abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190668470
Daar gaan je kijkcijfers :')
metal up your ass
pi_190668476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit gaat over IS terrorist Laura Hansen.
Nou ja goed. Overal een mening over moeten hebben wordt ook weleens doodvermoeiend. Waar komt al die boosheid toch vandaan? Ik vraag met dat af hoor. Peace brother. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 22:11:34 #43
408813 crew  trein2000
pi_190668491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:09 schreef Nober het volgende:

[..]

EvelinedeV twitterde op donderdag 26-12-2019 om 19:49:27 @:Teunvandekeuken Hoi Teun, ik heb dit programma gemaakt en begrijp de verbolgenheid niet. De keuze voor een gast over een onderwerp dat dit jaar zeer aanwezig was; het afreizen van ‘jihadbruiden’/ Onze keuze was: het uitzonderlijke verhaal van iemand wiens jeugd zó dramatisch verliep, reageer retweet
Zou ze ook gezellig bij het haardvuur gaan zitten met Volkert van der G. of mevrouw Dutroux? Ook hun straf uitgezeten. Maar dan schreeuwt toch iedereen met een werkend moreel kompas nee? Waarom dit wel dan?
zie email 27 oktober
pi_190668555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:09 schreef Nober het volgende:

[..]

EvelinedeV twitterde op donderdag 26-12-2019 om 19:49:27 @:Teunvandekeuken Hoi Teun, ik heb dit programma gemaakt en begrijp de verbolgenheid niet. De keuze voor een gast over een onderwerp dat dit jaar zeer aanwezig was; het afreizen van ‘jihadbruiden’/ Onze keuze was: het uitzonderlijke verhaal van iemand wiens jeugd zó dramatisch verliep, reageer retweet
Dus ze hebben oog voor een ex-IS lid wiens jeugd dramatisch verliep. Hmm oke, en de drama's die haar clubje in het kalifaat heeft aangericht dan? Zou dat niet een stukje erger zijn? Altijd maar dat geknuffel van daders in dit dwaze land..
pi_190668571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zou ze ook gezellig bij het haardvuur gaan zitten met Volkert van der G. of mevrouw Dutroux? Ook hun straf uitgezeten. Maar dan schreeuwt toch iedereen met een werkend moreel kompas nee? Waarom dit wel dan?
Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.

Ook jij even aan de kerstgedachte meedoen Trein2000.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 22:30:29 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190668899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

waarom niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_190668940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom niet?
Als je geen kop hebt kan je hem ook niet buiten het raam steken.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
pi_190669016
quote:

[..]

waarom niet?
Staat hierboven al meerdere malen beschreven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, onverschilligheid is geen doodzonde.
pi_190669154
Krijgen we in dat programma dan nu ook een Nazi en laten we zeggen een Desi Bouterse achtig type om ook voor hen het genuanceerde verhaal te portretteren?
pi_190669370
quote:

[..]

waarom niet?
Het was eerst ook taboe om homo's en pedos op tv te laten zien. Koos Postema kreeg er veel problemen mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 23:03:55 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190669576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staat hierboven al meerdere malen beschreven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, onverschilligheid is geen doodzonde.
aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...

ik ben niet onverschillig hier, jij bent dat, wat natuurlijk geen doodzonde is ofzo
ik ben juist uitermate geinteresseert in 'de andere kant' en nee waarom dat niet zou moeten kunnen is niet hierboven beschreven ... in mijn ogen niet iig

ik zie veel mensen roepen dat het een kutwijf is enzo en daar ben ik het 100% mee eens maar ik zie niet waarom je haar als journalist niet zo mogen interviewen

kan dat het een slecht interview is dat weet ik nog niet maar echt problemen heb ik er niet mee dat er een keer een wat minder populair persoon voor de microfoon verschijnt, sterker wmb is dat hun werk

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 26-12-2019 23:10:29 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 23:17:14 #52
408813 crew  trein2000
pi_190669860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.

Meedoen aan de maatschappij, prima. maar met je kop op npo1 gezellig bij het haardvuur lijkt me niet nodig voor een terrorist.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 23:20:36 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190669919
heel dat programma is niet nodig
pi_190670030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.

En nee, ik heb niet het interview van Holleerder of de documentaire Ted Bundy gezien. Ik support deze vorm van entertainment uit principe niet.
pi_190670332
Persoonlijk vind ik het walgelijk dat zo'n vrouw vrij rondloopt terwijl haar slachtoffers op vreselijke manier zijn verkracht en vermoord. Iedereen wist wat daar gebeurde, en ze is er vrije wil heengegaan. Onvergefelijk. Natuurlijk hebben we hier geen sluitend bewijs en loopt ze zo vrij rond. De slachtoffers zijn er niet meer, die zijn of dood of zitten ergens in een kamp terwijl de daders hier lekker in een gratis huurhuis zitten. Na de tweede wereldoorlog hebben we ook bosjes SS'ers tegen de muur gezet, en terecht. Laat de autoriteiten in Syrië dat ook lekker doen met die gasten. We deden het zelf ook, maar nu is het opeens onmenselijk? Mensen die zich bij IS aansloten hebben hun recht op een onbezorgde toekomst hier vergooid, ik wil hen en hun kinderen niet hier in ons land en op scholen bij mijn kinderen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_190671409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.

En nee, ik heb niet het interview van Holleerder of de documentaire Ted Bundy gezien. Ik support deze vorm van entertainment uit principe niet.
Exact zo met Badr vs Rico. Die hele Badr is een aso klootzak van de 1e orde, maar omdat er schijnbaar 'vraag' is van achterlijk volk naar een gevecht tussen die opgever en Rico komt er een gevecht. Media hype zorgt voor kijkcijfers en geld. WALGELIJK!!!!!!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r

Shame on you wie gekeken heeft. Je bent gemanipuleerd!!

Margriet had het beter gedaan om een Jezidi vrouw te intervieuwen die meerdere verkrachtingen door de IS mannen van dit achterlijk wijf heeft overleefd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_190672295
Ging mis deze post.

[ Bericht 98% gewijzigd door kalinhos op 27-12-2019 02:06:08 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190672315
Ik heb vorig jaar die podcast geluisterd en kan me best ergens voorstellen dat een kind van 17/18 niet altijd de juiste keuzes maakt. Ik deed ook dingen toen waarvan ik nu denk Ok dit was stom. Weliswaar niet aansluiten bij een kalifaat maar ik heb ook nooit in haar situatie gezeten.

Van wat ik uit de podcasts begreep is ze er half ingetrickt om naar Syrië te gaan en vrij snel toen ze er eenmaal was wilde ze weg. Niet per se weg vanwege ISIS maar vooral weg vanwege haar man. Tegelijkertijd heeft ze toen de beslissing gemaakt om te ontsnappen en dat is een beslissing die bij ontdekking onherroepelijk tot de doodstraf had geleid dusja je kan wel zeggen dat ze écht wegwilde. Wonderbaarlijk is haar dat toen gelukt.

Of haar hele verhaal in de podcast waar is, is lastig te verifiëren. Haar pa beschrijft een beeld wat Laura ook beschrijft maargoed dat zijn slechts 2 personen waaronder de dader. Haar ontsnapping is wel geverifieerd.
Desalniettemin intens spannende podcast en een aanrader.

Dat ze op 1e kerstdag ineens onherkenbaar op tv komt slaat nergens op natuurlijk. Ik vind t prima dat je zo iemand interviewt, maar dan wel in Zembla of Nieuwsuur, gewoon kritische interviews.

Voor 1e kerstdag moet je gezellig Frenkie de Jong of Beau van Erven Dorens vragen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190672330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:20 schreef sp3c het volgende:
heel dat programma is niet nodig
metal up your ass
pi_190672517
Ah joh, wat is een beetje genocide hier en daar en het herinstutionaliseren van slavernij nou helemaal? Zijn we niet allemaal jong geweest? Hebben we niet allemaal voor de verwezenlijking van dergelijke (aan het geloof onttrokken) idealen de halve wereld over gereisd en ons bij een religieus gedreven "strijdgroep" gevoegd?

Vind het zo kinderachtig en racistisch dat we nu hier allemaal zitten te doen alsof Laura Hansen iets heel vreemds heeft gedaan. Ze heeft enkele maandjes huisarrest in een drie sterren hotel gehad, daarmee is de zaak gewoon af en verdient zij alle rechten die komen met het Nederlanderschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')