abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190660730
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2019 01:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nootmuskaat kun je ook gewoon in de supermarkt kopen. Al wordt dat niet verkocht als drugs, bij een hoge dosering kun je er wel van hallucineren. :P
haha dan moet je wel heeeel veel nemen, bijna onmogelijk, want je houdt het niet binnen.
pi_190661143
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2019 01:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nootmuskaat kun je ook gewoon in de supermarkt kopen. Al wordt dat niet verkocht als drugs, bij een hoge dosering kun je er wel van hallucineren. :P
Volgens mij heb ik daar toen ik een kind was wel eens op getript. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar heb een stuk of 5 keer gehad dat ik 's nachts in complete paniek wakker werd en een soort van psychotische aanval had. Hoorde keiharde ruis en een soort van gestampt in m'n hoofd. In paniek naar de badkamer rennen, water op m'n gezicht, weer naar bed, hoofd onder m'n kussen en het proberen te negeren. Meest intense angst die ik ooit heb gehad. M'n vader deed altijd veel nootmuskaat op de sperziebonen.

Het komt wel een beetje overeen met nootmuskaat als ik het zo lees. Wellicht ben je daar als kind meer vatbaar voor, idunno. Ik kan het iig niet verklaren verder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190661486
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb zat argumenten gegeven. of ik, eenvoudige ziel, precies weet hoe deze handel tot in detail geregeld moet worden, doet er niet toe. mijn voorbeeld van een medische wereld die criminaliteitsloos cocaine kan produceren, lijkt me een goede indicatie dat het mogelijk is. en dat is dan heel anders dan het vanuit colombia smokkelen, na een weg van illegaliteit. coca is gewoon een boom, die je zelfs hier kan verbouwen, in een kas. ik zie het probleem dus niet.
Juist daarom is het voorstel van legalisering niet haalbaar.
Afgezien van gezondheidsaspecten en schade aan natuur en milieu.
NL is doorvoerland van cocaine uit Zuid Amerika en zal dat ook blijven na legalisatie.

De politie zal aan de bak moeten blijven. Legalisatie in NL lost het mondiale probleem niet op. Sterker nog, ik verwacht dat er dan nog meer deze kant op zal worden gesmokkeld voor verdere distributie buiten NL.
pi_190661784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Juist daarom is het voorstel van legalisering niet haalbaar.
Afgezien van gezondheidsaspecten en schade aan natuur en milieu.
NL is doorvoerland van cocaine uit Zuid Amerika en zal dat ook blijven na legalisatie.

De politie zal aan de bak moeten blijven. Legalisatie in NL lost het mondiale probleem niet op. Sterker nog, ik verwacht dat er dan nog meer deze kant op zal worden gesmokkeld voor verdere distributie buiten NL.
waarom zou legalisatie in nederland een mondiaal probleem moeten oplossen?
pi_190662065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom zou legalisatie in nederland een mondiaal probleem moeten oplossen?
Niet oplossen maar lijkt me niet handig om het mondiale probleem nog veel meer binnen te halen dan nu al het geval is.
Legaliseren is gewoon geen optie als dat niet wereldwijd gebeurd (en dat gaat nooit gebeuren).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:51:51 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190662130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het laat wel zien dat er totale willekeur heerst voor wat betreft de classificaties.
Of dat grafiekje is gewoon niet het enige criteria.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 26 december 2019 @ 13:53:09 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190662149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je dit als excuus tegen legalisatie gebruikt, veranderd er dus nooit iets.
Nee het is gewoon een perfect valide argument. Je hebt er gewoon geen antwoord op, dat is jouw probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190662222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:48 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Niet oplossen maar lijkt me niet handig om het mondiale probleem nog veel meer binnen te halen dan nu al het geval is.
Legaliseren is gewoon geen optie als dat niet wereldwijd gebeurd (en dat gaat nooit gebeuren).
tuurlijk wel. portugal heeft alles gelegaliseerd, dat gaat prima.
je zal wat harder moeten werken om de uitwassen te beperken, maar daar is dna ook ruimte voor, als je je eigen criminaliteit kwijt bent.

en ik zeg niet dat er geen problemen zullen zijn, die zijn er altijd. maar je zegt het zelf; als je op deze manier denkt, gebeurt er nooit iets.
nederland heeft al heel lang zo gedacht, en wiet nooit volledig gelegaliseerd, voornamelijk uit angst voor het buitenland. en nu zie je, dat het ene na het andere land het gewoon doet, en ze hebben allemaal schijt aan het buitenland.
tijd om niet meer het braafste jongetje van de klas proberen te zijn, en gewoon doen wat wij het beste vinden voor ons.
pi_190662254
quote:
7s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee het is gewoon een perfect valide argument. Je hebt er gewoon geen antwoord op, dat is jouw probleem.
nee, het is een verkeerde manier van denken. je hebt ene mondiale coke handel, doordat het overal illegaal is. oplossing is legaliseren. dus doe dat dan gewoon. als iedereen volgt, is het opgelost.

wij gedogen al 50 jaar wiet, en we hadden gelijk.
pi_190662853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vrees toch dat het wel zo is. kijk maar naar die lijstjes hierboven, en of de plek van sommige drugs daarop wel ergens op slaat. sociale schade bevolking: alcohol op 1, khat laatste.
Ja, die lijstjes vind ik persoonlijk gewoon kloppen. Niet omdat veel mensen het gebruiken, maar omdat het werkelijk zo schadelijk is.
pi_190664027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je zal wat harder moeten werken om de uitwassen te beperken, maar daar is dna ook ruimte voor, als je je eigen criminaliteit kwijt bent.

en ik zeg niet dat er geen problemen zullen zijn, die zijn er altijd. maar je zegt het zelf; als je op deze manier denkt, gebeurt er nooit iets.
nederland heeft al heel lang zo gedacht, en wiet nooit volledig gelegaliseerd, voornamelijk uit angst voor het buitenland. en nu zie je, dat het ene na het andere land het gewoon doet, en ze hebben allemaal schijt aan het buitenland.
tijd om niet meer het braafste jongetje van de klas proberen te zijn, en gewoon doen wat wij het beste vinden voor ons.
Portugal zou in 2001 het bezit en gebruik van soft-en harddrugs drugs hebben gelegaliseerd en hulpprogramma's hebben opgezet om verslaafden te helpen etc.
Die vorm van sociale en medische hulp hebben we al in NL. Al tientallen jaren.

Maar niet alle aspecten zijn kennelijk gelegaliseerd. In dit artikel bijvoorbeeld:
https://www.publico.pt/20(...)-legislatura-1870779
Google vertaling: Het is de bedoeling dat legalisatie mogelijk is met verkoop die is verboden tot 21 jaar, omdat wordt aangetoond dat het risico op schizofrenie en psychose gepaard gaat met consumptie onder de 18 jaar.

Verder kampt Portugal nog altijd met de smokkel van harddrugs en moeten er geregeld drugs worden vernietigd...
pi_190664038
fout, was dubbel
pi_190676907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 14:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, die lijstjes vind ik persoonlijk gewoon kloppen. Niet omdat veel mensen het gebruiken, maar omdat het werkelijk zo schadelijk is.
alcohol is zeker schadelijk, en op 1 omdat heel nederland drinkt.
pi_190676988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 16:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Portugal zou in 2001 het bezit en gebruik van soft-en harddrugs drugs hebben gelegaliseerd en hulpprogramma's hebben opgezet om verslaafden te helpen etc.
Die vorm van sociale en medische hulp hebben we al in NL. Al tientallen jaren.

Maar niet alle aspecten zijn kennelijk gelegaliseerd. In dit artikel bijvoorbeeld:
https://www.publico.pt/20(...)-legislatura-1870779
Google vertaling: Het is de bedoeling dat legalisatie mogelijk is met verkoop die is verboden tot 21 jaar, omdat wordt aangetoond dat het risico op schizofrenie en psychose gepaard gaat met consumptie onder de 18 jaar.

Verder kampt Portugal nog altijd met de smokkel van harddrugs en moeten er geregeld drugs worden vernietigd...
https://en.wikipedia.org/wiki/Drug_policy_of_Portugal

het gaat erom wat beter werkt.
pi_190677011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:22 schreef pokkerdepok het volgende:
alcohol is zeker schadelijk, en op 1 omdat ondanks dat heel nederland drinkt.
pi_190677241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

die snap ik niet
zie dat jellinek schema nog een keer, vorige pagina. alcohol is zeker niet de schadelijkste drug.
pi_190677562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Onzin. Drugs is in principe verboden in Portugal.
Je verwart het met decriminalisering, iets wat ze hebben afgekeken van... Nederland.
Dit werkt vooral met bv heroïne, zo hebben wij onze hero epidemie van de jaren 80 ook teruggedrongen.

Dit beleid maakt bij XTC niet heel veel verschil, het gebruik van mdma is ook in Portugal gestegen (wat op zich geen enorm probleem is). XTC gebruikers hoeven ook niet af te kicken want zijn niet verslaafd zoals bij heroïne.

Spanje/Italië/Zwitserland waren ook al eerder. Snap nooit dat gegeil op Portugal. XTC en coke gebruik is verdubbeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door ThePlaneteer op 27-12-2019 13:18:11 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190678039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Onzin. Drugs is in principe verboden in Portugal.
Je verwart het met decriminalisering, iets wat ze hebben afgekeken van... Nederland.
Dit werkt vooral met bv heroïne, zo hebben wij onze hero epidemie van de jaren 80 ook teruggedrongen.

Dit beleid maakt bij XTC niet heel veel verschil, het gebruik van mdma is ook in Portugal gestegen (wat op zich geen enorm probleem is). XTC gebruikers hoeven ook niet af te kicken want zijn niet verslaafd zoals bij heroïne.

Spanje/Italië/Zwitserland waren ook al eerder. Snap nooit dat gegeil op Portugal. XTC en coke gebruik is verdubbeld.
gedecriminaliseerd dan..
pi_190678672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

gedecriminaliseerd dan..
Essentieel verschilletje.

Je ziet gewoon dat Portugal de transformatie doormaakt die wij als 'progressief' land al tijdje achter de rug hadden.
Leuke read:
https://www.anderetijden.nl/aflevering/44/De-Heroine-epidemie

pi_190679635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Essentieel verschilletje.

Je ziet gewoon dat Portugal de transformatie doormaakt die wij als 'progressief' land al tijdje achter de rug hadden.
Leuke read:
https://www.anderetijden.nl/aflevering/44/De-Heroine-epidemie

[ afbeelding ]
na iets niet meer strafbaar stellen, komt legalisatie. maar dat mag best onder voorwaarden, net zoals dat nu gaat.
pi_190680514
Van decriminalisering naar legalisatie is best een grote stap.
pi_190685022
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:40 schreef pokkerdepok het volgende:
zie dat jellinek schema nog een keer, vorige pagina. alcohol is zeker niet de schadelijkste drug.
Nee, maar als je op de 3e of 4e plek staat met heroine, crack of tabak daarboven is dat echt wel extreem.
pi_190687611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, maar als je op de 3e of 4e plek staat met heroine, crack of tabak daarboven is dat echt wel extreem.
okee op zich wel ja.
  vrijdag 27 december 2019 @ 20:03:33 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190688369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat een problemen je creeërt als je die drugs gaat legaliseren net zoals acohol en tabak.
pi_190688771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 20:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat een problemen je creeërt als je die drugs gaat legaliseren net zoals acohol en tabak.
Mwa, dat weet ik zo nog niet. MDMA, bijvoorbeeld, is doordat het illegaal is veel schadelijker voor de volksgezondheid. Heroïne is ook zo schadelijk omdat het zo vaak vervuild is, terwijl we van opiaat-achtige stoffen zoals morfine weten dat het amper toxisch is.

Ik denk dat alcohol, als het illegaal is, misschien nog wel hoger scoort dan cocaïne en heroïne. Denk aan doden door zelfgestookte alcohol waar methanol in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')