abonnement Unibet Coolblue
pi_190560190
Ik drink zelf elke dag wel een kruidenthee. Vaak iets van venkel of sterrenmix.

Misschien dat ze daarom als ze poepen ze tot hun nek in de stront zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 20 december 2019 @ 18:49:24 #52
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190560538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 18:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En zelf iets van kruidenthee drinken?

Misschien werkt poepthee ook wel voor poepmelk?
Poepthee? :D Is dat een bijwerking van kruidenthee?
  vrijdag 20 december 2019 @ 18:52:25 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190560599
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 18:30 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Ceviche spruit heeft ookal 2 dagen niet gepoept en heeft er echt last van. (Stinkscheten en gewoon zichtbaar buik krampjes ;( ) heb je dat op recept?
Sneu hè? Ik heb het inderdaad op recept. Hiervoor lactulose gebruikt (ook op recept gekregen toen Koert 15 dagen niet had gepoept), dat is gewoon vrij verkrijgbaar maar dat hielp hier niet.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 december 2019 @ 18:57:55 #54
148247 taxibabe
pi_190560719
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 18:30 schreef BellaaElisa het volgende:
@:Ceviche spruit heeft ookal 2 dagen niet gepoept en heeft er echt last van. (Stinkscheten en gewoon zichtbaar buik krampjes ;( ) heb je dat op recept?
Thomas had maandag voor het laatst gepoept en woensdag en gisteren exact dezelfde klachten. Gisteravond kwam de eerste lading er eindelijk uit (alles zat ook onder :') ) en vandaag weer zo'n luier vol. Daarna was hij ook gelijk een stuk vrolijker.
Ik heb hem verder niks gegeven, alleen troosten, kruikje en buikje masseren.
  vrijdag 20 december 2019 @ 19:24:50 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190561279
Ahh, arme niet poeperds. Zo sneu voor ze.

Hier beginnen de poepluiers wel af te nemen, maar elke dag nog wel één hele goede en wat kleine poepjes. Vandaag is hij 8 weken en ik moet zo lachen om z’n schaterlachjes.
Hij lijkt alleen te denken dat hij al heel groot is en niet meer hoeft te slapen overdag. Dan is hij echt aan het vechten tegen z’n slaap.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 20 december 2019 @ 19:25:12 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190561288
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:14 schreef Rebubbled het volgende:
[ link | afbeelding ]20191219_223252 by Rebubbled, on Flickr

[ link | afbeelding ]20191219_223233 by Rebubbled, on Flickr

Hier het opbouwschema incl link naar mijn flickr, zodat je de grotere leesbare versie kunt zien.

Ik hou me aan wat de professionals zeggen, dus vanaf 4 maanden, wat dus niet vanaf 6 maanden is, maar vanaf 4. Wat voor mij geen multi-interpretabele onduidelijke open norm ofzo is. Daarbij is Bug al 8 maanden ondertussen.
Dank je wel!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190561350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 18:49 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Poepthee? :D Is dat een bijwerking van kruidenthee?
Zonnatura goede stoelgang noem ik poepthee. (En vele met mij)

Ik heb ooit eens 2 potten gedronken omdat ik echt niet kon, daarna kwam ik poep tekort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190561491
Mijn baby zou echt niet vrolijk worden van alleen maar melk. Ze toonde al heel vroeg interesse in eten en zodra wij aan tafel zitten om te eten, begint ze te krijsen totdat zij ook eten krijgt. Ik merk aan haar gedrag dat ze ook voedsel nodig heeft/wil naast melk.

Ik ben trouwens een beetje huiverig voor beweringen als 'alleen borstvoeding is voldoende, 'onder de 1 just for fun'. Doet me gelijk denken aan die types die op het nieuws verschijnen vanwege kindjes die overlijden/ verhongeren/ ondergewicht krijgen.

Ik zal vast ook wel aangevallen worden, maar ik vind het erg egoïstisch. Vaak zijn het de ouders die niet naar de volgende fase willen, terwijl het kind echt wel klaar is om vast voedsel te krijgen rond max 6 maanden.
pi_190561817
Huh, niks geen aanval, maar je tweede stukje snap ik niet. Het is gewoon zoals het is? Onder het eerste jaar is het niet noodzakelijk om bijvoeding binnen te krijgen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190562065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:58 schreef pinquit het volgende:
Huh, niks geen aanval, maar je tweede stukje snap ik niet. Het is gewoon zoals het is? Onder het eerste jaar is het niet noodzakelijk om bijvoeding binnen te krijgen.
Ik lees overal (en kreeg van de kinderarts te horen) dat baby's na 6 maanden vaste voeding nodig hebben voor verdere groei en ontwikkeling. Uiteraard wel in combinatie met (moeder)melk.

Vanaf 8 maanden zou het zelfs een melkvoeding moeten vervangen en tot 1 jaar opgebouwd worden totdat ze volledig kunnen mee eten. Als je vanaf 1 jaar begint met vaste voeding, mist je kind toch al best veel voedingsstoffen. Daarnaast moeten ze ook leren kauwen en bijten en dat leren ze met vaste voeding.

Ik vind het niet verantwoord om te zeggen dat vaste voeding niet nodig is tot 1 jaar.
pi_190562236
Maar er zijn toch ook vele onderzoeken die aantonen daz na 6 maanden de hoeveelheid ijzer (geloof ik) in bv niet meer voldoende is en daarom via andere wegen - via bijvoeding - gegeven dient te worden?

Dochter (4,5 maand, volledige BV) heeft hier nog minstens 1 spuitluier per dag. Heeft nog nooit een dag niet gepoept. Drink zelf bv en kamille thee- al is het maar voor het placebo effect. Ik kreeg zelf van de 'kraamverzorgende' appelthee aangeraden na de bevalling om de stoelgang op gang te brengen- deed z'n werk perfect en ik had voor de bevalling ook een hele slechte stoelgang (misschien ook omdat ik als paar weken oude baby al vruchtensap kreeg ;-)). Misschien helpt het ook als het via de bv bij Koert terechtkomt?
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:39:22 #62
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190562558
Ah okee, dan gaat kruidenthee nog op het lijstje.

Koert poepte hier 3x per maand toen hij 3 maanden was, toen kreeg hij ook volledig bv.
Zo apart, tussen meconium en normale poep had hij ook zo'n obstipatie, 2 dagen niet gepoept (was toen 3 dagen oud ofzo) en toen heeft hij ook nog een hele nacht gegild ;(
Maar daarna elke luier poep, wekenlang. En toen weer niet.
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:42:51 #63
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190562629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 19:36 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn baby zou echt niet vrolijk worden van alleen maar melk. Ze toonde al heel vroeg interesse in eten en zodra wij aan tafel zitten om te eten, begint ze te krijsen totdat zij ook eten krijgt. Ik merk aan haar gedrag dat ze ook voedsel nodig heeft/wil naast melk.

Ik ben trouwens een beetje huiverig voor beweringen als 'alleen borstvoeding is voldoende, 'onder de 1 just for fun'. Doet me gelijk denken aan die types die op het nieuws verschijnen vanwege kindjes die overlijden/ verhongeren/ ondergewicht krijgen.

Ik zal vast ook wel aangevallen worden, maar ik vind het erg egoïstisch. Vaak zijn het de ouders die niet naar de volgende fase willen, terwijl het kind echt wel klaar is om vast voedsel te krijgen rond max 6 maanden.
Zelfde hier, hij begon al vanaf een maand of drie steeds meer interesse te tonen in wat wij aten. Ook gewoon met 3 maanden begonnen met fruit potjes.
Houd van poesjes
pi_190562742
Wij doen maar wat met eten en ik vraag me af of een baby die zelf mag ontdekken hoe het eten werkt dan wel genoeg ijzer binnen krijgt. Heeft iemand een linkje hoeveel ijzer een baby dan binnen moet krijgen en hoeveel er al in borstvoeding zit? Als ik kijk naar Fred dan gaat het meeste naast zijn mond, hoe moet hij dan zijn voedingstoffen uit vast voedsel halen?

