Vaak is het in die culturen wel zo dat er 2 beroepen zijn die zeer hoog in aanzien staan. Dokter en advocaat. Dus de vraag kan best wel eens relevant zijn ja,quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het is interessanter om te weten hoeveel % van de allochtonen meester in de rechten is. En rechter wil worden.
Er zijn zeer veel buitenlandse advocaten. Dat is echt ontiegelijk veel en zelfs met zeer veel eigen kantoortjes waar ze miljoenen omzet draaien. Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het is interessanter om te weten hoeveel % van de allochtonen meester in de rechten is. En rechter wil worden.
Bron?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:10 schreef Normandyy het volgende:
Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.
Er zijn weinig tot geen rechters met een ander huidskleur. Misschien nog net 1% van het totaal.quote:
Jij beweert dat dat komt omdat ze worden uitgesloten vanwege hun huidskleur. Daar wil ik graag een bron van.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:11 schreef Normandyy het volgende:
[..]
Er zijn weinig tot geen rechters met een ander huidskleur. Misschien nog net 1% van het totaal.
Bron dat pigment reden tot afwijzing is?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:10 schreef Normandyy het volgende:
Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.
1% van het totaal terwijl 20% van Nederland migrant is. Gek genoeg zijn er wel zeer veel advocaten die migrant zijn. Alleen rechter? Dat mag je vergeten. In je dikke dromen dat je rechter mag worden , want je bent niet blank.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Bron dat pigment reden tot afwijzing is?
En je geeft zelf aan dat er toch wel een paar gekleurde rechters zijn, dus is dit sowieso alleen daarom al onzin.
Anders zou rond de 20% van de rechters iemand zijn met een migranten achtergrond. Ook binnen de politieapparaat kunnen we stellen dat een zeer kleine deel migrant is.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij beweert dat dat komt omdat ze worden uitgesloten vanwege hun huidskleur. Daar wil ik graag een bron van.
Je blijft telkens dezelfde bewering herhalen, maar er werd gevraagd naar een bron voor de uitsluiting. Het aantal alleen volstaat niet als bewijs.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:14 schreef Normandyy het volgende:
[..]
1% van het totaal terwijl 20% van Nederland migrant is. Gek genoeg zijn er wel zeer veel advocaten die migrant zijn. Alleen rechter? Dat mag je vergeten. In je dikke dromen dat je rechter mag worden , want je bent niet blank.
Ik vind van wel. Voor mij is dat genoeg bewijs dat er gesjoemeld wordt. Als rond de 1% rechter is dan weet ik al hoe laat het is.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je blijft telkens dezelfde bewering herhalen, maar er werd gevraagd naar een bron voor de uitsluiting. Het aantal alleen volstaat niet als bewijs.
Waarom is het sommigen dan toch gelukt, als het verboden is voor kleurlingen?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:14 schreef Normandyy het volgende:
[..]
1% van het totaal terwijl 20% van Nederland migrant is. Gek genoeg zijn er wel zeer veel advocaten die migrant zijn. Alleen rechter? Dat mag je vergeten. In je dikke dromen dat je rechter mag worden , want je bent niet blank.
Bron? Waar uit blijkt dat die mensen specifiek buiten gesloten worden? Willen die mensen zelf wel rechter worden?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Normandyy het volgende:
[..]
Anders zou rond de 20% van de rechters iemand zijn met een migranten achtergrond. Ook binnen de politieapparaat kunnen we stellen dat een zeer kleine deel migrant is.
Bij bepaalde functies willen ze mensen met een ander huiskleur niet hebben en worden ze ook specifiek buitengesloten.
Voor vrouwen is het verboden om vuilnispersoon te worden, of bouwvakster. Kijk maar hoe weinig vrouwen die beroepen uitoefenen terwijl toch zo'n 50% van onze bevolking vrouw is!quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je blijft telkens dezelfde bewering herhalen, maar er werd gevraagd naar een bron voor de uitsluiting. Het aantal alleen volstaat niet als bewijs.
Het woord "buitenlander" geeft aan dat je niet hier geboren bent, hoor...quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:59 schreef Normandyy het volgende:
buitenlanders die hier zijn geboren
Mensen met een pigment worden specifiek buitengesloten. Als je bijvoorbeeld ziet dat er zeer veel buitenlanders juridische studies volgen, van advocaat tot notaris , dan zie je direct dat er iets niet klopt aan het feit dat maar 1% van alle rechters iemand is met een pigment. Een zeer klein deel hebben ze toegelaten zodat het niet te opvallend zou worden. Alhoewel het nu wel naar boven is gekomen dat het wel opvalt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom is het sommigen dan toch gelukt, als het verboden is voor kleurlingen?
En kun je me de wet aanwijzen waarin staat dat pigment hebben verboden is voor rechters?
Ik ben iemand met een pigment en word buitenlander genoemd. Ik ben echter wel gewoon in dit land geboren. Of ben ik een Hollander volgens jou?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:18 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Het woord "buitenlander" geeft aan dat je niet hier geboren bent, hoor...
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op zaterdag 21 december 2019 17:20 schreef koemleit het volgende:
Ik wil best geloven dat er verhoudingsgewijs weinig rechters met een migratieachtergrond zijn.
Echter heb ik hier nog geen bron van gezien in dit topic.
En er kunnen daarvoor tig verklaringen zijn anders dan "uitsluiting".
maar goed daar waren jullie al achter.
Interessant, misschien leuk discussiemateriaal voor in BNW?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:19 schreef Normandyy het volgende:
[..]
Mensen met een pigment worden specifiek buitengesloten. Als je bijvoorbeeld ziet dat er zeer veel buitenlanders juridische studies volgen, van advocaat tot notaris , dan zie je direct dat er iets niet klopt aan het feit dat maar 1% van alle rechters iemand is met een pigment. Een zeer klein deel hebben ze toegelaten zodat het niet te opvallend zou worden. Alhoewel het nu wel naar boven is gekomen dat het wel opvalt.
Ook bij het politieapparaat viel dit op.
Bij turken en marokkanen is het worden van een advocaat iets heel hoog. Daarom zie je ook zoveel buitenlanders rond lopen bij juridische scholen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Interessant, misschien leuk discussiemateriaal voor in BNW?
Heb je er misschien over gedacht dat het ook kan zijn dat veel mensen met een migratieachtergrond gewoon geen interesse hebben in de zware studie om rechter te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |