Whiskers2009 | maandag 23 december 2019 @ 13:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 # Countdown voor 2020 | |
Whiskers2009 | maandag 23 december 2019 @ 13:23 |
Kersttweet met filmpje van RBR: https://mobile.twitter.co(...)/1209081276424212480![]() | |
Cheeseburgert | maandag 23 december 2019 @ 13:26 |
Hij staat op op joeptoep. Dan kan je hem embedden ![]() | |
Tarado | maandag 23 december 2019 @ 13:33 |
kroonprins is hij toch wel, benieuwd hoe Vettel hiermee om zal gaan | |
Rossdale | maandag 23 december 2019 @ 13:37 |
Wellicht heeft Vettel wel aangegeven dat hij na 2020 vertrekt en leggen ze daarom Leclerc nu voor lange tijd vast. Het is wel duidelijk dat hij de toekomst van Ferrari is, daar zetten ze straks gewoon een tweede rijder/viool naast. Dat moet natuurlijk een Italiaan worden, hoe goed of slecht die ook is (Gio) | |
Whiskers2009 | maandag 23 december 2019 @ 13:38 |
Dank voor de tip en het embedden! ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 23 december 2019 @ 13:39 |
Ik ben vooral erg benieuwd hoe hij er zelf mee om zal gaan. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 23 december 2019 @ 13:40 |
Denk dat bij Vettel toch langzaamaan wel acceptatie komt. Verslagen worden door Ricciardo was nog een schok, maar bij een tweede keer zal hij er iets meer aan gewend zijn en doorhebben dat Leclerc gewoon superieur is. Geen schande. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 23 december 2019 @ 13:41 |
Nuchtere jongen, die gaat gewoon gestaag verder met de beste worden (is nu nog Hamilton). | |
Tarado | maandag 23 december 2019 @ 13:43 |
hij is wel beter geworden gedurende het jaar en Vettel niet en sneller over 1 rondje was hij toch al. Dus tenzij Vettel aan een wederopstanding doet voorzie ik geen problemen. | |
Sjemmert | maandag 23 december 2019 @ 14:27 |
Damn he Leclerc contract tot en met 2024. Dat is wel lang zeg. Wat is eigenlijk het langste contract ooit afgesloten voor een coureur in de F1 ? | |
Tinos85 | maandag 23 december 2019 @ 14:33 |
Alonso was de vorige toch? Ook vijfjarig contract bij Ferrari. | |
flipsen | maandag 23 december 2019 @ 14:36 |
Die still aan de rechterkant is toch wel vragen om wat photosoeps ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 23 december 2019 @ 15:09 |
^Dit dus. Al ben ik niet overtuigd van "het moet natuurlijk een Italiaan worden", daar heeft Ferrari in het verleden ook nooit prioriteit aan gegeven. | |
Tarado | maandag 23 december 2019 @ 15:13 |
Ricciardo klinkt Italiaans genoeg | |
Rossdale | maandag 23 december 2019 @ 15:23 |
Nouja, Schumacher gaan ze nog niet in een Ferrari stoppen al zou dat ook een prima tweede viool zijn. Goed voor de marketing en slecht genoeg om geen enkel gevaar voor Leclerc te vormen. Gio mag nog een jaartje in de Sauber rondtuffen en als hij Kimi de baas is mag hij een jaartje stoelvulling spelen bij Ferrari. Van alle Ferrari juniors heb ik alleen goede verwachtingen van Robert Shwartzman, maar die mag zich eerst eens in de GP2 gaan bewijzen. | |
sasquatsch | dinsdag 24 december 2019 @ 16:59 |
Kubica lijkt op weg om development/simulatorcoureur bij Alfa Romeo Racing te worden. Eerder was hij nog in beeld bij Haas en Racing Point als development coureur. https://www.racefans.net/(...)romeo-deal-for-2020/ | |
twiFight | dinsdag 24 december 2019 @ 21:42 |
Ik denk dat Ferrari vooral weet dat Vettel niet nog 5 jaar in de F1 zit en ze dus moeten zorgen dat ze op zijn minst één topper onder contract hebben. Max zie ik niet snel naar Ferrari gaan en Mercedes kunnen iedereen krijgen die ze willen. Ferrari moet vooral niet te lang slapen. Doen ze goed. Ik ga er zeker vanuit dat ook Ferrari een clausule heeft dat als LeClerc geen resultaten levert dat ze er onderuit kunnen, dus ik zie dit vooral als een veilige zet. | |
Donderkonijn | maandag 30 december 2019 @ 02:44 |
Jawel. Die gast die al heel lang voor Ferrari wilde rijden en tijden hun testcoureur is geweest (naam kwijt) Toen ze hem races lieten rijden ging het heel snel gruwelijk mis. Budeire oid | |
JayHovah | maandag 30 december 2019 @ 06:19 |
Luca Badoer... Hoe kan je hem nou niet herinneren?!? | |
sasquatsch | maandag 30 december 2019 @ 11:24 |
"Look How Bad You Are" Al deed hij het in de Minardi nog wel aardig. Geen hoogvlieger, maar ook niet zo slecht als in de Ferrari. Maar dat krijg je als je er 10 jaar uit geweest bent. Het was ook niet de bedoeling dat hij zou racen. Ze wilden Schumacher om Massa te vervangen, maar die had nog te veel last van zijn nek als gevolg van een motorongeluk. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 30 december 2019 @ 13:03 |
Hoeveel dagen nog? ![]() | |
Sinister-D- | maandag 30 december 2019 @ 14:44 |
Bottas - Vandoorne = 5x RAL6018 | |
Starflyer | woensdag 1 januari 2020 @ 13:55 |
Kubica wordt reserverijder bij Alfa Romeo Racing. https://www.bbc.com/sport/formula1/50965260 | |
vosss | woensdag 1 januari 2020 @ 14:04 |
Nog 73 dagen, 15 uur en 5 minuten ![]() | |
Zorro | woensdag 1 januari 2020 @ 15:30 |
Ja maar het is alweer januari, volgende maand weer tests dus het komt dichterbij ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 1 januari 2020 @ 16:00 |
Moet de TT niet al 2020 zijn | |
Rob-Locks | donderdag 2 januari 2020 @ 12:16 |
nee man max is nu al veel beter maar heeft gewoon een kut auto | |
vosss | donderdag 2 januari 2020 @ 12:17 |
Ik denk het wel. | |
vosss | donderdag 2 januari 2020 @ 12:18 |
TR gemacht. Nu afwachten ![]() | |
ender_xenocide | donderdag 2 januari 2020 @ 14:21 |
Time till testing https://www.timeanddate.c(...)1&font=cursive&csz=1 47 days 18 hours 39 minutes | |
ESF1Gamer | donderdag 2 januari 2020 @ 14:23 |
2020 topic ![]() Nog steeds geen raceweek ![]() | |
Dazalbest | donderdag 2 januari 2020 @ 16:05 |
Nieuw racejaar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2020 @ 16:57 |
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2020 16:57:41 ] | |
Lionheaad | maandag 6 januari 2020 @ 10:21 |
2020 topic ![]() Nog 43 dagen totdat ze voor het eerst de baan op gaan ![]() | |
Dazalbest | maandag 6 januari 2020 @ 22:05 |
Wanneer komen de presentaties van de waggies? | |
PzKpfw | maandag 6 januari 2020 @ 22:13 |
Het jaar van Max z'n kampioenschap ![]() | |
Yashaaaaa | maandag 6 januari 2020 @ 22:46 |
In het jaar / f1 seizoen dat ik grotendeels 33 ben lijkt me dat wel tof ![]() | |
Starflyer | maandag 6 januari 2020 @ 23:34 |
11 februari Ferrari 14 februari McLaren De rest is nog niet bekend. | |
nogeenoudebekende | maandag 6 januari 2020 @ 23:55 |
Alpha Tauri ook de 14e. | |
JayHovah | dinsdag 7 januari 2020 @ 10:19 |
Allemaal gefeliciteerd met de verjaardag van Lewis! Ik ben benieuwd of we dit jaar weer gaan snoephappen op z’n partijtje. Ik moest wel m’n zwemspullen meenemen maar hij zei niet wat we gingen doen... | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 10:24 |
Ouwe doos ![]() | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 10:24 |
![]() | |
Spockjuh_ | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:32 |
Verstappen t/m 2023 bij RB ![]() | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:33 |
| |
firecow | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:33 |
Hey max tot 2023 ![]() | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:35 |
Ik denk wel een verstandig besluit | |
Tinos85 | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:36 |
Goede keuze. Mercedes gaat stoppen, Ferrari heeft Leclerc en Honda laat goede dingen zien. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:39 |
![]() | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:39 |
Eigenlijk zijn ze het ook ook wel een beetje aan elkaar 'verplicht'. En te lang wachten met de keuze kan ook wel eens verkeerd uitpakken. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:46 |
Tja je weet het nooit. Hamilton ging zogenaamd voor het geld naar Mercedes, de rest is geschiedenis. | |
Pery | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:49 |
![]() | |
Mothzor | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:53 |
Goed besluit! Silly season is wel meteen zo goed als weg ![]() | |
TAV74 | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:55 |
Het moment is toch wel enigszins verrassend. Maar met de onzekerheid naar 2021 die voor alle teams geldt wel een verstandige keuze lijkt me. | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:55 |
dat moeten we nog afwachten, als hij in die tijd geen WK is geworden dus niet | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 11:59 |
Achteraf kijk je een koe in zijn kont ![]() | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:00 |
Naast Leclerc ging Ferrari nooit doen en die heeft daar lang bijgetekend onlangs. Naast Lewis durfde ze Ocon niet eens te zetten, laat staan Max. Dus eigenlijk was bijtekenen bij Red Bull de enige optie. Verstandig dat die nu al langdurig bijgetekend heeft denk ik ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:00 |
Leclerc had ook al bijgetekend bij Ferrari toch? En Hamilton zal wel gewoon bij Mercedes blijven. | |
J.A.R.V.I.S. | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:00 |
Slimme keuze, na 2020 kunnen de verhoudingen compleet anders liggen, het is dan een gok op over te stappen. Ferrari heeft Leclerc en bij RedBull is hij de absolute kopman met een compleet team om zich heen, voelt zich goed, en met een Honda motor is veel mogelijk. Verwacht nu ook wel dat de Japanners zich langer gaan binden. | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:01 |
Dat denk ik ook wel. ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:04 |
uiteraard maar vooraf kan je dus niet bepalen of het juiste keuze is geweest even los van het feit of hij wel keuze had | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:07 |
Ik denk dat hij geen keuze had, buiten nog even afwachten dan. Zoals gezegd bij Ferrari gingen ze hem echt niet naast Leclerc zetten en bij Mercedes durfde ze het niet eens aan om Ocon naast Lewis te zetten, dus Max is daar sowieso geen optie zolang Lewis nog rijdt en ik gok zomaar dat ie net zo lang blijft rijden als hij daar de kans krijgt om die 7de titel minimaal te kunnen pakken. En als Lewis vertrekt is het ook nog maar de vraag wat Mercedes doet; die zouden over 3 jaar ook zomaar de stekker eruit kunnen trekken om zich volledig op de Formule E te richten. Dus afwachten of bijtekenen; dat waren imo de opties die hij had. | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:10 |
wat begrijp je nou niet aan:" ik denk?" ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:11 |
ik weet niet of het een kwestie van durf is/was met Ocon, die wordt ook omhoog geschreven, laat die eerst maar eens Ricciardo naar huis rijden | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:11 |
![]() | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:15 |
https://f1i.com/news/3654(...)gainst-hamilton.html https://www.gptoday.net/n(...)-een-te-groot-risico https://www.f1maximaal.nl(...)-was-veel-te-riskant Etc etc | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:15 |
Daar wens ik hem alvast veel succes mee inderdaad. Ik denk dat ie op zn best gelijkwaardig aan Ricciardo gaat zijn, maar zeker niet beter/sneller. | |
bokkepoot | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:18 |
Ik verwacht dat er hiervoor wel clausules zijn ingebouwd in het contract ![]() | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:19 |
Geen WK voor 2021 is dus komend jaar WK ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:19 |
ja en, allemaal om Ocon een afgang te besparen, niet omdat ze bang zijn dat hij het Hamilton moeilijk zou maken | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:20 |
Dat is wel hetgeen Wolff zegt. Exact dat zelfs. | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:21 |
dan lees ik het niet goed zeker | |
nogeenoudebekende | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:21 |
Ocon is geen Bottas. | |
daNpy | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:21 |
Eerder om te zorgen dat die brokkenpiloot ook niet Lewis van de baan ging rijden. | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:21 |
Dat denk ik ook maar volgens Tarado moeten we dat nog even afwachten. ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:22 |
nee hij moet eerst maar eens bewijzen dat hij beter is | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:24 |
![]() | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:25 |
![]() | |
potjecreme | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:30 |
Je leest het wel goed. | |
manny | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:30 |
Red Bull heeft met Max een prima keuze gemaakt en als hij het inderdaad niet waarmaakt kunnen ze altijd nog overstappen. | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:35 |
Maar... is het nu 3 of 4 jaar? Max zelf heeft het over untill 2023 en F1 zelf zegt 4 more years De een is tot en de ander tot en met. Niet dat het heel veel uitmaakt maar toch. | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42 |
https://redbullracing.redbull.com/article/max-attack-2023 | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:44 |
Ah bedankt! Nu is het eigenlijk aan Mercedes om Lewis ook vast te plakken aangezien Ferrari Karel voor langere tijd heeft gelijmd. | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:49 |
wordt ook interessant om te zien hoe Vettel het dit jaar gaat doen, ik kan me niet voorstellen dat hij in dienst van Leclerc gaat rijden | |
ondeugend | dinsdag 7 januari 2020 @ 12:54 |
Wat mij betreft rijdt hij komend seizoen nog en gaat hij daarna van het gezinsleven genieten. Wellicht denkt hij daar zelf anders over. ![]() Maar inderdaad... zou hij daarna stoppen of net als Kimi in een afkickkliniek terecht komen? Dit jaar gaat vast een moeilijk seizoen worden voor hem. | |
Yashaaaaa | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:22 |
Max ![]() | |
rubbereend | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:26 |
contract met 3 jaar verlengd, want dat was 1 jaar. Maakt die vier jaar dat de samenwerking nu gaat worden | |
Neef_Wuppie | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:28 |
Had Max toch liever op het stoeltje van Hamilton gezien ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:30 |
maar mocht het hem lukken om met een Red Bull Honda Hamilton en Mercedes te verslaan is het wel een historische titel | |
Neef_Wuppie | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:31 |
Eens ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 7 januari 2020 @ 14:48 |
Leuk, nog vier seizoenen in die kutauto. | |
Tijn | dinsdag 7 januari 2020 @ 15:09 |
Ja, dat heb ik ook ![]() Nu is het maar hopen dat Red Bull een WK-waardige auto weet te leveren, maar dat wordt nog een aardige opgave. | |
daNpy | dinsdag 7 januari 2020 @ 15:21 |
Same here, beetje dubbel gevoel. Denk dat hij overigens wel clausules heeft op laten nemen dat hij kan vertrekken bij ondermaatse prestaties van de auto. | |
Red_85 | dinsdag 7 januari 2020 @ 16:08 |
Dat zal vast. Of als Honda doet besluiten om weg te gaan. Die Verstappens zijn niet dom. | |
Mothzor | dinsdag 7 januari 2020 @ 16:14 |
Zijn geruchten, niemand kent de ins en outs. Maar naar verluid zou de deal 40 miljoen per jaar opleveren voor Max ![]() | |
Red_85 | dinsdag 7 januari 2020 @ 16:21 |
Je bent een beetje van huis... Maar hebt wel de mooiste baan van de wereld, reist de hele wereld rond en kan de grootste lol maken die er bestaat. En neemt er gewoon ¤40mln mee naar huis. | |
daNpy | dinsdag 7 januari 2020 @ 16:23 |
Niet slecht op je 21e, jezelf doodwerken op een saaie kantoorbaan kan altijd nog.... oh wait ![]() | |
Red_85 | dinsdag 7 januari 2020 @ 16:29 |
Je kan ook nog voor het minimum loon moeten werken op je 22ste. Of als op je knieën als stratenmaker en je dan realiseren dat je op je 45ste al naar de klote bent. Voetballer of F1 coureur/teamlid. Dat moeten de mooiste banen wel zijn. Denk ik. Druk en je moet er redelijk wat voor laten, maar de beloning (ook in niet geld) is waanzinnig lijkt me. | |
ShaoliN | dinsdag 7 januari 2020 @ 17:16 |
Zou hij een inflatiecorrectie ontvangen? | |
beantherio | dinsdag 7 januari 2020 @ 18:12 |
Ja en nee. De vorige verlenging kwam ook "onverwacht" vroeg (in oktober 2017) en nog voordat het toemalige silly season van 2018 kon beginnen. Misschien houdt Max niet van onzekerheid of continue discussies tijdens het seizoen. Hij kan nu tenminste ver vooruit kijken en zijn energie volledig besteden aan racen. | |
opgebaarde | dinsdag 7 januari 2020 @ 18:31 |
En hoe zou dat zitten met een reiskostenvergoeding, is dat in Monaco ook 19 cent? Tikt wel aan met het vliegen. Kerstpakket zal die wel geen zorgen over maken, maar de doorgroei mogelijkheden zijn beperkt... | |
Starflyer | dinsdag 7 januari 2020 @ 18:36 |
Als zelfs Christijan Albers teambaas kan worden, zie ik die doorgroeimogelijkheden nog niet zo somber in ![]() | |
NaturalScience | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:12 |
https://www.nu.nl/formule(...)-ons-onder-druk.html Red Bull-topman Marko: 'Flirt Ferrari en Hamilton zette ons onder druk' | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:15 |
Naar verluidt zou het basissalaris van Max meer dan ¤ 40 miljoen per jaar worden in het nieuwe contract ![]() ![]() https://www.gpblog.com/nl(...)-magische-grens.html EDIT: spuit elf | |
NaturalScience | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:21 |
Ruim een ton per dag dus. ![]() Of een modaal jaarsalaris per 8 uur. ![]() | |
beantherio | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:28 |
Leuk indirect verjaardagscadeautje voor Hamilton ook. Verstappen zal voor Mercedes in hun onderhandelingen met Lewis ongetwijfeld een troefkaart geweest zijn om al te hoge eisen te kunnen pareren. Maar die troefkaart is er nu niet meer: Lewis kan dreigen met een vertrek naar Ferrari en dan loopt Mercedes het risico het zonder een van de grote sterren te moeten doen. Dwz: tenzij ze Vettel of Alonso zou willen halen ofzo, maar dat lijkt me niet echt reëel. | |
aesop | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:30 |
Ik zie een ruil met Hamilton nog wel gebeuren. Zeker als Max dit jaar kampioen wordt. Als Hamilton zijn heil bij Ferrari zoekt, blijft er weinig over voor Mercedes qua naam en een Duitse coureur heeft waarschijnlijk ook wel zijn aantrekkelijke kanten. Edit: Alonso is ook een optie inderdaad | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:37 |
Het is een gerucht. En een wel erg flinke salarisverhoging. Niet echt des Red Bull's. Maar alles kan uiteraard. | |
opreis | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:50 |
Kan me niet voorstellen dat Max heeft getekend zonder dat hij dit jaar ook al datzelfde salaris ontvangt. Waarom anders nu al vastleggen voordat 2020 seizoen is begonnen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:51 |
Natuurlijk. Contract is opengebroken. Trouwens, doe eens ¤ 40 miljoen gedeeld door 12.. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-01-2020 19:59:44 ] | |
THEFXR | dinsdag 7 januari 2020 @ 20:08 |
ShaoliN | dinsdag 7 januari 2020 @ 20:54 |
Ik snap dat geleuter over Mercedes nooit zo. Die hebben in Russel een prima opvolger voor die diva. | |
vosss | dinsdag 7 januari 2020 @ 21:22 |
40 miljoen per jaar. Koekoek! ![]() Is dat een record qua salaris voor een F1 coureur zònder WK titel? ![]() | |
Marcoss | dinsdag 7 januari 2020 @ 21:45 |
Honda zou dus ook meebetalen aan z’n salaris, dat tekent wel hun commitment.. (als het waar is uiteraard) | |
Starflyer | woensdag 8 januari 2020 @ 08:30 |
Auto Bild heeft het over minstens ¤ 60 miljoen voor vier jaar. En over één ontsnappingsclausule, namelijk dat ze hem een competitieve motor moeten garanderen. https://www.autobild.de/a(...)ertrag-16246181.html | |
mikieu | woensdag 8 januari 2020 @ 08:53 |
Prachtig dat hij dit gewoon doet, zo motiveer je je collega’s! | |
Whiskers2009 | woensdag 8 januari 2020 @ 09:30 |
Dat is 15 miljoen per jaar (basissalaris?). Dat scheelt weinig met de geruchten over zijn (basis)salaris voor 2019. Sterker het zit in de range van die geruchten. Terwijl in hetzelfde artikel staat dat het nieuwe contract "zeker niet goedkoop was". | |
THEFXR | woensdag 8 januari 2020 @ 09:50 |
meer variabel geld? | |
Rob-Locks | woensdag 8 januari 2020 @ 12:23 |
goede keus van verstappen de honda is de beste motor en dat verandert niet zoveel in 2021 toch? | |
ondeugend | woensdag 8 januari 2020 @ 13:27 |
Ik lees 40 miljoen per jaar https://www.autoblog.nl/n(...)ax-verstappen-135459 Ik denk dat hij het wel waard zou kunnen zijn. Maar volgens Tarado moeten we dat eerst afwachten ![]() | |
Tarado | woensdag 8 januari 2020 @ 13:48 |
![]() | |
Starflyer | woensdag 8 januari 2020 @ 14:42 |
Ik lees verschillende bedragen. De één (vnl Italiaanse Motorsport.com) heeft het over 40 miljoen euro, de ander over 60 miljoen voor vier jaar of 16 miljoen dollar per jaar. https://www.grandprix247.(...)eal-was-hassle-free/ | |
daNpy | woensdag 8 januari 2020 @ 15:06 |
Daarom zijn het ook roddels en geruchten ![]() | |
Tarado | woensdag 8 januari 2020 @ 15:42 |
16 lijkt me echt teweinig | |
beantherio | woensdag 8 januari 2020 @ 17:27 |
Vettel zou momenteel 40 a 45 miljoen per jaar verdienen: die zou voor 16 miljoen nog niet eens zijn bed uit komen. Dan denk ik niet dat een coureur die het afgelopen jaar meer races heeft gewonnen, meer poles heeft gepakt en boven hem is geëindigd zoveel minder zou verdienen. Ik denk trouwens niet dat Vettel zijn huidige salaris bij een verlenging zal kunnen handhaven. [ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 08-01-2020 17:39:23 ] | |
TheFreshPrince | woensdag 8 januari 2020 @ 17:39 |
Als ik Max een beetje inschat denk ik dat als hij kan kiezen tussen 250 miljoen per jaar in een TR of 2x modaal en dan in een betrouwbare en competitieve auto, hij voor de 2x modaal gaat. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 januari 2020 @ 17:43 |
60 miljoen voor 4 jaar is nog minder ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 8 januari 2020 @ 17:44 |
Vettel heeft WK-titels om mee te schermen, Max niet. | |
beantherio | woensdag 8 januari 2020 @ 17:47 |
Dat is inmiddels al weer lang geleden en in zijn tijd bij Ferrari heeft Vettel bewezen dat het geen garantie is voor succes in het heden. Op een gegeven moment hebben die titels dan weinig effect meer in de onderhandelingen: vraag maar aan Alonso. | |
Tarado | woensdag 8 januari 2020 @ 17:52 |
o ja had ik niet eens gezien maar verdiende hij met z'n oude contract toch al? Dus 40 lijkt me aannemelijker | |
Starflyer | woensdag 8 januari 2020 @ 18:42 |
Meer zelfs. 15 miljoen euro is 16,6 miljoen dollar. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 januari 2020 @ 19:05 |
40 lijkt me wat veel, maar 12 miljoen pond, 15 miljoen euro of 16 miljoen dollar wat weinig. Zoals ik hier al eerder postte valt dat in de range van de geruchten over zijn salaris in 2019. | |
Whiskers2009 | woensdag 8 januari 2020 @ 19:05 |
Over de valuta heengelezen. | |
Starflyer | woensdag 8 januari 2020 @ 20:08 |
Die 40 miljoen euro per jaar schijnt volgens thejudge13 inclusief bonussen te zijn. 15 miljoen euro per jaar (60 miljoen in 4 jaar) zou zijn basissalaris zijn. | |
TheFreshPrince | woensdag 8 januari 2020 @ 22:40 |
Ja, dat is sowieso variabel. Een winst levert wat extra op enzo. Al denk ik niet dat je Max hoeft te motiveren met geld, vechtlust is al ingebouwd als standaard feature. | |
Gezicht | woensdag 8 januari 2020 @ 23:16 |
Waarom is iedereen toch altijd zo gefascineerd over wat mensen verdienen | |
Tarado | woensdag 8 januari 2020 @ 23:22 |
ik vind het in zijn geval wel leuk om te weten/zien hoeveel ze hem waard vinden ook tov de andere coureurs | |
TheFreshPrince | woensdag 8 januari 2020 @ 23:29 |
Ondertussen op de FP: "Die Max rijdt ook alleen maar bij RB vanwege de centen van z'n pa". ![]() | |
Tarado | woensdag 8 januari 2020 @ 23:29 |
![]() | |
nogeenoudebekende | woensdag 8 januari 2020 @ 23:29 |
FP. ![]() | |
SiGNe | donderdag 9 januari 2020 @ 04:50 |
Naja, klopt opzich wel een beetje. Karten is een dure hobby en doordat Jos genoeg geld had verdiend kreeg Max op z'n 4e al een eigen kart. En Jos hoefde ook niet voor een baas te werken dus die kon Max begeleiden en zelf "opleiden" in het racen. Maar alle rijders hebben rijke ouders, anders is 't gewoon niet te betalen. Vader van Leclerc was manager bij een circuit en heeft ook professioneel in F3 gereden, vader van Norris staat in de top 500 rijkste Britten, Stroll z'n vader is miljardair, etc. | |
DeeBee | donderdag 9 januari 2020 @ 06:25 |
Vergeet de auto van de zaak niet! | |
Weltschmerz | donderdag 9 januari 2020 @ 09:13 |
Onzin. Dus hij komt uit een racefamilie? Dat is wat anders. Etc. wat? Etc. betekent dat je er nog meer zou kunnen noemen. De pa van Vettel is/was timmerman, Hamilton claimt opgegroeid te zijn in de sloppenwijken van Stevenage. Hoezeer dat laatste ook bij diens zelfverheerlijkingsonzin hoort, het patroon is dat ouders veel voor de sport van hun kind over moeten hebben. Ze hebben er veel tijd in gestoken en veel voor opzij gezet. Er moet natuurlijk wel iemand voor een kart zorgen en ze naar de wedstrijden rijden. | |
nils7 | donderdag 9 januari 2020 @ 09:17 |
Nou je woont niet zomaar in Monaco zeg maar.. | |
Weltschmerz | donderdag 9 januari 2020 @ 09:30 |
Hoe bedoel je? Er zijn geen geboren Monegasken? Het zijn allemaal multimiljonairs die daar naartoe verhuizen om vervolgens schoonmaker en loodgieter te worden voor andere multimiljonairs? | |
nogeenoudebekende | donderdag 9 januari 2020 @ 09:32 |
Die loodgieters zullen voornamelijk forenzen uit Frankrijk. | |
Weltschmerz | donderdag 9 januari 2020 @ 09:42 |
En wat doen die Monegasken zelf dan allemaal? Er wordt goed verdiend aan al die belastingvluchtelingen en het toerisme, maar daar moet natuurlijk wel voor gewerkt worden. Het is niet zo dat de Monegaskische staat alle burger maar eventjes een paar miljoen cadeau doet, want daarvoor zou het veel belasting moeten heffen, en dan komen er niet zoveel mensen om aan te verdienen. | |
habitue | donderdag 9 januari 2020 @ 10:14 |
Dan moet je aardig door-loodgieteren.... | |
nogeenoudebekende | donderdag 9 januari 2020 @ 10:15 |
Ik gok (Hihi) dat vooral de casino's een behoorlijke inkomstenbron zijn. | |
vosss | donderdag 9 januari 2020 @ 10:18 |
Dan zou ik voor ons huis ¤6.582.600,- neer moeten tellen ![]() Goddank is het hier wat goedkoper ![]() | |
habitue | donderdag 9 januari 2020 @ 10:19 |
Ik vind het ook een spuuglelijke stad trouwens, maar dat terzijde. | |
TheFreshPrince | donderdag 9 januari 2020 @ 10:57 |
Tuurlijk, met het inkomen van mijn ouders was ik ook geen F1 coureur geworden. Maar er zijn serieus mensen die denken dat Max paydriver is ![]() | |
Starflyer | donderdag 9 januari 2020 @ 11:53 |
Dat hoeft geen probleem te zijn, als je resultaten in de opstapklassen (of karts) goed genoeg zijn om opgepikt te worden door een junior programma of als er maar genoeg mensen in je geloven, die je willen sponsoren. Rijke ouders zijn een pré, geen must (of je moet te weinig talent hebben ![]() | |
vosss | donderdag 9 januari 2020 @ 12:22 |
Max heeft het in de karts met de centen van pa op moeten nemen tegen de grote fabrieksteams. Zonder dat geld had hij dus een contract af moeten dwingen bij een van die fabrieksteams. Denk dat een jaartje karten op wereldniveau tegen de grote fabrieksteams evengoed wel minstens een tonnetje of 3 kost. Als het al niet meer is. | |
Tarado | donderdag 9 januari 2020 @ 12:30 |
nog nooit in Eindhoven geweest zeker? | |
vosss | donderdag 9 januari 2020 @ 12:32 |
Of in Luik ![]() | |
VacaLoca | donderdag 9 januari 2020 @ 12:36 |
Autosport is een zeer dure hobby dus het is wel beetje een rijkelui's feestje. En misschien had Max nooit Kart gereden of vroeg tot een hoog niveau gekomen als z'n vader geen F1 Coureur was geweest. Maar dat is allemaal in categorie van 'als m'n oma..' Geld is iig niet doorslaggevend geweest. Als Jos helemaal blut was geraakt maar Max nog wel op een kinderkart had gezet en daarna fabrieksteams kunnen overtuigen, was Max er ook wel gekomen. Hamilton komt ook niet van rijke komaf. Het is alleen wel jammer dat je een klein handjevol pure talenten hebt die de kans hebben gekregen en het voor de rest wel een money spel is. Wellicht dat simracen een brug kan slaan en daar talenten gespot kunnen worden voor een zitje bij een fabrieks team. Rudy van Buren is een mooi voorbeeld. Heeft z'n postuur echter niet mee voor single seaters. | |
Tarado | donderdag 9 januari 2020 @ 12:58 |
Schumacher, Vettel, Button ook niet, | |
THEFXR | donderdag 9 januari 2020 @ 14:46 |
Weltschmerz | donderdag 9 januari 2020 @ 15:05 |
Waar het om gaat is dat je naast die belastingvluchtelingen ook gewone Monegasken hebt, en die moeten gewoon werken voor de kost. Dat die meer verdienen en minder belasting betalen, en er waarschijnlijk iets geregeld is zodat ze betaalbaar kunnen wonen (al zou de verkoopwaarde van hun oude huis ook erg hoog zijn) betekent niet dat de vader van Leclerc stinkend rijk moet zijn. | |
SiGNe | donderdag 9 januari 2020 @ 15:35 |
In Monaco wonen geen arme mensen. Vettel had misschien wat mer achterstand maar ook daar is enorm veel geld in gepompt door z'n opa en vader. Vettel's vader werd vroeger in de hill climb gespoinsord door Volkswagen dus arm waren die toch ook weer niet. Plus Vettel werd op 11 jarige leftijd al gesponsord door Red Bull, dat zal ook een hoop geld gescheeld hebben. En Hamilton claimt te zijn opgegroeid in sloppenwijken maar die had op z'n 6e ook al een eigen kart van z'n vader gekregen. Die was IT manager en had later ook z'n eigen computerbedrijf. En IT verdient goed, zeker in die tijd toen 't nog allemaal in de kinderschoenen stond. Scheelt natuurlijk wel een hoop als je zoon bent van een ex-F1 coureur, in de F1 rijden bijna alleen maar miljonairs rond. Misschien alleen bij Williams niet. Hoewel, Norris staat ook eigenlijk gewoon onder contract bij Mercedes. | |
SiGNe | donderdag 9 januari 2020 @ 15:44 |
De vader van Leclerc betaalt geen belasting (meer), die is dood, 54 jaar oud geworden. En er is qua economie de afgelopen +/-30 jaar ook een hoop veranderd in Monaco. Laten we zeggen dat de vader van Leclerc 24 jaar oud was toen ie z'n eerste huis kocht, toen waren de prijzen nog redelijk te doen. Al was het toen ook al een toevluchtsoord voor millionairs. Hoe dan ook, goedkoop wonen was het er toen ook al niet. En als je geen geld hebt kan je er geen huis kopen en ga je dus in de buurt in Frankrijk wonen. En tegenwoordig forenst de "lagere klasse" allemaal. Ruimte is beperkt in Monaco dus de huizenprijzen worden alleen maar hoger.. net als de gebouwen. | |
Peterselieman | donderdag 9 januari 2020 @ 15:59 |
Kun je heel wat kratjes bier voor halen | |
Rossdale | donderdag 9 januari 2020 @ 16:05 |
Russell | |
Starflyer | donderdag 9 januari 2020 @ 16:54 |
We hadden het over rijke vaders. Dat een coureur door een fabrikant (zoals Russell bij Mercedes) of een sponsor (Vettel bij Red Bull) wordt opgepikt, betekent nog niet dat ze een rijke vader hadden. Hamilton's vader was ook geen miljonair en al het geld dat hij verdiende ging in de carrière van zoonlief. En bij Red Bull rijden ook niet alleen miljonairs rond. Albon had zelfs geen geld om zijn F2 seizoen af te ronden en moest een contract voor Nissan eDams in de Formule E tekenen om het F2 seizoen af te mogen maken bij het DAMS team. | |
Ferry_76 | donderdag 9 januari 2020 @ 17:13 |
….Nadat zijn moeder voor fraude was veroordeeld ja. Deed toch iets met dure auto's? De vader van Ocon was monteur volgens die netflix serie. | |
THEFXR | donderdag 9 januari 2020 @ 19:18 |
Sjemmert | donderdag 9 januari 2020 @ 20:20 |
Er zijn weer tickets beschikbaar voor Zandvoort voor wie nog op zoek was. https://tickets.formula1.com/nl/f1-42837-nederland | |
twiFight | donderdag 9 januari 2020 @ 20:36 |
Hamilton kreeg een tweedehands kart van zijn vader, die een nieuwe hypotheek moest afsluiten, en toen hadden ze alsnog niet genoeg geld om naar alle races te kunnen gaan. Racen is duur. Verstappen had wellicht door kunnen groeien door zijn eigen goede presentaties, maar los van papa's geld had hij ook papa's achternaam em dat scheelt echt fucking veel in deze wereld. Niet voor niets rijden er zoveel zonen en neven van in de autosport. Rosberg, Sainz jr., Piquet, Alesi, Schumacher, Verstappen, B. Senna, Hill, Villeneuve, etc... | |
nogeenoudebekende | donderdag 9 januari 2020 @ 20:37 |
Fittipaldi spant de kroon gok ik? Andretti zijn er ook een aantal van. | |
flipsen | donderdag 9 januari 2020 @ 21:23 |
En nootjes! | |
twiFight | donderdag 9 januari 2020 @ 22:15 |
Eigenlijk best kut. Waar blijven de lekkere dochters en nichtjes? ![]() | |
Donderkonijn | vrijdag 10 januari 2020 @ 01:36 |
Den Helder is pas lelijk. Alleen maar beton. | |
Starflyer | vrijdag 10 januari 2020 @ 11:19 |
Arme Williams. Ze verliezen ze een belangrijke sponsor aan McLaren. Gelukkig neemt Latifi een aantal persoonlijke sponsoren mee.
| |
Rossdale | vrijdag 10 januari 2020 @ 12:10 |
Ik moet zeggen dat sinds Ron Dennis weg is, McLaren het qua sponsoring een stuk beter doet. Ik had niet zo'n hoge pet op van Zak Brown in het begin (alles moest om Alonso draaien), maar nu heeft hij het aardig voor elkaar. | |
vosss | vrijdag 10 januari 2020 @ 12:27 |
Hamilton heeft 500K gedoneerd aan de beestjes in Australië. Internet: vuile opschepper waarom zet je dat bedrag erbij? ![]() ![]() | |
Mothzor | vrijdag 10 januari 2020 @ 12:41 |
Achja, wat is nou 500k voor iemand met het inkomen als Hamilton? Dat zou zeg maar betekenen dat ik moet melden als ik 500-1000 euro heb gedoneerd? Ik heb daar meer 'last' van dan iemand zoals Hamilton die 500k doneerd. Neemt niet weg dat elke euro die gedoneerde word er eentje is die hard nodig is. En Hamilton heeft nou eenmaal een groot bereik met dit soort berichten! Door zijn berichtje komen er weer extra donaties ![]() | |
Starflyer | vrijdag 10 januari 2020 @ 13:00 |
Haters gonna hate! ![]() | |
daNpy | vrijdag 10 januari 2020 @ 13:22 |
Dat kan hij ook zonder bedrag berichten ![]() Mij boeit het overigens het niet, attention whores gonna attention whore op het internet, dus ja. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 januari 2020 @ 13:26 |
Snelle rekensom leert mij dat jij tussen de 40k en 80k per jaar verdient. Mooi salaris ![]() | |
daNpy | vrijdag 10 januari 2020 @ 13:33 |
![]() Klopt niet helemaal, want hij beweert er meer last van te hebben dan Hamilton, dus kan hij nog een onbekend bedrag minder verdienen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 januari 2020 @ 13:43 |
Absoluut heeft hij er toch ook meer last van. Procentueel doneert hij dan hetzelfde. | |
twiFight | vrijdag 10 januari 2020 @ 14:53 |
Behalve dan dat Lewis wel gedoneerd heeft en al de jankerds over zijn salaris dat niet gedaan hebben. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 januari 2020 @ 14:57 |
true. | |
Whiskers2009 | vrijdag 10 januari 2020 @ 15:19 |
Dat Rexona zou stoppen was al even bekend meen ik (een jaar ofzo). De deal van McLaren met Unilever schijnt vrij klein te zijn. En Latifi schijnt vrij veel geld mee te brengen (meer dan Rexona en Kubica samen). | |
daNpy | vrijdag 10 januari 2020 @ 15:26 |
Ja, maar dat kun je zonder exacte getallen niet zeggen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 januari 2020 @ 15:34 |
Er is maar 1 onbekende in het geheel. Dus die is uit te rekenen. Je weet het bedrag dat Hamilton heeft gedoneerd (500k). Google leert mij dat zijn salaris 40 miljoen was in 2019. Komt dus neer op 1,25 % aan donatie. @Mothzor had het over 500-1000 euro dat dat procentueel ongeveer hetzelfde is als Hamiltons donatie. | |
Neef_Wuppie | vrijdag 10 januari 2020 @ 15:57 |
Australie heeft geld zat. Hamilton kan beter zelf een brandblusser vast gaan houden. | |
Starflyer | vrijdag 10 januari 2020 @ 18:22 |
De starttijden van (bijna) alle Grand Prix zijn vandaag bekend gemaakt. ![]()
| |
Ferry_76 | vrijdag 10 januari 2020 @ 21:30 |
Geen Unox Rookworst McLaren Renault dus..? | |
Tijn | vrijdag 10 januari 2020 @ 21:43 |
![]() | |
daNpy | zaterdag 11 januari 2020 @ 08:46 |
Nieuwe livery van Mclaren bekend; ![]() | |
Donderkonijn | zondag 12 januari 2020 @ 21:15 |
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1215656680807190528 lol ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yashaaaaa | zondag 12 januari 2020 @ 22:15 |
![]() | |
Neef_Wuppie | zondag 12 januari 2020 @ 22:18 |
Mercedesgoden ![]() | |
Bosbeetle | maandag 13 januari 2020 @ 11:24 |
![]() | |
rubbereend | maandag 13 januari 2020 @ 13:25 |
![]() | |
Starflyer | maandag 13 januari 2020 @ 16:04 |
McLaren presenteert de wagen op 13 februari. | |
Cheeseburgert | maandag 13 januari 2020 @ 16:12 |
Zijn er buiten Mclaren, Ferrari (11) en Toro Rosso Alpha Tauri (14) eigenlijk al andere bekend? | |
King_Merc | maandag 13 januari 2020 @ 16:49 |
yep Latifi brengt 36 miljoen mee, (Sofina en Lavazza), en vanwege Latifi is de Royal Bank of Canada ook sponsor geworden Orlen bracht 13,5 miljoen in het laadje, en Rexona 15 miljoen | |
Starflyer | maandag 13 januari 2020 @ 16:54 |
Red Bull Racing zou 12 februari presenteren volgens nog niet bevestigde geruchten. | |
Starflyer | maandag 13 januari 2020 @ 16:56 |
Ik las ook dat de deal met Unilever/Rexona gestopt zou zijn omdat Sofina een directe concurrent van Unilever is. | |
Donderkonijn | maandag 13 januari 2020 @ 18:50 |
Dus dan is er iets meer geld dus ook meer kans dat Williams een keer een fatsoenlijke wagen bouwt? | |
Gezicht | dinsdag 14 januari 2020 @ 19:58 |
Nondeju dat wordt een bocht van jewelste zo op het oog ![]() | |
Starflyer | woensdag 15 januari 2020 @ 10:39 |
Williams heeft 'of all people' Roy Nissany aangesteld als testrijder voor 2020 ![]() https://www.skysports.com(...)iver-for-2020-season | |
Lionheaad | woensdag 15 januari 2020 @ 11:13 |
de nr.22 van de F2? poeh poeh....zal wel een berg geld meebrengen dan. | |
Neef_Wuppie | woensdag 15 januari 2020 @ 11:28 |
Ik voorspel een snelheidslimiet in deze bocht, anders starten we straks met 0 auto's of er klappen een paar banden met dooie tot gevolg. | |
Sinister-D- | woensdag 15 januari 2020 @ 12:01 |
In 2018 ja. Afgelopen jaar heeft ie helemaal niet geraced ![]() | |
rubbereend | woensdag 15 januari 2020 @ 12:18 |
vertel, waarop is dat gebaseerd? | |
daNpy | woensdag 15 januari 2020 @ 12:41 |
Nürburgring met GT3 regelingen wellicht. | |
JayHovah | woensdag 15 januari 2020 @ 13:06 |
Krijgen we straks weer zo’n farce zoals in Indianapolis? Waar ze na de formationlap (bijna) allemaal de pits indoken omdat Michelin niet kon garanderen dat de banden het zouden houden? | |
Tijn | woensdag 15 januari 2020 @ 13:46 |
Pirelli heeft al laten weten dat de kombocht op Zandvoort niet tot problemen met de banden gaat leiden. Vergeleken met Indianapolis is de bocht op Zandvoort veel korter. Daardoor is de belasting op de banden ook niet zo groot, want het gaat maar om een kort moment. Ze kunnen hierdoor wat eerder op het gas voor het rechte stuk, dat is alles. | |
Nattekat | woensdag 15 januari 2020 @ 13:55 |
Zoon van 'I have too much grip' ![]() | |
Starflyer | woensdag 15 januari 2020 @ 14:26 |
Zal bij de Williams weinig sprake van zijn, denk ik ![]() | |
twiFight | woensdag 15 januari 2020 @ 14:40 |
De banking van Zandvoort is anders dan die in Indianapolis. Marc Priestly legt het voor je uit: | |
Starflyer | woensdag 15 januari 2020 @ 20:19 |
Het lijkt weer een saai seizoen te gaan worden volgens de geruchten. Mercedes zou in de bench testen beter presteren dan verwacht en de Ferrari zou minder goed zijn dan verwacht. https://www.planetf1.com/(...)mpressing-engineers/ Het is te hopen dat de RBR 16 aan de verwachtingen voldoet. | |
Fer | woensdag 15 januari 2020 @ 20:26 |
Mercedes is dacht vanaf de zomer alle ontwikkeling op de 202 auto, die lopen vast alweer een paar maanden voor op Redbull. Ferrari begint weer een nieuw concept, die gaan weer tot de zomer stuntelen, tot ze het een beetje doorhebben. | |
Sinister-D- | woensdag 15 januari 2020 @ 20:30 |
Is alweer een tijdje geleden dat RBR er vanaf race 1 bijstond voor de race winst. Zou me verbazen als het nu anders zou zijn...? | |
Lionheaad | woensdag 15 januari 2020 @ 20:41 |
De laatste keer dat dat gebeurde was toen er vrijwel geen regelement wijzigingen waren. De vleugel van vorig jaar was wel een wijziging met veel impact. Vooral op auto's met meer dan gemiddeld rake | |
WismutVeilchen83 | woensdag 15 januari 2020 @ 20:56 |
Het is me ook volstrekt onduidelijk waar op gebaseerd is dat het ineens anders zou zijn. | |
Starflyer | woensdag 15 januari 2020 @ 21:09 |
Zoals dit jaar, dus. | |
Neef_Wuppie | woensdag 15 januari 2020 @ 23:00 |
Lijkt me gewoon weer een herhaling te worden van de afgelopen seizoenen. Helaas. | |
WheeledWarrior | donderdag 16 januari 2020 @ 09:10 |
Vooralsnog kijk ik er niet echt naar uit. Ook nauwelijks rijderswissels dit jaar. Ik vrees same old, same old. | |
Rossdale | donderdag 16 januari 2020 @ 09:15 |
Als het net zo loopt als einde vorig seizoen is het toch prima? Drie teams die vochten voor de overwinning | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 16 januari 2020 @ 09:53 |
Dit. Als ze zo uit de winter komen, wordt het leuk. ![]() | |
Gezicht | donderdag 16 januari 2020 @ 11:36 |
Kunnen we ons de eerste 7 races van 2019 nog herinneren? | |
daNpy | donderdag 16 januari 2020 @ 11:41 |
Sorry ik was in slaap gevallen ![]() | |
Bonobo11 | donderdag 16 januari 2020 @ 12:09 |
Ferrari is red, Red Bull is blue. Melbourne comes around, Mercedes one two | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 16 januari 2020 @ 12:11 |
Hoe zit het met de bosbranden rondom Albert Park? | |
bloodymary1 | donderdag 16 januari 2020 @ 14:24 |
Niet heel veel bossen in de stad en in het water. | |
Rossdale | donderdag 16 januari 2020 @ 16:26 |
De races die Ferrari had moeten winnen maar Mercedes met gelukjes binnen hengelde? | |
potjecreme | donderdag 16 januari 2020 @ 16:28 |
Betrouwbaarheid is geluk. Onder druk staan en daardoor verkennen is geluk? | |
opgebaarde | donderdag 16 januari 2020 @ 16:39 |
1 race, toch? Waar Leclerc misschien zelf teveel van de auto vroeg? | |
potjecreme | donderdag 16 januari 2020 @ 16:44 |
Canada | |
Tijn | donderdag 16 januari 2020 @ 16:44 |
De meeste branden zijn in New South Wales. Melbourne ligt in Victoria. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 16 januari 2020 @ 17:40 |
Ik weet wel waar Melbourne ligt hoor. Maar bij de Australian Open hebben ze ook last van de rook en andere deeltjes in de lucht. | |
Tijn | donderdag 16 januari 2020 @ 17:45 |
Ja ok. Ik ken iemand die woont bij Brisbane, Queensland en ondanks dat daar weinig in de brand staat, hebben ze ook last van rook in de lucht ![]() Gelukkig hebben ze nog even de tijd. Ik geloof dat ze in maart de eerste regen verwachten, dus hopelijk scheelt dat wat. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 16 januari 2020 @ 18:00 |
maart pas, dat duurt nog wel even. hopelijk komt er al eerder wel regen aan daar. | |
Drebbelman | donderdag 16 januari 2020 @ 19:23 |
Ze hadden gisteren regen, voor het eerst sinds tijden ![]() De branden zelf zijn het risico niet, de luchtkwaliteit daarentegen maakt het wel moeilijker. We kregen rond Nieuw jaar hier zelfs in Nieuw-Zeeland er mee te maken, en die vieze rooklucht was niet fijn, je kunt er niet aan ontsnappen. Kan alleen maar raden hoe erg het dan wel niet in Australië zelf moet zijn. Anyway, ziet er naar uit dat de situatie rond die tijd gelukkig toch wel verbeterd moet zijn. Kan niet wachten om de eerste bocht van het seizoen live vanaf de tribune te gaan aanschouwen ![]() | |
Gaoxing | donderdag 16 januari 2020 @ 19:30 |
Tullamarine airport -bij Melbourne- moest gisteren vanwege de rook terug naar maar 1 landingsbaan met grote vertragingen en gecancelde vluchten tot gevolg. | |
franklop | donderdag 16 januari 2020 @ 19:33 |
In Melbourne heeft het deze week ook nog een dag flink geregend (kwalificaties voor AO stilgelegd daardoor die dag) | |
Gezicht | donderdag 16 januari 2020 @ 19:43 |
Ik doelde eerder op de belachelijke saaiheid, enfin. ![]()
| |
Sinister-D- | vrijdag 17 januari 2020 @ 13:22 |
Kijktip. Zondag 22.10 Andere Tijden Sport: Zandvoort. | |
Donderkonijn | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:06 |
De Franse GP is nou niet ook bepaald het hoogstandje van het seizoen qua circuit. 1 van de dikste kansen op een saaie race daar ( en oog aids met die psychedelische rotzooi naast de baan) | |
Cheeseburgert | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:25 |
Ze moeten op Paul Ricard gewoon een weekend de sprinlers aanzetten. ![]() | |
twiFight | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:41 |
Ja en dan starten achter de SC en na 12 rondjes een rode vlag :p Ik snap dat eeuwige eeeeeeeeeuwige gezeik nooit. 2019 was een prima seizoen, genoeg te zien. Ricard was saai ja, shit happens. Wat zou het toch fijn zijn dat al die mensen die elk jaar weer mekkeren over saaiheid ook daadwerkelijk eens ophouden met F1 kijken. | |
flipsen | vrijdag 17 januari 2020 @ 19:49 |
Of zij die roepen "Vroeger was het veel interessanter" eens voor straf een heel seizoen uit de jaren 80 of 90 alle races achter elkaar gaan bekijken. | |
Donderkonijn | zaterdag 18 januari 2020 @ 10:50 |
Het was een goed seizoen met relatief weinig saaie races. Maarde races die saai waren daar viel je ook bij in slaap. | |
Starflyer | zondag 19 januari 2020 @ 13:26 |
Volgens het Italiaanse Motorsport.com heeft Alfa Romeo Racing de crashtest doorstaan nadat in december tijdens een vorige poging de neus volledig werd verwoest. Blijkbaar heeft de Alfa Romeo Racing een extreem ontwerp van de neus. Alfa Romeo is hiermee het zesde team dat de crashtesten heeft doorstaan. Eerder waren al Racing Point, Ferrari, Haas, Williams en Alpha Tauri door de crashtesten gekomen. Red Bull Racing, McLaren, Mercedes en Renault moeten nog. https://it.motorsport.com(...)l-muso-e-ok/4658086/ | |
Dauthi | maandag 20 januari 2020 @ 10:52 |
Iedereen kijkt weer door een roze bril? De eerste 6 races waren erbarmelijk. We mogen ontzettend van geluk spreken dat dit seizoen nog iets van het kijken waard is gebleken, want dat was het aan het begin gewoon echt niet. En toen werd Canada vakkundig om zeep geholpen door stewards die spijkers op laag water zochten. En daarna werden we beloond met Paul Richard. Vanaf dat moment redelijke races en de afsluiter was weer waar het begin van het seizoen mee begonnen. | |
vosss | maandag 20 januari 2020 @ 10:54 |
=edit= Verkeerde topic; zie F1 nieuwtjes-topic ![]() | |
daNpy | maandag 20 januari 2020 @ 10:56 |
Vettel-fanboy gespot. Verder wel eens, start van het seizoen was niet aan te zien. Maar dat is een beetje de makke van deze regeltjes en glamour sport. | |
Dauthi | maandag 20 januari 2020 @ 11:02 |
Hmmm, nee... Ik kijk graag naar racen, en niet naar een serie waar overwinningen worden weggegeven door stewards. Nee, dat is een beetje het probleem wanneer je ieder jaar de regeltjes veranderd, je speelt enkel Mercedes in de kaart. En natuurlijk het feit dat je slechte circuits toe gaat in vaak vreselijke dictatoriale landen. Wat mij betreft mogen er 8 races zo vervangen worden. | |
daNpy | maandag 20 januari 2020 @ 11:23 |
Er is niks weggegeven, degene die faalde onder druk is een plaats terug gezet. Wil je dit in de races zien dan weg met uitloopstroken en terug met de grindbak ![]() | |
Dauthi | maandag 20 januari 2020 @ 11:44 |
Ja wel. Er is ons een race ontnomen door het buitensporig straffen van Vettel. Ze hadden hem ook de plek kunnen laten opgeven, en dan hadden wij tenminste nog naar een race kunnen kijken. Zeker als je in ogenschouw neemt wanneer het gebeurde, na 6 1-2s van Mercedes, en dan geven de stewards de 7e race cadeau, en dat de stewards daarna anders zijn gaan straffen. Canada was een gerechtelijke dwaling. | |
vosss | maandag 20 januari 2020 @ 11:47 |
@Weltschmerz je zit op je verkeerde account ![]() | |
opgebaarde | maandag 20 januari 2020 @ 12:07 |
Ferrari/Vettel nam bewust het risico op die tijdstraf. Hadden ze Hamilton de plek gegeven, hadden wij nog naar een paar ronden kunnen kijken hoe Hamilton wegreed van Vettel | |
daNpy | maandag 20 januari 2020 @ 12:13 |
Dit. | |
Lionheaad | maandag 20 januari 2020 @ 12:32 |
Ik stem vóór meer grindbakken Gevalletje Canada blijft een lastige. Ik snap de uitleg van de Stewards. Maar later in het seizoen zouden ze daar eventueel de "onsportief gedrag" vlag hebben gebruikt. | |
Donderkonijn | maandag 20 januari 2020 @ 13:20 |
Melbourne was anders aardig interessant tot Sjarls stuk ging ( en z'n derde plek door een gele vlag gered werd.) Drama gebeurde daarna pas en Mercedes had een paar mazzeltjes door erbarmelijk slechte tactiek van Ferrari. Maar dat is Ferrari eigen, met Italianen aan het roer blunderen ze daar altijd op de tactiek, waar Mercedes en RBR 90% juiste keuzen maken en af en toe verkeerd gokken. Ferrari is andersom, de tactiek gaat 90% fout en de gok pakt 10% vand e keren goed uit. | |
daNpy | maandag 20 januari 2020 @ 14:28 |
Die hebben ze ook niet gebruikt toen het nodig was, die stewards doen ook maar wat. | |
Starflyer | maandag 20 januari 2020 @ 14:50 |
Was gewoon terecht omdat Hamilton gehinderd werd toen Vettel weer terug de baan opkwam. Is daarna ook nog een paar keer consequent toegepast (o.a. bij Ricciardo in Frankrijk). Dat deden ze imho alleen bij het te agressief verdedigen, zoals bij Leclerc vs Hamilton in Monza. | |
mikieu | maandag 20 januari 2020 @ 15:31 |
Bahrein was dat. Nog steeds discutabel wat daar nou was IMO. Motor liep perfect op 5 cilinders. | |
Dauthi | maandag 20 januari 2020 @ 15:35 |
Ik ben zelfs bij de herhaling van melbourne in slaap gevallen. | |
Weltschmerz | maandag 20 januari 2020 @ 15:38 |
Ik vond het een twijfelgeval. Dat is dan het ook probleem niet, het probleem is vooral dat ze altijd wel wat vinden om Vettel punten of een startpositie te (laten) ontnemen en altijd wel wat vinden om Hamilton geen punten of positie af te nemen en hem aan extra punten te helpen. In 2018 en 2017 gaat dat toch snel een 30-40 puntenverschil per seizoen. De media en het bijzonder de Britse en Nederlandse zul je daar niet snel over horen. Zoals ook dit niet doorkomt en strijdig is met het neergezette beeld. Leclerc feels Vettel still stronger in race trim | |
Starflyer | maandag 20 januari 2020 @ 19:11 |
Alonso is geen ambassadeur van McLaren meer. https://www.motorsportweek.com/news/id/25887 | |
Rossdale | maandag 20 januari 2020 @ 19:47 |
Nu quote je het artikel, maar als ze als kop "I'm better than Vettel in qualifying" hadden genoemd ook? | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2020 @ 07:21 |
Kwestie van tijd dus dat Andretti 'm gaat aankondigen. | |
Lionheaad | dinsdag 21 januari 2020 @ 09:08 |
Vergeet niet dat Andretti met Honda rijdt. Dat kan nog wel eens een struikelblok zijn. | |
Starflyer | dinsdag 21 januari 2020 @ 10:43 |
Dat is blijkbaar geen struikelblok meer. Het was vooral een struikelblok omdat Alonso voor aardsvijand Toyota in de WEC reed. Dat F1 gedoe met Honda wordt vooral McLaren aangerekend. Niet Alonso. | |
vosss | dinsdag 21 januari 2020 @ 10:50 |
Ik vraag me wel eens af hoe dat komt. Zou dat nou echt serieus zijn omdat Lewis een neger is en koste wat kost alle records van die Arische Schumacher uit de boeken moet rijden en daartoe werkelijk alle hulp moet krijgen die nodig is? Ik mag hopen van niet, maar gezien de huidige tijd waarin we leven zou het mij niet eens meer verbazen. We zijn knettergek geworden met zn allen. Heel de wereld. Ramgek. ![]() | |
potjecreme | dinsdag 21 januari 2020 @ 10:57 |
Hamilton is bruin. Hij is een mix. Hij is geen neger. | |
vosss | dinsdag 21 januari 2020 @ 11:00 |
Zie het als hagelslag. Daar heb je ook donker en lichtbruin van. Datzelfde heb je met negers ook. Die hoeven niet per se pikzwart te zijn om een neger te zijn toch? ![]() | |
potjecreme | dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05 |
Hij is gewoon geen neger Zijn moeder is wit. Noem hem dan de donkere witte. | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2020 @ 12:25 |
als ze hem al bevoordelen wat ik wel een beetje betwijfel is het omdat hij Brits is en F1 is natuurlijk een Britse sport, dat Schumacher daar de beste in is doet daar wel pijn. | |
vosss | dinsdag 21 januari 2020 @ 12:54 |
Nou er zijn toch best wel behoorlijk wat discutabele "calls" geweest in het verleden die in het voordeel van Lewis werkte hoor. Geen straffen voor hetzelfde vergrijp in dezelfde race bv of SC de baan op sturen op exact het enige moment dat het juist voor Lewis goed uitpakte. Of juist niet. Om maar een paar voorbeelden te noemen. | |
Tarado | dinsdag 21 januari 2020 @ 12:56 |
wat je zegt, discutabel maar hard bewijs is er niet | |
TagForce | dinsdag 21 januari 2020 @ 14:20 |
Lewis is dus Kwinkslag? Combinatie van witte en donkere hagelslag. | |
Starflyer | dinsdag 21 januari 2020 @ 14:25 |
Niet alleen voor Hamilton, maar ook voor Ferrari, zelfs afgelopen seizoen nog tegen Hamilton. | |
potjecreme | dinsdag 21 januari 2020 @ 14:28 |
![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 21 januari 2020 @ 19:00 |
Nee. Het heeft er voor Mercedes wel zijdelings mee te maken in die zin dat ze hun talent en superieure auto inzetten ter meerdere eer en glorie van Hamilton. Het F1 team is onderdeel van de marketing en die zaten in hun maag met het stoffige oude mannen imago van Mercedes. Bij stoffige oude mannen denken we nou eenmaal niet aan zwarten, in ieder geval niet in relatie tot Mercedesrijders. Stel dat ze Rosberg aan een Bottas of zo hadden gekoppeld, dan zou het alleen maar gaan over die superieure Mercedes en hoe voorspelbaar en saai het was. Of nog erger, Vettel hadden gecontracteerd. Dan heb je de dominante Engelstalige pers 10 jaar achter elkaar zeuren dat de Formule1 alleen maar om de beste auto draait en er niets aan is. Daar heeft Mercedes marketingtechnisch geen reet aan. De Britten zijn bizar chauvinistisch. Het lijkt alsof een sportverslaggeving beheersen maar dat is alleen zo bij Brits-Brits evenwicht zoals in de Premier League, zodra het internationaal wordt is meteen het noorden kwijt en gaan alle remmen los. Het zijn hun sporten, dus zij hebben recht om te winnen. Bij elk EK of WK is ook weer gratis geld ophalen op de wedsites want voor Engelsen is de vraag of dit dan de keer is dat ze weer wereldkampioen worden, of dat ze moeten wachten op een betere generatie. De vraag of ze ooit nog WK worden speelt daar niet zo. Het is dat unieke Britse sense of entitlement dat ongetwijfeld terug te voeren is op de klassensamenleving en het Britse wereldrijk. Ten aanzien van Duitsers komt daar nog bij dat ze ook WOII bijna in hun eentje hebben gewonnen. Dat Wunder von Bern sentiment is voor hen nooit meer overgegaan. Dus dat zo'n Schumacher met afstand de beste was hakte er hard in, en aangezien ze zowel het noorden als de rede niet kunnen vinden moest daar voortdurend op afgedongen worden, en een coureur als Raikkonen werd zelfs sneller verklaard maar zou de auto niet gehad hebben. En toen was het eindelijk over, Schumacher was gestopt maar helaas wel als de grootste ooit. En toen was er plosteling een talentvolle Brit die zomaar Alonso evenaarde (zijn grootste prestatie tot op heden) bij het absolute topteam van dat moment en werd er meteen gespeculeerd/ gerekend op een Britse 10-voudig wereldkampioen, zo diep zat de frustatie. En wat gebeurt er, alweer een Duitser breekt alle 'jongste'-records, tilt een subtopteam naar WK-winnende auto en rijdt iedereen inclusief Alonso de moeder weer een nieuw record vestigend, 4 titels op rij, terwijl Hamilton worstelt met Button, zichzelf, crashes, de regels, blunder op blunder stapelt en zijn topteam de schuld geeft. Het Noorden en de rede waren we al kwijt, maar dat was de druppel die de emmer vol waanzin definitief deed overlopen. Alles mag, alles kan, de stewards trekken alle smoezen uit de kast, Whiting weet precies wat er van hem verwacht wordt, nergens wordt kritisch naar gekeken en Engelstalige pers buitelt over elkaar en zichzelf heen om Hamilton te prijzen voor de kwaliteiten van de Mercedes. Sky mag ook de podiumceremonie van valse en sturende vragen voorzien, en Mercedes marketing helpt de buitenlandse journalisten met hun duiding. Het hoeft ook allemaal niet meer met elkaar te kloppen. Vettel zou in de pan gehakt worden Raikkonen, en toen dat niet zo bleek te zijn moest het wel aan de strategie liggen. Rosberg zou geen kans maken tegen Hamilton, en toen hij dat wel deed was Rosberg ineens heel goed. Net zoals daarvoor Button ook werd opgewaardeerd, en zoals nu Bottas, een last minute invalkracht die anders nooit bij een topteam was beland, nu ineens een uitstekende coureur is. Het is gewoon totale chauvinistische verblinding, dat kleurtje is hooguit handig om iedereen die wel naar de feiten kijkt van racistische vooroordelen te beschuldigen. | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2020 @ 20:30 |
Pfff ![]() | |
Lionheaad | dinsdag 21 januari 2020 @ 20:44 |
Ok, boomer | |
aesop | dinsdag 21 januari 2020 @ 20:45 |
Als we al deze posts bundelen krijg je toch een aardig boekwerkje, "Vettel VS Hamilton en de rest van de wereld" lijkt me een mooie titel, misschien is op de Frankfurter Buchmesse ook nog wel een uitgever daadwerkelijk geïnteresseerd. | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2020 @ 21:00 |
Vadsige paparazzi ![]() | |
potjecreme | dinsdag 21 januari 2020 @ 21:37 |
Waarom krijgt de paparazzi de schuld? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2020 @ 21:45 |
Triest ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 21 januari 2020 @ 21:49 |
immorele smerige amoebes ![]() | |
potjecreme | dinsdag 21 januari 2020 @ 21:55 |
Want?? Hebben zij ingebroken en de foto's gestolen? Hebben ze daadwerkelijk het geld overgemaakt? | |
nogeenoudebekende | dinsdag 21 januari 2020 @ 22:01 |
Matig maar hier kon je op wachten met dat geheimzinnige gedoe. | |
vosss | dinsdag 21 januari 2020 @ 23:12 |
Goed verhaal; lekker kort. | |
vosss | dinsdag 21 januari 2020 @ 23:14 |
Grotendeels eens. Vooral dat Bottas nooit bij een topteam gezeten had anders. En daar heeft lewis gemiddeld maar maximaal 3 tienden op. Niet heel top als je zogenaamd de beste ooit bent ![]() ![]() | |
Mothzor | woensdag 22 januari 2020 @ 00:10 |
Ik ben het niet vaak met je eens, maar in dit boekwerk kan ik mij wel grotendeels vinden. | |
M.Melandri | woensdag 22 januari 2020 @ 01:04 |
Maak er een jurysport van. | |
Zorro | woensdag 22 januari 2020 @ 06:42 |
Dat is het toch al? | |
Starflyer | woensdag 22 januari 2020 @ 09:42 |
Leuk dat subjectieve geneuzel, maar je hebt er geen moer aan. | |
daNpy | woensdag 22 januari 2020 @ 17:31 |
Let op hoe dit allemaal de schuld van de Britten en Mercedes is: https://www.f1maximaal.nl(...)-groter-dan-verwacht | |
Nebelwerfer | woensdag 22 januari 2020 @ 17:48 |
https://www.gpupdate.net/(...)to-survive-2-bekend/ Kijk nu al uit naar Duitsland. | |
Evenstar | woensdag 22 januari 2020 @ 21:16 |
28-2 nieuw seizoen F1 docu op Netflix ![]() Edit: Oh was algepost, wakker blijven Kyran! | |
Yashaaaaa | woensdag 22 januari 2020 @ 21:50 |
Ik heb 1 nooit afgekeken. Moet ik misschien maar eens gaan doen. Vond het toen zo'n negative nancy show naar Max toe, omdat ie toen volgens de docu een mindere periode had. En Riccardo waar ik groot fan van ben vond ik ook echt een hele nare kant laten zien in die docu. Dus ben op een gegeven moment afgehaakt nadat Max Oostenrijk had gewonnen en daar 0.0 aandacht aan besteed werd maar daarna wel ergens enorme aandacht besteden aan het feit dat Lewis ergens 3e was geworden. Terwijl Mercedes toch eik niet eens meedeed aan de serie. ![]() Enige wat mooi was was Gunther Fucking Steiner ![]() | |
mikieu | vrijdag 24 januari 2020 @ 08:32 |
Schijnbaar zit diva gewoon in de aflevering. ”Please, retire the car” |