abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2020 @ 11:49:44 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191098947
Mooi filmpje over hoe je een cactustuin maakt:
pi_191099243
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 11:49 schreef BasEnAad het volgende:
Hmm brneg me even op ideeen..
heb ik helemaal geen ruimte meer voor :(
  zondag 19 januari 2020 @ 12:22:31 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_191099262
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 11:49 schreef BasEnAad het volgende:
Oh wat leuk gedaan O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_191108362
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:19 schreef Samzz het volgende:
Hebben jullie wel eens gehoord van regenwormen bij de potplanten? Die eten kennelijk rouwvliegjes, maar ook plantenresten en ze houden de grond luchtig.
:Y
Ik heb wormen in mn grote plantenpotten.

Heb n grasveld in huis in een wasmachineopvangbak (voor de hond, oud beesie) en had hier wormen in zitten. Heb ze later ook bij de planten gedaan voor de luchtgangen, waardoor het gemakkelijker water geven is.

Overigens wel alleen bij de planten die vochtig moeten blijven en in de schaduw staan. Ze kunnen niet in een warme droge pot leven.

Gooi af en toe rotte bladeren op de aarde als voer.
pi_191110769
quote:
11s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:15 schreef _I het volgende:

[..]

Heb n grasveld in huis in een wasmachineopvangbak (voor de hond, oud beesie) en had hier wormen in zitten. Heb ze later ook bij de planten gedaan voor de luchtgangen, waardoor het gemakkelijker water geven is.

Overigens wel alleen bij de planten die vochtig moeten blijven en in de schaduw staan. Ze kunnen niet in een warme droge pot leven.

Lief O+
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:20:57 #81
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_191129018
Mijn thea heeft spint :(.

Ik twijfel of ik ga bestrijden of maar meteen weggooi :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:49:55 #82
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_191129956
quote:
11s.gif Op zondag 19 januari 2020 22:15 schreef _I het volgende:

[..]

Maar... kruipen die er dan niet uit :@?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_191130454
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Maar... kruipen die er dan niet uit :@?
Nee, die gaan nergens heen. Ze komen normaal ook alleen boven de grond als het regens of er een mol in de buurt is. Mollen heb ik niet en water geven doe ik niet van bovenaf.

Maar wie weet is er wel ergens een verzamelplaats waar ik nog niet achter ben. :D
pi_191131093
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:35 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, die gaan nergens heen. Ze komen normaal ook alleen boven de grond als het regens of er een mol in de buurt is. Mollen heb ik niet en water geven doe ik niet van bovenaf.

Maar wie weet is er wel ergens een verzamelplaats waar ik nog niet achter ben. :D
Achter de tv... _O-
pi_191131158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:23 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Achter de tv... _O-
* |_ Checkt even voor de zekerheid.
pi_191132947
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:27 schreef _I het volgende:

[..]

* |_ Checkt even voor de zekerheid.
En onder de bank ook meteen even doen.

Ik denk dat mijn katten van die wriemels op het laminaat wel heel interessant en smaakvol zouden vinden trouwens.
pi_191132983
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En onder de bank ook meteen even doen.

Ik denk dat mijn katten van die wriemels op het laminaat wel heel interessant en smaakvol zouden vinden trouwens.
Hond zou er wel aan ruiken, verder niets mee doen. Maar zou vast wel ergens een slijmspoor zien op het laminaat in de keuken.
pi_191140673
Ja, nu zie ik het helemaal voor me dat je lekker een boekje zit te lezen onder je hangplant en dat er dan zo’n wurm op je arm valt :')

Gister wat leuke vetplantjes gehaald én een philodendron brasil. Dat filmpje van BasenAad was echt gemeen, nu wil ik ook een cactusterrarium maken :p
  Spellchecker donderdag 23 januari 2020 @ 12:07:12 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191157218
Planten krijgen tweede leven bij plantenasiel Een Nieuwe Stek in Fijnaart
quote:
Een kamerplant om wat voor reden dan ook weggooien? Als het aan Sabrina Jansen (32) uit Fijnaart ligt, is dat niet meer nodig. Samen met haar zoon Alex (9) is ze plantenasiel ‘Een Nieuwe Stek’ begonnen. De planten worden opgelapt en voor een klein bedrag ter adoptie aangeboden. ,,Weggooien is zonde, het zijn levende dingen.”
Alle kamerplanten zijn welkom in het plantenasiel. Een paar dagen geleden lanceerden ze de Facebookpagina van Een Nieuwe Stek en inmiddels zijn er al 40 planten die een nieuw onderkomen vonden bij de familie Jansen. ,,Er zijn zoveel redenen waarom iemand een plant wegdoet. Zo verhuisde er iemand en had de vorige bewoner de planten laten staan. De nieuwe bewonder wilde ze niet hebben. Ook kunnen planten soms veel groter worden dan verwacht, dan passen ze niet meer in de woonkamer. Orchideeën krijg ik ook veel. Veel mensen denken dat het klaar is als ze uitgebloeid zijn, maar met tijd en energie kun je elke orchidee nog wel een keer in bloei krijgen”, legt ze uit.

Planten die bij Een Nieuwe Stek belanden, zijn niet altijd in een goede conditie. Sabrina lapt ze weer op. ,,Ik heb groene vingers en ook veel geduld, daar kom je ver mee. Ik heb een agrarische opleiding gedaan. Daar heb ik nooit meer wat mee gedaan, maar het bleef kriebelen”

Plantenstekjes ruilen
Het idee deed Sabrina op in een Facebookgroep waarin mensen plantenstekjes met elkaar ruilen. ,,Ik zag dat iemand een plantenasiel was gestart. Ik vertelde daarover aan mijn man, toen Alex zei dat hij dat een leuk idee vond en dat hij graag zou meehelpen. Ik had geen idee dat hij van planten hield. Hij wil nu echt overal mee helpen. Als hij uit school komt, helpt hij met water geven en stekjes maken. Het is hartstikke leuk om samen te werken met hem”, vertelt ze. ,,Dat ondernemende in hem wil ik graag stimuleren. Daarnaast is hij ook ontzettend zorgzaam.”

‘Het zijn levende dingen’
Planten weggooien is gewoon hartstikke zonde, vindt ze. ,,Het zijn levende dingen. Het is een stuk natuur en de natuur hoor je in stand te houden.”

Gebrachte planten worden, nadat ze indien nodig opgelapt zijn, ter adoptie aangeboden. ,,We vragen een klein bedrag zodat we grond en andere benodigdheden kunnen aanschaffen. Momenteel hebben we zo’n 40 planten staan, er zitten ook kleintjes bij. Ze staan in de speelkamer en in de woonkamer. Het huis is groot zat en we hebben voldoende ramen met genoeglichtinval. Binnenkort krijg ik er eentje van anderhalve meter hoog, die kan er gelukkig ook nog bij.”

Open dag?
Ook de planten die ze van haar eigen exemplaren stekt, kunnen gekocht worden. De asieleigenaar is verbaasd over het aantal aanmeldingen in zo’n korte tijd. ,,Er blijkt toch behoefte aan te zijn. Ik hoop binnenkort een open dag te kunnen organiseren waar we mensen laten zien wat we doen en wat de mogelijkheden zijn.”

Plantenasiel Een Nieuwe Stek is te vinden en te bereiken via hun Facebookpagina.
Leuk initiatief! ^O^
pi_191157503
quote:
Altijd leuk! Mijn winkel is ook deels plantenasiel en mensen komen speciaal langs voor een 'tweedekansplant'. Vooral als er een leuk verhaal achter de plant zit, nemen mensen soms een plant mee om alleen het verhaal. Als je ziet wat voor prachtige planten ik binnenkrijg, kun je bijna niet voorstellen wat mensen allemaal weggooien.
  Spellchecker donderdag 23 januari 2020 @ 12:41:58 #91
197773 crew  maily
pi_191157515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:40 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Altijd leuk! Mijn winkel is ook deels plantenasiel en mensen komen speciaal langs voor een 'tweedekansplant'. Vooral als er een leuk verhaal achter de plant zit, nemen mensen soms een plant mee om alleen het verhaal. Als je ziet wat voor prachtige planten ik binnenkrijg, kun je bijna niet voorstellen wat mensen allemaal weggooien.
Leuk dat jij dat ook doet! En wat voor winkel heb je?
pi_191157543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:41 schreef maily het volgende:

[..]

Leuk dat jij dat ook doet! En wat voor winkel heb je?
Een plantenwinkel in Zaandam.
  Spellchecker donderdag 23 januari 2020 @ 12:45:05 #93
197773 crew  maily
pi_191157545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:44 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Een plantenwinkel in Zaandam.
Dan is het dubbel leuk om te doen. ;)
pi_191159488
quote:
Super leuk! Mijn favo winkel in Nijmegen doet dat ook.
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:35:20 #95
136343 BasEnAad
pi_191160862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:42 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Super leuk! Mijn favo winkel in Nijmegen doet dat ook.
Welke winkel is dat? :o
pi_191172315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:35 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Welke winkel is dat? :o
De naam van de winkel is, Blesyou. Is een planten en kledingwinkel in één.
Naast 2e kansjes hebben ze ook vaak leuke bijzondere kamerplanten.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 12:00:31 #97
136343 BasEnAad
pi_191172642
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:42 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Bedankt, dan ga ik daar eens een kijkje nemen.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 12:01:29 #98
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191172664
Mijn Areca bloeit weer eens!

het zijn kleine ronde bolletjes. Ik heb ze geprobeerd te zaaien, maar er kwamen geen nakomelingen.. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191173487
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:42 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

En leuke bloempotten :) En plant animals.
Tap tap tap
  vrijdag 24 januari 2020 @ 15:34:21 #100
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191175764
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En leuke bloempotten :) En plant animals.
plant animals? zitten er beestjes in de modder?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')