GameSquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als groot dan van de game (en bijbehorende DLC) vond ik aflevering één al direct super tof. Superman zet Getapt echt prima neer en ik hou nu al van Ciri
Kan niet wachten om de rest te kijken!
Nog erger, die korte verhalen mot je eigenlijk lezen vóór de saga boeken, zitten dan ook in de eerste 2 boekenquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
de boeken zijn ook aanraders
voor de mensen met een korte aandachtspannen zijn er ook short stories verzamelingen
je kunt er beter voorbij scrollen dan nog reageren op die treurigheidquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:50 schreef IxCalypso het volgende:
Wat een drama hier om kleurtjes.
Jullie weten allemaal dat The Witcher in het genre fantasy valt?
Dan kan je met een beetje inlevingsvermogen toch wel alles aanpassen in je fantasy?
Jezus fucking christ.
Ik vind eigenlijk altijd dat ik er iets van moet zeggenquote:Op vrijdag 20 december 2019 22:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je kunt er beter voorbij scrollen dan nog reageren op die treurigheid
Shaka Zoeloe bestond dan ook echt, dat was geen verzonnen fantasy verhaal.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is een slavische setting. Geef je een moer om authenticiteit, dan gooi je er simpelweg geen negers in. Op dezelfde fiets laat je Shaka Zulu niet gespeeld worden door Brad Pitt.
Detail, maar inderdaad. De hele videogame franchise. Met uitzondering van Gwent.quote:
Helemaal met je eens. How bout a round of.. NEE.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Detail, maar inderdaad. De hele videogame franchise. Met uitzondering van Gwent.
Gwent zuigt.
Shika Zula die tegen draken vecht moet ook gewoon zwart zijn. Het moet anders dan jij verlangt geen aanpassingsvermogen van het inlevingsvermogen eisen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:01 schreef IxCalypso het volgende:
Shaka Zoeloe bestond dan ook echt, dat was geen verzonnen fantasy verhaal.
Dat is het verschil.
Dat is dus precies wat ik zeg, een blanke Shaka had ik wél vreemd gevonden.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Shika Zula die tegen draken vecht moet ook gewoon zwart zijn. Het moet anders dan jij verlangt geen aanpassingsvermogen van het inlevingsvermogen eisen.
Lees het nog eens, ik heb het nu over Shika Zula. En nee, daar kan niet alles als je een goed verhaal wilt.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:05 schreef IxCalypso het volgende:
Dat is dus precies wat ik zeg, een blanke Shaka had ik wél vreemd gevonden.
The Witcher is een fantasy verhaal. Daar kan alles.
quote:De authenticiteit is belangrijk voor het kunnen aannemen van het verhaal. Alles is slavisch (met her en der wat middeleeuwse tintjes uit West-Europa): de architectuur, de talen, de humor, de culturele eigenschappen van de karakters.... Als je in die setting negers laat rondlopen veroorzaakt dat een 'storing' in de beleving van de historische fantasie.
Waar jij voor pleit is hetzelfde als dat je zou zeggen dat de architectuur elke afleveringen compleet anders zou kunnen zijn. Of dat ze in elke scene een andere taal met elkaar spreken. Of in de ene aflevering typisch britse humor hebben en in de volgende duitse.quote:Dat is het fantasy aspect in de setting. Dat er fantasy is betekent niet dat de authenticiteit van de setting niet relevant is.
Tja ik zie dat anders sterker nog ik vind het belangrijker of acteurs goed kunnen acteren, kunnen ze dat, dan wordt het sowieso al veel geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lees het nog eens, ik heb het nu over Shika Zula. En nee, daar kan niet alles als je een goed verhaal wilt.
[..]
[..]
Nee, want nou trek je het erg breed en je weet best dat ik dat niet zo bedoelde.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lees het nog eens, ik heb het nu over Shika Zula. En nee, daar kan niet alles als je een goed verhaal wilt.
[..]
[..]
Waar jij voor pleit is hetzelfde als dat je zou zeggen dat de architectuur elke afleveringen compleet anders zou kunnen zijn. Of dat ze in elke scene een andere taal met elkaar spreken. Of in de ene aflevering typisch britse humor hebben en in de volgende duitse.
''Alles kan, want fantasy'' is kortzichtige onzin.
Dat er andere factoren een rol spelen voor de geloofwaardigheid is niet interessant, tenzij er geen goede blanke acteurs meer zijn. (Dat argument kan je over een paar decennia wellicht nog aandragen).quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:13 schreef IxCalypso het volgende:
Tja ik zie dat anders sterker nog ik vind het belangrijker of acteurs goed kunnen acteren, kunnen ze dat, dan wordt het sowieso al veel geloofwaardiger.
Ik maak me er gewoon niet druk om
Maar goed, ik heb nog geen aflevering gezien, en de boeken ook niet gelezen, alleen de game gespeeld
Nou ja, een betere vergelijking is dat je bijvoorbeeld at rondom Afrikaanse architectuur, taal en klederdracht tegen zou komen in een anders slavische setting. Het 'wisselen van' maakt het idd een scheve vergelijking. De negers zijn immers een constante.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:15 schreef IxCalypso het volgende:
Nee, want nou trek je het erg breed en je weet best dat ik dat niet zo bedoelde.
Maar ik weet ook hoe je post hier op dit forum, dus...
Correctie: GRRM had dat door, maar die heeft ook een totaal andere wereld geschapen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 22:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
GoT had het beter door: In The North waren ze blank en aan de andere kant van de zee bruin. Zoals het hoort.
Nee, fantasy heeft ook gewoon regels en 1 van de belangrijkste is dat je wereld moet kloppen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:05 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik zeg, een blanke Shaka had ik wél vreemd gevonden.
The Witcher is een fantasy verhaal. Daar kan alles.
Mijn wereld klopt met en zonder kleurtje.quote:Op zaterdag 21 december 2019 01:06 schreef totebel het volgende:
[..]
Nee, fantasy heeft ook gewoon regels en 1 van de belangrijkste is dat je wereld moet kloppen.
Even voor jou, ben ik dit?quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nou ja, een betere vergelijking is dat je bijvoorbeeld at rondom Afrikaanse architectuur, taal en klederdracht tegen zou komen in een anders slavische setting. Het 'wisselen van' maakt het idd een scheve vergelijking. De negers zijn immers een constante.
Ok, Ryan Reynolds als Shaft kan wel dan?quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:15 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Nee, want nou trek je het erg breed en je weet best dat ik dat niet zo bedoelde.
Maar ik weet ook hoe je post hier op dit forum, dus...
Om politiek correct te zijn, waarom anders?quote:Op zaterdag 21 december 2019 05:06 schreef NoPicNic het volgende:
1e aflevering gezien en het bevalt mij goed maar waarom moeten in deze boreale wereld personages vertolkt worden door gekleurde medemensen. Een serie over een Afrikaanse stam laat je ook niet over aan bleekscheten.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja ergerde ik me ook aan. Iedereen weet dat negers niet bestaan in fantasy.![]()
Sinds oktober/november zie ik, https://www.bol.com/nl/se(...)0/N/8299/?view=tilesquote:Op zaterdag 21 december 2019 11:35 schreef vosss het volgende:
Overigens grappig dat Geralt met enige regelmaat "hhmmmm" zegt. Dat deed ie in de games ook vaak. In de boeken ook? Zijn die trouwens in het Nederlands te krijgen?
Ja ik zie het ook net!quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:38 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Sinds oktober/november zie ik, https://www.bol.com/nl/se(...)0/N/8299/?view=tiles
Geloof dat er wel hardcover is. Meen een omnibus in mijn handen te hebben gehad ervan.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik zie het ook net!
Normaal lees ik nooit boeken. Iemand die ze gelezen heeft en weet of daar een beetje doorheen te komen is als je niet zo een lezer bent?
Jammer dat het alleen paperbacks zijn; ik had liever hardcover gehad eigenlijk. Misschien maar eens kopen
Henry Cavill heeft de game sowieso gespeeld en kwam er daarna achter dat er ook nog boeken waren.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:43 schreef LelijKnap het volgende:
Weten jullie welke acteurs de game gespeeld hebben ter verdieping?
Ha, tof. Van hem had ik het ook wel verwacht gezien hoe hij in alles zo erg op de gameversie lijkt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Henry Cavill heeft de game sowieso gespeeld en kwam er daarna achter dat er ook nog boeken waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |