abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190686138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:50 schreef Candaasje het volgende:
Vermakelijke serie. Moet nog wel wat groeien, maar Geralt maakt veel goed. Die komt gewoon uit de games gelopen :D .

Yennefer vind ik eigenlijk niet zo geweldig. Te gemaakt, misschien ook wel door de make-up en de costumes. Bij een sterke vrouw denk ik niet gelijk aan dikke lagen oogschaduw en ik vind haar wel veel in een slachtofferrol kruipen. (Boeken niet gelezen, dus misschien dat dat laatste toch wel 'correct' is hoor.)
Hoewel een vreselijk lekker wijf die ze hebben gecast vind ik haar totaal niet passen bij dit karakter inderdaad.
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:07:19 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190692081
Shit. Klaar met seizoen één -O-

Ik vond het echt geweldig _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_190692417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:59 schreef Ayurwa het volgende:

[..]

Nee, gebruik van magie heeft consequenties, zie het als een soort van wet van behoud van energie. Als je iets "verandert" moet het ergens anders vandaan komen. Die mages leren hoe ze daar controle over kunnen houden. Dat is iig wat ik uit die scène heb gehaald.
Ik snap al dat geklaag over die serie echt niet, als je gewoon goed oplet wordt veruit het meeste wel duidelijk en als dat niet zo is, dan komt dat misschien volgend seizoen wel. Zijn mensen nou echt zo lui geworden dat ze alles voorgekauwd moeten krijgen? Beetje mysterie in een serie is toch juist leuk? Zit iedereen gewoon te appen tijdens het kijken en wordt dan verwacht dat de makers er rekening mee houden?
Dat klopt. De mages die in fireball veranderen, haalden de energie van hun eigen levenskracht. Daarom werden ze tot as veranderd. Dat was letterlijk hun laatste spreuk.
Yennefer haalden de energie van het brandend kasteel. Daarom ging het vuur ook uit achter haar. Het vuur ging via haar handen het bos in. Kijk de scene maar terug. Misschien lag je focus op Yennefer. :D
Ze kan als een begaaf magier meer energie manipuleren.

De tijdslijnen waren vrij makkelijk uit elkaar te houden. Ik had daar geen problemen mee.
pi_190692478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:18 schreef Blord het volgende:

[..]

Dat klopt. De mages die in fireball veranderen, haalden de energie van hun eigen levenskracht. Daarom werden ze tot as veranderd. Dat was letterlijk hun laatste spreuk.
Yennefer haalden de energie van het brandend kasteel. Daarom ging het vuur ook uit achter haar. Het vuur ging via haar handen het bos in. Kijk de scene maar terug. Misschien lag je focus op Yennefer. :D

De tijdslijnen waren vrij makkelijk uit elkaar te houden. Ik had daar geen problemen mee.
Daarnaast is Yennefer ook deels een elf, daardoor heeft ze meer magische krachten dan anderen :)
pi_190693413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:18 schreef Blord het volgende:

[..]

Kwestie van opletten, moelijk is het niet inderdaad.
En inderdaad de magie, de steen en de bloem.

Geralt ^O^
pi_190693469
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee joh, Dandelion hoort erbij. _O_
En ook dat :)
pi_190699539
Queen Calanthe ging in ep1 al dood. Als ze in latere afleveringen weer in beeld kwam dan wis je dat het flashbacks waren.

En alle afleveringen met Geralt waren verleden behalve de laatste twee episodes.

[ Bericht 27% gewijzigd door Blord op 28-12-2019 07:44:15 ]
pi_190735277
Ben er ook doorheen, ik vond het tof :) Hopelijk nu wel wat meer boeiends met het verhaal van Cirilla.
pi_190739838
Ja uiteindelijk na een stroeve start toch wel een lekkere serie. Hopelijk wordt het tweede seizoen beter. Ik zou dit 7/10 geven.
pi_190740243
Ik vind wel de sfeer in de serie te lief en te licht. Zeker als je het vergelijkt met het spel. Daarnaast vind ik Geralt verkeerd gecast. Te jong en niet doorleefd genoeg. Ook miste ik de magie van Geralt, Aard kwam wel terug, maar Igni bijvoorbeeld helemaal niet. Ik geef de serie een 6/10.
pi_190743650
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:04 schreef DW457 het volgende:
Ik vind wel de sfeer in de serie te lief en te licht. Zeker als je het vergelijkt met het spel. Daarnaast vind ik Geralt verkeerd gecast. Te jong en niet doorleefd genoeg. Ook miste ik de magie van Geralt, Aard kwam wel terug, maar Igni bijvoorbeeld helemaal niet. Ik geef de serie een 6/10.
Het is niet gebaseerd op de games..
pi_190743774
Ergens halverwege de eerste aflevering afgehaakt.
Oninteressante personages, allerlei vage fantasy-namen die veel kinderlijker klonken dan bijvoorbeeld de namen in Lord of the rings en niets wat ons echt kon boeien.

Misschien over een tijdje nog maar een kans geven. :Y
pi_190743886
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:55 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het is niet gebaseerd op de games..
Dat snap ik ook, maar je kan niet om de vergelijking heen.
pi_190744164
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:03 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook, maar je kan niet om de vergelijking heen.
Dat is je eigen gemis ;) Daarnaast speelt het ook een stuk eerder af dan de games. Wat je nu van Geralt verwacht gaat nog wel komen.
pi_190744178
Seizoen 1 afgekeken. Slecht verhaal, slecht geacteerd, leuke visuals en kijkt op zich wel lekker weg bij gebrek aan beter materiaal. 4.5/10.
One man's trash, another man's treasure.
pi_190744224
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:15 schreef Arkai het volgende:
Seizoen 1 afgekeken. Slecht verhaal, slecht geacteerd, leuke visuals en kijkt op zich wel lekker weg bij gebrek aan beter materiaal. 4.5/10.
_O- Erg gemengde reviews hier! :D
Ik wil het sowieso nog wel een 2e kans geven, maar ik vraag me af of ik het wel leuk ga vinden.

Het is dus niet op het spel gebaseerd en da's tenminste iets goeds; het spel vond ik ook dodelijk saai. Ik hield meer van Might&Magic en de Elderscrolls games.
  zondag 29 december 2019 @ 18:30:38 #292
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190744681
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2019 18:16 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Erg gemengde reviews hier! :D
Ik wil het sowieso nog wel een 2e kans geven, maar ik vraag me af of ik het wel leuk ga vinden.

Het is dus niet op het spel gebaseerd en da's tenminste iets goeds; het spel vond ik ook dodelijk saai. Ik hield meer van Might&Magic en de Elderscrolls games.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_190745017
Lol alsof het feit dat het een saai spel is direct betekent dat je er geen toffe serie over kan maken :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190745546
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol alsof het feit dat het een saai spel is direct betekent dat je er geen toffe serie over kan maken :')
Nee okee, maar straks gaan ze nog een spel maken over Zeeslag of zo! :')

Oh wacht.... :@
pi_190746157
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2019 18:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee okee, maar straks gaan ze nog een spel maken over Zeeslag of zo! :')

Oh wacht.... :@
Het gaat om het verhaal.
Over zeeslag zou je prima serietje kunnen maken eigenlijk.
pi_190746651
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 19:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat om het verhaal.
Over zeeslag zou je prima serietje kunnen maken eigenlijk.

;)

En natuurlijk gaat het om het verhaal, maar de eerste aflevering kan me echt niet boeien.
pi_190765977
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2019 19:34 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)

En natuurlijk gaat het om het verhaal, maar de eerste aflevering kan me echt niet boeien.
Naja als je de game niet interessant vond vanwege de lore en stories, dan wordt de serie natuurlijk niet enorm veel beter. Het is best wel fantasy vind ik.

De game kwam ik ook niet doorheen (hoe graag ik ook zou willen) maar de lore vind ik op zich wel geinig. Daarom kon ik de serie wel waarderen. Ik vind hem nou niet zo enorm goed, daarvoor zitten wel paar mediocre zaakjes in, maar een 7 zou ik hem wel raten.

De timelines had ik niet zoveel moeite mee, het werd vooral duidelijk tijdens het bal waar je de jonge Adda en Foltest als kindjes zag.

En ik blijf erbij dat de casting vreemd is en geforceerd voelt.
pi_190774673
De tijdlijn voor als je het te verwarrend vond :p

https://www.serietotaal.n(...)he-witcher-ontrafeld
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 30 december 2019 @ 18:28:26 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190775980
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2019 17:35 schreef Slayage het volgende:
De tijdlijn voor als je het te verwarrend vond :p

https://www.serietotaal.n(...)he-witcher-ontrafeld
Goeie voor in de OP. Mocht het topic zo nog niet vol zijn dan zal ik me er eens aan wagen
  maandag 30 december 2019 @ 18:52:11 #300
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190776634
Okay, heb de hudige OP wat uitgebreid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')