Nou, over mensen die ik iets beter ken, heb ik vaak toch wel een oordeel. En dat oordeel is niet altijd positief.quote:Op zaterdag 21 december 2019 20:32 schreef -Straw- het volgende:
Hoe vaak heb jij zelf een bard oordeel over anderen? En als iemand anders een fout of blunder maakt, denk je daar dan vaak aan?
Ik neem aan van niet. Dus ga er maar van uit dat mensen jou ook echt niet hard beoordelen. Durf jezelf te laten zien. De mensen die het meeste contacten hebben, zijn juist degenen die niet bang zijn om af en toe op hun bek te gaan. Want de meeste mensen denken niet zwart/wit, je hebt dan niet meteen afgedaan.
Dit kan je alleen leren door vaker uit je comfortzone te komen. In je hoofd is het vaak veel erger dan in werkelijkheid.
Ja ok, dat kan. En dan? Het maakt toch niet uit of jouw oordeel niet positief is? Dat is jouw mening en dat is prima, maar het is geen ramp. En ik denk niet dat je elke dag aan die mensen denkt en je oordeel.quote:Op zaterdag 21 december 2019 23:13 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nou, over mensen die ik iets beter ken, heb ik vaak toch wel een oordeel. En dat oordeel is niet altijd positief.
De meeste mensen vinden het inderdaad een ramp als ik een hard oordeel over ze hebquote:Op zondag 22 december 2019 00:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja ok, dat kan. En dan? Het maakt toch niet uit of jouw oordeel niet positief is? Dat is jouw mening en dat is prima, maar het is geen ramp. En ik denk niet dat je elke dag aan die mensen denkt en je oordeel.
Ik wil dit maar gewoon duidelijk maken aan ts he
Meestal maakt het niemand wat uit als je eens een blunder maakt ofzo. En als ze dat wel al denken dan zijn ze daar echt niet non stop mee bezig.
In mijn ervaring zijn andere mensen meestal een stuk milder of meer met zichzelf bezig, dan je zelf denkt. Nooit iedereen zal je aardig vinden, dat is waar. Maar het is niet dat je op een blunder direct wordt afgerekend. Dat was meer het punt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 23:13 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nou, over mensen die ik iets beter ken, heb ik vaak toch wel een oordeel. En dat oordeel is niet altijd positief.
Eens. Ik heb ook nooit een (negatief) oordeel over je als iets een keer niet goed gaat. Wèl als je een kutkarakter hebt. Als je me daarmee lastigvalt, dan zaag ik je af boven de enkels.quote:Op zondag 22 december 2019 02:26 schreef -Straw- het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn andere mensen meestal een stuk milder of meer met zichzelf bezig, dan je zelf denkt. Nooit iedereen zal je aardig vinden, dat is waar. Maar het is niet dat je op een blunder direct wordt afgerekend. Dat was meer het punt.
Wees niet bang om imperfect te zijn net als iedereen.
Supereens met deze comment. Altijd jezelf zijn en als dat niet genoeg is dan is dat andermans probleem.quote:Op zondag 22 december 2019 02:26 schreef -Straw- het volgende:
[..]
In mijn ervaring zijn andere mensen meestal een stuk milder of meer met zichzelf bezig, dan je zelf denkt. Nooit iedereen zal je aardig vinden, dat is waar. Maar het is niet dat je op een blunder direct wordt afgerekend. Dat was meer het punt.
Wees niet bang om imperfect te zijn net als iedereen.
Relativeren. Meeste mensen zijn echt stukken minder met je bezig dan je zou hopen. Ten tweede kost het onnodig veel energie die je ook nuttiger kan besteden. En vooral ook leuker. Ten derde als je voor anderen probeert te denken, heb je minder gespreksstof met ze. Immers, als je liever aannames doet, zul je het minder vaak toetsen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 20:21 schreef tijdjes12345 het volgende:
Hallo,
Ik zit met soort van een probleem.
Ik heb heel erg dat ik steeds zit met wat mensen van mij denken.
Gister toevallig bij the voice of holland had iemand hetzelfde zij verwoorde het zo:
Ik heb vooral heel erg dat ik mij bezighoud met wat andere mensen van mij denken. Dus ik durf niet overtuigend over te komen voor het geval het misgaat.
Dit heb ik ook en durf in groepsgesprekken heel vaak niks te zeggen tenzij ik de mensen heel erg goed ken. Maar anders niet.
Zo ben ik 23 ben bijvoorbeeld nog nooit op een meisje afgestapt volgens mij heeft bijna elke jongen dit wel een keer gedaan.
Hebben meer mensen dit en zo ja hoe gaan jullie hier mee om?
En hoe voorkom je het zonder met dat knagende gevoel te blijven zitten? Hoe negeer je het? Herken wel wat uit de OP.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:52 schreef puzziepie het volgende:
Het is zonde om bezig te zijn met wat anderen van je vinden ,helemaal om daar naar te leven .
ik heb me vroeger teveel aangetrokken wat anderen over mij zeiden ..quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:56 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
En hoe voorkom je het zonder met dat knagende gevoel te blijven zitten? Hoe negeer je het? Herken wel wat uit de OP.
Mooie insteek. Heb echter in het verleden wel last gehad van mensen die zo radicaal anders over dingen dachten dan ik dat ze het nodig vonden bepaalde uitspraken te verdraaien en verspreiden.quote:Op dinsdag 24 december 2019 14:04 schreef puzziepie het volgende:
[..]
ik heb me vroeger teveel aangetrokken wat anderen over mij zeiden ..
Ten eerste waarom denk ik dat ik zo belangrijk ben dat anderen met mij bezig zijn als ik zelf vind dat ik goed in elkaar zit en handel naar mijn normen en waarden. Je zou het ook bijna arrogant kunnen noemen bwv
Maar je kan em ook nog een keer omdraaien .. Als mensen zo met jou bezig zijn zie het dan maar als een compliment oid. Blijkbaar ben je belangrijk genoeg om over te hebben.
2 heel verschillende instekenmaar dat heeft mij wel geholpen
Natuurlijk is het wel eens lastig en eng , maar daar ga ik mijn leven/gedachten/mening niet voor aanpassen/veranderen
Zoiets
Ik herken wel wat je zegt over dat verkeerde beeld wat over jou is gecreëerdquote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mooie insteek. Heb echter in het verleden wel last gehad van mensen die zo radicaal anders over dingen dachten dan ik dat ze het nodig vonden bepaalde uitspraken te verdraaien en verspreiden.
Dat heeft me echt pijn gedaan, een verkeerd beeld dat over mij gecreëerd is. En ik weet ook wel dat ik dan moet vasthouden aan mijn eigen normen en waarden maar als meerdere mensen je dat kwalijk nemen ga je toch aan jezelf twijfelen.
Ja, je hebt gelijk. Af en toe kan in een slechte periode alles weer in mijn hoofd voorbij komen en herhaal ik eindeloos alle negatieve uitspraken die ik mij herinner. Ook twijfels: Moet ik mij schuldig voelen voor dingen die ik gezegd of gedaan heb?quote:Op woensdag 25 december 2019 14:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik herken wel wat je zegt over dat verkeerde beeld wat over jou is gecreëerd
Al dan niet bewust ,(dat weet ik niet) Maar mijn ervaring is iig wel dat het vaak bewust is en waar 'schapen 'in mee (kunnen) gaan .Alles uit eigenbelang .Ik snap dat je die momenten hebt gehad dat je ging twijfelen aan jezelf,
ik heb mezelf ook vaak zo gevoeld.Maar om er naar te gaan leven , is zonde ,want dan laat je je leven door angst en laat je eigenlijk nog bepalen door eventuele meningen die anderen misschien wel of niet over jou hebben. Ik heb een hoop shit meegemaakt, beschuldigd worden , mensen die daar in mee gaan , en het heeft me diep gekwetst . Maar als ik blijf hangen in wat is gebeurd ,dan laat ik me nog steeds leven door een gebeurtenis/verleden/angst
Ik bedoel ook niet te beweren dat ik het nou allemaal zo goed weet,Want ik ga nog regelmatig op mijn bek, maar naarmate je ouder word kan je sommige dingen steeds makkelijker van je af laten glijden. Niet alles , maar wel steeds beter
Dit is best motiverend als je in actie wilt komen.quote:Op zondag 22 december 2019 09:21 schreef ripe72 het volgende:
Naast de verstandige adviezen voor mij, wil ik er nog aan toe voegen dat het niet helpt om jezelf te vergelijken met anderen en jezelf daarmee naar beneden te halen. "Zus en zo heeft meer knikkers dan ik en al meer gewonnen." Bedenk wat de beste versie van jezelf zou doen en handel daarnaar.
Als jij sterk in je eigen normen en waarden vertrouwt heb je genoeg basis om je niet gek te laten maken, ook al is de mening van 90% anders.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mooie insteek. Heb echter in het verleden wel last gehad van mensen die zo radicaal anders over dingen dachten dan ik dat ze het nodig vonden bepaalde uitspraken te verdraaien en verspreiden.
Dat heeft me echt pijn gedaan, een verkeerd beeld dat over mij gecreëerd is. En ik weet ook wel dat ik dan moet vasthouden aan mijn eigen normen en waarden maar als meerdere mensen je dat kwalijk nemen ga je toch aan jezelf twijfelen.
Ditquote:Op woensdag 25 december 2019 15:31 schreef ludovico het volgende:
Keb tegenwoordig een beetje schijt als mensen vinden dat ik rare dingen zeg ofzo. Interesseert me gewoon minder.
Je moet mensen een beetje uit de tent lokken TS, als jij gewoon content bent met jezelf en niemand pijn doet moeten zij lekker weten wat ze met je info doen.
Als jij niks fout doet moet je "de fout" (SUBJECTIEF!!) niet bij jezelf zoeken.
En dit !quote:Op woensdag 25 december 2019 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij sterk in je eigen normen en waarden vertrouwt heb je genoeg basis om je niet gek te laten maken, ook al is de mening van 90% anders.
Wijze damequote:Op woensdag 25 december 2019 14:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik herken wel wat je zegt over dat verkeerde beeld wat over jou is gecreëerd
Al dan niet bewust ,(dat weet ik niet) Maar mijn ervaring is iig wel dat het vaak bewust is en waar 'schapen 'in mee (kunnen) gaan .Alles uit eigenbelang .Ik snap dat je die momenten hebt gehad dat je ging twijfelen aan jezelf,
ik heb mezelf ook vaak zo gevoeld.Maar om er naar te gaan leven , is zonde ,want dan laat je je leven door angst en laat je eigenlijk nog bepalen door eventuele meningen die anderen misschien wel of niet over jou hebben. Ik heb een hoop shit meegemaakt, beschuldigd worden , mensen die daar in mee gaan , en het heeft me diep gekwetst . Maar als ik blijf hangen in wat is gebeurd ,dan laat ik me nog steeds leven door een gebeurtenis/verleden/angst
Ik bedoel ook niet te beweren dat ik het nou allemaal zo goed weet,Want ik ga nog regelmatig op mijn bek, maar naarmate je ouder word kan je sommige dingen steeds makkelijker van je af laten glijden. Niet alles , maar wel steeds beter
Kan je uiteraard wel als star overkomen maar waarschijnlijk ook als heel eerlijk. Rechtoe en rechtaan. Mensen hoeven het niet met je eens te zijn maar als er logica en eerlijkheid in je redenatie zit dan hebben mensen die het oneens zijn met je bij conflicten alsnog wel respect voor je.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:51 schreef puzziepie het volgende:
En dit !
(Niets aan toe te voegen)
Eensquote:Op woensdag 25 december 2019 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan je uiteraard wel als star overkomen maar waarschijnlijk ook als heel eerlijk. Rechtoe en rechtaan. Mensen hoeven het niet met je eens te zijn maar als er logica en eerlijkheid in je redenatie zit dan hebben mensen die het oneens zijn met je bij conflicten alsnog wel respect voor je.
Toch vind ik dat lastig als ik geconfronteerd wordt met mensen uit het verleden. Dan gaat alles in mijn hoofd zich opnieuw afspelen. Hoe voorkom ik dat?quote:Op woensdag 25 december 2019 16:13 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Eens
En leef je leven als de mens die je bent , met je eigen normen en waarden , vertrouw daar op, luister goed naar je gevoel en handel daarnaar .
Dat weet ik niet, maar besef dat dit ten koste van jezelf gaat. Dat jij jouw energie stopt in iets wat je alleen maar rottiger laat voelen. En onterecht!quote:Op woensdag 25 december 2019 17:13 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Toch vind ik dat lastig als ik geconfronteerd wordt met mensen uit het verleden. Dan gaat alles in mijn hoofd zich opnieuw afspelen. Hoe voorkom ik dat?
Ja, je hebt gelijk. Dank voor de lieve woorden.quote:Op woensdag 25 december 2019 17:26 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar besef dat dit ten koste van jezelf gaat. Dat jij jouw energie stopt in iets wat je alleen maar rottiger laat voelen. En onterecht!![]()
Ik weet van mezelf dat ik een oprecht mens ben en mijn eigen normen en waarden heb. En die zijn voor mij belangrijk, daar wil ik naar leven.
Confrontaties zijn soms kut, je gaat die liever uit de weg. En toch voel je je uiteindelijk veel beter als je ze aangaat. Blijf bij jezelf en sta voor jezelf , vertrouw op jezelf. Soms kunnen uit confrontaties ook hele goede dingen ontstaan en geeft het je de ruimte om het te kunnen laten rusten/accepteren en vooral sterker maken. Lastig uitleggen
Loop je wel eens ?quote:Op woensdag 25 december 2019 21:27 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Dank voor de lieve woorden.Ik ervaar zelf vooral dat ik mij met m'n eigen gedachtes over dit soort dingen veel onnodige stress en negatieve gevoelens bezorg. Ik zoek naar een rustpunt in mijn hoofd maar vind dat niet altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |