abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190674668
#evelinedev is trending gemaakt op twitter waarna ze haar account heeft verwijderd. Lekker makkelijk.
pi_190674726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:14:34 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190674742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?
Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:23:41 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190674850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
Ja, dat is zeker zo.
pi_190674926
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:49:48 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_190675212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:54:14 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_190675297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?
Ja hoor. Maar voor de wet moet je het accepteren. Ne bis in idem en zo.
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:56:23 #68
396550 Richestorags
pi_190675331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om Paul Simon te citeren:

I’ll repeat myself at the risk of being cruel....

[ afbeelding ]
Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syrië wordt berecht? Daar heeft ze haar misdaden begaan. Niet meer dan fair dat ze met het rechtsysteem van Bashar wordt geconfronteerd dan. Zij wilde immers Bashar omver werpen.
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:59:38 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_190675380
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syrië wordt berecht?
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:05:50 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190675486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat ze daar niks heeft misdaan.
De gevangenissen zitten vol met mensen -die naar eigen zeggen- niks hebben misdaan :)

quote:
Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
Ze is ontsnapt en volgens de wetten die daar golden stond daarop de doodstraf. Je kan het oneens zijn met de straf, maar je conclusie is foutief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190675533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
95 procent van fok bedoel je, die wel de realiteit onder ogen zien ipv al die wegkijkers
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:10:01 #72
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190675553
Vroeger kwamen de NSB'ers die hun straf hadden uitgezeten vast ook wel op tv toch.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:10:34 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_190675561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:10 schreef Catkiller het volgende:
Vroeger kwamen de NSB'ers die hun straf hadden uitgezeten vast ook wel op tv toch.
Het duurde een paar decennia, maar inderdaad.
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:13:27 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190675605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...

ik ben niet onverschillig hier, jij bent dat, wat natuurlijk geen doodzonde is ofzo
ik ben juist uitermate geinteresseert in 'de andere kant' en nee waarom dat niet zou moeten kunnen is niet hierboven beschreven ... in mijn ogen niet iig

ik zie veel mensen roepen dat het een kutwijf is enzo en daar ben ik het 100% mee eens maar ik zie niet waarom je haar als journalist niet zo mogen interviewen

kan dat het een slecht interview is dat weet ik nog niet maar echt problemen heb ik er niet mee dat er een keer een wat minder populair persoon voor de microfoon verschijnt, sterker wmb is dat hun werk
Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190675749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste. Andere partijen die te klein waren zijn ook niet uitgenodigd.

Inmiddels is FvD gegroeid en wel bij debatten uitgenodigd. Ook komende maart zullen ze er zijn.

Dat is huilen om te huilen.
pi_190675785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste.

Inmiddels is FvD gegroeid en wel bij debatten uitgenodigd. Ook komende maart zullen ze er zijn.

Dat is huilen om te huilen.
Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).
In principe waren ze toen natuurlijk wel groter dan wat andere kleinere partijtjes.

Maar goed, ik vind het gewoon typisch dat ze voor dit soort zendtijd minder kritisch zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190675938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.
Ik heb niet gekeken maar hier was ik al bang voor.
pi_190676125
Woede om jihadbruid op tv
Margriet van der Linden interviewde Laura H. op televisie, waarna een storm van kritiek losbarstte.

AMSTERDAM Onbegrip en ongeloof over een tv-interview met Laura H., het ’kalifaatmeisje’, dat in het tv-programma Mensen met M volgens critici vooral in de slachtofferrol mocht kruipen. „De NPO heeft de grootste slachtoffers van deze tijd gevonden: IS-vrouwen. Terwijl wat met de echte slachtoffers gebeurt natuurlijk gruwelijk is”, vindt rechtsgeleerde Afshin Ellian.
Hij ziet dat met name de publieke omroep er vaker voor kiest om IS-bruiden te portretteren als slachtoffer. „Ze hebben geen moreel kompas. Voor hen is iedereen een slachtoffer. Dat is niet bij IS-vrouwen begonnen, hoor. Willem Holleeder kreeg ook een podium bij College Tour”, signaleert hij.
Laura H. uit Zoetermeer vertrok in 2015 naar het kalifaat. Een jaar later ontvluchtte ze het IS-gebied en werd bij terugkomst in Nederland veroordeeld tot een celstraf vanwege het voorbereiden van terroristische misdrijven. Inmiddels is ze weer vrij.
Het gewraakte interview van Margriet van der Linden met ’kalifaatmeisje’ Laura H. werd uitgezonden op eerste kerstdag. Daags erna werd op Twitter druk gefulmineerd over het gebrek aan kritische vragen en het podium dat H. kreeg. „Ik heb vorig jaar al voorspeld dat het IS-tuig in Nederlandse talkshows gaat verschijnen met jankverhalen. Alles voor de kijkcijfers en de ophef”, laat oorlogsjournalist Harald Doornbos weten.
„Het programma spreekt over een andere afslag die Laura H. heeft genomen, daarbij doen ze alsof de vrouw een klein foutje heeft gemaakt”, zegt Brenda Stoter Boscolo, die een boek schreef over de slachtoffers van de IS-terreur. „Het programma had er ook voor kunnen kiezen om een slachtoffer uit te nodigen”, stelt Stoter Boscolo. „Dit is een klap in het gezicht van de minderheden die door de genocidale organisatie van IS vervolgd zijn. Daders worden door dit soort uitzendingen verheerlijkt.”

Ook politici reageren vol onbegrip op de uitzending met de Zoetermeerse Syriëganger. VVD-Kamerlid Dilan Yesilgöz is verontwaardigd. „Blijft wonderlijk dat er zoveel sympathie en aandacht is voor IS’ers en daarbij nauwelijks een woord over hun gruweldaden.”
Kro-Ncrv krijgt van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt gratis advies. „Nodig voor een volgende kerstspecial een slachtoffer van het ’IS-kalifaat’ uit”, oppert de christendemocraat. „Luister eens naar Nobelprijswinnares Nadia Murad over foltering, genocide, seksslavernij in het kalifaat.”

’Positieve reacties’
„We zien dat de uitzending veel met mensen doet. Er zijn negatieve reacties, maar juist ook heel veel positieve reacties”, laat een woordvoerder van Kro-Ncrv weten in een schriftelijke reactie op de commotie. Volgens de woordvoerder is de timing van de uitzending en de keuze voor de gast verdedigbaar.
„Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd.”
Daarmee is Ellian het grondig oneens.
„Dit op eerste kerstdag uitzenden is een hele grote middelvinger naar de protestantse en katholieke kerk. En als je zo’n interview maakt: confronteer iemand met beelden uit het kalifaat. Probeer achter de waarheid te komen.”

Telegraaf
Je weet pas wat je mist als het er niet is.
pi_190676176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).
In principe waren ze toen natuurlijk wel groter dan wat andere kleinere partijtjes.

Maar goed, ik vind het gewoon typisch dat ze voor dit soort zendtijd minder kritisch zijn.

Ik vind het gejank, al helemaal als je beseft dat juist Thierry Baudet 24 december ook bij Mensen met M is geweest én uitgezonden. Gewoon bij de NPO.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-12-2019 11:49:17 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:47:54 #80
396550 Richestorags
pi_190676281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
Ze heeft niks misdaan :')

Wie ben jij om dat te zeggen? Het is aan de rechters van Bashar, of, als je IS als de geldende autoriteit in dat gebied ziet, aan hen om te bepalen of wat ze heeft gedaan strafbaar is. Het zal in beide gevallen niet gunstig voor haar zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')