Zo nou, ik teken ervoorquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:42 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Even een nummertje in de auto zoals in All Stars?
Jammer alleen dat helemaal doorbreken niet echt tot de mogelijkheden lijkt te behoren.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
TerechtWannes Cappelle is een briljante songwriter. En hij heeft niet onaardig rijtje bandleden om zich heen. Zie net dat het alweer 13 maanden geleden is dat ik ze voor het laatst live zag (ook in Utrecht), dus wordt tijd om weer eens te gaan. Allicht ook in Ekko
Sleep wellquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:43 schreef BillDauterive het volgende:
Dit is wel een mooie afsluiter voor de dag. Na Roberta Flack ga ik naar bed.
Fijne nacht nog allemaal.
Truste!quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:43 schreef BillDauterive het volgende:
Dit is wel een mooie afsluiter voor de dag. Na Roberta Flack ga ik naar bed.
Fijne nacht nog allemaal.
Omdat het een typisch generatiedingetje is. Het is hetgene wat 3FM's Serious Request ook de tyfus in heeft geholpen. Het "laten we hier een fijn familieuitje van maken". Ga weg idioot. Het is een café. Geen standaard café: er wordt bier geschonken, het is ingericht als een café, het is er tyfusdruk en de muziek staat er hard: het is dus een café. Hebben kinderen geen ene fuck te zoeken, en zeker niet na bedtijd. Fuck zulke hipsterouders of nog erger, social media-ouders die ze meenemen en hopen (lees: weten) dat ze daarmee op tv kunnen komen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:37 schreef Kyran het volgende:
Wat is toch alle haat tegenover kinderen in het cafe. Het is geen standaard cafe, en alsof het jou beleving zo anders maakt als er wat kinderen rondlopen. Ik vind het top dat ook kinderen goede muziek meekrijgen, niks mis mee.
Zou dat dan toch bestaan???quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:44 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Roberta Flack beschrijft ware liefde
Ik proef enige frustratie.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Omdat het een typisch generatiedingetje is. Het is hetgene wat 3FM's Serious Request ook de tyfus in heeft geholpen. Het "laten we hier een fijn familieuitje van maken". Ga weg idioot. Het is een café. Geen standaard café: er wordt bier geschonken, het is ingericht als een café, het is er tyfusdruk en de muziek staat er hard: het is dus een café. Hebben kinderen geen ene fuck te zoeken, en zeker niet na bedtijd. Fuck zulke hipsterouders of nog erger, social media-ouders die ze meenemen en hopen (lees: weten) dat ze daarmee op tv kunnen komen.
Want dat je op tv komt is voor 99% van het volk dat er nu komt de absolute reden om daarheen te lopen.
Op het eerste gezicht in ieder geval welquote:
quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Omdat het een typisch generatiedingetje is. Het is hetgene wat 3FM's Serious Request ook de tyfus in heeft geholpen. Het "laten we hier een fijn familieuitje van maken". Ga weg idioot. Het is een café. Geen standaard café: er wordt bier geschonken, het is ingericht als een café, het is er tyfusdruk en de muziek staat er hard: het is dus een café. Hebben kinderen geen ene fuck te zoeken, en zeker niet na bedtijd. Fuck zulke hipsterouders of nog erger, social media-ouders die hopen (lees: weten) dat ze daarmee op tv kunnen komen.
Want dat je op tv komt is voor 99% van het volk dat er nu komt de absolute reden om daarheen te lopen.
Ja, ik had ook gehoopt dat hun muziek in Nederland iets meer aan zou slaan. In eigen land zijn ze sinds Calais wel écht doorgebroken naar de mainstream, met veel airplay op de belangrijkste publieke radiozenders en al flink wat jaar de #1 positie in de Honderd op één (Radio 1's lijst van beste Belgische nummers ooit gemaakt). Maar in Nederland horen ze wat mij betreft ook minimaal dezelfde status te krijgen als bijvoorbeeld een dEUS en Balthazar wel hebbenquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jammer alleen dat helemaal doorbreken niet echt tot de mogelijkheden lijkt te behoren.
Een flinke verzameling onderschatte muzikanten bij elkaar. Tom Pintens is ook een god.
voor dit soort gedachten heb je de Snob 2000 al. Ik denk dat je dat intellectuele waarde van de Top 2000 wat overschat.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Omdat het een typisch generatiedingetje is. Het is hetgene wat 3FM's Serious Request ook de tyfus in heeft geholpen. Het "laten we hier een fijn familieuitje van maken". Ga weg idioot. Het is een café. Geen standaard café: er wordt bier geschonken, het is ingericht als een café, het is er tyfusdruk en de muziek staat er hard: het is dus een café. Hebben kinderen geen ene fuck te zoeken, en zeker niet na bedtijd. Fuck zulke hipsterouders of nog erger, social media-ouders die ze meenemen en hopen (lees: weten) dat ze daarmee op tv kunnen komen.
Absoluut. Het komt me namelijk de neus uit en ik zie het nu als een vast stramien afspelen: een nieuw media-event ontstaat, niche groep komt erop af, groep groeit jaar na jaar groter, ineens moet het voor iedereen leuk zijn en moeten er concessies gedaan worden, ineens worden er aanpassingen doorgevoerd, en ineens laat de massa event vallen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik proef enige frustratie.
Ouders zijn sowieso kut.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:48 schreef El-Stinho het volgende:
En mijn ouders maar denken dat ik wel eens verzuurd ben. Sommige reacties in dit topic zijn nog erger, de tering zeg.
Het zal geen toeval zijn dat de Belgische bands die in Nederland het meest populair zijn allemaal in het Engels zingen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik had ook gehoopt dat hun muziek in Nederland iets meer aan zou slaan. In eigen land zijn ze sinds Calais wel écht doorgebroken naar de mainstream, met veel airplay op de belangrijkste publieke radiozenders en al flink wat jaar de #1 positie in de Honderd op één (Radio 1's lijst van beste Belgische nummers ooit gemaakt). Maar in Nederland horen ze wat mij betreft ook minimaal dezelfde status te krijgen als bijvoorbeeld een dEUS en Balthazar wel hebben
Ja maar ook dat is weer zoiets: waarom moeten we het ineens hebben over 'intellectuele waarde'? Die kids kunnen Muddy Waters niet eens schrijven.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]
voor dit soort gedachten heb je de Snob 2000 al. Ik denk dat je dat intellectuele waarde van de Top 2000 wat overschat.
Ik denk dat een lijst van de 2000 meest populaire liedjes altijd een heel klein beetje als doel had dat het voor iedereen leuk moet zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Absoluut. Het komt me namelijk de neus uit en ik zie het nu als een vast stramien afspelen: een nieuw media-event ontstaat, niche groep komt erop af, groep groeit jaar na jaar groter, ineens moet het voor iedereen leuk zijn en moeten er concessies gedaan worden, ineens worden er aanpassingen doorgevoerd, en ineens laat de massa event vallen.
Ik moet zeggen dat ik al een paar jaar niet meer naar de beelden van dat café kijk. Bevalt prima.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:48 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Absoluut. Het komt me namelijk de neus uit en ik zie het nu als een vast stramien afspelen: een nieuw media-event ontstaat, niche groep komt erop af, groep groeit jaar na jaar groter, ineens moet het voor iedereen leuk zijn en moeten er concessies gedaan worden, ineens worden er aanpassingen doorgevoerd, en ineens laat de massa event vallen.
Geen enkele muziekliefhebber vind een evenknie met alleen maar raakvlakkenquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Veel overeenkomsten inderdaad. Ik kan alleen niks met Taylor Swift.
Waarom zouden die kids kennis moeten hebben van Muddy Waters? Ken jij alle liedjes in de Top 2000?quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:49 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja maar ook dat is weer zoiets: waarom moeten we het ineens hebben over 'intellectuele waarde'? Die kids kunnen Muddy Waters niet eens schrijven.
Die kids kunnen wel beter draaien dan Leo Blokhuis, dat wel.
Zow, zit diep of nietquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja, quote me dan man. Ik zeg gewoon dat kinderen zo laat in de nacht geen fuck meer in dat café te zoeken hebben. Ik zag dat een paar jaar geleden en ik stoorde me daar toen al mateloos aan. Ouders die denken dat ze daar ook maar iemand een plezier mee doen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:48 schreef El-Stinho het volgende:
En mijn ouders maar denken dat ik wel eens verzuurd ben. Sommige reacties in dit topic zijn nog erger, de tering zeg.
Zelfde hier. Vergelijkbaar eigenlijk met het luisteren naar RTL7DARTSRADIOquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik al een paar jaar niet meer naar de beelden van dat café kijk. Bevalt prima.
Nee, niet mee bekend.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Geen enkele muziekliefhebber vind een evenknie met alleen maar raakvlakken![]()
Je nummer 1![]()
![]()
Ben je toevallig ook al actief op Sorrowposting? Dat is de fangroup waar ik over had, een must voor elke National-fan
Politiek en muziek gaan niet samen heb ik geleerdquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:50 schreef Stray_cat het volgende:
Kan het hier niet eens politiek zijn *zucht
Kunnen we maar beter niet over beginnen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Politiek en muziek gaan niet samen heb ik geleerd
Ja inderdaad. Ik heb destijds - na de release voor Ploegsteert - enkele weken moeten wennen aan het dialect, maar daarna was ik om. Maar de casual luisteraar zal daar anders over denken. Wanneer je niet in een plaatselijk dialect zingt heb je het als artiest altijd lastig om een écht groot publiek te bereiken buiten die streek. Daniel Lohues en Rowwen Heze hebben hun Top 2000 / mainstreamsucces voornamelijk aan hun provinciegenoten te danken.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het zal geen toeval zijn dat de Belgische bands die in Nederland het meest populair zijn allemaal in het Engels zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |