quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
"Sibon: 'Hopelijk geeft Heerenveen me vrij bij selectie OS'
Zelfs Sibon zelf trapt er in
Had het van een heerenveen supporter dus leek me wel geloofwaardig maar hij zal het dan ook wel verkeerd begrepen hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Bijna goed, die grap/quote ging over een transfer van Sibon naar Ajax voor 2mlnDe oorspronkelijke bron werd zelfs voorgesteld als FC Groningen.nl, toch werd het her en der overgenomen, tsja..
Geraldinho is een mooie aanvulling op de Olympische selectie. Echter is hij mogelijk al de 6e speler (van de huidige SC Heerenveen-selectie) die mee naar Peking zou gaan.. Lekkere voorbereiding wordt dat zo..
Zeker niet!quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat worden de twee grootste flops van de OS.
Omdat ie maandag nog een potje moet ballen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:13 schreef BobbyHill het volgende:
Ik zie hem niet staan in de voorlopige selectie op VI.nl
Dat geldt voor bijna de helft van de voorselectie. En toch staan die spelers er wel tussen.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:31 schreef MaxPower het volgende:
Omdat ie maandag nog een potje moet ballen.
quote:Makaay meldt zich maandag bij olympische selectie
09/05/2008 14:28
Foppe de Haan heeft de 28-koppige gecombineerde selectie van het Olympisch elftal en Jong Oranje bekendgemaakt. Daarbij bevindt zich onder anderen Roy Makaay.
Zestien spelers zullen zich in elk geval maandagavond melden voor de trainingsstage op Papendal (12 tot en met 16 mei). Dit betreft de spelers die geen clubverplichtingen meer hebben in play-offs of buitenlandse competities, onder wie dispensatiespeler Roy Makaay.
Van 20 tot en met 22 mei traint het Olympisch elftal/Jong Oranje in Oisterwijk, waarbij wederom spelers zullen instromen die met hun club de play-offs of buitenlandse competitie hebben afgerond.
Indien FC Twente zich plaatst voor de voorronde van de Champions League, zal Foppe de Haan geen beroep doen op Edson Braafheid en Rob Wielaert - beiden als dispensatiespeler opgenomen in de voorlopige olympische selectie.
In de huidige 28-koppige selectie ontbreken nog Celtic-speler Evander Sno en Geert-Arend Roorda (SC Heerenveen). Laatstgenoemde als gevolg van een blessure, terwijl Sno tot en met 22 mei met Celtic in competitie is. Mogelijk stroomt het duo in een later stadium in.
De selectie van het Olympisch elftal/Jong Oranje:
Doel:
Piet Velthuizen (Vitesse) en Kenneth Vermeer (Willem II).
Verdediging:
Edson Braafheid (FC Twente), Ryan Donk (AZ), Tom Hiariej (FC Groningen), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Christian Kum (ADO Den Haag), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (FC Utrecht), Rob Wielaert (FC Twente) en Gianni Zuiverloon (SC Heerenveen).
Middenveld:
Ismail Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Jonathan De Guzman (Feyenoord), Siem de Jong (Ajax), Kees Luijckx (Excelsior) en Ruud Vormer (AZ).
Aanval:
Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Istvan Bakx (KV Kortrijk), Roy Beerens (SC Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Leroy George (FC Utrecht)
Is wel een lastige weddenschap sjimbo...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een kratje bier weddenschap over aan gaan knijn!
Hij gaat meequote:SC Heerenveen-spits Gerald Sibon (foto, rechts), die eerder door De Haan al in zijn voorlopige olympische selectie werd opgenomen, heeft inmiddels te horen gekregen dat hij in augustus mee mag naar China. “Ik heb eergisteren even met hem gepraat en dat was een heel positief gesprek. Ik vind dat Gerald dit seizoen goed bezig is en denk dat hij echt iets aan ons team kan toevoegen, zowel binnen als buiten het veld. Als hij fit blijft, neem ik hem mee.”
Sportweek
Mooie columnquote:Gerald Sibon is niet te vangen; niet door verdedigers, niet in een hokje
De wreeftrap was vol, de bal nam een Braziliaanse vlucht, steeds verder buiten bereik. En de keeper, hij keek alleen maar. Voor de schutter van de vrije trap was dat nog mooier dan het geritsel van het net. De doelman, zijn directe tegenstander in dit persoonlijke duel, die aan de grond genageld bleef, Omdat de keeper wist dat zelfs een woeste noodsprong geen enkele zin had. Totale overgave, witte vlag, eerbied. Op een mooie Pinksterdag maakte Gerald Sibon NAC-keeper Jelle ten Rouwelaar met een prachtige vrije trap tot een stilleven. Verderop in de wedstrijd verschalkte de spits hem nog een keer met een al even fraaie sleepbeweging. Het duel NAC-Heerenveen werd 2-2, de Friezen plaatsten zich voor UEFA-Cup-voetbal en Gerald Sibon gaf opnieuw zijn visitekaartje af.
Spits van beroep, staat er op. Merkwaardig en fenomenaal al evenzeer. Gerald Sibon is niet te vangen. Niet door verdedigers, niet in een hokje. Zet hem op een veld waar verder niemand is en zijn looptempo lijkt opdat van een bejaardenstoet. Posteer hem in een kleine ruimte vol met tegenstanders en medespelers en hij wordt een balvaste spits, met een verfijnde techniek en een scherp inzicht. Niet voor niets nam bondscoach Foppe de Haan hem op in de voorlopige selectie voor de Olympische Spelen. Sibon goes Beijing als sluitstuk van een jaar dat zich laat lezen als De Wondersloffen van Sjakie.
In de voorbereiding op de competitie meldde Sibon zich als werkloos voetballer in Friesland voor een wedstrijd je met oud-Heerenveen. Omdat 'ie er toch was mocht hij blijven meetrainen en omdat Alves maar niet terugkeerde, kreeg hij ook nog een contract. Om vervolgens 34 competitieduels mee te spelen en dertien goals te maken, net zoveel als in het jubeljaar 1997 toen hij een transfer van Roda JC naar Ajax verdiende. Vierendertig jaar is Sibon inmiddels. Nog even en hij staat oog in oog met de Chinese Muur. Niemand moet er verbaasd van opkijken als de man met de fonkelende wreef de bal daar ook omheen krult.
TEKST: PETER WEKKING
quote:De 22 namen die naar Peking gaan:
Keepers: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax)
Verdediging: Kew Jaliens (AZ), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Kees Luijckx (AZ), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion)
Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic)
Aanval: Roy Beerens (SC Heerenveen), Ryan Babel (Liverpool), Royston Drenthe (Real Madrid), Roy Makaay (Feyenoord), Gerald Sibon (SC Heerenveen)
Reserves: Nordin Amrabat (PSV), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Christian Kum (ADO Den Haag)
Andersom net zo goed volgens mij. Kwam op mij vaak over als dat Sibon de kapstok was, waar Sulejmani, Beerens, Pranjic, Bradley enzovoort om heen konden cirkelen. Had ook behoorlijk wat assists op die mannen volgens mij.quote:Op zondag 20 juli 2008 03:51 schreef El_Bassie het volgende:
Ik vind het ongelofelijk. Lens en Amrabat thuislaten en Sibon meenemen. En ja, Sibon heeft heel behoorlijk gepresteerd dit seizoen. Prima geprofiteerd van alle lopende mensen.
Yup, aantal assists was niet buitensporig hoog, maar het balletje vasthouden/kaatsen van Sibon is ontzettend belangrijk geweest in het elftal van vorig seizoen. Met alle lopende mensen om hem heen was het ontzettend lastig te verdedigen. Dat zal ook voor Foppe reden zijn hem mee te nemen naar Bejing, naast dat hij ongetwijfeld een positieve bijdrage aan de sfeer in de groep zal leverenquote:Op zondag 20 juli 2008 15:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Andersom net zo goed volgens mij. Kwam op mij vaak over als dat Sibon de kapstok was, waar Sulejmani, Beerens, Pranjic, Bradley enzovoort om heen konden cirkelen. Had ook behoorlijk wat assists op die mannen volgens mij.
Andersom natuurlijk.quote:Op zondag 20 juli 2008 03:51 schreef El_Bassie het volgende:
Ik vind het ongelofelijk. Lens en Amrabat thuislaten en Sibon meenemen. En ja, Sibon heeft heel behoorlijk gepresteerd dit seizoen. Prima geprofiteerd van alle lopende mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |