quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:14 schreef maily het volgende:
Tot nu toe ben ik wel @:team Jelies ....
Dit vind ik vooral gelden voor de Buddenbrucks en de Kraans .....quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:54 schreef _Hestia_ het volgende:
Zooo ik heb vandaag even 4 afleveringen gebingewatched, liep een beetje achter
Ik heb zelf echt totaal niks met het geloof en was daarom bij de eerste afleveringen een beetje bang dat ik hun echt niks zou vinden daarom. Maar ik ben echt helemaal gedraaid qua mening en zit echt in #teamJelies. Wat doen zij het leuk en ik hou gewoon van die humor van die vader ook
En daarnaast zou iedereen een broer zoals Sam moeten hebben
Dat gesprek met Quinten nadat ze die zwangerschap bekend hadden gemaakt, wat verwoordde hij alles toch goed. Daar kan ik nog wat van leren hoor 🙈
Ik vind die steken onder water die die ouders geven echt rot om te horen. En zij lijken zich niet goed in te kunnen leven in wat zoveel kinderen voor de rest van het gezin en vooral Quinten betekent. Snap echt wel dat hij boos wordt om die verbroken belofte over dat vertellen.
En had idd anders gewoon iig van te voren gezegd dat ze die beslissing hadden genomen. Wees gewoon eerlijk en transparant dan. Dat heeft zo'n jongen als Quinten gewoon nodig. Je hoeft hem echt niet altijd een speciale behandeling te geven vanwege zijn ADHD. Maar de kinderen moeten wel overal rekening mee houden, dan kun je dat als ouders ook wel doen.
En Xavieë ook, itt die 2 oudste nietsnutten, wat een lief en meehelpend jong is dat
Maar verder snap ik het echt niet dat ze er nu nog een baby bij willen hebben. Niet alleen qua drukte (en wéér een jongetje), maar ook qua gezondheid bij Thaila.
Wat ik wel mooi vond was hoe ze over Chariënne praatte na die onderzoeken over haar begaafdheid.
Oh die zin bedoelde ik alleen over de Buddenbrucks, was hun alinea zeg maarquote:Op dinsdag 24 december 2019 23:57 schreef maily het volgende:
[..]
Dit vind ik vooral gelden voor de Buddenbrucks en de Kraans .....
De Jelies zouden het goed aankunnen ja. Maar die hebben er ook al genoegquote:Op woensdag 25 december 2019 00:03 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Oh die zin bedoelde ik alleen over de Buddenbrucks, was hun alinea zeg maarMaar idd hoor. Bij Jelies zou het nog prima kunnen 1 erbij volgens mij ja.
Daar zit idd wel wat inquote:Op woensdag 25 december 2019 00:27 schreef Ceviche het volgende:
Bij de Jelies zijn ze zowat allemaal onder de 12 (op een na denk ik?) en de vader helpt ook echt mee. Daardoor helpt iedereen daar naar rato zeg maar, niet dat die oudste de jongsten aan moet kleden. Daar hebben ze ook niet van die scheve verhoudingen.
Ik denk dat dat vooral de wisselwerking tussen de ouders is, hij gedraagt zich soms ook als een groot kind en dan behandelt zij hem ook zo.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Is het heel raar als ik moeder Jelie niet helemaal 100 vind![]()
En dan bedoel ik niet gek, maar kinderlijk ofzo (in hoe ze reageert op haar man vooral).
Die moet ook maar net zin hebben om tijdens draaidagen te komen opdraven.quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Trouwens...er was toch nog een oudere dochter bij de B's?.
Die komt niet meer in beeld of wil niet meer meewerken?
Ik moest lachenquote:Op woensdag 25 december 2019 09:27 schreef Ceviche het volgende:
Die moeder Kraan doet mij soms denken aan tante Trudie van Kees en co
En hij vertelde nog even dat ze super gehoorzaam isquote:Op woensdag 25 december 2019 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral de wisselwerking tussen de ouders is, hij gedraagt zich soms ook als een groot kind en dan behandelt zij hem ook zo.
Aan de andere kant is het wel van "de baas zit op de tractor" tegen de kinderen als die iets willen.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Trouwens...er was toch nog een oudere dochter bij de B's?.
Die komt niet meer in beeld of wil niet meer meewerken?
Dat was bij de Quaedackers en die doen niet mee.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Die moet ook maar net zin hebben om tijdens draaidagen te komen opdraven.
Nee hoor bij de BBs ook, die andere familie heb ik nooit een seizoen van gekekenquote:Op woensdag 25 december 2019 11:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Dat was bij de Quaedackers en die doen niet mee.
Ik maakte dezelfde vergissing
Maar op de familiefoto van de BB's staat ook een meisje/vrouw. Ik heb haar not nooit gezien.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
[..]
Dat was bij de Quaedackers en die doen niet mee.
Ik maakte dezelfde vergissing
Ze is het vorig seizoen wel eens langsgeweest.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar op de familiefoto van de BB's staat ook een meisje/vrouw. Ik heb haar not nooit gezien.
Uit zn verband getrokken. Hij vertelde dat zij voorheen ook een collega was en bij hetzelfde bedrijf werkte. Niet dat hij haar nu als een (gehoorzame) collega ziet.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En hij vertelde nog even dat ze super gehoorzaam isen daarom een fijne collega.
Ze doet overigens ook wel een beetje apart op de boot.
Ik weet niet, zal wel aan mij liggen dan
Ik heb gelezen of gehoord dat zij dit jaar niet op beeld wilde.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:14 schreef Ceviche het volgende:
Nee de Buddenbrucks hebben een oudste dochter, maar die zit op kamers geloof ik. Vorige seizoenen was ze er wel met kerst enzo.
Bedoel ik ook niet... vind alleen raar om te zeggen dat je vrouw lekker gehoorzaam is.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet dat hij haar nu als een (gehoorzame) collega ziet.
Maar gisteren deed hij dat omdat hij zich zorgen maakte om zijn moeder.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:24 schreef amaranta het volgende:
Xaviee zei overigens zelf in de aflevering dat hij alleen hielp omdat hij een nieuwe telefoon zou krijgen.
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:24 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bedoel ik ook niet... vind alleen raar om te zeggen dat je vrouw lekker gehoorzaam is.
Volgens mij is het nog eens gezegd in een andere situatie.
Dat is wel lief jaquote:Op woensdag 25 december 2019 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar gisteren deed hij dat omdat hij zich zorgen maakte om zijn moeder.
Maar je baas is niet je man.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
En ik vind het binnen de context een prima opmerking. Mijn baas mag over mij ook gerust zeggen dat ik een gehoorzame werknemer ben. Dat wil niet zeggen dat mijn karakter dan ook zo is.
Een baas is een baas. Of dat je man is of iemand anders, zijn werkhouding moet naar iedereen hetzelfde zijn. Als je privé en werk niet gescheiden kan houden, moet je er ook niet aan beginnen.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar je baas is niet je man.
Ik zou het iig echt niet leuk vinden.
Maar als ik er zo over denkquote:Op woensdag 25 december 2019 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een baas is een baas. Of dat je man is of iemand anders, zijn werkhouding moet naar iedereen hetzelfde zijn. Als je privé en werk niet gescheiden kan houden, moet je er ook niet aan beginnen.
Volgens mij bedoelde hij dat ze goed luistert, in de zin van oplettend, want dat is echt wel nodig als je de afstandsbediening van zo'n kraan hanteert, maar taalkundig is hij niet zo fijngevoelig en dan vallen heel veel mensen daar al snel over.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:24 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bedoel ik ook niet... vind alleen raar om te zeggen dat je vrouw lekker gehoorzaam is.
Volgens mij is het nog eens gezegd in een andere situatie.
Ik snap wat je bedoeld hoorquote:Op woensdag 25 december 2019 11:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar als ik er zo over denkzou ik het ook niet leuk vinden als een baas zoiets zou zeggen.
Gehoorzaam klinkt voor mij erg denigrerend.
Maar zo te lezen niet voor iedereen
Ja klopt idd. En ik begreep het ook meer in die zin van dat ze tijdens werk goed luistert naar die aanwijzingen met kraan. Niet als gehele karaktertrek. En dan nog vind ik dat niet negatief klinken. Ik ben ook een echt gehoorzaam iemand. Wou dat sommigen het meer warenquote:Op woensdag 25 december 2019 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld hoorZe gaan daar in die christelijke dorpjes toch wat anders met elkaar om, misschien dat het daaraan ligt. De kinderen mogen toch ook geen papa en mama zeggen maar vader en moeder?
Op mijn werk ben ik ook gehoorzaam. Als mijn bazin wat vraagt, dan doe ik het direct. Maar ik kan me ook voorstellen dat je bij gehoorzaam denkt aan een dier.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:45 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja klopt idd. En ik begreep het ook meer in die zin van dat ze tijdens werk goed luistert naar die aanwijzingen met kraan. Niet als gehele karaktertrek. En dan nog vind ik dat niet negatief klinken. Ik ben ook een echt gehoorzaam iemand. Wou dat sommigen het meer waren
Als die jongens van de BB's het nou wat meer waren😅
Volgens mij lag er een soort zeil/folie over die ovalen tafel.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:54 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders; zag ik nou gisteravond de derde nieuwe/andere eettafel bij de Jelies staan?
Eerst een tafel die uit twee trapeziums (trapezia?) leek te bestaan die met het breedste deel tegen elkaar stonden, toen een rechthoekige tafel en nu een ovalen tafel met een bijzonder (epoxy?) blad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-12-2019 14:07:27 ]
Shirmaquote:Op woensdag 25 december 2019 13:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond Jay en zijn kindjes helemaal niet verkeerd overkomen maar ik had het idee dat het bij ze wel heel erg gescript was.
Zeker aan het einde, toen die stevige zangeres ineens spontaan kwam opdagen voor een meidendag.
Jay krijgt overwegend positieve reacties maar ook negatieve, ondanks de 100k zal die niet veranderen en hij had mee willen doen met nog een keer een huis vol maar ze zijn voor een ander gezin gegaan.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:57 schreef amaranta het volgende:
Tldr heeft er iemand een samenvatting?
Gewoon lezen. De tijd nemen.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:57 schreef amaranta het volgende:
Tldr heeft er iemand een samenvatting?
Begrijp ik wel, want dat gezin krijgt een hoop over zich heen.quote:Op woensdag 25 december 2019 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb gelezen of gehoord dat zij dit jaar niet op beeld wilde.
Terwijl ik toch denk dat het gezinsleven bij de BB's best wel realistisch is. Met zoveel kids is het nou eenmaal chaos. Al denk ik dat als ze wat gezonder eten en drinken de drukte van de kids misschien ook wat zal kunnen afnemen.quote:Op woensdag 25 december 2019 14:04 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Begrijp ik wel, want dat gezin krijgt een hoop over zich heen.
Andere gezinnen wat minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |