Lijkt mij ook wel fair.quote:Op zondag 29 december 2019 17:11 schreef Aguero het volgende:
Nuis aanwijzen voor de 1500, thuis laten op de 1000.
en dan ntab lekker 20e laten wordenquote:
Die is hij allang weer kwijtquote:Op zondag 29 december 2019 17:11 schreef -XOR- het volgende:
Kjeld zijn griepbacillen even door thialf strooien
niks bijzonders, gewoon dat het handiger is om weg te blijven als je je wegens ziekte afmeldtquote:Op zondag 29 december 2019 17:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat zegt ie allemaal? Ik had net weer weggezapt
Ah, okay ja daar heeft hij behoorlijk gelijk in.quote:Op zondag 29 december 2019 17:14 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
niks bijzonders, gewoon dat het handiger is om weg te blijven als je je wegens ziekte afmeldt
En dat hij dan op één knie gaat voor Jutta.quote:Op zondag 29 december 2019 17:11 schreef Mani89 het volgende:
Wij willen nu Bert met een microfoon bij Verweij.
En dat Verweij daarna omhoog komt en Jutta op 2 knieen gaat.quote:Op zondag 29 december 2019 17:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
En dat hij dan op één knie gaat voor Jutta.
Maar wat ga je dan doen als je een beetje niet fit bent? Of je bent niet helemaal zeker van je zaak? Ga je dan afmelden omdat je dan toch wel geselecteerd wordt?quote:Op zondag 29 december 2019 17:23 schreef foktim het volgende:
Wat zou er gebeuren als Krol of Verbij gediskwalificeerd zou worden door een valse start of bv een val, zouden ze dan ook aangewezen worden? Als het antwoord nee is en bij een griep Nuis wel door mag dan zijn de regels heel erg slecht.
Mag hopen dat er een officiële verklaring van een arts is dat Nuis echt ziek is (was).quote:Op zondag 29 december 2019 17:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar wat ga je dan doen als je een beetje niet fit bent? Of je bent niet helemaal zeker van je zaak? Ga je dan afmelden omdat je dan toch wel geselecteerd wordt?
Dat is om lagere posities te veroveren, als je zelf ook al weet dat de topposities voor jou niet weggelegd zijn.quote:Op zondag 29 december 2019 17:33 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat heeft het voor zin om die tussensprint puntjes te verzamelen? Geen enkele?
oh, dus het is niet gewoon de volgorde over de finish?quote:Op zondag 29 december 2019 17:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is om lagere posities te veroveren, als je zelf ook al weet dat de topposities voor jou niet weggelegd zijn.
Wel voor de topposities straks, maar daarna wordt het rekenen inderdaad.quote:Op zondag 29 december 2019 17:35 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
oh, dus het is niet gewoon de volgorde over de finish?
Altijd elke massstart dezelfde vraag?quote:Op zondag 29 december 2019 17:33 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat heeft het voor zin om die tussensprint puntjes te verzamelen? Geen enkele?
als het een serie wedstrijden is dan zou ik denken dat het zin heeft voor een eindklassement... Maar voor een solo wedstrijd zie ik het nut nietquote:Op zondag 29 december 2019 17:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Altijd elke massstart dezelfde vraag?
Je hebt ze nog nooit zien vallen bij de massstart?quote:Op zondag 29 december 2019 17:40 schreef mabo11 het volgende:
Met helmen op schaatsen deze discipline
Zo'n schaats kan dan toch ook de keel doorsnijden. Alleen hoofd heeft toch geen nut??quote:Op zondag 29 december 2019 17:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Je hebt ze nog nooit zien vallen bij de massstart?
Die pakken lopen allemaal door tot de keel toch? Wat moet je nog meer aantrekken, een nekbrace?quote:Op zondag 29 december 2019 17:42 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Zo'n schaats kan dan toch ook de keel doorsnijden. Alleen hoofd heeft toch geen nut??
Kunnen wij ook meteen door naar SP Diegem.quote:Op zondag 29 december 2019 17:56 schreef wimderon het volgende:
Het NOS-journaal staat te dringen. Dat wordt geen analyse meer.
Dank voor de tip!quote:Op zondag 29 december 2019 17:57 schreef Aguero het volgende:
[..]
Kunnen wij ook meteen door naar SP Diegem.
Mja, Nuis zegt ook niet voor z’n lol af natuurlijk.. hij moet nu sowieso al het NK sprint rijden om het WK te halen, neem aan dat hij liever de keuze had gehad om die over te slaan..quote:Op zondag 29 december 2019 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mag hopen dat er een officiële verklaring van een arts is dat Nuis echt ziek is (was).
Als je aangewezen wilt worden moet je je gewoon koest houden.quote:Op zondag 29 december 2019 18:35 schreef pietkanarie het volgende:
Beelden van Nuis in Thialf niet gezien, maar aanwezig zijn bij een ceremonie kost toch veel minder energie dan voluit gaan met schaatsen?? Ik vind het helemaal niet gek dat hij wel aanwezig is maar niet meedeed. Hij is weer beter, maar fysiek loop je wel even een tik op van zo'n griep natuurlijk.
Is even naar Thialf niet 'koest houden'? Hij heeft ook alweer geschaatst, maar dat maakt je nog niet meteen wedstrijdfit. Maar goed, ergens snap ik dat het een beetje vreemd overkomt. Maar als ik er feitelijk naar kijk, vind ik het niet gek.quote:Op zondag 29 december 2019 19:04 schreef danos het volgende:
[..]
Als je aangewezen wilt worden moet je je gewoon koest houden.
Als je echt ziek bent kun je daar ook niet zijn. Als hij daar wel is, waarbij Orie ook nog eens aangeeft dat hij niet meer ziek is, had hij dus ook gewoon kunnen starten. Dat hij dan niet in topvorm zou zijn geweest is een ander verhaal, en op deze manier begeeft hij zich gewoon op een grijs gebied wat betreft aanwijsplekken. De regels zeggen helemaal niet dat de besten mee moeten doen. Dat heeft niets met een afkeer jegens Nuis te maken.quote:Op zondag 29 december 2019 19:41 schreef Ericr het volgende:
Omdat her Nuis is mag hij ook niet meer naar buiten. Sommigen kunnen misschien beter hun afkeer van Nuis wat minder laten blijken. Een aanwijsplek of skate off is vaak genoeg discutabel. Maar wil je dat de besten meedoen of is het gewoon het beste dat Nuis überhaupt niet meedoet omdat je hem een lul vindt?
SLC wil je een 1.05 en 1.39 zien en die kans is groter met Nuis er bij.
Ik vind ook dat Koen Verweij dit maal het krediet heeft verdiend. Hij heeft in het verleden net zo gepresteerd als Kjeld Nuis.quote:Op zondag 29 december 2019 20:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je echt ziek bent kun je daar ook niet zijn. Als hij daar wel is, waarbij Orie ook nog eens aangeeft dat hij niet meer ziek is, had hij dus ook gewoon kunnen starten. Dat hij dan niet in topvorm zou zijn geweest is een ander verhaal, en op deze manier begeeft hij zich gewoon op een grijs gebied wat betreft aanwijsplekken. De regels zeggen helemaal niet dat de besten mee moeten doen. Dat heeft niets met een afkeer jegens Nuis te maken.
Dan had ie nu wel wat beter moeten rijden.quote:Op zondag 29 december 2019 20:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Koen Verweij dit maal het krediet heeft verdiend. Hij heeft in het verleden net zo gepresteerd als Kjeld Nuis.
Klopt, maar door die aanwijsplekken of beschermde statussen uit het verleden gaan toppers alst ff tegenzit met een snottertje zich afmelden. Dan creëer je dus mogelijk een precedent.quote:Op zondag 29 december 2019 20:25 schreef Ericr het volgende:
Echt ziek en nog aan het uitzieken hoort bij elkaar. Ze zouden wat dat betreft sporters best meer in bescherming mogen nemen. Nog uitziekend je lichaam zwaar belasten kan aardige schade opleveren en een griep blijft lekker sluimeren om nog een keer toe te slaan als je niet uitziekt. Je kan al uitziekend prima actief zijn alleen niet teveel.
Wat de regels zeggen over de besten meedoen boeit niet. Wat wil je als publiek? Iemand die met moeite de top 10 gaat halen of iemand die meedoet om de prijzen en records?
Zit ook wel weer wat in... aanwijsplekken moeten wel echt 'hoge uitzondering' blijven.quote:Op zondag 29 december 2019 21:02 schreef danos het volgende:
[..]
Klopt, maar door die aanwijsplekken of beschermde statussen uit het verleden gaan toppers alst ff tegenzit met een snottertje zich afmelden. Dan creëer je dus mogelijk een precedent.
Mja, buiten Nuis nu is het de afgelopen jaren amper gebeurd toch? Ik kan me in ieder geval geen vergelijkbare situatie herinneren.quote:Op zondag 29 december 2019 21:02 schreef danos het volgende:
[..]
Klopt, maar door die aanwijsplekken of beschermde statussen uit het verleden gaan toppers alst ff tegenzit met een snottertje zich afmelden. Dan creëer je dus mogelijk een precedent.
Ik ben van het Amerikaanse model, er zijn kwalificatiewedstrijden, daar moet je zijn en je erbij rijden. Niet meedoen is jammer, wie het ook is.
Weerstand houden en niet ziek worden hoort overigens ook bij goede voorbereiden en zorgvuldig omgaan met je lichaam als topsporter.
Maar in polderholland kunnen we dat niet aan icm enorme machtsblokken als Jumbo.
Laat het nou juist wel boeien wat de regels zeggen en niet wat het publiek wil.quote:Op zondag 29 december 2019 20:25 schreef Ericr het volgende:
Echt ziek en nog aan het uitzieken hoort bij elkaar. Ze zouden wat dat betreft sporters best meer in bescherming mogen nemen. Nog uitziekend je lichaam zwaar belasten kan aardige schade opleveren en een griep blijft lekker sluimeren om nog een keer toe te slaan als je niet uitziekt. Je kan al uitziekend prima actief zijn alleen niet teveel.
Wat de regels zeggen over de besten meedoen boeit niet. Wat wil je als publiek? Iemand die met moeite de top 10 gaat halen of iemand die meedoet om de prijzen en records?
Er zijn ook weinig vergelijkbare gevallen met dermate goede schaats(t)ers, waarbij de alternatieven niet mee zouden doen om de medailles.quote:Op zondag 29 december 2019 21:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, buiten Nuis nu is het de afgelopen jaren amper gebeurd toch? Ik kan me in ieder geval geen vergelijkbare situatie herinneren.
Regeltjesneukers wel ja. We zullen zien hoe strikt de KNSB is wat dat betreft. Kan nu al raden dat Koen buiten de pot gaat pissen. KNSB wil medailles en zal niet de eerste keer zijn dat een favoriet enigszins discutabel mag meedoen aan een groot toernooi.quote:Op zondag 29 december 2019 21:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Laat het nou juist wel boeien wat de regels zeggen en niet wat het publiek wil.
Plus dat Verweij ook de mass start kan rijden.quote:Op zondag 29 december 2019 20:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Koen Verweij dit maal het krediet heeft verdiend. Hij heeft in het verleden net zo gepresteerd als Kjeld Nuis.
Was wel te verwachten. Niet helemaal mee eens, maar goed.quote:
Je hoeft niet te rijden, jammer pech. Nu het beloont word zou ik het als goede schaatser wel weten. In de VS heb je gewoon trials, jammer joh die blessure, maar iedereen weet van te voten de regels, en niemand doet er moeilijl over.quote:Op zondag 29 december 2019 20:25 schreef Ericr het volgende:
Prima systeem wat mij betreft.quote:Op maandag 30 december 2019 20:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft niet te rijden, jammer pech. Nu het beloont word zou ik het als goede schaatser wel weten. In de VS heb je gewoon trials, jammer joh die blessure, maar iedereen weet van te voten de regels, en niemand doet er moeilijl over.
Als dat ook in NL de regels zouden zijn, had Nuis het vast ook wel geprobeerd, mogelijk tegen beter weten in. Maar in NL heb je nu eenmaal wel nog een ontsnappingsmogelijkheid met aanwijsplekken..quote:Op maandag 30 december 2019 20:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft niet te rijden, jammer pech. Nu het beloont word zou ik het als goede schaatser wel weten. In de VS heb je gewoon trials, jammer joh die blessure, maar iedereen weet van te voten de regels, en niemand doet er moeilijl over.
De KNSB dus wel, zoals verwacht. Geven duidelijk aan dat met Nuis de kans op goud het grootst is. Daarom gaat hij mee. Ze kijken bij de selectie maar naar 1 ding, waarmee heb je de grootste kans op goud.quote:Op zondag 29 december 2019 20:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
. De regels zeggen helemaal niet dat de besten mee moeten doen. Dat heeft niets met een afkeer jegens Nuis te maken.
Ze kijken niet maar naar 1 ding, anders hoef je die wedstrijden niet eens meer te houden als kwalificatiemoment. Daarbij heeft Nuis geluk gehad dat degenen die op plek 3 eindigden een matig niveau hadden, of een Krol geen blokje aantikte of wat dan ook, anders had hij alsnog thuis kunnen blijven ook al heeft hij een grotere kans op goud gehad dan Roest of Verbij.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
De KNSB dus wel, zoals verwacht. Geven duidelijk aan dat met Nuis de kans op goud het grootst is. Daarom gaat hij mee. Ze kijken bij de selectie maar naar 1 ding, waarmee heb je de grootste kans op goud.
En bij de NOS er bij dat ze maar naar 1 ding kijken. De kans op goud.quote:Kjeld heeft zich vanwege ziekte afgemeld voor de NK en de commissie is er niet van overtuigd dat hij in zo'n korte tijd wel topfit kan zijn om bij de EK afstanden voor het goud te gaan", verklaart De Wit. "De selectie moet ons de grootste kans op zoveel mogelijk gouden medailles bieden. Daar kijkt de commissie naar."
Moet hij Verweij nog meer poten geven om op te staan door een genuanceerd verhaal te houden?quote:Op dinsdag 31 december 2019 18:02 schreef Ericr het volgende:
@:Wimderon Lees gewoon het bericht van de KNSB zelf dan. Remy de Wit is duidelijk genoeg
[..]
En bij de NOS er bij dat ze maar naar 1 ding kijken. De kans op goud.
Mag iedereen van vinden wat hij wil maar het is nooit anders geweest als er bij uitzondering gebruik wordt gemaakt van een aanwijsplek.
Ik vind het dan ook zowel terecht als logisch dat Nuis aangewezen wordt. Al zou ik er in dit geval nog wel iets van het tonen van vorm in hebben gebracht.quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:50 schreef Ericr het volgende:
80% is niet van het kaliber Nuis. Op dit moment heb je alleen Roest, Verbij en Krol nog die constant genoeg zijn voor een eventuele aanwijsplek. Bij de vrouwen alleen Visser.
Als je inderdaad al sweep materiaal hebt is aanwijzen dom en onnodig, wat dat betreft zitten we op 1 lijn. Als de nummer 3 van het NK op 2 seconden eindigt van de winnaar is het niet meer dan logisch
Visser? Heeft dit seizoen internationaal niets gewonnen. Wüst wel, die heeft internationaal bijna niks verloren.quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:50 schreef Ericr het volgende:
80% is niet van het kaliber Nuis. Op dit moment heb je alleen Roest, Verbij en Krol nog die constant genoeg zijn voor een eventuele aanwijsplek. Bij de vrouwen alleen Visser.
Als je inderdaad al sweep materiaal hebt is aanwijzen dom en onnodig, wat dat betreft zitten we op 1 lijn. Als de nummer 3 van het NK op 2 seconden eindigt van de winnaar is het niet meer dan logisch
Ik vind dat Koen Verweij zich heel realistisch opstelt. Ik heb de Telegraaf--artikelen van gisteren en vandaag gelezen.quote:Op dinsdag 31 december 2019 17:59 schreef Marcoss het volgende:
Ploeg van Verweij gaat protest aantekenen en wil een (ja ja) skate-off voor het WK-ticket
Ik denk dat Koen Verweij en Dai Dai Ntab beide wel die potentie hebben. Beide zijn in staat om een soort Gerard van der Velde-achtige prestatie (SLC 2002) neer te zettenquote:Op dinsdag 31 december 2019 20:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Moet hij Verweij nog meer poten geven om op te staan door een genuanceerd verhaal te houden?
Mag Remy de Wit uitleggen hoe hij het wil, maar als dat het uitgangspunt is kun je 80% van het veld net zo goed vooraf al aanwijzen. Ben je meteen van een extra piek en het bijna gedwongen overslaan van een World Cup af. Maar dat doen ze niet. Nogmaals: Nuis heeft in dit geval het geluk dat de alternatieven op zowel de 1000 als 1500 in principe geen medaillekandidaat zijn, anders was hij niet aangewezen of dan had dat in ieder geval niet met goed fatsoen gekund.
Staat de hele uitslag al/nog ergens?quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo te zien reden Elferink en Wennemars alleen op elkaar en hebben ze de #1 die de ouderwetse metdeafsprintersmeesluip-indianenentruc ((c) herbert dijkstra) uitvoerde laten lopen.
Wennemars #2 dus. Maar heb wat meer respect voor de 2 60+ers in de top 10.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |