abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 17:37:35 #101
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_58536914
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
"Sibon: 'Hopelijk geeft Heerenveen me vrij bij selectie OS'

Zelfs Sibon zelf trapt er in
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 01:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Bijna goed, die grap/quote ging over een transfer van Sibon naar Ajax voor 2mln De oorspronkelijke bron werd zelfs voorgesteld als FC Groningen.nl, toch werd het her en der overgenomen, tsja..

Geraldinho is een mooie aanvulling op de Olympische selectie. Echter is hij mogelijk al de 6e speler (van de huidige SC Heerenveen-selectie) die mee naar Peking zou gaan.. Lekkere voorbereiding wordt dat zo..
Had het van een heerenveen supporter dus leek me wel geloofwaardig maar hij zal het dan ook wel verkeerd begrepen hebben.

Als er zoveel SC Heerenveen spelers meegaan kan dat ook weleens invloed hebben op het begin van de competitie maar dan mogen jullie Foppe de schuld geven ( dat is het nadeel dat ie SC Heerenveen zo goed kent )
pi_58536961
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat worden de twee grootste flops van de OS.
Zeker niet!
That's all folks!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:13:49 #103
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_58576515
Ik zie hem niet staan in de voorlopige selectie op VI.nl
Woo-loo-loo!
pi_58576603
Sibon moet niet alleen mee gaan, hij moet vlaggendrager worden!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58576911
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:13 schreef BobbyHill het volgende:
Ik zie hem niet staan in de voorlopige selectie op VI.nl
Omdat ie maandag nog een potje moet ballen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:19:34 #106
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_58579958
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 15:31 schreef MaxPower het volgende:

Omdat ie maandag nog een potje moet ballen.
Dat geldt voor bijna de helft van de voorselectie. En toch staan die spelers er wel tussen.
quote:
Makaay meldt zich maandag bij olympische selectie

09/05/2008 14:28

Foppe de Haan heeft de 28-koppige gecombineerde selectie van het Olympisch elftal en Jong Oranje bekendgemaakt. Daarbij bevindt zich onder anderen Roy Makaay.

Zestien spelers zullen zich in elk geval maandagavond melden voor de trainingsstage op Papendal (12 tot en met 16 mei). Dit betreft de spelers die geen clubverplichtingen meer hebben in play-offs of buitenlandse competities, onder wie dispensatiespeler Roy Makaay.

Van 20 tot en met 22 mei traint het Olympisch elftal/Jong Oranje in Oisterwijk, waarbij wederom spelers zullen instromen die met hun club de play-offs of buitenlandse competitie hebben afgerond.

Indien FC Twente zich plaatst voor de voorronde van de Champions League, zal Foppe de Haan geen beroep doen op Edson Braafheid en Rob Wielaert - beiden als dispensatiespeler opgenomen in de voorlopige olympische selectie.

In de huidige 28-koppige selectie ontbreken nog Celtic-speler Evander Sno en Geert-Arend Roorda (SC Heerenveen). Laatstgenoemde als gevolg van een blessure, terwijl Sno tot en met 22 mei met Celtic in competitie is. Mogelijk stroomt het duo in een later stadium in.

De selectie van het Olympisch elftal/Jong Oranje:

Doel:
Piet Velthuizen (Vitesse) en Kenneth Vermeer (Willem II).

Verdediging:
Edson Braafheid (FC Twente), Ryan Donk (AZ), Tom Hiariej (FC Groningen), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Christian Kum (ADO Den Haag), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (FC Utrecht), Rob Wielaert (FC Twente) en Gianni Zuiverloon (SC Heerenveen).

Middenveld:
Ismail Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Jonathan De Guzman (Feyenoord), Siem de Jong (Ajax), Kees Luijckx (Excelsior) en Ruud Vormer (AZ).

Aanval:
Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Istvan Bakx (KV Kortrijk), Roy Beerens (SC Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Leroy George (FC Utrecht)
Woo-loo-loo!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 18:27:53 #107
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_58580065
Afhankelijk van de site, zie ik hem op sommige plekken wel op het lijstje staan trouwens. Dus het zal wel een foutje zijn
Woo-loo-loo!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:17:35 #108
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_58581924
Makaay staat ook niet in het lijstje in je vorige post.. Misschien dat de dispensatiespelers er wel bewust uit gelaten zijn..

on-topic:
Geraldinho was gister weer belangrijk met z'n doelpogingen (die afgerond werden door Paulo Henrique)
Als hij volgend seizoen nog zo speelt wordt ik misschien nog wel fan ook
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_58581968
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:39 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Zeker niet!
Daar wil ik wel een kratje bier weddenschap over aan gaan knijn!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:31:16 #110
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_58582170
Overigens, ik zie nu even de reacties op .TV, Sibon had wel redelijk de smoor in van het 'afbraakvoetbal' van NAC.. Gister toen 'ie van het veld afliep had 'ie het gezicht al op onweer, hij was voor de camera ook niet bepaald lovend..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_58647215
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 20:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Daar wil ik wel een kratje bier weddenschap over aan gaan knijn!
Is wel een lastige weddenschap sjimbo...
quote:
SC Heerenveen-spits Gerald Sibon (foto, rechts), die eerder door De Haan al in zijn voorlopige olympische selectie werd opgenomen, heeft inmiddels te horen gekregen dat hij in augustus mee mag naar China. “Ik heb eergisteren even met hem gepraat en dat was een heel positief gesprek. Ik vind dat Gerald dit seizoen goed bezig is en denk dat hij echt iets aan ons team kan toevoegen, zowel binnen als buiten het veld. Als hij fit blijft, neem ik hem mee.”

Sportweek
Hij gaat mee
That's all folks!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:53:29 #112
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_58647400
I would sooner fail than not be among the greatest.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:42:23 #113
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_58716355
quote:
Gerald Sibon is niet te vangen; niet door verdedigers, niet in een hokje

De wreeftrap was vol, de bal nam een Braziliaanse vlucht, steeds verder buiten bereik. En de keeper, hij keek alleen maar. Voor de schutter van de vrije trap was dat nog mooier dan het geritsel van het net. De doelman, zijn directe tegenstander in dit persoonlijke duel, die aan de grond genageld bleef, Omdat de keeper wist dat zelfs een woeste noodsprong geen enkele zin had. Totale overgave, witte vlag, eerbied. Op een mooie Pinksterdag maakte Gerald Sibon NAC-keeper Jelle ten Rouwelaar met een prachtige vrije trap tot een stilleven. Verderop in de wedstrijd verschalkte de spits hem nog een keer met een al even fraaie sleepbeweging. Het duel NAC-Heerenveen werd 2-2, de Friezen plaatsten zich voor UEFA-Cup-voetbal en Gerald Sibon gaf opnieuw zijn visitekaartje af.

Spits van beroep, staat er op. Merkwaardig en fenomenaal al evenzeer. Gerald Sibon is niet te vangen. Niet door verdedigers, niet in een hokje. Zet hem op een veld waar verder niemand is en zijn looptempo lijkt opdat van een bejaardenstoet. Posteer hem in een kleine ruimte vol met tegenstanders en medespelers en hij wordt een balvaste spits, met een verfijnde techniek en een scherp inzicht. Niet voor niets nam bondscoach Foppe de Haan hem op in de voorlopige selectie voor de Olympische Spelen. Sibon goes Beijing als sluitstuk van een jaar dat zich laat lezen als De Wondersloffen van Sjakie.

In de voorbereiding op de competitie meldde Sibon zich als werkloos voetballer in Friesland voor een wedstrijd je met oud-Heerenveen. Omdat 'ie er toch was mocht hij blijven meetrainen en omdat Alves maar niet terugkeerde, kreeg hij ook nog een contract. Om vervolgens 34 competitieduels mee te spelen en dertien goals te maken, net zoveel als in het jubeljaar 1997 toen hij een transfer van Roda JC naar Ajax verdiende. Vierendertig jaar is Sibon inmiddels. Nog even en hij staat oog in oog met de Chinese Muur. Niemand moet er verbaasd van opkijken als de man met de fonkelende wreef de bal daar ook omheen krult.

TEKST: PETER WEKKING
Mooie column
pi_60217020
Hij gaat dus definitief mee naar China met Foppe. Geweldig avontuur voor hem.
quote:
De 22 namen die naar Peking gaan:

Keepers: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax)

Verdediging: Kew Jaliens (AZ), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Kees Luijckx (AZ), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion)

Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic)

Aanval: Roy Beerens (SC Heerenveen), Ryan Babel (Liverpool), Royston Drenthe (Real Madrid), Roy Makaay (Feyenoord), Gerald Sibon (SC Heerenveen)

Reserves: Nordin Amrabat (PSV), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Christian Kum (ADO Den Haag)
pi_60217084
Denk ook echt dat hij iets kan toevoegen. Echt een sfeermaker en iemand die perfect met de jonkies omgaat. Ook op het veld kan hij zeker iets toevoegen als hij hetzelfde niveau kan halen als dit seizoen.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_60220081
Ik vind het ongelofelijk. Lens en Amrabat thuislaten en Sibon meenemen. En ja, Sibon heeft heel behoorlijk gepresteerd dit seizoen. Prima geprofiteerd van alle lopende mensen.
pi_60223850
Amrabat verbaasde mij ook maar lens is gewoon geblesseerd.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_60225945
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:51 schreef El_Bassie het volgende:
Ik vind het ongelofelijk. Lens en Amrabat thuislaten en Sibon meenemen. En ja, Sibon heeft heel behoorlijk gepresteerd dit seizoen. Prima geprofiteerd van alle lopende mensen.
Andersom net zo goed volgens mij. Kwam op mij vaak over als dat Sibon de kapstok was, waar Sulejmani, Beerens, Pranjic, Bradley enzovoort om heen konden cirkelen. Had ook behoorlijk wat assists op die mannen volgens mij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 juli 2008 @ 15:41:59 #119
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60226361
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

Andersom net zo goed volgens mij. Kwam op mij vaak over als dat Sibon de kapstok was, waar Sulejmani, Beerens, Pranjic, Bradley enzovoort om heen konden cirkelen. Had ook behoorlijk wat assists op die mannen volgens mij.
Yup, aantal assists was niet buitensporig hoog, maar het balletje vasthouden/kaatsen van Sibon is ontzettend belangrijk geweest in het elftal van vorig seizoen. Met alle lopende mensen om hem heen was het ontzettend lastig te verdedigen. Dat zal ook voor Foppe reden zijn hem mee te nemen naar Bejing, naast dat hij ongetwijfeld een positieve bijdrage aan de sfeer in de groep zal leveren
pi_60226396
Er zaten ook geweldige tactische en technische momenten bij waarmee hij de opening forceerde voor de assist voor de assist..hakjes etc. Ik heb genoten van hem dit seizoen in ieder geval.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_60227459
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:51 schreef El_Bassie het volgende:
Andersom natuurlijk.
pi_60228510
Sibon thuis laten SCH?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60229318
dat zegt hij niet
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_60229513
Maar dat bedoeld hij wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60229906
zoals ik het lees wil hij zeggen dat de snelle aanvallers meer van Sibon hebben geprofiteerd dan andersom
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_60230045
Ik ga niet over de selectie. Ik snap de keuze voor Sibon wel maar ik reageerde louter op het feit dat iemand zei dat Sibon bij Heerenveen alleen geprofiteerd heeft van anderen die wel liepen - wat ik niet zo heb ervaren.

Ik vind de keuze voor de 3 extra spelers wel logisch, al vind ik Makaay het minst logisch.
  zondag 20 juli 2008 @ 19:15:09 #127
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60230161
Makaay het minst logisch? Wie zou anders de goals moeten scoren?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60230228
Sibon en Babel(Drenthe) en Beerens op de vleugels
pi_60230463
quote:
Op zondag 20 juli 2008 19:15 schreef One_conundrum het volgende:
Makaay het minst logisch? Wie zou anders de goals moeten scoren?
Oh maar ik ga er niet vanuit dat je die spelers meteen voor de basis meeneemt maar meer voor het evenwicht en de coaching in de ploeg en misschien als supersubs. Makaay lijkt me nou niet zo'n coach en vertrouwenspersoon, Sibon en Kew wel. Kew heeft dat gelovige en heeft misschien wat extra's voor de donkere spelers.

We gaan er toch niet vanuit dat deze 3 in de basis staan, dat zou ik echt bezopen vinden.
pi_60230547
Die 3 staan zo goed als zeker in de basis.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 26 juli 2008 @ 06:26:09 #131
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60356133
quote:
Buitenbeentje in Peking
Door SJOERD MOSSOU
OISTERWIJK - Gerald Sibon is de opmerkelijkste speler van het Olympisch elftal, dat vandaag naar Azië vertrekt.
afbeelding vergroten Gerald Sibon
Van een afstandje bekeken vindt Gerald Sibon het zelf ook wel tamelijk bizar. De voetballer die een jaar geleden nog als werkloze geregistreerd stond, stapt vanmiddag op het vliegtuig richting Azië, ter voorbereiding op de Olympische Spelen.

,,Natuurlijk is het een bijzonder verhaal,’’ zegt Sibon. ,,Dat zie ik zelf ook wel. Maar als je zelf midden in dat verhaal zit, besef je het toch minder. Dan gaan de dingen heel geleidelijk. Je leeft van dag tot dag, bent je niet altijd bewust van dingen. Ik sta niet heel vaak meer stil bij hoe ik er een jaar geleden voorstond.’’

Kort samengevat: Sibon is in juli 2007 clubloos na een mislukt avontuur in Nürnberg, hij meldt zich voor een potje bij oud-Heerenveen en raakt daar in gesprek met trainer Gertjan Verbeek. De spits mag mee komen trainen, verdient een contract en speelt in Friesland één van de beste seizoenen uit zijn carrière. Met Peking als beloning.

,,Ik was nog nooit geselecteerd voor een vertegenwoordigend elftal, behalve voor de Drentse jeugdselectie. Als je dan naar de Spelen mag, is dat een unieke kans.’’

Bondscoach Foppe de Haan vindt Gerald Sibon ‘een bijzonder mens’. Om zijn subtiele, droge humor, maar ook om hoe hij in het leven staat. Schijnbaar ongeïnteresseerd, quasi-nonchalant, maar intelligent en onafhankelijk. ,,Op een gegeven moment is Gerald het gaan begrijpen. Het voetbal, maar ook het leven,’’ zegt De Haan.

Sibon knikt. ,,Ik kijk anders tegen dingen aan dan vroeger, dat klopt wel. Foppe heeft wel eens het voorbeeld genoemd van de twee Mercedessen die ik op een gegeven moment op de oprit had staan. En dat hij dat maar grote flauwekul vond. Ik snap wel wat hij daarmee wilde zeggen. Het is goed om te weten wat echt belangrijk is en wat niet. Dat weet ik nu beter dan toen.’’

De omslag kwam in zijn eerste periode bij Heerenveen, na vier jaar in Engeland bij Sheffield Wednesday. Sibon was 28 en stond op een kruispunt in zijn loopbaan. ,,Sommige dingen zijn privé, daar praat ik niet over. Maar in Heerenveen ben ik mijn vak wel serieuzer gaan nemen. Als ik optimaal wil presteren, moet ik fit zijn, me goed voelen. Ook zulke dingen leer je naarmate je ouder wordt.’’

Op het oog is hij een buitenbeentje in de Olympische selectie, alleen al gezien zijn leeftijd. Sibon loopt liever met een boek in de hand dan met een spelcomputer. Hij is een liefhebber van doordachte, semi-wetenschappelijke raadsels. ,,Maar Gerald is ook een voorloper, iemand die zich makkelijk in een groep beweegt,’’ vindt De Haan. ,,Een leider op zijn manier.’’

,,Ik kan met iedereen wel aardig opschieten,’’ zegt Sibon zelf. ,,Dat we soms andere interesses hebben, is niet belangrijk. Natuurlijk is deze generatie anders dan die van twintig jaar geleden. Ik heb een andere achtergrond dan Royston Drenthe, we houden van andere muziek, maar we zijn ook allebei vader. Zo is er met iedereen wel een raakvlak.’’

Na zijn loopbaan wil hij gaan reizen. Ver weg liefst, met Australië als ankerpunt. ,,In Nürnberg speelde ik met vijf Australiërs. Hun manier van leven, dat relaxte, dat sprak me aan. Zoals ik ook iets met het land heb. Mijn contract bij Heerenveen loopt nog een jaar, daarna zou ik het mooi vinden om een seizoen in Australië te spelen.’’

Een wereldreis staat hoe dan ook op de verlanglijst. ,,We willen een keer voor een maand of vijf weg. Met rugzak en dan maar kijken hoe het loopt. Mijn vrouw heeft Indonesische roots, dus daar willen we sowieso nog een keer heen. Van daaruit kun je een mooi rondje maken. China kunnen we overslaan, daar zijn we dan al geweest.’’

In het Olympisch elftal is Sibon de beoogde aanvalsleider naast Roy Makaay. In het oefenduel van woensdag met België liep dat nog niet naar behoren, maar Sibon ziet nog geen reden voor paniek. ,,Deze ploeg kan gewoon ver komen. Hoe het tussen Roy en mij loopt, is ook afhankelijk van de rest van het elftal. Tegen België ontbrak de aanvoer. Als ik al bereikt werd, dan was het over grote afstand. Maar ik geloof nog steeds dat Roy en ik een sterk koppel kunnen vormen.’’

China moet het hoogtepunt worden in een carrière vol contrasten. Vrijwel elke sterke periode in Sibons loopbaan werd gevolgd door een mindere. En andersom. ,,Bij Roda JC speelde ik de pannen van het dak en bij Ajax raakte ik het jaar daarop geen pepernoot. Toen ik na een goede periode van Heerenveen naar PSV ging, werd het ook minder, al heb ik in Eindhoven ook een mooie tijd gehad. Maar die contrasten zie ik ook wel.’’

,,Het heeft veel met waardering te maken, denk ik. Ik wil voelen dat ik van waarde kan zijn, dan ben ik op mijn best. Dat is ook het verschil tussen een topclub en een subtopper. Bij Ajax was goed spelen de norm, een eis. Bij Heerenveen word je gewaardeerd. Daar ben ik gevoelig voor, het kan het verschil maken tussen een 6 en een 8. Misschien dat ik daarom in de subtop wel geslaagd ben, maar in de top niet.’’

Sibon is typisch zo’n speler in wie een trainer het helemaal ziet zitten. Of juist niet. Bij het publiek werkt het net zo: in Sheffield werd hij twee keer verkozen tot Speler van het Jaar, bij PSV vonden ze het maar niks, die lange slungel.

,,Sloom, traag, laconiek; het ziet er allemaal niet uit bij mij. Dat zal best invloed hebben gehad op het verloop van mijn carrière. De één vindt het niks, de ander ziet er wel wat in. Zelf kan ik er niet mee zitten, ik verander er toch niets aan. Voor iemand die niet het lichaam heeft van een topatleet, heb ik het volgens mij niet onaardig gedaan. Ik ben kampioen geworden met PSV, heb in de Premier League gespeeld en ga straks naar de Spelen. Toch niet slecht voor een lange slome, vind ik.’’
pi_60791172
Wilde net een nieuw topic openen met als TT: Alles door het midden.
Hoeft dus niet meer.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60798862
Grappig dat hij weer van basisspeler naar wisselspeler naar wederom basisspeler totaan belangrijkste man is gegaan. Een beetje zijn ontwikkeling bij Heerenveen maar dan binnen een week.
pi_60928475
quote:
Je zit echt stuk zeker?
"Ja. We hadden kans op de halve finale, we waren de bovenliggende partij zoals dat heet. Ik zit echt met een klotegevoel dat telkens naar boven komt. Dan denk je: dit was het dan. Een eenmalige kans. Hierbij kondig ik namelijk mijn afscheid als olympisch international aan."
Je hebt wel twee mooie pleisters op de wonde, toch? Olympisch topscorer én je hebt El Diego ontmoet.
"Het waren twee mooie pleisters, maar ze waren niet groot genoeg."
Hoe ging dat, die ontmoeting met Pluis?
"Hij zat in ons hotel. Ineens zagen we alle Argentijnen de eetzaal binnengaan en hebben we een tijdje gewacht. Quasi-nonchalant om je heen kijken, je kent het wel. Ik de lift in, kwam hij ineens uit die andere. Ik er als de wiedeweerga uit, alsof ik iets was vergeten. En toen heb ik als een klein kind gevraagd of-ie op de foto wilde."
Het is je vergeven, hij is de grootste.
"'Diego, foto por favor.' Als een kind zo blij natuurlijk. Rillingen over het lijf."
En jij?
"Haha."
Ga je nu voor het grote Oranje?
"Ik ga eerst maar eens met Heerenveen aan de bak."

sportweek
pi_60928553
Mooi interview.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:23:43 #136
123545 DatMeenJeNiet
pi_60928660
Prachtgozer. Lijkt me echt geweldig om een dag met hem door te brengen, één en al lol waarschijnlijk.
  maandag 18 augustus 2008 @ 17:24:17 #137
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60928668
haha, hij bedankt als olympisch international
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60933761
Wat een geweldig figuur. Serieus, zo iemand wil je erbij hebben op verjaardagen
pi_60934954
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:52 schreef MaxPower het volgende:
Grappig dat hij weer van basisspeler naar wisselspeler naar wederom basisspeler totaan belangrijkste man is gegaan. Een beetje zijn ontwikkeling bij Heerenveen maar dan binnen een week.
Hij was inderdaad belangrijk, maar speelde als een natte krant.
pi_60936589
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:18 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Hij was inderdaad belangrijk, maar speelde als een natte krant.
Niet helemaal waar natuurlijk. Het ziet er af en toe wat sloom en onbeholpen uit, maar dat is voor een deel ook z'n stijl (fysiek). En het is natuurlijk niet een snelle, technische speler à la Messi.. Daar had de rest van het team ook enige moeite mee.

Benieuwd of hij komend seizoen weer net zo belangrijk voor SC Heerenveen kan worden als het afgelopen seizoen
pi_60936765
Pluisje en Geraldinho

Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_60936864
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:19 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Niet helemaal waar natuurlijk. Het ziet er af en toe wat sloom en onbeholpen uit, maar dat is voor een deel ook z'n stijl (fysiek). En het is natuurlijk niet een snelle, technische speler à la Messi.. Daar had de rest van het team ook enige moeite mee.

Benieuwd of hij komend seizoen weer net zo belangrijk voor SC Heerenveen kan worden als het afgelopen seizoen
Hoe het eruit ziet maakt me geen klap uit. Wat Vennegoor doet ziet er ook niet uit, toch vind ik dat een fantastische voetballer. Ik vond Sibon gewoon slecht spelen en ook als aanspeelpunt niet functioneren. Bovendien verloor hij veel te veel kopduels.
pi_60937027
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:25 schreef El-Salvador het volgende:
Pluisje en Geraldinho

[ afbeelding ]

Mooi

Hoewel geen wereldtopper geworden heeft Geraldinho toch een mooi rijtje clubs achter z'n naam. En dat je aan het eind van je carrière dan ook nog op de Spelen uit mag komen, 2x scoort én één van 's werelds beste voetballers ooit en een jeugdidool ontmoet, geweldig toch? Dát zijn ook de dingen waarvan je in het leven moet genieten en Sibon kan dat. Schitterend!
pi_65246400
quote:
Sibon: "Weet dat ik de beste spits van Heerenveen kan zijn"

Gerald Sibon is niet blij met zijn nieuwe rol in het team van sc Heerenveen. De spits moet onder trainer Trond Sollied de laatste tijd plaatsnemen op de bank. Invloed op een mogelijke verlenging van zijn contract heeft de situatie echter niet.

Vorig seizoen speelde Sibon alle duels in de competitie, maar de laatste tijd moet de spits genoegen nemen met een plaats op de bank. "Logisch", zegt de ervaren aanvaller op het digitale thuis van de Friese club. "Ik heb tot nu toe niet mijn beste voetbal laten zien."

Natuurlijk is Sibon niet tevreden met zijn rol als reserve, maar hij zag het al wel aankomen. "Op de trainingen merk je al dat er iets gaande is. Op zich is het niet onlogisch, ik heb natuurlijk niet mijn beste maanden uit mijn carrière achter mijn rug. Wat de oorzaak is van mijn mindere spel? Er zijn meerdere redenen, maar het is moeilijk uit te leggen."

De toegenomen concurrentie is een reden. De komst van Bonaventure Kalou en de opkomst van de jonge Arnor Smarason zijn debet aan de nieuwe rol van Sibon. "Smarason doet het goed en pakt zijn doelpunten mee. Als je zelf minder presteert is het logisch dat de trainer andere jongens een kans geeft", zegt Sibon, die vertrouwen blijft houden in zijn kunnen. "Ik moet het zelf laten zien. Als ik fit ben en vorm toon weet ik dat ik nog steeds de eerste spits van Heerenveen kan zijn."

Sollied snapt de teleurstelling van zijn spits. "Maar ik stel de beste spelers op. Op dit moment hoort Gerald daar niet bij. Tegen Feyenoord viel hij goed in. Als hij zich terug in het elftal knokt, is dat niet alleen goed voor hemzelf, maar ook voor het elftal. Concurrentie is goed, het houdt iedereen scherp."

Ondertussen is Sibon, die dinsdagavond tegen Feyenoord opnieuw op de bank plaats zal nemen, met de Friese club in onderhandeling over de verlening van zijn contract. Zijn verloren basisplaats heeft geen invloed op de onderhandelingen. "Ik ga er vanuit dat we er wel uitkomen", aldus de 34-jarige Sibon.
Nog een jaar door .
pi_65246567
Dacht dat ie op wereldreis zou gaan.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:25:01 #146
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_65254270
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef MaxPower het volgende:
Dacht dat ie op wereldreis zou gaan.
Ná z'n actieve carrière was de bedoeling. Het lijkt me daarbij wel logischer om nog een jaar te voetballen en dan een wereldreis te maken, dan eerst een wereldreis en dan nog een jaartje ballen.. Nog een jaar Geraldinho zou ik wel opmerkelijk vinden. Uiteraard kan hij als invaller nog van waarde zijn en ook als 'nestor' in de (jonge) groep komt hij vast goed van pas. Aan de andere kant is de jonge Pedro Beda als 'opvolger' voor Sibon gehaald. Wanneer Sibon nog een jaar blijft, zou dat Beda's ontwikkeling kunnen belemmeren (hoewel Beda zelf nog niet/nauwelijks bij de selectie op wedstrijddagen heeft gezeten..)
pi_65984309
En officieel nog een jaar bij Heerenveen.
pi_65984481
Dat ik daar ooit nog eens blij om zou zijn.
pi_65988769
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:43 schreef MaxPower het volgende:
Dat ik daar ooit nog eens blij om zou zijn.
Wat dacht je van mij

Ik heb hier nog weken met een Groningen avatar rondgelopen toen hij terug kwam
pi_66312430
quote:
Gerald Sibon snelste op kartbaan
19 februari 2009
De complete selectie en technische staf van sc Heerenveen zijn woensdag naar Emmeloord geweest om een middagje te karten. De teambuildingsessie in kartcentrum The Inside Track was een groot succes. Gerald Sibon bleek uiteindelijk de beste ‘driver’ en legde beslag op de eerste prijs.

Na een uitgebreide uitleg en trainingssessie werd een mini-grandprix gehouden. De voetballers reden ieder drie manches van zeven minuten. Na afloop namen de tien beste karters deel aan de finale. De hoofdprijs ging uiteindelijk naar Gerald Sibon. De spits bleek net als op het voetbalveld een koele afmaker. Waar collega-voetballers door te hoge snelheden en stuurfouten debocht uitgingen, hield Sibon zijn kart keurig op de baan en pakte zo uiteindelijk de eerste prijs.

De gouden medaille was voor Sibon, de tweede prijs ging naar Henk Herder en de derde plaats was voor Mislav Rados. ,,Het was een perfecte middag,’’ vertelt teammanager Joop Heida. ,,De middag was perfect georganiseerd en spelers en trainers hebben veel lol gehad.’’

pi_69142192
Man van de finale gisteren hoor. Speelde gigantisch sterk, mooie actie bij de 2-1 en een uitermate briljante penalty.

Netjes!
  maandag 18 mei 2009 @ 10:25:32 #152
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69143130
Knietje in de de rug bij Wisgerhof daarna lalgen als bij hem hetzelfde gebeurt.

Heel netjes inderdaad.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_69149790
Wat houd ik van die man
  maandag 18 mei 2009 @ 13:56:47 #154
123545 DatMeenJeNiet
pi_69149876
Ik werd nog hard uitgelachen toen ik hem graag zag komen met de komst van Verbeek.

Geweldenaar.
pi_69152043
Vieze overtreding
Цой жив
pi_69152357
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:59 schreef Zwoerd het volgende:
Vieze overtreding
Welke?

Het was gewoon een harde wedstrijd, prachtig juist. Er werd volop ingekleund en van beide kanten. In een competitiewedstrijd hadden er wel 3 rode kaarten uitgedeeld kunnen worden, want er zijn nogal wat handjes en elleboogjes in gezichtjes geplant, door beide partijen. Juist mooi dat het zonder rood is afgelopen.
pi_69152547
Heeft toch nog aardig wat prijzen bij elkaar gespeeld in z'n carriere.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 18 mei 2009 @ 15:19:27 #158
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69152614
Hier hoop je op als je hoort dat Gerald in de basis begint, heerlijke wedstrijd gespeeld.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:23:21 #159
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69152745
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
Wat houd ik van die man

Na een half uur leek hij er al door heen te zitten en dan 120 minuten uitspelen, zo belangrijk zijn en de beslissende penalty binnen knallen.. Wat een figuur held
  maandag 18 mei 2009 @ 16:00:57 #160
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69154025
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke?

Het was gewoon een harde wedstrijd, prachtig juist. Er werd volop ingekleund en van beide kanten. In een competitiewedstrijd hadden er wel 3 rode kaarten uitgedeeld kunnen worden, want er zijn nogal wat handjes en elleboogjes in gezichtjes geplant, door beide partijen. Juist mooi dat het zonder rood is afgelopen.
Wat ik al zei. Hij komt met een knie in bij Wisgerhof. Vervolgens word hij aangepakt en gaat ie lopen mekkeren bij de scheids. Als je een echte vent bent doe je dat niet.

Sibon is gewoon vervelend. Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Wat dat betreft heb ik mee met Theo Janssen en dat terwijl ik een Graafschapper ben....

Sibon
pi_69154952
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Wat ik al zei. Hij komt met een knie in bij Wisgerhof. Vervolgens word hij aangepakt en gaat ie lopen mekkeren bij de scheids. Als je een echte vent bent doe je dat niet.

Sibon is gewoon vervelend. Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Wat dat betreft heb ik mee met Theo Janssen en dat terwijl ik een Graafschapper ben....

Sibon
Eeeeh...als er iemand mekkerde gisteren was het Theo Janssen wel.

En Sibon, niet kunnen incasseren?
Man, als je ziet wat die te verduren krijgt iedere wedstrijd weer. Maar ik had niet de indruk dat die knie bij Wisgerhof een zware overtreding was. Meer ongelukkig.

Sbion
pi_69155081
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Man, als je ziet wat die te verduren krijgt iedere wedstrijd weer. Maar ik had niet de indruk dat die knie bij Wisgerhof een zware overtreding was. Meer ongelukkig.

Sbion
Jij bent sowieso blind voor een andere visie dan je eigen.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:36:11 #163
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_69155257
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Sbion
Sibon kan inderdaad niet incasseren. Ik heb Theo Janssen geen moment zien zeuren bij de de scheids. Sibon stond regelmatig bij de scheids om zijn beklag te doen.

Als je zo met je knie inkomt is dat niet ongelukkig. Dat doe je om de tegenstander te raken. Klaar.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:57:36 #164
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69155947
Die penalty was weer zeer goed
pi_69157748
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Sibon kan inderdaad niet incasseren. Ik heb Theo Janssen geen moment zien zeuren bij de de scheids. Sibon stond regelmatig bij de scheids om zijn beklag te doen.

Als je zo met je knie inkomt is dat niet ongelukkig. Dat doe je om de tegenstander te raken. Klaar.
Theo Janssen geen moment bij de scheids gezien? Dan ben je echt heel vaak wezen plassen.

Dat laatste is onzinnig. Het was een ongelukkig moment, niet meer dan dat. Er was verder ook helemaal geen gedoe over.
  maandag 18 mei 2009 @ 17:54:48 #167
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69157960
De knie van Sibon hoort gewoon bij het voetbal. Dat hij zo lang is en daardoor Wisgerhof ongelukkig raakt, kan gebeuren. Voetbal blijft een contactsport.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:37:23 #168
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_69159227
Sibon is een held, klaar
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  maandag 18 mei 2009 @ 18:56:16 #169
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69159835
quote:
Schitterend! Ik kreeg er op het terrein zelf niet eens zoveel van mee, maar wat een figuur!
  Trouwste user 2022 maandag 18 mei 2009 @ 18:57:54 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_69159881
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:54 schreef SCH het volgende:
Wat houd ik van die man
Van welke man houd jij niet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69160096
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Van welke man houd jij niet ?

Ik kan je een lijstje met 1000 namen geven als je wilt. En morgen nog 1
  Trouwste user 2022 maandag 18 mei 2009 @ 19:09:58 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_69160253
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben ook fan van Sibon hoor.

Heb hem nog voorgedragen als vast pannellid in Studio Voetbal.

Jammer dat ie VVD stemt. Maar goed dar kijken we dan doorheen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 18 mei 2009 @ 19:12:46 #173
176521 Grulez
rasgroninger
pi_69160335
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Deal.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:21:15 #174
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_69160566
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:09 schreef tong80 het volgende:
Heb hem nog voorgedragen als vast pannellid in Studio Voetbal.
Dat zou een verademing voor Studio voetbal zijn. Elke keer erger ik me aan de mensen aan de tafel, en toch elke zondag weer kijken hè... En dan die dooie Youri Mulder thuislaten. Goede wissel.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_69166299
Sibon + drank =
  maandag 18 mei 2009 @ 21:23:25 #176
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69166555
quote:
Op maandag 18 mei 2009 21:18 schreef Stinger__ het volgende:
Sibon + drank =
Hij zong mooi though
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties