En Anouk, Phil Collins en Stevie Wonderquote:
Van de huidige tijdperk wel, Dire Straits daarentegenquote:Op zaterdag 28 december 2019 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oftewel... 90% van de muziek?
Autotune is van alle tijden. Ook van vroeger. Vrijwel iedere muzikant doet er in meer of mindere mate aan.quote:Op zaterdag 28 december 2019 12:33 schreef Antaris het volgende:
[..]
Van de huidige tijdperk wel, Dire Straits daarentegen
Het software-programma Autotune dateert uit 1997. Dus nee, dat is niet van alle tijden. Maar het gebruik is inmiddels inderdaad wel wijdverbreid. Maar ik denk dat de meeste mensen geen problemen hebben met subtiel gebruik ervan om onzuiverheden te herstellen. Overdadig en doelbewust gebruik van Autotune als geluidseffect daarentegen vind ik (en met mij velen blijkbaar) wel ergerniswekkend.quote:Op zaterdag 28 december 2019 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Autotune is van alle tijden. Ook van vroeger. Vrijwel iedere muzikant doet er in meer of mindere mate aan.
Dat is gewoon wat autotune doet. En is, zoals ik al zei, van alle tijden (in ieder geval van het digitale tijdperk).quote:Op zaterdag 28 december 2019 13:57 schreef Joppy het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de meeste mensen geen problemen hebben met subtiel gebruik ervan om onzuiverheden te herstellen.
Dat is wat het óók kan doen inderdaad. Overmatig gebruik door bepaalde rappers/R&B artiesten die zogenaamd gevoelig willen 'zingen' komt echter ook voor. Autotune wordt daar zo herkenbaar gebruikt, dat veel mensen dat categoriseren als autotune-muziek. Ongeacht het veelvuldige (maar doorgaans veel subtielere) gebruik in overige popmuziek.quote:Op zaterdag 28 december 2019 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is gewoon wat autotune doet. En is, zoals ik al zei, van alle tijden (in ieder geval van het digitale tijdperk).
Voornamelijk hip-hop maar ook veel spul uit jaren 60 & 70 van vorige eeuw. maarja. Naast die repetitieve zielloze crap op de radio kan ik van alle muziek waar een beetje ziel in zit wel genieten.quote:
Vroeger zongen mensen dingen gewoon 26 keer opnieuw in. Nu worden de oneffenheden, waar nodig, subtiel weggepoetst. In de jaren 60 speelden bands hun eigen nummers niet eens in. Dan had je studiomuzikanten, zoals the Wrecking Crew, die het eigenlijke werk deden.quote:Op zaterdag 28 december 2019 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Autotune is van alle tijden. Ook van vroeger. Vrijwel iedere muzikant doet er in meer of mindere mate aan.
Cher was de eerste die het gebruikte.Zover ik het weet bestond het voor haar single Believe het nog niet.quote:Op zaterdag 28 december 2019 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |