30 december 2019 14:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja een verbod is juist wat dit veroorzaakt.
Althans in nog veel heftigere mate dan eerst.
Dat was 1 nacht... ipv 3 weken...quote:Op maandag 30 december 2019 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was daar vorig jaar een stuk beter ja. Toen niemand naar bed durfde omdat je huis misschien in de fik zou vliegen
Nou dat ook ja.quote:Op maandag 30 december 2019 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was vooral wat geschokt door de leeftijden van de idioten. Dat zijn geen jongeren meer met onbezonnen gedrag en onvolgroeid brein, maar 'volwassen' mannen met waarschijnlijk nog een gezin ookVerstand komt niet altijd met de jaren, zullen we maar zeggen.
Ik mis je puntquote:Op maandag 30 december 2019 14:53 schreef golfer het volgende:
Maar tegenstanders van een algeheel vuurwerkverbod zitten toevalligerwijs (????) ook in hetzelfde 'kamp' van de 'Blijf van Zwarte Piet af!!' en geloven ook niet in de stikstofproblematiek.
Mijn punt: dezelfde onderbuikgevoel-mensen als de gele hesjes, pro-zwartepieten en "blijf van onze culuur af" en "is traditie".quote:
Dit ja. :’)quote:Op maandag 30 december 2019 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was vooral wat geschokt door de leeftijden van de idioten. Dat zijn geen jongeren meer met onbezonnen gedrag en onvolgroeid brein, maar 'volwassen' mannen met waarschijnlijk nog een gezin ookVerstand komt niet altijd met de jaren, zullen we maar zeggen.
Grappige is ook dat vuurwerk van oorsprong een “elite” gebeuren wasquote:Op maandag 30 december 2019 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn punt: dezelfde onderbuikgevoel-mensen als de gele hesjes, pro-zwartepieten en "blijf van onze culuur af" en "is traditie".
Ahja.. maar gelukkig blazen die niet allemaal niet-zo-heel-erg-random busjes op.quote:Op maandag 30 december 2019 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn punt: dezelfde onderbuikgevoel-mensen als de gele hesjes, pro-zwartepieten en "blijf van onze culuur af" en "is traditie".
Lusten ze álles?quote:Op maandag 30 december 2019 13:57 schreef golfer het volgende:
Ik ben al aan het voorkoken voor morgen wanneer de (klein)kinderen hier komen.![]()
Enorme portie Spaanse tortilla.
Ik ben voor het een en tegen het ander. Ik pas niet in je profiel.quote:Op maandag 30 december 2019 15:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Een verbod dat niet te handhaven is heeft weinig zin.quote:Op maandag 30 december 2019 14:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Idioten!![]()
Hopelijk komt dat algehele vuurwerkverbod er snel.
Dat zeiden ze ook van mobiel gebruiken op de fiets, en ook al zie je er nog genoeg, wel een heel stuk minder.quote:Op maandag 30 december 2019 15:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een verbod dat niet te handhaven is heeft weinig zin.
Ja, ze lusten wel alles. Nee, niet in de nieuwe pannen gemaakt, maar in een diepe grote hapjespan gemaakt en daarna overgegoten in een enorm grote ronde ovenschaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen nog even opwarmen in de oven en er een frisse tomaat, ui, komkommersalade bij maken.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Nee inderdaad, want er is al een bepaald vuurwerkverbodquote:Op maandag 30 december 2019 15:12 schreef derLudolf het volgende:
Als er een algeheel verbod komt om het te kopen en af te steken is handhaving ook geen probleem. Wie dan nog afsteekt gewoon arresteren en heel de oud-en-nieuw opgesloten laten zitten.quote:Op maandag 30 december 2019 15:12 schreef derLudolf het volgende:
Oh ja, net zoals ze nu al wekenlang mensen arresteren en opsluiten? Want mensen steken al wekenlang vuurwerk af en raar maar waar, dat mag ook niet.quote:Op maandag 30 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
Als er een algeheel verbod komt om het te kopen en af te steken is handhaving ook geen probleem. Wie dan nog afsteekt gewoon arresteren heel de oud-en-nieuw opgesloten laten zitten.
Ik hoor nu toch echt continu vuurwerk, net als de hele maand december al.quote:Wat moet ik weten als ik vuurwerk ga afsteken?
U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar. In de Algemene Plaatselijke Verordening van uw gemeente staat waar u geen vuurwerk mag afsteken. U kunt een boete of straf krijgen als u zich niet aan de regels houdt.
Hier genoeg rieten daken, inclusief de mijne.quote:Op maandag 30 december 2019 15:20 schreef golfer het volgende:
Hier gelukkig heel soms een knalletje uit de buurt van Haarlem-Noord hoorbaar. Verder is er een gebieds-vuurwerkverbod (ivm rieten daken) hier dat goed nageleefd wordt.
Die capaciteit heeft de politie ook.quote:Op maandag 30 december 2019 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Als er een algeheel verbod komt om het te kopen en af te steken is handhaving ook geen probleem. Wie dan nog afsteekt gewoon arresteren en heel de oud-en-nieuw opgesloten laten zitten.
Ik geloof niet dat jouw wijk/dorp representatief is voor Nederland.quote:Op maandag 30 december 2019 15:20 schreef golfer het volgende:
Hier gelukkig heel soms een knalletje uit de buurt van Haarlem-Noord hoorbaar. Verder is er een gebieds-vuurwerkverbod (ivm rieten daken) hier dat goed nageleefd wordt.
quote:Op maandag 30 december 2019 15:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ze lusten wel alles. Nee, niet in de nieuwe pannen gemaakt, maar in een diepe grote hapjespan gemaakt en daarna overgegoten in een enorm grote ronde ovenschaal.Oh...dat ziet er goed uit! 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen nog even opwarmen in de oven en er een frisse tomaat, ui, komkommersalade bij maken.
Voor de komende dagen heb ik het havermout + noten/zaden geprept voor het ontbijt. Mn.X is zo’n big shopper vol met lege bierflesjes aan het terugbrengen en koopt daarvoor één vuurpijl, zoals ieder jaar.
Kinderen worden niet opgesloten.quote:Op maandag 30 december 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat wanneer je een paar een tijdje opsluit, zullen er best veel ouders het jaar erna wel stevig nadenken of ze de kinderen vuurwerk laten kopen
Veel drank, veel eten, veel gelach is op zich al primaquote:Op maandag 30 december 2019 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Hoewel morgenavond wel gezellig wordt! Ik zit met twee Slowaakse dames en een Tsjechische dame, een kind en een Slowaakse man (broer van G, spreekt geen Engels of Nederlands of Duits)
Mijn vermoeden: veel drank, veel eten, veel gelach en veel gesprekken die ik niet kan volgen
Gelukkig heeft G een nieuwe laptop gekocht die ingericht moet worden dus ik ga even een paar uurtjes nerden
![]()
![]()
Tof! Ik heb ook ooit een klein hammetje gekookt, ik vind dat echt leuke keukenprojectenquote:Op maandag 30 december 2019 15:34 schreef sigme het volgende:
De ham is geslaagd! Echte gekookte ham, wel 'steviger' (van substantie) dan wat ik me herinner van gekochte gekookte ham. En de mijne is zouter, denk ik. Een volgend stuk zal ik eens langer/langzamer koken, eens kijken of dat een ander resultaat levert.
Heel andere traditie. In Oostenrijk is vuurwerk het hele jaar verkrijgbaar, je mag het ook afsteken en bijna niemand doet het. Geen traditie.quote:Op maandag 30 december 2019 15:33 schreef Candaasje het volgende:
In België kunnen ze het wel, handhaven, evenals in vele andere landen. Waarom zou het hier niet kunnen?
Lang leve de vertaalapps.quote:Op maandag 30 december 2019 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik vermoed geen Russischquote:Op maandag 30 december 2019 15:40 schreef AnneX het volgende:
Lang leve de vertaalapps.
Welke taal spreken de tsjech. en slowaakse dames onderling? Russisch? Nederlands?
En..hoest met je moeder? Weten jullie al meer?
Dan zullen eerst de lonen van agenten omhoog moeten zodat meer mensen naar de politieacademie gaan, zo dat er over een paar jaar meer agenten zijn.quote:Op maandag 30 december 2019 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel andere traditie. In Oostenrijk is vuurwerk het hele jaar verkrijgbaar, je mag het ook afsteken en bijna niemand doet het. Geen traditie.
Terugdraaien gaat gewoon moeilijk worden. Van mij mogen ze eerst eens beginnen met handhaven van de huidige regels, want dat gebeurt ook niet.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Naast het feit dat een agent schandalig weinig verdiend, is er gewoon geen capaciteit. Hier ook in grote gebieden weinig politie.quote:Op maandag 30 december 2019 15:53 schreef derLudolf het volgende:
Dan zullen eerst de lonen van agenten omhoog moeten zodat meer mensen naar de politieacademie gaan, zo dat er over een paar jaar meer agenten zijn.
In de gemeente Emmen rijden op een gewone nacht twee auto's. Van Nieuw-Weerdinge naar Nieuw-Schoonebeek red je niet in een half uur.
Sowieso is vuurwerk natuurlijk niet heel heel standaard in bergachtig gebied.quote:Op maandag 30 december 2019 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel andere traditie. In Oostenrijk is vuurwerk het hele jaar verkrijgbaar, je mag het ook afsteken en bijna niemand doet het. Geen traditie.
Terugdraaien gaat gewoon moeilijk worden. Van mij mogen ze eerst eens beginnen met handhaven van de huidige regels, want dat gebeurt ook niet.
En dit is al zolang ik me kan herinneren aan de gang en je doet er weinig aan. Ook alle preventie helpt niks er zijn altijd nog idioten die illegaal hun handen of ogen er vrijwillig afblazen.quote:Op maandag 30 december 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben zeker niet voor vuurwerk, ben er altijd bang voor geweest, kan niet goed tegen harde geluiden (ook niet tegen harde muziek enzo). Maar om te zien vind ik siervuurwerk erg mooi.
En als er alleen vuurwerk zou zijn van 18.00 tot 02.00 is daar prima mee te leven. Mensen kunnen maatregelen nemen voor zichzelf, huisdieren etc.en je weet in welk tijdvak het een takke herrie is.
Maar die idioten die al weken aan het afvuren zijn, illegale troep halen, huizen vernielen, mensen in elkaar slaan die er wat van zeggen, anderen of zichzelf verwonden of naar mensen en (hulp) honden vuurwerk gooien, die zorgen ervoor dat het draagvlak snel verdwijnt. Volkomen begrijpelijk. Zij kunnen zich niet gedragen, en verpesten het voor de anderen
De laatste groep die je noemt hebben geen legaal vuurwerk. Met legaal knalvuurwerk begin je weinig, een kanonslag kun je nog wel in je hand houden.quote:Op maandag 30 december 2019 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben zeker niet voor vuurwerk, ben er altijd bang voor geweest, kan niet goed tegen harde geluiden (ook niet tegen harde muziek enzo). Maar om te zien vind ik siervuurwerk erg mooi.
En als er alleen vuurwerk zou zijn van 18.00 tot 02.00 is daar prima mee te leven. Mensen kunnen maatregelen nemen voor zichzelf, huisdieren etc.en je weet in welk tijdvak het een takke herrie is.
Maar die idioten die al weken aan het afvuren zijn, illegale troep halen, huizen vernielen, mensen in elkaar slaan die er wat van zeggen, anderen of zichzelf verwonden of naar mensen en (hulp) honden vuurwerk gooien, die zorgen ervoor dat het draagvlak snel verdwijnt. Volkomen begrijpelijk. Zij kunnen zich niet gedragen, en verpesten het voor de anderen
Hoorde vanmiddag op de radio dat in Drenthe, Overijssel en Groningen de meeste mensen waren met illegaal vuurwerk en in Utrecht het minste.quote:Op maandag 30 december 2019 16:18 schreef Blues het volgende:
[..]
En dit is al zolang ik me kan herinneren aan de gang en je doet er weinig aan. Ook alle preventie helpt niks er zijn altijd nog idioten die illegaal hun handen of ogen er vrijwillig afblazen.
In Utrecht was het echt altijd bal, al dagen tevoren en dagen daarna ook nog. Ik denk dat er niets veranderd is daar.
Neemt niet weg dat ze het wel verpesten voor de rest en een redelijk deel zijn van de reden dat mensen vuurwerk liefst helemaal verboden zien.quote:Op maandag 30 december 2019 16:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De laatste groep die je noemt hebben geen legaal vuurwerk. Met legaal knalvuurwerk begin je weinig, een kanonslag kun je nog wel in je hand houden.
Dan moet je die, als je ze pakt, en daar moet op ingezet worden, geen boete geven maar echt opsluiten. Strafblad erbij, kunnen ze op t werk/school uitleggen.quote:Op maandag 30 december 2019 16:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De laatste groep die je noemt hebben geen legaal vuurwerk. Met legaal knalvuurwerk begin je weinig, een kanonslag kun je nog wel in je hand houden.
I knowquote:Op maandag 30 december 2019 16:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik zat op FB de jaarlijkse to read en to see lijstjes van Obama te lezen en hij noemt 3 tv-series waar Unbelievable er één van is. Ik ben dat nu aan het kijken. En ik ben echt constant boos en verdrietigHet is natuurlijk lekker gedramatiseerd, maar wel gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Dat maakt het allemaal zo pijnlijk.
Nog 2 afleveringen te gaan. Ik hoop dat ik nog een keer 'fuck yeah!' kan uitroepen.
Stoer hoor.quote:Op maandag 30 december 2019 16:19 schreef derLudolf het volgende:
Met legaal knalvuurwerk begin je weinig, een kanonslag kun je nog wel in je hand houden.
Ik lach ook altijd om mezelf indien aangeschotenquote:Op maandag 30 december 2019 16:51 schreef AnneX het volgende:
O.K.
Ben nu behoorlijk aangeschoten en zit te lachen om mijzelve.![]()
![]()
![]()
# verlichting.
Omdat ik twee witte wijn opheb met een shot limoncello erin.quote:Op maandag 30 december 2019 16:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lach ook altijd om mezelf indien aangeschotenWaarom ben je aangeschoten?
1-2 glazen maakt me aangeschoten, meestal test ik niet uit wat me dronken maaktquote:Op maandag 30 december 2019 17:04 schreef AnneX het volgende:
Omdat ik twee witte wijn opheb met een shot limoncello erin.
Wel lekker.
Nu even gezwijmeld bij weer een tango dans filmpje. Heerlijk toch.
Wat maakt jou dronken, behalve de liefde😉
Twee keer fors dronken.quote:Op maandag 30 december 2019 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1-2 glazen maakt me aangeschoten, meestal test ik niet uit wat me dronken maakt![]()
Denk dat ik maar max een handvol keer in mijn leven dronken was.
Limoncello in witte wijn. Huh, klinkt wel lekker eigenlijk
1x die me nog vrij helder (huhu) voor de geest staat was nadat ik ruim 25 kg afgevallen was. Ik had eigenlijk in die periode niet gedronken. En toen had ik een feestje. Dat deed ik op hetzelfde tempo als altijd/daarvoor. Dat werkt dus niet, met minder massa.quote:Op maandag 30 december 2019 17:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wanneer waren jullie starnakel dronken? met een aanleiding of “reden”?
Dootquote:Op maandag 30 december 2019 17:20 schreef Blues het volgende:
Ooit halverwege jaren 90 dronken gevoerd door een 'vriend' met juttersbitter. Ex was inmiddels al naar bed deze zg.vriend probeerde me te versieren. Maar me intussen zo vaak ingeschonken dat ik de wc niet eens meer haalde.Vriend was niet meer welkom daarna. En nu is ie dooT
quote:Op maandag 30 december 2019 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb goede hoop dat steeds meer mensen door krijgen dat het afsteken van vuurwerk enorm egoistisch is. Net zoals steeds meer mensen letten op hun plasticgebruik of hun vleesgebruik aanpassen. Roken wordt ook al steeds meer not done.
Dit soort dingen is met als met abortuswetgeving, homoacceptatie of het decriminaliseren van heksen. Er is altijd een grote groep die het moeilijk vind om aan meer dan zichzelf te denken. Zij gaan tot een steeds kleiner wordende groep horen en uiteindelijk sterven ze gewoon uit.
Dit. Ik liep net met Mup en er liepen mensen voor me (20 meter ofzo) en die steken ineens een hele harde boem af. Hond bang, verstijven. Dus ik roep 'zou je daar even mee willen wachten?'quote:Op maandag 30 december 2019 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb goede hoop dat steeds meer mensen door krijgen dat het afsteken van vuurwerk enorm egoistisch is. Net zoals steeds meer mensen letten op hun plasticgebruik of hun vleesgebruik aanpassen. Roken wordt ook al steeds meer not done.
Dit soort dingen is met als met abortuswetgeving, homoacceptatie of het decriminaliseren van heksen. Er is altijd een grote groep die het moeilijk vind om aan meer dan zichzelf te denken. Zij gaan tot een steeds kleiner wordende groep horen en uiteindelijk sterven ze gewoon uit.
Oh, die weet ik nog. Schrok ervan toen.quote:Op maandag 30 december 2019 17:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
1x die me nog vrij helder (huhu) voor de geest staat was nadat ik ruim 25 kg afgevallen was. Ik had eigenlijk in die periode niet gedronken. En toen had ik een feestje. Dat deed ik op hetzelfde tempo als altijd/daarvoor. Dat werkt dus niet, met minder massa.![]()
Ik ben gevallen voordat ik bij m'n fiets was (ik herinner me daarvan vooral dat iedereen heel groot was...) en toen ging ik, op de fiets, richting kroeg vanaf poppodium. Dat heeft blijkbaar heel lang geduurd want mensen gingen elkaar bellen waar ik bleef. Toen ben ik, charmant als ik ben, bij de kroeg de hoek om gefietst en soort van languit voor de kroeg met fiets en al beland.
Daar zei F. 'nope, we gaan naar huis' nadat ze eerst een paar glazen water en chocomel in me gegoten hebben en toen ben ik nog een keer van de fiets gedonderd onderweg naar huis.
Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat ik daar alleen maar met een licht geschaafde knie en wat blauwe plekken vanaf ben gekomen.quote:Op maandag 30 december 2019 17:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, die weet ik nog. Schrok ervan.
Nu : grinnik.
Ik denk dat je hier veel ware woorden schrijftquote:Op maandag 30 december 2019 17:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ze vindt het echt NIET LEUK. Ze kijkt ook bij het lopen de hele tijd ietwat paniekerig omhoog, of er vuurpijlen zijn. Zelfs de maan kreeg een achterdochtige blikquote:Op maandag 30 december 2019 17:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, die weet ik nog. Schrok ervan toen.
Nu : grinnik.
Sneu toch voor hond.
Hier in het dorp in de polder af en toe een knal dn dan zit ook rechtop.
quote:Op maandag 30 december 2019 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier veel ware woorden schrijft
Oh, ik ben 1x echt dronken geweest van 1 glas port. Eén. Niemand begreep het, ik ook niet. Heb na het feestje een douche genomen en daar hing een douchegordijn met kikkertjes er op die rare poses aan namen. Ik ging alle poses onder de douche na doen. En ik kon niet ophouden met schaterlachen
quote:Op maandag 30 december 2019 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik ben 1x echt dronken geweest van 1 glas port. Eén. Niemand begreep het, ik ook niet. Heb na het feestje een douche genomen en daar hing een douchegordijn met kikkertjes er op die rare poses aan namen. Ik ging alle poses onder de douche na doen. En ik kon niet ophouden met schaterlachen
1 keer ook zo ladder zat van martini jus. Vriend heeft me de bus ingedragenquote:Op maandag 30 december 2019 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ik dat destijds ook had, in bovengeschreven verhaal, zit ik me te bedenken.quote:Op maandag 30 december 2019 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
1 keer ook zo ladder zat van martini jus. Vriend heeft me de bus ingedragen. Daarna bleek ik pfeiffer te hebben. Zal daar wel aan gelegen hebben
Ik moest ook schaterlachenquote:Op maandag 30 december 2019 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word vooral moe en wil naar bed na te veel drank.quote:Op maandag 30 december 2019 17:38 schreef AnneX het volgende:
En ik ben “altijd” best oppassend met alcohol, altijd koppie erbij.
Na middernacht, zoals afgelopen kerst bij zwager, drink ik water.
Wordt niet vrolijker of spraakzamer oid met drank op, alleen maar wiebelig en onzeker bewegen.
Buurvrouw gaat dan een soort van onschuldig uitdagend gedrag vertonen.
Dat is hier 3 jaar middelbare school, 7 als student en nog wat nabranders.quote:Op maandag 30 december 2019 17:13 schreef AnneX het volgende:
Wanneer waren jullie starnakel dronken? met een aanleiding of “reden”?
Ja, dit is ook wel waar. Minimaal ernstig onnuchter. Met daarvoor en daarna een aantal jaren onnuchter van andere zaken dan alcohol.quote:Op maandag 30 december 2019 18:13 schreef sigme het volgende:
Dronken? Euh, vanaf m'n 17e tot m'n 21ste denk ik ongeveer.
Hm die andere zaken heb ik dan nooit weer echt gedaan. Braafjes op dat gebied.quote:Op maandag 30 december 2019 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dit is ook wel waar. Minimaal ernstig onnuchter. Met daarvoor en daarna een aantal jaren onnuchter van andere zaken dan alcohol.
Hmm ‘t pothuis... daar kon je lekker kaasfonduenquote:Op maandag 30 december 2019 18:18 schreef Blues het volgende:
Ik zwijg maar over de keren dat we '1 of 2' biertjes gingen drinken in t centrum van Utreg. Dat deden we altijd bij t pothuis en die had een raar trappetje naar beneden en 2 paaltjes ervoor.Als we al onze fiets terug konden vinden, hebben we regelmatig uren over een stukje van 20 minuten gedaan
![]()
We=vriendin en ik.
Ja zal best. Wij kwamen daar nooit om te etenquote:Op maandag 30 december 2019 18:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ‘t pothuis... daar kon je lekker kaasfonduen
Mja wij meestal ook niet...quote:Op maandag 30 december 2019 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zal best. Wij kwamen daar nooit om te etenAlleen om bandjes te luisteren en een ....biertje te doen.
Oh die ken ik weer niet!quote:Op maandag 30 december 2019 18:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja wij meestal ook niet...
Wij gingen vaak naar eh.. hoe heet dat ook alweer. Rock/metalcafe... boot... nogwat.
Edit: Boot Hill saloon.
quote:Op maandag 30 december 2019 18:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Op mijn 13e na de "jeugd"disco""
In de nacht misselijk!! Proberen om naar de wc te komen maar ik kwam tot bovenaan de trap, alles eruit, zoveel dat hij de 13 tredes haalden..
Mem was de volgende ochtend niet blij want was gewoon mijn bed weer ingegaan
En zo;n 13 jaar geleden, wij lagen in scheiding maar er was wel een feestje in het dorp waar ik heen wou... toen moest ik weer naar huis, geen idee meer waar ik heen moest... Heb maar eerst 3 uren op de grond gezeten (was zomer en warm in de nacht gelukkig)
Herkenbaarquote:Op maandag 30 december 2019 18:37 schreef sigme het volgende:
Maandag vergadering Vera + naborrel (zeer goedkoop drinken)
Dinsdag uitrusten
Woensdag naar Simplon (jongerencentrum, swingavond), en daarna naar 'de frisse wind' (disco). (Meestal genoeg gratis drinken)
Donderdag bandje in Vera, meestal werken (gratis drinken) + naborrel (goedkoop drinken)
Vrijdag euhm uitrusten
Zaterdag swingavond Vera; meestal werken (gratis drinken) + naborrel (goedkoop)
Zondag zie donderdag
Naar Bernia, jazzcafé...op de fiets en dan de trap af naar de werfkelder.quote:Op maandag 30 december 2019 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja zal best. Wij kwamen daar nooit om te etenAlleen om bandjes te luisteren en een ....biertje te doen.
Oja, dat heb ik "meegemaakt" hier op FOKquote:Op maandag 30 december 2019 19:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben 1 keer zo dronken geweest dat ik het me niet meer kan herinneren. Dat was de avond dat ik een Duitser voor het eerst gezoend heb
Hm ik kan me voorstellen dat mensen dat niet snappen.. als ze dat zelf niet voelen.quote:Op maandag 30 december 2019 18:59 schreef uniekhoorn het volgende:
van mijn eerste herinnering heb ik jankend in een hoekje gezeten met kramp in mijn armen, vingers in de oren ..
Pijn, harde knallen doen pijn! Ballonnen
Dit vonden mijn ouders echt ongelooflijk aanstellerij inclusief zwaar zuchtend en met ogen draaiend...
Sinds 15 jaar heb ik aangemeten oordoppen... Nou vind ik het mooi
Hond van mijn ouders ging altijd naar een pension in the middle of nowherequote:Op maandag 30 december 2019 19:16 schreef AnneX het volgende:
Jong en mooi![]()
#keywords.
@:Lonaa...kijk naar Jeugdjournaal 🤪 en zie honden in een asiel buiten de stad voor vuurwerkopvang.
! van de laatste dingen die ik aan mem vroeg: Dat ze dat vroeger ook niet wisten Gewoon niet aanstellen was vroeger de motto... ze heeft echt met tranen in haar ogen gezegd dat het haar speetquote:Op maandag 30 december 2019 19:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm ik kan me voorstellen dat mensen dat niet snappen.. als ze dat zelf niet voelen.
Maar wat ik niet snap... is dat als ZIET dat een kind zo reageert.. dat je het negeert want aanstellerij.
Denk dat dat vroeger ook meer gedacht werd “niet aanstellen, doe normaal”quote:Op maandag 30 december 2019 19:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
! van de laatste dingen die ik aan mem vroeg: Dat ze dat vroeger ook niet wisten Gewoon niet aanstellen was vroeger de motto... ze heeft echt met tranen in haar ogen gezegd dat het haar speet
Ze zal het toen ook vast gedaan hebben met de beste bedoelingen... dat doen moeders tenslotte.quote:Op maandag 30 december 2019 19:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
! van de laatste dingen die ik aan mem vroeg: Dat ze dat vroeger ook niet wisten Gewoon niet aanstellen was vroeger de motto... ze heeft echt met tranen in haar ogen gezegd dat het haar speet
Ja. Een hele Slowaakse wereldquote:Op maandag 30 december 2019 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Er is een compleet nieuwe wereld voor je open gegaan dit jaar P
En nu heb je 2 kinderen van hem?quote:Op maandag 30 december 2019 19:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben 1 keer zo dronken geweest dat ik het me niet meer kan herinneren. Dat was de avond dat ik een Duitser voor het eerst gezoend heb
De 'fuck yeah!' kwam eigenlijk nooit echt, maar toch naar omstandigheden een kleine fuck yeah.quote:
Ik vond hem ook heel heftig en indringend. Ik had zoveel opgekropte woede en frustratie.quote:Op maandag 30 december 2019 20:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De 'fuck yeah!' kwam eigenlijk nooit echt, maar toch naar omstandigheden een kleine fuck yeah.
De meest hartverscheurende serie die ik dit jaar heb gezien en wat een geweldig goed acteerwerkWow.
Ik ook. Ik ben denk ik bijna 8 volle afleveringen boos en gefrustreerd geweest. Meer dan als er iemand vermoord zou zijn. Het grove onrecht was zo pijnlijkquote:Op maandag 30 december 2019 20:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond hem ook heel heftig en indringend. Ik had zoveel opgekropte woede en frustratie.
quote:Op maandag 30 december 2019 20:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben denk ik bijna 8 volle afleveringen boos en gefrustreerd geweest. Meer dan als er iemand vermoord zou zijn. Het grove onrecht was zo pijnlijk
Waarover gaat dit?quote:Op maandag 30 december 2019 20:36 schreef Isabeau het volgende:
De 'fuck yeah!' kwam eigenlijk nooit echt, maar toch naar omstandigheden een kleine fuck yeah.
De meest hartverscheurende serie die ik dit jaar heb gezien en wat een geweldig goed acteerwerkWow.
Ik zal eens denken voor je. Misschien ras el hanout? Of iets als chimmichuri.quote:Op maandag 30 december 2019 20:12 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm hebben jullie weleens zelf kerriepoeder gemaakt?
Nu met peperloos etende lief.... her en der wat aan het experimenteren met eten.
Hij eet vooral heel clean... want hoe minder je toevoegd hoe minder kans op eem overgevoelige reactie.
En wat hij aan vaste kruiden gebruikt... is eigenlijk altijd een beetje hetzelfde.
En nachtschadeloos koken is 1 ding... ik wil wel lekker eten![]()
En ik besef nu pas in hoeveel dingen stiekem toch minimaal zwarte peper zit...
(En dan hebben we het nog niet over paprika/Cayenne/chili etc.. )
En ik kook doorgaans juist met meer kruiden en dergelijke.. of met een voorzichtig sausje.
Denk dat ik zelf eens ga prutsen met kerriepoeder.. smaakt stiekem toch wel lekker op de rijst. Of in een sausje voor door de groente.
Deze laatste gedaan zonder peper: https://www.chilipeppermadness.com/recipes/homemade-curry-powder/
Smaakte best prima eigenlijk maar meer goede ideeen zijn welkom
Netflix serie Unbelievable. Echt steengoed.quote:
Oh die. Ja, die vonden wij ook wel goed.quote:Op maandag 30 december 2019 20:48 schreef Isabeau het volgende:
Netflix serie Unbelievable. Echt steengoed.
Een mix van Slowaaks en Tjechisch. Sterk gerelateerd aan elkaar.quote:Op maandag 30 december 2019 15:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lang leve de vertaalapps.
Welke taal spreken de tsjech. en slowaakse dames onderling? Russisch? Nederlands?
Mocht vandaag naar huisquote:En..hoest met je moeder? Weten jullie al meer?
Jaaaaaaa, dit lijkt me niks.quote:
Neequote:
Jaquote:Op maandag 30 december 2019 20:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een mix van Slowaaks en Tjechisch. Sterk gerelateerd aan elkaar.
[..]
Mocht vandaag naar huis
jij wordt ook gemist! Kom teruuuug!quote:Op maandag 30 december 2019 21:00 schreef minilot het volgende:
Ik mis jullieieieie! Maar J. die kerstvakantie heeft resulteert in nauwelijks online wezen. Net op het toilet wel danig genoten van jullie starnakeldronkenverhalen.Dank voor het aanjagen @:AnneX!
Kaastengels.quote:Op maandag 30 december 2019 21:03 schreef minilot het volgende:
Oh ja, waarvoor ik kwam buurten tussen de biertjes en het Netflixen en de viespeukerij van J.'s vrije dagen door: er is een uur geleden besloten dat zeven man schoonfamilie hier morgenavond Oud & Nieuw komt vieren. Zalig kort dag dus
Inventaris, wat zijn jullie ideale hartige jaarwisselingshapjes, om wat tegenwicht te bieden voor appelflap en oliebol? Dank alvast! En tot over driekwart week.
Dingen als peppadews met roomkaas. Wat frisser/scherper. Of gewoon schijfjes komkommerquote:Op maandag 30 december 2019 21:03 schreef minilot het volgende:
Oh ja, waarvoor ik kwam buurten tussen de biertjes en het Netflixen en de viespeukerij van J.'s vrije dagen door: er is een uur geleden besloten dat zeven man schoonfamilie hier morgenavond Oud & Nieuw komt vieren. Zalig kort dag dus
Inventaris, wat zijn jullie ideale hartige jaarwisselingshapjes, om wat tegenwicht te bieden voor appelflap en oliebol? Dank alvast! En tot over driekwart week.
Toen ik deze post begon te lezen dacht ik abusievelijk dat -ie van @Lonaa was, maar kwam daarop al snel terug!quote:Op maandag 30 december 2019 21:03 schreef Lot_1 het volgende:
Qua dronken: Nooit gekotst, nooit buiten bewustzijn geweest, nooit zodanig gevallen dat ik iets beschadigd heb.. dus dat valt wel mee![]()
Kwam het door de Bijbelkring?quote:Op maandag 30 december 2019 21:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Toen ik deze post begon te lezen dacht ik abusievelijk dat -ie van @:Lonaa was, maar kwam daarop al snel terug!
Ik heb vaker dan me lief is genekt van/door de drankquote:Op maandag 30 december 2019 21:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Toen ik deze post begon te lezen dacht ik abusievelijk dat -ie van @:Lonaa was, maar kwam daarop al snel terug!
Zo'n uitstraling vind ik een boel van die darters hebben.quote:Op maandag 30 december 2019 21:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik kijk darten en 1 van die mannen is echt een heel heel naar mannetje.Zo een die extra stoer doet in de sportschool. Zo een die breedgeschouderd door de kroeg tegen je aanloopt als je m niet aanstaat (sterker nog, dat heeft ie net gedaan bij zn tegenstander
)
ja... als extra erbij dan natuurlijk. Verder kan ik alleen vette dingen bedenkenquote:Op maandag 30 december 2019 21:08 schreef minilot het volgende:
@:Lot_1 Als ik schijfjes komkommer een snack/hapje waag te noemen morgen denk ik dat we subiet onterfd worden.![]()
Ik vind, los van drank of geen drank (hoewel ik altijd voor drank zou kiezen, zeker indien 10 km) rijden met oud en nieuw enger dan fietsen. Irrationeel misschien.quote:Op maandag 30 december 2019 21:10 schreef Lot_1 het volgende:
Mensen ik zit met een dilemma:
morgennacht op de fiets naar vrienden en zodoende kunnen drinken? Enkele reis is 10 km.
Complicerende factor is dat ik borstvoeding geef en dan mijn gekolfde melk weg kan gooien. Baby is uit logeren () dus die hoeft geen melk.
Of met de auto en bobben? En niet 10 km midden in de nacht naar huis te hoeven fietsen?
't Gezelschap bestaat uit enkele drinkende mensen en een aantal die compleet nuchter zullen blijven. Ik ben niet de 'odd one out' als ik niet drink.
Mja volgens mij vallen alle soorten peper onder nachtschade. En daar krijgt ie vrijwel onmiddellijk last van...quote:Op maandag 30 december 2019 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal eens denken voor je. Misschien ras el hanout? Of iets als chimmichuri.
Is sechuanpeper een optie?
Deze is echt x10. Gerwyn Price heet ie. Waag er een google aan.quote:Op maandag 30 december 2019 21:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Zo'n uitstraling vind ik een boel van die darters hebben.
Van die airfryer mensen vinden alles wat uit zo'n ding komt geweldig.quote:Op maandag 30 december 2019 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
En die oviebollen, lees op airfryer pagina’s dat ze goed te doen zijn. Ik ga het niet proberen.
Oh, dan boeie.quote:Op maandag 30 december 2019 21:12 schreef Lot_1 het volgende:
Hoezo zou je dat eng vinden?
Ik rijd overigens over het platteland. Van het ene dorp naar het andere.
Ik niet. Vind de speciale kroketten en bitterballen niet te etenquote:Op maandag 30 december 2019 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van die airfryer mensen vinden alles wat uit zo'n ding komt geweldig.
hmm hier doen staafjes komkommer/wortel/paprika met een dipsausje erbij het ook altijd goed.quote:Op maandag 30 december 2019 21:11 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
ja... als extra erbij dan natuurlijk. Verder kan ik alleen vette dingen bedenken
Huuu!quote:Op maandag 30 december 2019 21:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze is echt x10. Gerwyn Price heet ie. Waag er een google aan.
Met de auto.quote:Op maandag 30 december 2019 21:10 schreef Lot_1 het volgende:
morgennacht op de fiets naar vrienden en zodoende kunnen drinken? Enkele reis is 10 km.
Complicerende factor is dat ik borstvoeding geef en dan mijn gekolfde melk weg kan gooien. Baby is uit logeren () dus die hoeft geen melk.
Of met de auto en bobben? En niet 10 km midden in de nacht naar huis te hoeven fietsen?
't Gezelschap bestaat uit enkele drinkende mensen en een aantal die compleet nuchter zullen blijven. Ik ben niet de 'odd one out' als ik niet drink.
Have fun! Ik heb genoten van Geraltquote:Op maandag 30 december 2019 21:14 schreef minilot het volgende:
Ik lees morgenochtend pre-boodschappen bij voor tips, luitjes! Nu restje kruidnoten, een stel porters en ep5 van The Witcher en hartelijk dank voor de enthousiaste aanbeveling @:Anthraxx!![]()
![]()
Er is een peper die geen echte peper is dacht ik. Misschien is dat sechuan.quote:Op maandag 30 december 2019 21:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja volgens mij vallen alle soorten peper onder nachtschade. En daar krijgt ie vrijwel onmiddellijk last van...
Gooi ook overal bouillonblokjes door als ik het even niet meer weet
En kip met knoflook, nootmuskaat en kaneel is ook erg lekker bleek.
Pigs in a blanket. Al dan niet met rode pesto.quote:Op maandag 30 december 2019 21:14 schreef minilot het volgende:
Ik lees morgenochtend pre-boodschappen bij voor tips, luitjes! Nu restje kruidnoten, een stel porters en ep5 van The Witcher en hartelijk dank voor de enthousiaste aanbeveling @:Anthraxx!![]()
![]()
Ha die gaat mooi tussen ons in als ie thuis isquote:Op maandag 30 december 2019 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach Auro, zo voor te stellen, zo’n huilbui. Duimen dan Jip morgen in z’n eigen bedje ligt
Oh jij bent goedquote:Op maandag 30 december 2019 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is een peper die geen echte peper is dacht ik. Misschien is dat sechuan.
Zit er geen peper in bouillonblokjes?
Trekt hij peperolie? AH heeft een knoflook-chili-olie die ik vaak gebruik. Ik kan geen knoflook verdragen en kan wel tegen die olie.
'Mexicaanse' kruiden zonder paprika is misschien ook een optie: komijn, koriander, oregano. Voor een Grieks effect met wat kaneelpoeder.
Lavas is ook een fijne smaakmaker.
En in de kip bouillonblokjes van de knorr zit geen peper.quote:Despite its name, Sichuan pepper is not closely related to either black pepper or the chili pepper. It comes from the seeds of at least two species of small trees in the global genus Zanthoxylum (colloquially known as "prickly ash") in the family Rutaceae, which includes citrus and rue. The husk or hull (pericarp) around the seeds may be used whole, especially in Sichuan cuisine, and the finely ground powder is one of the ingredients for five-spice powder. Related species are used in the cuisines of Tibet, Bhutan, Nepal, Thailand, the Konkani and Kumaoni people of Northeast India, and the Toba Batak of Indonesia.
Dus toch sechuan, goed onthouden.quote:Op maandag 30 december 2019 21:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oh jij bent goed
[..]
En in de kip bouillonblokjes van de knorr zit geen peper.
Diverse andere zit wisselend peper/paprika/tomaat in.
Soms lastig inschatten waar het in zit trouwens..
ik breng een stuk meer tijd door in de supermarkt.
En de picnic app is ideaal omdat je dan thuis op de bank alvast kunt voorshoppen.
Wat lief!quote:Op maandag 30 december 2019 21:26 schreef Aure het volgende:
Jip kreeg vandaag ook een kaartje en ballon van wat Fokmeisjes waar ik mee app, zo liefkleine dingen die mij wel blij maken.
quote:Op maandag 30 december 2019 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dus toch sechuan, goed onthouden.
Wat zit er dan wel in de Knorr kipbouillonblokjes? Want er zit ook geen ui en knoflook in dus ik mag ze ook![]()
Ze stoppen de gekste dingen in doodnormale producten inderdaad. Ik heb ook een intense hekel aan het woord 'specerijmengsel'
Moet zeggen.. laatste maanden blijft het eten weer binnen en komt er weer beetje vet aan ook... dus dan is het toch net even wat makkelijker de grenzen aftasten dan wanneer alles net zo snel weer eruit komt en je dus structureel te weinig voedingswaarde binnenkrijgt.quote:Op maandag 30 december 2019 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dus toch sechuan, goed onthouden.
Wat zit er dan wel in de Knorr kipbouillonblokjes? Want er zit ook geen ui en knoflook in dus ik mag ze ook![]()
Ze stoppen de gekste dingen in doodnormale producten inderdaad. Ik heb ook een intense hekel aan het woord 'specerijmengsel'
En nu bankcrash?quote:Op maandag 30 december 2019 21:47 schreef fietsie het volgende:
Zow. Dat was een heel dagje.
Varsseveld geweest. Net zo doods als in de zomer. Wel kleding gekauft.
Daar gevraagd welke grote supermarkt in Duitsland 't dichts bij was daar. Dat werd de Real in Rees.
Daar eingekauft.
Toen kwam er een belletje dat mn ouders al onderweg waren naar mn huis met mn uk, dus snel een Haxe en 2 kippen bij de plaatstelijke grill-kar gekocht en naar Friesland teruggesjeesd.
Helaas dachten de automobilisten rond Arnhem daar anders over, die hadden de snelweg bij Duiven grondig gebarricadeerd. Uiteindelijk via sluiproute eromheen en snel naar huis.
Daar met hele familie gegeten, en toen nog even de rest "typisch Nederlandse" (+ vergeten) boodschappen bij de AH gehaald.
Net terugrijdend uit Sneek wel het raampje opengedaan jaquote:
Ik zou lekker de auto pakken. Midden in de nacht 10 km terugfiersen vind ik niks aan. Fiets je alleen? Zo ja, nog een reden om te bobben. Maar voor mij is drank dan ook absoluut geen gemis om het gezellig te hebben (ook niet als de rest wel drinkt en in mijn gezelschap doet men niet flauw over een eventuele ‘odd one out’).quote:Op maandag 30 december 2019 21:10 schreef Lot_1 het volgende:
Nee hoor. Mensen over één kam scheren is lekker makkelijk of zo?quote:Op maandag 30 december 2019 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van die airfryer mensen vinden alles wat uit zo'n ding komt geweldig.
Ik kijk straks even op mijn doosje. Deze is mij juist door specialisten aangeraden.quote:Op maandag 30 december 2019 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel ui
En ook e621 :/
Ik neem me dat al een aantal jaar voor ja. Maar dan koop ik ze toch gewoon bij de bakker.quote:Op maandag 30 december 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik het wel zin om die oliebollen ironisch te proberen.
Gewoon omdat het kanquote:Op maandag 30 december 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het al heel was dat ik, voor de ene aanwezige die geen oliebollen lust waar iets in zit, met behulp van een kant en klaar mix een stapeltje vullingsloze loze ballen bak...quote:Op maandag 30 december 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oviebolquote:Op maandag 30 december 2019 22:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vond het al heel was dat ik, voor de ene aanwezige die geen oliebollen lust waar iets in zit, met behulp van een kant en klaar mix een stapeltje vullingsloze loze ballen bak...
Maar dat gedoe met een oven, bakblik en mix om broodjes te bakken die je oliebol gaat noemen...
Oh nee, you didn't.quote:
Dankje, ik was hem net weer een uur kwijt uit mijn systeemquote:
+1 wat een geld.quote:Op maandag 30 december 2019 19:06 schreef sigme het volgende:
Toen ik nog jong en mooi was hoefde ik zelden te betalen voor m'n bier.
Totdat ik m'n haar afknipte. Duur grapje was dat
Hehe ik ga weleens uit met kortgeknipte danwel opgeschoren vriendin.quote:Op maandag 30 december 2019 22:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
+1 wat een geld.
Maar toen werd ik lesbisch![]()
Whipped feta.quote:
Oh! Met granny smiths. Die schrijf ik op.quote:Op maandag 30 december 2019 22:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whipped feta.
Evt met granny smiths. Omdat het kan en lekkerder blijkt dan alles wat ik er tot nog toe in gesopt heb.
Oeh, dat klinkt wel heel lekkerquote:Op maandag 30 december 2019 22:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whipped feta.
Evt met granny smiths. Omdat het kan en lekkerder blijkt dan alles wat ik er tot nog toe in gesopt heb.
Misselijk druk daar of valt dat mee?quote:Op maandag 30 december 2019 23:07 schreef AnneX het volgende:
Briljante onverwachte rol van Hugh Grant, herkende hem eerst niet eens.
Terug te zien op npo start. https://www.nrc.nl/nieuws(...)remy-thorpe-a3985268
Hypocrisie ten top.
En morgen maar eens oliebollen halen bij Vroeg in Bunnik.
Scoorde altijd hoog in de AD test.
Werken goed door.👍🏼Lopende band werk van de verkoop.quote:Op maandag 30 december 2019 23:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misselijk druk daar of valt dat mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 30-12-2019 23:31:48 ]
quote:Op maandag 30 december 2019 23:21 schreef Blues het volgende:
Morgen tijdens lunchwandel even proberen wat krentenoliebollen te scoren bij de kraam op het stationsplein. Als het té druk is, lees een rij van een half uur, app ik naar huis dat g ze maar moet halen.
De aftelballonnen hangen.
Om 20, 21, 22, 23 en 00.00 prikken we elk uur zo'n ding kapot, waar dan een klein spelletje uit valt, de laatste lijkt een bommetje met confettien de 2020 in gold
![]()
Ook hebben mutsjes en diademen met 2020, bekertjes en borden met happy newyear
We pakken uit dit jaar met de (klein-) kinderen(morgen werken vandaar nu al opgehangen)
Leuk zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
wow!quote:Op maandag 30 december 2019 22:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Dochterlief kwam met mooi verhaal thuis vandaag...
Ze was met mijn ex oliebollen wezen kopen in het dorp.
Dus ex zegt: “doe mij maar een zak krentenbollen”
Meisje in de kraam: “die hebben we nog niet binnen gekregen”
Waarop mijn dochter zegt: “bij de intratuin bakken ze wel ZELF oliebollen” en ze prompt naar de intratuin zijn gereden
Fijn zo’n oliebollekraam in ‘t durp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
quote:Op dinsdag 31 december 2019 00:01 schreef golfer het volgende:
En deze hebben we ook al klaar gezet:En een platenspelerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verrukkelijke serie!quote:Op maandag 30 december 2019 23:07 schreef AnneX het volgende:
Briljante onverwachte rol van Hugh Grant, herkende hem eerst niet eens.
Terug te zien op npo start. https://www.nrc.nl/nieuws(...)remy-thorpe-a3985268
Hypocrisie ten top.
En morgen maar eens oliebollen halen bij Vroeg in Bunnik.
Scoorde altijd hoog in de AD test.
quote:
Ik vind die bard ook leuker idd.quote:Op dinsdag 31 december 2019 07:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan overigens wel een kunstje op de bard
@:Candaasje ..en dus absoluut niet op Geralt!
Ze zijn net de Efteling, met geleide wachtrijen en muziekjes en warme chocomelquote:Op maandag 30 december 2019 23:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misselijk druk daar of valt dat mee?
K-k-klote!quote:Op dinsdag 31 december 2019 07:46 schreef Blues het volgende:
Lucky jarig? Feli
Wat een *** nacht met tot heel laat geknalWe gaan het zien vandaag op ong. 3 uurtjes slaap
Hmm ik liep om 7.45 buiten.. en toen liepen ze al te knallen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 07:46 schreef Blues het volgende:
Lucky jarig? Feli
Wat een *** nacht met tot heel laat geknalWe gaan het zien vandaag op ong. 3 uurtjes slaap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |