Verbaasde ik mij ook al op. Volgens mij kende deze dj ze helemaal niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:24 schreef W_Wolf het volgende:
Deus...?![]()
Ik bedoel, soms zijn namen van artiesten of liedjes best moeilijk om goed uit te spreken. Maar dEUS is nu niet echt een obscure band, zeker niet voor deze doelgroep. Dus dan mag je wel verwachten dat je weet hoe je het moet uitspreken...
Is dat dezelfde DJ die het had over Stevie Ray Vogan en Noor Desire?quote:Op donderdag 19 december 2019 11:24 schreef W_Wolf het volgende:
Deus...?![]()
Ik bedoel, soms zijn namen van artiesten of liedjes best moeilijk om goed uit te spreken. Maar dEUS is nu niet echt een obscure band, zeker niet voor deze doelgroep. Dus dan mag je wel verwachten dat je weet hoe je het moet uitspreken...
Jammer, net gemist. Net op het verkeerde moment wat besproken met een collega.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:19 schreef Asjemenou_ het volgende:
oke dit was wel een leuke opmerking van de DJ
Dat het vreemd is dat er bij de grote buren van radio2 geen plek is voor deze van George Michael maar wel voor verschrikkelijke bagger van Borsato en die afschuwelijke nederrappers.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:24 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Jammer, net gemist. Net op het verkeerde moment wat besproken met een collega.
Ja, goede opmerking. Ikzelf heb ook niet veel met dit George Michael-nummer, maar veel van zijn materiaal kan ik goed verdragen. En dat hoor je tegenwoordig ook niet (meer) op Radio 2.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:36 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Dat het vreemd is dat er bij de grote buren van radio2 geen plek is voor deze van George Michael maar wel voor verschrikkelijke bagger van Borsato en die afschuwelijke nederrappers.
Heb niks met Michael verder trouwens
Och, in deze lijst staat, net als in die andere lijst, heel veel wat niet echt mijn ding is, maar wat ik op zich best kan waarderen. Het voordeel van deze lijst is dat-ie wat gevarieerder is.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:44 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Ja, goede opmerking. Ikzelf heb ook niet veel met dit George Michael-nummer, maar veel van zijn materiaal kan ik goed verdragen. En dat hoor je tegenwoordig ook niet (meer) op Radio 2.
Nu Alcoholic van Starsailor. Ik ben elk jaar weer verbaasd dat dit nummer erin staat. Niet dat ik het een slecht nummer vind, integendeel. Maar het komt me over als een nummer dat niet snob-genoeg is om op te stemmen, dat voldoende mensen is bijgebleven na al die jaren. En dus ben ik elk jaar weer (prettig) verrast als het in de lijst staat.
Hij krijgt er dit jaar gewoon een noteirng bij in de Top 2000. En op zich kan ook niet alles van een artiest in de lijst staan. Behalve als je QUeen heet.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:36 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Dat het vreemd is dat er bij de grote buren van radio2 geen plek is voor deze van George Michael maar wel voor verschrikkelijke bagger van Borsato en die afschuwelijke nederrappers.
Heb niks met Michael verder trouwens
Twee toch zelfs?quote:Op donderdag 19 december 2019 14:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij krijgt er dit jaar gewoon een noteirng bij in de Top 2000. En op zich kan ook niet alles van een artiest in de lijst staan. Behalve als je QUeen heet.
En Nada Surfquote:Op donderdag 19 december 2019 15:58 schreef Asjemenou_ het volgende:
Wat een bagger.
Junip volgend uur
Ja, dat is wel een groot gemis, idd.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:54 schreef Norrage het volgende:
Joanna
Luister ik nooit meer want niet op spotify...
Niet haten op Ratz.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:05 schreef Eightyone het volgende:
Dj Ratz.
Na een paar letters herken je z'n slaperige stem al.
Hij dacht dat hij een plaat overgeslagen had en verontschuldigde zich al, toen hij erachter kwam dat het toch wel goed ging.quote:
Die is toch maar 6 minuten ofzo, lol. Al hebben ze wel 30 betere liedjes denk ik.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:33 schreef EP3 het volgende:
1659 Smashing Pumpkins – Porcelina Of The Vast Oceans (PODCAST)
...
Nee, duurt volgens mij zeker 9 minuten. En het is ms niet hun beste, maar nog altijd erg mooi.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is toch maar 6 minuten ofzo, lol. Al hebben ze wel 30 betere liedjes denk ik.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:33 schreef EP3 het volgende:
1659 Smashing Pumpkins – Porcelina Of The Vast Oceans (PODCAST)
...
En ook al Finntroll, Flogging Molly én Eluvetie.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:06 schreef MielMonteur het volgende:
Fucking hel komt er nog een Rapalje langs dit uur?
Ennio, bedoel je? Is misschien deze:quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit staat toch gewoon in de Top 2000?
Ja daar zit Man With the Harmonica gewoon in.quote:
Kan je niet volgen. Zelfde soundtrack. Ander nummer.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja daar zit Man With the Harmonica gewoon in.
Volgens mij is t echt t zelfde nummer en zit the Man with the Harmonica in het nummer Once Upon a Time in the West in de Top 2000.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:57 schreef EP3 het volgende:
[..]
Kan je niet volgen. Zelfde soundtrack. Ander nummer.
Zit ook in Supertramp.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja daar zit Man With the Harmonica gewoon in.
Niet in de originele soundtrack, hoor. Zijn gewoon aparte nummers.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Volgens mij is t echt t zelfde nummer en zit the Man with the Harmonica in het nummer Once Upon a Time in the West in de Top 2000.
Ik zie het al. Hier is Once Upon a Time in the West een nummer van 3 minuten. In de top 2000 staat een versie van ruim 5. Die zijn gewoon aan elkaar gelast.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:10 schreef EP3 het volgende:
[..]
Niet in de originele soundtrack, hoor. Zijn gewoon aparte nummers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Once_Upon_a_Time_in_the_West_(album)
Ja, in dat geval hebben ze niet de originele versie.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie het al. Hier is Once Upon a Time in the West een nummer van 3 minuten. In de top 2000 staat een versie van ruim 5. Die zijn gewoon aan elkaar gelast.
quote:Op vrijdag 20 december 2019 13:46 schreef W_Wolf het volgende:
Tindersticks, altijd fijn om te horen...
Misschien wel het beste rap/hip-hop nummer allertijden. Staat dus niet eens in de top 2000.quote:Op zaterdag 21 december 2019 12:50 schreef Asjemenou_ het volgende:
Hoe dichter bij de 1.... hoe interessanter de lijst.
1488 Nas – N.Y. State Of Mind
Is in elke lijst het geval, volgens mij. In Nederland krijgt hiphop, maar ook soul en r&b nooit zo gek veel stemmen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:53 schreef EP3 het volgende:
[..]
Misschien wel het beste rap/hip-hop nummer allertijden. Staat dus niet eens in de top 2000.
En hier eigenlijk veel te laag.
Niks mis meequote:
Gainsbourg en Bardot was weer heerlijkquote:Op maandag 23 december 2019 10:41 schreef Norrage het volgende:
Geen slecht nummer geweest afgelopen 2 uur
Komt dat al die pretentieuze bagger als Arcade Fire en the National erin moest....quote:Op maandag 23 december 2019 12:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Eeuwig zonde dat NY mining disaster niet meet in de Top 2000 staat
Maar the National staat er niet in.quote:Op maandag 23 december 2019 13:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Komt dat al die pretentieuze bagger als Arcade Fire en the National erin moest....
quote:Op maandag 23 december 2019 13:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar the National staat er niet in.
En die 1x Arcade Fire valt ook in het niet bij bijv. 18x Blöf.quote:Op maandag 23 december 2019 13:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar the National staat er niet in.
of 37x Queen.quote:Op maandag 23 december 2019 14:03 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
En die 1x Arcade Fire valt ook in het niet bij bijv. 18x Blöf.
Ik ben wel blij dat Amsterdam vorig jaar nieuw in de lijst kwam. Dat is wel een goede toevoegingquote:
Was maar een geintje. Maar iedereen roept altijd : "Dit moet er ook in" (zoals Amsterdam van Coldplay bijvoorbeeldquote:Op maandag 23 december 2019 14:13 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
En 18x Marco Borsato. Maar jij wilde Arcade Fire en The National de schuld geven?