Ik vind je opmerking op zijn zachtst gezegd bijzonder, CaVaBien. Wat is er egoïstisch aan om je kind spelenderwijs kennis te laten maken met eten? Fred is voornamelijk aan het spelen en kneden met zijn eten, hoe doe jij dat dan met eten?
pi_190562944
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 20:48 schreef Cholula het volgende:
Wij doen maar wat met eten en ik vraag me af of een baby die zelf mag ontdekken hoe het eten werkt dan wel genoeg ijzer binnen krijgt. Heeft iemand een linkje hoeveel ijzer een baby dan binnen moet krijgen en hoeveel er al in borstvoeding zit? Als ik kijk naar Fred dan gaat het meeste naast zijn mond, hoe moet hij dan zijn voedingstoffen uit vast voedsel halen?

Ik vind je opmerking op zijn zachtst gezegd bijzonder, CaVaBien. Wat is er egoïstisch aan om je kind spelenderwijs kennis te laten maken met eten? Fred is voornamelijk aan het spelen en kneden met zijn eten, hoe doe jij dat dan met eten?
Daar is niets mis mee. Ik heb het over ouders die helemaal geen vaste voedsel aanbieden, omdat de baby dat niet nodig zou hebben (tot 1 jaar). Die bewering is niet waar. Tot 6 maanden is het inderdaad voor fun/wennen, maar vanaf 6 maanden heeft een baby extra voedingsstoffen nodig. Moedermelk voldoet dan niet meer volledig.

M leert ook spelenderwijs eten en ik geef haar zelf ook hapjes, zodat ik zeker weet dat ze voedsel binnenkrijgt.
pi_190563109
Ik heb Buda haar post met interessant leesvoer wat 'food under one' betreft nog maar eens even opgezocht voor jullie ;)

quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.

Volg je een afbouwschema dan is de kans groot dat de bijvoeding al nodig is.

Voor fun is een zin die gemaakt is om moeders minder zorgen te geven, en dat vind ik terecht, als je voedsel geeft die in veel vet/energie voorzien dan is echt een hapje of 2 voldoende.
De hoeveelheden zijn heel klein, dat maakt een maaltijd voor een kind heel anders dan hoe wij het als volwassenen zien. Met de juiste voedsel en voldoende frequentie is het snel voldoende.
Die paar hapjes die een kind dan tot zich neemt voldoen aan wat nodig is.

Tot de 6 maanden is volledige kv of bv voldoende, daarna moet er hoe dan ook steeds meer eten in. Bij een maand of 9 hebben ze o.a ijzer, zinc en een hoger energiebehoefte dan dat de meeste mensen leveren met bv of kv.

De who heeft er een mooie pdf over voor bv:
http://www.who.int/nutrit(...)eeding_breastfed.pdf

(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4

http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
pi_190563262
Ik vraag me (totaal niet wetenschappelijk onderbouwd overigens) af of dat echt zo is. Fred is negen maanden en eet eigenlijk alleen vaste stukken voedsel. Zonder tanden is echt kauwen of raspen nog niet aan de orde. Met lepel komt het grootste gedeelte naast zijn mond. Zouden die paar grammetjes dan het verschil maken?

En ik denk wel dat eten onder de één voor de lol is; kennismaken met structuren en smaken, ontdekken en dat is ook nog na de eerste verjaardag.
pi_190563358
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:03 schreef Aure het volgende:
Ik heb Buda haar post met interessant leesvoer wat 'food under one' betreft nog maar eens even opgezocht voor jullie ;)
[..]

Ah, daar kan ik wat mee! Dit is hoe we het met Frits hebben aangepakt en hoe we het nu met Fred doen.
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:29:59 #69
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190563680
Oh wow douche-eendje, een hele banaan al :o waar laat ie t inderdaad. Z'n formaat is gelijk aan mijn dochter.
En de brocolli :D

Obstipatie en borstvoeding klinkt heel onlogisch om samen te gaan. Ik kan me niet voorstellen dat het aan borstvoeding zou liggen, maar ik weet er niks van. Hoe oud is ie Ceviche? Krijgt ie ook al vaste voeding er naast?

De mijne poept de hele dag door ongeveer. Beetje bodemloze put is het ook :P Ze is vrij onverzadigbaar. En zo makkelijj als t er in gaat komt t er ook weer uit.
Vandaag weer eens een flesje geprobeerd om te oefenen, met verse melk dit keer. Maar ze moest r niks van hebben -O-
Snap ik wel. Maar ik hoopte haar in het nieuwe jaar soms een half dagje naar oma te brengen zodat ik wat andere dingen kan doen, want daar begin ik wel naar te verlangen en het begint ook nodig te worden om een beetje niet-moeder-gerelateerd werk te verzetten.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190563710
Ik denk ook niet dat er mensen zijn die niks aanbieden tot 1 jaar. Dat is ook niet de bedoeling van die zin "food under one.. Blabla". Het gaat erom dat ze dan dus wennen/uitproberen/proeven enz. Dat er dan nog weinig binnenkomt als je volgens Rapley werkt is dan dus geen groot probleem (zeker niet als je let op wat je je baby geeft; als je voedzaam eten geeft komt er wel wat binnen).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190563837
Maargoed. Hai! O+
Mijn baby groeit de pan uit, eet goed, slaapt overdag niet maar snachts goddank wel supergoed.
Verder gaat ze gelukkig steeds steviger staan dus maakt ze niet al teveel enge smakken meer dus ik heb net iets langer m'n handen vrij tegenwoordig :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door pinquit op 20-12-2019 21:53:06 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:51:21 #72
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190564182
Ik denk dat de voedzaamheid van borstvoeding sowieso ook erg afhangt van het dieet van de moeder. Dus het is vast moeilijk om een vaste richtlijn te hanteren hierin.

Bij het ontdekken en proberen van eten komen er natuurlijk ook wel beetjes naar binnen, en wie weet is dat net genoeg. Als je vanaf ongeveer 6 maand (of iets eerder of later, afhankelijk van je kind) begint met dingen aanbieden, weten baby's instinctief mischien wel gewoon hoeveel ze nodig hebben. Zolang het aanbod frequent en gevarieerd is komt het vast vanzelf goed. Het lijkt mij in ieder geval niet iets om zorgen over te maken onder de 1 jaar bij vaak de borst geven.

En over ondervoede kindjes die alleen borstvoeding krijgen, tja.... je kan toch gewoon zien of je kind goed groeit enzo.


Richtlijnen zijn ook maar richtlijnen. Volgens mij denken mensen er ook gewoon te veel over na. Als je je kind volgt komt t wel goed denk ik, en zo verloopt dat proces bij iedereen anders.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190564296
Pinq O+ wat een heerlijk kind zeg!
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:57:09 #74
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190564335
Awww, ik krijg bijkans weer baardrang van de pinquit-beeb. En wat n leuk truitje heeft ze aan O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190566292
Het topic heeft wel een lekkere opleving zo. :P

Pinq wat is het toch een dotje! Fijn he die tanden. Hier vandaag weer een bijtdag. Ze heeft 4x in mijn tepel gehangen. :') Boef. Het ging juist weken helemaal goed. Misschien nadert er een boventandje. Het bijten was de vorige keer het startschot voor de ondertandjes.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')