abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190945989
Wat kut, Barrel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:47:56 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_190946228
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 07:27 schreef Barreltje het volgende:
-O-
Hier is ook de terugplaatsing van de 4e icsi niet succesvol verlopen. Nou Ja De tp wel, maar ik ben vandaag ongesteld geworden.. daarmee is ook deze poging niet succesvol ..en hebben we nog 1 poging over..
Wij gaan maar weer eens evalueren.. praten,nadenken etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godsamme barrel, wat een domper weer -O-
Wat zeggen de artsen?
disclaimer
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:50:16 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190946255
nouja het is nu meer dat we van de gyn te horen hebben gekregen dat het er op lijkt dat mijn eitjes minder flexible zijn.. een sort van ouderdomskwaal ofzo..
dus kwam zij zelf met " eicel donatie " we hebben het er toen niet uitgebreid over gehad.. en gaan ons nu sowieso zelf wat meer orienteren
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 10:12:34 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190946486
Ah Barrel :'( wat een rotnieuws weer!

Zijn ook hele lastige dingen om over na te denken, veel sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_190947570
Barrel. :*
pi_190948052
Ach Barreltje.. :*
pi_190948077
Barrel :*
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:28:39 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190948148
eigenlijk begin ik nu ook een beetje tegen mijn grens aan te schurken..
want ik vind donatie dus wel een moeilijk iets..

anoniem of niet?
donor zaad of donor ei?
en is dat niet enorm egoistisch dat je maar van alle kanten van de wereld biologisch material laat leveren zodat WIJ een kind kunnen hebben?? terwijl er aan de andre kant ook zoveel kinderen zijn die geen (goed) tehuis hebben.. juist ook in NL .. ik raak ethisch een beetje in de knop geloof ik

EN ik begin ook een beetje BOOS te wroden. ik prober redenen te vinden waarom het bij ons niet mag lukken.. welk karma of groter plan zit er achter? waarom is het ons nou toch steeds niet gegund? wie bepaald dat toch? wat doen we niet goed? etc etc.. ik begin me ergens schuldig te voelen dat ik nu zo oud ben, maar we zitten verdomme ook al 5 jaar in het traject .. we hadden het zo graag al zoveel eerder gewild..
het voelt zo leeg, zo frustrerend en bwuh ..

/rant
  donderdag 9 januari 2020 @ 12:49:36 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190948413
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:28 schreef Barreltje het volgende:
eigenlijk begin ik nu ook een beetje tegen mijn grens aan te schurken..
want ik vind donatie dus wel een moeilijk iets..

anoniem of niet?
donor zaad of donor ei?
en is dat niet enorm egoistisch dat je maar van alle kanten van de wereld biologisch material laat leveren zodat WIJ een kind kunnen hebben?? terwijl er aan de andre kant ook zoveel kinderen zijn die geen (goed) tehuis hebben.. juist ook in NL .. ik raak ethisch een beetje in de knop geloof ik

EN ik begin ook een beetje BOOS te wroden. ik prober redenen te vinden waarom het bij ons niet mag lukken.. welk karma of groter plan zit er achter? waarom is het ons nou toch steeds niet gegund? wie bepaald dat toch? wat doen we niet goed? etc etc.. ik begin me ergens schuldig te voelen dat ik nu zo oud ben, maar we zitten verdomme ook al 5 jaar in het traject .. we hadden het zo graag al zoveel eerder gewild..
het voelt zo leeg, zo frustrerend en bwuh ..

/rant
Ik ontlurk even om je een hart onder de riem te steken. Het is ook ontzettend ingewikkeld. In Nederland is (iig eicel-)donatie gewoon nog niet goed geregeld, de wachtlijsten zijn gigantisch, het aan een bekende vragen, is ook niet vanzelfsprekend en het biedt geen enkele zekerheid.

Mijn beste vriendinnetje (gebalanceerde chromosomale translocatie) heeft er uiteindelijk vanaf gezien, omdat ze het traject te ingewikkeld vond en het haar grenzen overschreed. Het lijkt me enorm moeilijk om daar jullie eigen afweging in te maken.

Heel veel sterkte en succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190949012
Je rant is niet meer dan logisch, lieve Barrel. Het traject is eindig en dat einde is in zicht. Dit voorzag je ook niet toen je 5 jaar geleden besloot het te proberen....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_190949204
Barreltje :*
pi_190949737
Och Barrel, wat is dit ontzettend stom! Ik snap je rant helemaal. Jullie hebben zoveel liefde om te delen met een kindje wat er nog niet is, het is gewoon gemeen van de natuur dat het dan niet lukt.
De beslissing voor een donor lijkt me geen kleine beslissing. Ik heb ooit eicellen gedoneerd, toen we in het traject voor Sjaak zaten. Ik weet er niet veel van, want ik ben een niet-anonieme onbekende donor, maar als je vragen hebt kan ik je misschien een beetje helpen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:27:42 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190952280
Heel heel heel erg klote is het gewoon als het al zo lang niet lukt en het einde misschien wel nadert ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190952321
Barrel wat een klap weer en inderdaad het einde in zicht. Er was hier ooit wel een user die door eiceldonatie van een vriendin een kind heeft gekregen. Ik geloof dat ik haar Dobs oid noemde pf dobey ik weet het niet meer
Misschien weet vivi het nog die weet alles. :D
pi_190952860
Dobey zegt mij ook wel wat!
  Manager PR/Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 19:32:33 #141
269689 crew  Viv
  donderdag 9 januari 2020 @ 19:34:53 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190953327
tnx dames..

ik wist wel wie de user was, maar ik heb geloof ik niet echt een klik met haar zeg maar :@
tx voor de link naar de blog vivi! er een keer doorheen lezen kan vast geen kwaad.. ^O^
pi_190962325
@Barreltje, dat zijn inderdaad moeilijke overwegingen. Als je graag met iemand wilt chatten over het donatie gedeelte, dan mag je mij altijd een pm sturen.
Wat was de reden waarom ze het over eiceldonatie hadden? Alleen je leeftijd?
Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke overwegingen.

Ik ben zelf dolblij dat eiceldonatie of zaaddonatie bestaat. Anders had ik nooit mij moppie kunnen krijgen.
pi_190965060
Barreltje :* :* dikke knuffel.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator / Colorchick maandag 13 januari 2020 @ 20:19:37 #145
382129 crew  Donna
pi_191014274
Wat moeilijk Barrel :*

Ik had vandaag weer controle. Het rest weefsel is weg, maar ben nog niet weer ongesteld geworden. Als m'n cyclus niet (goed) op gang komt moet ik weer bellen. En deze inwendige echo deed echt pijn vandaag, brr. :X
En dan in februari ergens bloedprikken voor de bloedstolling en dan maar wachten op alle uitslagen. Zo nu en dan zelf even bellen.
Ik mag wel zwanger proberen te worden, maar we wachten sowieso de uitslagen af. Stel dat er wel wat is, dan is het net Russische roulette, nee dankje.

En 'gelukkig' komen herhaalde miskramen niet zoveel voor in m'n ziekenhuis. Er moet diep gegraven worden voor de juiste formulieren en de assistentes dubbelchecken voor de zekerheid alles bij de gyn wat ze aanvragen. Dat is natuurlijk heel goed, maar het geeft me soms wel een beetje een alleen op de wereld gevoel. }:|
pi_191015123
Wat een gedoe, @Donna
Voor mij is het al een hele tijd geleden maar ik kan me die rompslomp niet zo herinneren. Wel een gynaecoloog die totaal niet had verwacht dat er daadwerkelijk wat uit de onderzoeken zou komen en ook niet helemaal begreep wat de uitslag nou impliceerde. Sowieso moet ik nog wel eens uitleggen aan verloskundigen en gynaecologen wat het nou eigenlijk betekent.

En je bent niet alleen, ik begrijp het gevoel en ken het ook wel, maar we zijn met veel. Als je eens wilt spuien, staat mijn pm voor je open. :*
  dinsdag 14 januari 2020 @ 01:58:17 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191019051
Hoi @Barreltje, als je in je zoektocht meer wil weten over de Deense zaaddonor route: kom maar door met je vragen.
Resistance is futile.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:46:28 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191022619
Tnx seven!
Ik heb donderdag een telefonisch gesprek met de arts .. eens kijken wat het verstandigst is qua weg die we in gaan slaan..

We hebben nog 1 poging over. Er is eicel donatie geopperd door haar.. maar misschien kunnen we toch nog 1 poging zelf doen.. of " tussendoor" een poging met IUI en idd een sperma donor..
Zoveel keuzes .. zo'n chaos in mn hoofd :@

Ik hoop dat de arts ons een beetje in goede banen kan leiden om de juiste keuzes te maken..
pi_191024089
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:58 schreef Seven. het volgende:
Hoi @:Barreltje, als je in je zoektocht meer wil weten over de Deense zaaddonor route: kom maar door met je vragen.
Daar word ik soort nieuwsgierig van. Is dat zoveel anders dan in Nederland?
Kan je mij eventueel er een pm over sturen. Of gewoon hier reageren mag ook.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 19:40:13 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191029549
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 13:29 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Daar word ik soort nieuwsgierig van. Is dat zoveel anders dan in Nederland?
Kan je mij eventueel er een pm over sturen. Of gewoon hier reageren mag ook.
Bij de Deense donorbank kun je filteren, het hele proces is ingericht als webshop. In Nederland kun je volgens mij alleen haarkleur/oogkleur/lengte doorgeven, waarna het ziekenhuis een selectie voor je maakt. Ik weet van onze donor dat hij Amerikaan is, sociologie gestudeerd heeft, hij is muzikaal, zijn ouders zijn begin 60 en leven nog en zijn gezond, zijn broer en zus zijn gezond, zijn grootouders zijn allemaal oud geworden, we hebben een handgeschreven briefje, een stemopname. Hij heeft gedoneerd uit altruïstisch motief. En we hebben een psychologisch profiel van hem.

Verder is er in Denemarken geen wachtlijst, we staan al een jaar op de lijst in Nederland.

Kosten voor 3 pogingen via de Deense route: 3100 euro inclusief verzending via DHL :+ . Kosten in Nederland per poging: 75 euro.

Ik denk dat dat de grootste verschillen wel zijn.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')