DIt vooal. De grootverbruikers zijn nog groter geworden ten koste van eenpitters. Dat is eeuwig zondequote:
En Beatles terecht natuurlijk, maar fucking queenquote:Op maandag 23 december 2019 14:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
DIt vooal. De grootverbruikers zijn nog groter geworden ten koste van eenpitters. Dat is eeuwig zonde
Nou, ik zie niet zozeer The Beatles terecht maar Queen dan niet. Beide leveren heel veel nummers aan de Top 2000 en beide zijn hele goede bands met geweldige nummers. Alleen zitten er bij die ~35 nummers die ze in de lijst hebben ook mindere goden.quote:Op maandag 23 december 2019 14:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
En Beatles terecht natuurlijk, maar fucking queen
Ik heb het gevoel dat er van Queens steeeds meer in de lijst komt, niet per definitie goede nummers. Een soort hype. Beatles is meer een constante in de lijst...quote:Op maandag 23 december 2019 14:38 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Nou, ik zie niet zozeer The Beatles terecht maar Queen dan niet. Beide leveren heel veel nummers aan de Top 2000 en beide zijn hele goede bands met geweldige nummers. Alleen zitten er bij die ~35 nummers die ze in de lijst hebben ook mindere goden.
Hier in de Snob 2000 trouwens ook.
Jep, kwam niet uit. Dylan ook maar half.quote:Op maandag 23 december 2019 14:58 schreef W_Wolf het volgende:
Hallo? Gaat deze nu het prachtige Nothingess overslaan???
Dan is het al helemaal slordig dat de Formule/Ruby Soho niet is opgevallen.quote:Op maandag 23 december 2019 15:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jep, kwam niet uit. Dylan ook maar half.
Het is allemaal vooraf opgenomen he. Dus je kan er niet veel meer op sturen op het moment zelf. Pinguin Radio zet er zelf de jingles tussen
Juist dan zou het goed moeten zijn. De DJ weet hoeveel tijd hij heeft om alle nummers af te spelen. Dus hoeveel hij kan lullen tussen de nummers door om toch uit te komen. Als je dan op het eind niet uitkomt is dat slecht voorbereiden. (En met vooraf opnemen kan je het dus ook nog een keer doen en dan wel qua tijd uitkomen)quote:Op maandag 23 december 2019 15:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jep, kwam niet uit. Dylan ook maar half.
Het is allemaal vooraf opgenomen he. Dus je kan er niet veel meer op sturen op het moment zelf. Pinguin Radio zet er zelf de jingles tussen
Dit. Volgens mij is het wel semi-live toch? Ze komen vaak niet helemaal uit.quote:Op maandag 23 december 2019 15:05 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Juist dan zou het goed moeten zijn. De DJ weet hoeveel tijd hij heeft om alle nummers af te spelen. Dus hoeveel hij kan lullen tussen de nummers door om toch uit te komen. Als je dan op het eind niet uitkomt is dat slecht voorbereiden. (En met vooraf opnemen kan je het dus ook nog een keer doen en dan wel qua tijd uitkomen)
Geluidskwaliteit varieert enorm. En er zijn geen stiltes. Pinguin-radio heeft geen studio voor zover ik weet, dus het is op verschillende plekken opgenomen volgens mijquote:Op maandag 23 december 2019 15:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit. Volgens mij is het wel semi-live toch? Ze komen vaak niet helemaal uit.
Ja. Ik snap niet echt waarom dit nummer nu ook hier in de lijst staat. Tja, als onderdeel van een langere suite (plaat-kant), maar dit hoort hier niet thuis.quote:
En toch was Standing in the Way of Control wel een moddervet nummer.quote:Op maandag 23 december 2019 16:52 schreef MielMonteur het volgende:
Gossip is ook een oh-ja-die-bestonden-ook-nog-bandje
Nu wil ik de Bee Gees ook niet bepaald eenzitters noemen, maar snap je punt..quote:Op maandag 23 december 2019 14:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
DIt vooal. De grootverbruikers zijn nog groter geworden ten koste van eenpitters. Dat is eeuwig zonde
Radio heeft wel wat andere karakteristiek vind ik altijd, maar dat heeft wel wat, wat mij betreftquote:Op woensdag 25 december 2019 10:40 schreef Mansjester het volgende:
Voor mn gevoel is het geluid niet zo goed. Lijkt veel minder zuiver dan als ik bijvoorbeeld Spotify luister. Hebben jullie dat ook?
Uiteraard, een van de betere platen dit jaar.quote:Op donderdag 26 december 2019 16:34 schreef skysherrif het volgende:
Kent iemand hier toevallig (sand) Alex G
Zoek eigenlijk mensen die toevallig ook naar Paradiso willen, hij gaat daar in Maart optreden. Ken irl niemand die dat soort bandjes luistertquote:Op donderdag 26 december 2019 16:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard, een van de betere platen dit jaar.
Alleen kan toch ookquote:Op donderdag 26 december 2019 16:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zoek eigenlijk mensen die toevallig ook naar Paradiso willen, hij gaat daar in Maart optreden. Ken irl niemand die dat soort bandjes luistert
En zeker prachtige plaat
Kraftwerk was een van mijn all time favoriete optredensquote:Op donderdag 26 december 2019 16:55 schreef Mansjester het volgende:
Kraftwerk is samen met the war on drugs het slechtste optreden dat ik ooit live heb gezien
Ruime omschrijving, want je had er minstens 50 die beter waren. Volgens je jaarlijst dan.quote:Op donderdag 26 december 2019 16:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard, een van de betere platen dit jaar.
Was benieuwd of iemand dat zou spottenquote:Op vrijdag 27 december 2019 13:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ruime omschrijving, want je had er minstens 50 die beter waren. Volgens je jaarlijst dan.
Dat is niet vreemd want top2000quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:44 schreef EP3 het volgende:
Vreemd dat juist 1 van de mooiste Coldplay nummers niet in de top2000 staat.
Ja, da's ook weer waar.quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:49 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd want top2000
Tot nu toe moet ik dit soort uurtjes steeds missenquote:Op zaterdag 28 december 2019 18:05 schreef EP3 het volgende:
18.00-19.00 Peter van der Meer
443 Vampire Weekend – Harmony Hall
442 New Order – True Faith
441 Roxy Music – A Song For Europe
440 Talk Talk – After The Flood
439 The Stooges – I Wanna Be Your Dog
438 Sharon Van Etten – Seventeen
437 The National – Slow Show
436 Band Of Horses – No One’s Gonna Love You
435 Patti Smith Group – Dancing Barefoot
434 Beirut – Nantes
433 The Knife – Silent Shout
432 Jimi Hendrix Experience – Voodoo Chile
HALLO DAN. DOE MIJ N LEKKER UURTJE,!
WAAAAUW, Seventeen (fav nummer van 2019) en Slow Show (fav nummer all time) achter elkaar. Beter dan dit wordt het niet in de Snobquote:Op zaterdag 28 december 2019 18:05 schreef EP3 het volgende:
434 Beirut – Nantes
Ziek uurtje idd!!!quote:Op zaterdag 28 december 2019 18:05 schreef EP3 het volgende:
434 Beirut – Nantes
Frank Zappa.quote:Op zondag 29 december 2019 11:38 schreef W_Wolf het volgende:
Deze DJ lijkt zo snel (en saai) mogelijk door de lijst te raggen om dan straks nog 5 minuten het pauzemuziekje te kunnen draaien...
Ja. Sommige DJ's kunnen wel 3 à 4 minuten spreektijd per uur opvullen (of hebben dan zelfs nog tijd tekort). Anderen kunnen alleen maar aan- en afkondigen en houden dan die tijd over. Ik vind het zelf slechte planning. Er lijkt wel meer Peaches En Regalia gedraaid te worden dan dat 30 minuten lange sympho-reli nummer dat eerder voorbij kwam.quote:Op zondag 29 december 2019 11:47 schreef Eightyone het volgende:
[..]Daar heb ik ze inmiddels wel over getwitterd, dat dat muziekje wel érg vaak langs komt (zeer goed als intro, maar hetzelfde plakkerige deuntje bijna elk uur als opvuller wordt wat gortig).
Dat is dan wel weer aardig. Rob Stenders had dit al lang afgekapt vermoed ik.quote:Op zondag 29 december 2019 13:49 schreef Asjemenou_ het volgende:
Twintig minuten Meindert Talma @:MethodMich
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:210 Beach House – Myth
quote:Op maandag 30 december 2019 11:02 schreef Asjemenou_ het volgende:
Dit uur
11.00-12.00 André Dormont
251 The National – About Today![]()
250 The Cure – Play For Today![]()
249 Bon Iver – Holocene![]()
248 Fatal Flowers – Rock ‘N Roll Star
247 Marillion – Script For A Jester’s Tear
246 Ayreon – The Day That The World Breaks Down
245 U2 – October
244 Smashing Pumpkins – Mayonaise![]()
243 The Scene – Rigoreus
242 Courtney Barnett – Pedestrian At Best
O,quote:
Ooit was er een bandlid niet bij wegens ziekte, toen speelden ze als Mindersticks!quote:
quote:Op maandag 30 december 2019 16:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ooit was er een bandlid niet bij wegens ziekte, toen speelden ze als Mindersticks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |