abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190767980
Een top 10 deze keer. Als ik het zo op een rijtje zet eigenlijk maar een matig jaar, weinig echt uitschieters naar boven.

1. Lana Del Rey - Norman Fucking Rodwell
2. Kishi Bashi - Omoiyari
3. Bruce Soord - All This Will Be Yours
4. Mozes and the Firstborn - Dadcore
5. Michael Kiwanuka - Kiwanuka
6. Elbow - Giants Of All Sizes
7. James Blake - Assume Form
8. The Raconteurs - Help Us Stranger
9. Rhye - Spirit
10. Liam Gallagher - Why Me? Why Not
pi_190773382
De tijd begint te dringen voor @ranja, spannend hoor!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190775138
Hoppa! *O* Erg mooi muziekjaar weer

Albums:
01 Glenn Branca - The Third Ascension
02 Weyes Blood - Titanic Rising
03 Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell!
04 Duster - Duster
05 Life Metal - Sunn O)))
06 Doodswens - Demo I
07 FKA twigs - Magdalene
08 clipping. - There Existed an Addiction to Blood
09 A Winged Victory for the Sullen - The Undivided Five
10 Esoteric - A Pyrrhic Existence
11 Swans - Leaving Meaning.
12 Kyle Bobby Dunn - From Here to Eternity
13 King Gizzard and the Lizard Wizard - Infest the Rats' Nest
14 Tim Hecker - Anoyo
15 Spidergawd - V
16 Yawning Man - Macedonian Lines
17 Darkthrone - Old Star
18 Blood Incantation - Hidden History of the Human Race
19 Guided by Voices - Sweating the Plague
20 Guided by Voices - Warp and Woof
21 Little Simz - Grey Area
22 The Comet Is Coming - Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery
23 Alcest - Spiritual Instinct
24 Angel Olsen - All Mirrors
25 S10 - Snowsniper
26 Lightning Bolt - Sonic Citadel
27 Sun Kil Moon - I Also Want to Die in New Orleans
28 Joost Dijkema - Time Thief
29 Sunn O))) - Pyroclasts
30 William Basinski - On Time Out of Time
31 Pip Blom - Boat
32 Candlemass - The Door to Doom
33 Boy Harsher - Careful
34 Carly Rae Jepsen - Dedicated
35 Guided by Voices - Zeppelin Over China
36 Carla dal Forno - Look Up Sharp
37 Mayhem - Daemon
38 Kali Malone - The Sacrificial Code
39 Spopielony - Legendy
40 The Caretaker - Everywhere at the End of Time: Stage 6
41 The Chemical Brothers - No Geography
42 Monkey3 - Sphere
43 Big Thief - Two Hands
44 Big Thief - U.F.O.F.
45 Freddie Gibbs & Madlib - Bandana
46 Chelsea Wolfe - Birth of Violence
47 Pixies - Beneath the Eyrie
48 Sharon Van Etten - Remind Me Tomorrow
49 Misþyrming - Algleymi
50 Black Midi - Schlagenheim
51 Saint Vitus - Saint Vitus
52 PUP - Morbid Stuff
53 James Blake - Assume Form
54 Jessica Pratt - Quiet Signs
55 JPEGMAFIA - All My Heroes Are Cornballs
56 FLOWERS - Doom City
57 LINGUA IGNOTA - Caligula
58 Mgła - Age of Excuse
59 DJ Armok / DJ Bishop / Pillbox - Dungeon Rap: The Introduction
60 おとぼけビ~バ~ (Otoboke Beaver) - Itekoma Hits
61 Nivhek - After Its Own Death / Walking in a Spiral Towards the House
62 Mavi - Let
63 Tool - Fear Inoculum
64 Weatherday - Come In
65 Malibu Ken - Malibu Ken
66 Traveler - Traveler
67 Goth-Trad / JK Flesh - Knights of the Black Table
68 Sanctuaire - Echo 3 - Frisson d'éternité
69 Barshasketh - Barshasketh
70 Ossuarium - Living Tomb
71 Coldplay - Everyday Life
72 Tyler, the Creator - Igor
73 Morrowdim - Wandering Songs
74 The Hu Band - The Gereg
75 Mo'ynoq - Dreaming in a Dead Language

EPs:
1 MEROL - Superlatief
2 SeeYouSpaceCowboy - Songs for the Firing Squad
3 Squid - Town Centre
4 Aphex Twin - Peel Session 2
4 Clouds Taste Satanic - Evil Eye
5 S10 - Diamonds

Live albums:
1 Polish National Radio Symphony Orchestra & Beth Gibbons - Krzysztof Penderecki: Symphony No. 3: Symphony of Sorrowful Songs, Op. 36
2 Susanne Sundfør - Music for People in Trouble: Live from the Barbican
3 Daniël Lohues - Elektrisch Live
4 Warthog - LIVE!
5 Jeff Rosenstock - Thanks, Sorry!
Robert Moog died for our synths
pi_190775207
Goed bezig @Gehenna!

Twee Guided By Voices-platen. Die zijn dus nog wel de moeite waard? Ik had het idee dat ze zo ongeveer alles wel al eens gedaan hebben, maar ze staan nog vrij hoog bij jou.

Trouwens nog totaal geen idee wat nu de nummer 1 van de gecombineerde lijst zal worden
www.thuisuiteten.nl
  maandag 30 december 2019 @ 18:52:36 #55
13973 ranja
image means nothing
pi_190776646
Hier dan mijn lijst. Ik heb er toch weer een top 50 van weten te maken ondanks dat ik me elk jaar weer voor neem minder te kopen, maar dit jaar bij herbeluistering in de kerstvakantie toch wel een paar tegengekomen waarvan ik dacht 'daar had ik wel zonder gekund'. Al zijn dat soms ook albums waar één geweldige single op staat die ik anders ook niet (fysiek) zou hebben. Goed, hier dus de lijst.

01 Desperate Journalist - In Search of the Miraculous
UK - met hun 3e album voor de 3e keer in de top 3 waarvan de 2e keer nummer 1 - ja Desperate Journalist is wel de band van de 10s voor mij. Op de rand van postpunk en dreampop en helemaal in mijn straatje.

02 Pip Blom - Boat
NL - na diverse singles en ep's is er nu eindelijk het debuutalbum. En eerlijk is eerlijk, veel van die singles en ep-nummers vind ik beter dan de albumnummers. Maar het blijft toch Pip Blom en haar stijl me blijft enorm aanspreken en daarom wel gewoon op 2.

03 Sleeper - The Modern Age
UK - britpop - comebackalbum van de band die in de 90s 3 albums maakte en in de UK flink wat hits scoorde. Zangeres Louise Wener ging daarna boeken schrijven maar nu is er toch weer een album en dat klinkt alsof ze nooit zijn weggeweest.

04 Eerie Wanda - Pet Town
NL - Marina Tadic met haar band, blijft toch intrigerende muziek. Lekker rustig, heerlijke stem, lekker wegkabbelend.

05 The Regrettes - How Do You Love?
USA - groeiplaatje toch, de eerste singles vond ik wel ok maar met I Dare You als topper bleek de rest ook opgewaardeerd te worden. Lekkere uptempo pop/rock met een riot-grrl attitude. Iets minder scherpe randjes dan op het debuut volgens mij maar dat is is dit geval misschien juist wel beter.

06 Hatchie - Keepsake
Australie - dreampop - na wat singles en een EP nu ook een album en dat gaat door zoals ze begonnen was, lekkere dreampop met genoeg ruimte voor gitaarlaagjes

07 Tallies - Tallies
UK - dreampop/rock - behoorlijk 90s geïnspireerd, hoewel de zang meer doet denken aan Cocteau Twins, had ook zomaar een 4AD release kunnen zijn (maar is het niet). Paar prijsnummers zoals single Easy Enough maar constant gewoon heel goed.

08 The Cranberries - In the End
Ierland - Triest natuurlijk, het had de comeback moeten worden maar werd het afscheid. Muzikaal doet het weinig onder voor hun beste van de 90s, zeker single Wake Me when It's Over.

09 Skye Wallace - Skye Wallace
Canada - single Coal in the Window vond ik meteen geweldig, de andere singles deden me eerst wat minder. Toen ik het album in huis kreeg was het geheel toch wel weer erg positief en blijft nog groeien.

10 Ali Barter - Hello, I'm Doing My Best
Australie - Tweede album nadat ik haar eerste album veel ben blijven draaien, een album dat toen op 8 stond. Na een poos het 2e album te kennen vind ik die eerste nog steed de beste maar dat zegt niks over dit album. Ok er mist misschien een Girlie Bits maar gemiddeld genomen is het nog steeds heerlijke uptempo pop met teksten waar je onwillekeurig ineens dingen van oppikt.

11 Piroshka - Brickbat
UK - 90s superband met de zangeres van Lush, drummer van Elastica, gitarist van Moose en dat klinkt eigenlijk wel zoals je mag verwachten, zoals de latere Lush vooral

12 L' Épée - Diabolique
Frankrijk - actrice Emmanuelle Seigner gaat door waar ze met Ultra Orange geblevenw was, nu met een supergroup met muzikanten van Limñas en Brian Jonestown, Velvet Underground-achtige broeierige psychedelica met fluister/praatzang deels engelstalig maar ook deels frans waardoor oook Gainsbourg niet ver weg is. Heerlijk.

13 Jade Jackson - Wilderness
USA - roots/country - Ik vind lang niet alle country of americana even interessant maar de laatste jaren komen er toch jaarlijks wel een paar in m'n lijst. Nu is de beurt aan Jade Jackson met haar 2e album, de eerste ken ik nog steeds niet trouwens maar dit bevalt erg goed. Veel lekker uptempo met band en veel gitaar, heerlijk.

14 girl in red - beginnings
Noorwegen - gil in red doet niet aan hoofdletters, wel aan mooie liedjes die soms wat rustiger en soms wat meer uptempo zijn. ik vind natuurlijk de laatste de beste, zeker een nummer als i'll die anyway. vrijwel alle nummers zijn eerder apart als single verschenen wat het een beetje een verzamelaar maakt maar bij mij toech gewoon mee mag doen. de lp is in chronolgische volgorde wat wel duidelijk maar dat de meest lofi en rustige nummers aan het begin zaten. dat gaat dus zeker de goede kant op.

15 Moving Panoramas - In Two
USA - psychedelsische dreampop - ja dat klinkt als dubbelop maar dit zweeft toch net wat meer dan de gemiddelde dreampop. Dat is tegelijk een pre en valkuil dat je er genoeg van kan krijgen die zwevende keyboards. Maar voorlopig hoor ik bij de liefhebbers.

16 Jade Bird - Jade Bird
UK - soms kom je er achter dat je iets al langer kent dan je denkt. Toen Uh Huh de single was - en ik die geweldig vond - zag ik op Spotify wat oudere singles. Toen ik Lottery wilde toevoegen aan m'n 2018 lijst kwam de melding 'staat er al in'. Ok dan... veel singles op het album en de rest doet daar weinig voor onder.

17 Anteros - When We Land
UK - een beetje de engelse EUT, niks aan de hand muziek, prima

18 Cherry Glazerr - Stuffed & Ready
USA - punk/rock - Een paar jaar geleden had ik Cherry Glazerr en Regrettes nog vlak bij elkaar staan vanwege vergelijkbaar, dit jaar wint Regrettes duidelijk. Toch is dit album ook prima, af en toe gewoon lekker hard, zeker single Wasted Nun.

19 The Paranoyds - Carnage Bargain
USA - garagerock - het orgel maakt de nummers net wat smeriger, zodat ze als de ruige broers/zusjes van Alvvays gezien kunnen worden

20 Angie McMahon - Salt
Australie - Angie... toen ik de single Pasta hoorde was ik mereen verkocht. Later op BKS, fijn optreden... ja de muziek blijft op de overige nummers soms wat minimaal, Pasta is duidelijk het meest bandgeluid. Maar dan nog. Haar stem doet soms al genoeg.

21 Fabienne Delsol - Four
UK - yeye - ex-zangeres van The Bristols, al kende ik haar volgens mij eerder solo. Duidelijk 60s yeye geïnspireerd en (dus) erg vrolijk en opwekkend.

22 Dakota - Here's the 101 on How to Disappear
NL - enige album van Dakota zal dit blijven, de band stopte al voor het album uitkwam vanwege de mentale gesteldheid van de zangeres. Triest want het is toch een heerlijk wegluisterend album. Overigens de enige die ik niet fysiek heb van deze lijst, er is geen fysieke uitgave.

23 Ladytron - Ladytron
UK - electro - De comeback van Ladytron betekende ook bijna de ondergang door de problemen met pledgemusic... muzikaal blijft de band gewoon prima, de shoegaze invloeden van het 3e en 4e album zijn eer verdwenen, de electro en karakteristieke zang blijft

24 Fea - No Novelties
USA - punkrock - band op het label van Joan Jett en muzikaal ergens tussen Runaways en Bikini Kill, hun 2e album nog een toefje beter dan de vorige.

25 Marika Hackman - Any Human Friend
UK - 3e album, bevat zeker een van de single van het jaar met I'm Not Where You Are, de rest komt daar niet bij in de buurt en ook niet bij haar vorige album eigenlijk

26 Stef Chura - Midnight
USA - Ik zag haar live in Ekko en dat was een heerlijk optreden. Album gekocht en diebevalt ook prima, soms wat Mitski maar minder experimenteel, of Snail Mail maar iets harder.

27 Juliana Hatfield - Weird
USA - Juliana bracht 2 albums uit dit jaar, ook en Police cover album. Die neem ik niet op in de lijst. Deze wel, met nieuwe muziek dat gewooon erg Juliana klinkt, soms meer uptempo, soms rustiger zonder echte hoogte- of dieptepunten.

28 Madder Rose - To Be Beautiful
USA - alt.rock - in de 90s maakte de band 4 albums, met name de eerste 2 heerlijke muziek, daarna wat rustiger richting dreampop. De nieuwe gaat verder waar ze gebleven waren dus weinig harde gitaren maar het blijft mooi.

29 Stonerror - Widow in Black
Polen - stonerrock - goed naar Kyuss geluisterd zeggen we dan en dat klopt vast ook wel, Stonerror is alleen niet van de lange nummers. 4 minuten is voor de meeste nummers lang zat (al kunnen ze het ook langer)

30 Tegan and Sara - Hey, I'm Just Like You
Canada - Oude nummers nu voor het eerst uitgegeven, ze zeggen zelf 'deze nummers hadden we niet zo kunnen zingen toen we 18 waren en we hadden ze niet kunnen schrijven als 30+'. Dan valt het nu goed samen. Je hoort wel duidelijk dat ze hiermee meer teruggaan naar het oude geluid al zitten er nog wel een paar 'closer'-achtige nummers tussen.

31 Alex Lahey - The Best of Luck Club
Australie - haar vorige ontdekte ik wat laat maar bij deze was ik meteen bij, de single Don't Be So Hard on Yourself met sax-solo en al, heerlijk nummer. De rest van de nummers is grotendeels oook lekker uptempo zoals ik graag heb.

32 Caroline Savoie - Pourchasser l'aube
Canada - uptempo met een bandgevoel maar ook nummers waar ze bijna alleen speelt. Franstalig, zou fans van de eerste albums vanaf 5:55 van Charlotte Gainsbourg wel munnen aanspreken

33 Black Mountain - Destroyer
CA - stoner/psychedelische rock - Ik zag ze live, aangetrokken door oa het feit dat de zangeres van Sleepy Sun in de band zit. Dat was even een fijn avondje en op plaat hoor je dat ook terug. Vrij lange nummers, lekker langzaam.

34 that dog. - Old LP
USA - alt.rock - Anna Waronker is na 2 soloalbums en veel songschrijven voor anderen weer terug bij haar band en gaat verder waar ze eind 90s gebleven was. Neit zo goed als hun 2e album maar zeker herkenbaar als that dog. door de samenzang en dwarse gitaren, beetje de amerikaanse Seedling.

35 Magnapop - The Circle is Round
USA - alt.rock - bij Magnapop kun je nauwelijks meer van comebacks spreken, ze brengen albums uit met flinke tussenposen. De vorige was van 2012. Je weet echter behoorlijk wat je kunt verwachten, ook nu weer in de originle bezetting (de zangeres en gitariste zijn de enige 2 die altijd meededen). Voor de zekerheid zijn nog 2 demo's van ooit toegevoegd waarvan eentje ook al als extraatje op het 2e album stond trouwens. De albumtitel is geÏnspireerd door een Nederlandse journalist die deze uitspraak deed, in goed nederengels en de band geen idee had wat hij bedoelde.

36 Melissa Etheridge - The Medicine Show
USA - Het was al een poos geleden dat ik wat nieuws van Melissa had gehoord wat m'n interesse echt wekte, maar dat was met single Wild and Lonely wel het geval. Het album valt ook niks tegen. Tuurlijk, je hoort dat Melissa ouder wordt maar dat geeft niet als de muziek gewoon goed blijft, of weer is.

37 Fokko - Stadaarnietzodoeiets
NL - punkrock - ex-Jeremys, fine recht voor z'n raap nederlandstalige rocker

38 Fresh - Withdraw
UK - pop/punk - kort album, nog geen half uur dat de bandnaam eer aan doet

39 Rhinorino - Let's Blow this Popsicle Stand
NL - klinkt als een poppy versie van Drive Like Maria, lekker kort ook met een lp op 45 toeren. Ik zag ze tijdens een instore en toen meteen de LP meegenomen, geen spijt van gehad.

40 Avril Lavigne - Head Above Water
Canada - vorig jaar kwam Avril terug na een lange ziekteperiode met een single waarin ze die periode bezong. Dit jaar het album met dezelfde titel en laat Avril weer horen zoals ik het liefst hoor, wat terug richting de eerste 2 albums.

41 Krezip - Sweet High
NL - comeback album van Krezip gaat terug naar hun eerste albums en daar is niks mis mee

42 Molly Tuttle - When You're Ready
USA - folk/roots - De uptemponummers liggen erg lekker in het gehoor, daartussen de ballads die wel mooi gezongen zijn maar waar je wel zin in moet hebben. Eigenlijk staat het te laag voor die heerlijke uptemponummers.

43 Foxtrap - Foxtrap
UK - electro - een band die ook benadeeld werd door het Pledge-fiasco, gelukkig kwam het album er uiteindelijk wel. Electro, dan denk ik meteen aan Ladytron, dit is wel een toefje harder, gaat meer de techno kant op en zeker niet verkeerd.

44 Heather Nova - Pearl
USA - Heather, haar stem blijft, haar muziek vind ik na de 90s wat wisselvallig geworden. Haar album uit 2011 was een erg positieve uitschieter, die van 2015 viel wat tegen en deze zit er wat tussen in. Eerste single The Wounds We Bled blijkt wel verreweg het beste nummer.

45 Monomyth - Orbis Quadrantis
NL - psychedelische stoner - instrumentaal en lekker langzaam, ook live gezien en dat beviel ook erg goed.

46 Ex Hex - It's Real
USA - rock - band met de zangeres van Helium, 90s band, sensationeel optreden op BKS, maar dat album dan... dat spettert toch lang niet zo als live, die gitaarsolos/duels.... Veel nummers nu een beetje vlak, paar hoogtepunten zoals single Cosmic Cave (al duurt die live wel dubbel zo lang volgens mij)

47 Julia Jacklin - Crushing
Australie - op basis van de eerste singles had ik meer verwacht. Het begint nog goed - juist met die singles - maar de 2e helft van het album is toch te rustig voor mij.

48 Stella Donnelly - Beware of the Dogs
Australie - pop/folk - Dit jaar ontdekte ik Stella met een nummer van haar eerdere EP, het album ligt in het verlengde. Een album waarbij je eigenlijk wel naar de tekst moet luisteren. Muzikaal vind ik het niet allemaal even intersssant, dan is zo'n EP sneller voorbij. Tricks en Boys Will Be Boys blijven wel erg goed al is het geen Mechanical Bull (van de EP).

49 whenyoung - Reasons to Dream
Ierland - uit hetzelfde stadje als Cranberries en dat hoor je wel aan het accent van de zangeres. De band bracht voor dit jaar al een aantal singles uit, sommige erg goed, helaas staan die geen van allen op het album. Wel prijsnummer The Others maar de rest haalt het toch niet bij oudere nummers.

50 Blood Red Shoes - Get Tragic
UK - Blood Red Shoes heb ik tig keer gezien in het afgelopen decennium, altijd geweldig - ineens werd het rustig en kwamen ze na voor hun doen lange tijd dit jaar met een nieuw album. Je hoort meteen dat zij het zijn maar toch is het behoorlijk veranderd. Lang niet zo puntig meer, daarnaast doen er meer muzikanten mee dan de 2 waar het om gaat. Dus ja anders en niet beter.
  maandag 30 december 2019 @ 18:52:56 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_190776656
NB ik heb het een aantal keer over Pledge music - een crowdfunding site die ik in het verleden nogal eens gebruikte om zowel speciale releases te krijgen van bands en zelfs nieuwe bands te ontdekken. Helaas is de site dit jaar over de kop gegaan nadat 'de site' geld dat in voren betaald was voor de bands gebruikte voor allerlei randzaken - zogenaamd verbeteringen - waardoor ze op een bepaald moments de bands hun geld niet meer konden betalen waardoor die bands in de problemen kwamen met opnamestudios, (cd/vinyl)drukkerijen en dergelijke. Dat is voor een hoop bands een hoofdpijnjaar geworden waar nog steeds geen bevredigende oplossing voor is. Een hoop mensen zijn geld kwijt en bands moeten aan fans vragen voor de 2e keer geld te betalen - als ze al bij hun eigen muziek kunnen komen. Bands die daar last van hadden in mijn lijst zijn Sleeper, Ladytron en Foxtrap maar er zijn er tientallen meer.

De lijst nog een keer maar dan in handig formaat voor wie telt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190779757
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 17:57 schreef methodmich het volgende:
Goed bezig @:gehenna!

Twee Guided By Voices-platen. Die zijn dus nog wel de moeite waard? Ik had het idee dat ze zo ongeveer alles wel al eens gedaan hebben, maar ze staan nog vrij hoog bij jou.
3 zelfs ;)

Maar ik vind ze weer super tof, sowieso was dit een behoorlijk GBV-jaar voor mij, ik denk mijn meest gedraaide artiest. Dus wel redelijke fanboy hier, dus korreltje zout waar nodig :P
pi_190796287
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 17:54 schreef Gehenna het volgende:

2 SeeYouSpaceCowboy - Songs for the Firing Squad

Is dat niet een compilatie?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_190796831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 05:04 schreef OMG het volgende:

[..]

Is dat niet een compilatie?
Klopt hoor, dat bleek ie achteraf te zijn (toen ik m luisterde stond hij nog gewoon bij de albums op rym). Maar slechts 18 minuten, dus heb hem maar bij de EPs geschaard.
pi_190805005
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 20:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

. Dus wel redelijke fanboy hier, dus korreltje zout waar nodig :P
Okee, dat scheelt dan wel. Toch maar eens op zoek gaan in elk geval.

En ook @ranja weer met een mooie vrouwenlijst, al mis ik dan toch wel wat topdames, maar vooruit. Nog wel iets dubbel in elk geval! ^O^
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 december 2019 @ 14:10:39 #61
13973 ranja
image means nothing
pi_190805162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:05 schreef methodmich het volgende:

En ook @:ranja weer met een mooie vrouwenlijst, al mis ik dan toch wel wat topdames, maar vooruit. Nog wel iets dubbel in elk geval! ^O^
Tja ik mis mijn topdames bij de rest :)
pi_190805225
Snap ik. :)

Maar ik had toch ergens wel een heel klein beetje gedacht misschien een Billie, Lana, Big Thief, Sharon, Better Oblivion Community Centre of King Princess tegen te komen. Al was het maar rond plek 40.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 december 2019 @ 14:28:03 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_190805653
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:13 schreef methodmich het volgende:
Snap ik. :)

Maar ik had toch ergens wel een heel klein beetje gedacht misschien een Billie, Lana, Big Thief, Sharon, Better Oblivion Community Centre of King Princess tegen te komen. Al was het maar rond plek 40.
Nee, Big Thief heb ik wel een deel van gezien op BKS en ik heb hun eerste album maar die nieuwe zijn het toch net niet. BOCC ook wel wat van geprobeerd maar ook niet helemaal. Overige gewoon niet :)
(nou ja Sharon dan via jouw post op FB geprobeerd, dat weet je)
pi_190807189
Ja, precies. Terwijl ze op zich toch allemaal wel ergens in je straatje zouden passen, al is het maar een schaars verlicht zijpaadje. ;)

Maar goed, nu is @kciR aan de beurt. Ben erg benieuwd wat hij ons gaat voorschotelen!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 december 2019 @ 15:44:39 #65
13973 ranja
image means nothing
pi_190807950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 15:21 schreef methodmich het volgende:
Ja, precies. Terwijl ze op zich toch allemaal wel ergens in je straatje zouden passen, al is het maar een schaars verlicht zijpaadje. ;)
Ja dat geldt denk ik ook voor een hoop uit mijn lijst voor anderen :)
  dinsdag 31 december 2019 @ 17:00:14 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_190809904
De eerste kolom in volgorde (1 t/m 10), dus mijn nummer #1 is (niet geheel onverwacht 😄) het Amerikaanse bandje genaamd The National _O_ _O_ _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Gretzl op 31-12-2019 17:25:18 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 31 december 2019 @ 17:02:40 #67
473584 Gretzl
pi_190809971
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 18:52 schreef ranja het volgende:
Hier dan mijn lijst. Ik heb er toch weer een top 50 van weten te maken ondanks dat ik me elk jaar weer voor neem minder te kopen, maar dit jaar bij herbeluistering in de kerstvakantie toch wel een paar tegengekomen waarvan ik dacht 'daar had ik wel zonder gekund'.
Tof al die beschrijvingen! _O_ Ik ga er de eerste dagen van het nieuwe jaar even goed voor zitten, misschien vind ik nog wel een paar mooie ontdekkingen in je lijst ^O^ ^O^
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 31 december 2019 @ 17:05:51 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_190810071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:00 schreef Gretzl het volgende:
De eerste kolom in volgorde (1 t/m 10), dus mijn nummer #1 is (niet geheel onverwacht 😄) het Amerikaanse bandje genaamd The National _O_ _O_ _O_

[ afbeelding ]
Hatchie ^O^ Dakota ^O^ Marika ^O^ Alex ^O^
en zou ik bijna Regrettes _O_ vergeten

dinsdag 31 december 2019 @ 17:09:30 #69
473584 Gretzl
pi_190810178
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Hatchie ^O^ Dakota ^O^ Marika ^O^ Alex ^O^
en zou ik bijna Regrettes _O_ vergeten

Dat we ook in de albumlijstjes regelmatig dezelfde geweldige smaak delen komt niet geheel onverwacht. Vooral wat betreft de vrouwelijke artiesten :)
pi_190810432
Sigrid, ook tof! ^O^

Maar Balthazar staat er twee keer in?? Een daarvan zal wel Carly Rae Jepsen zijn, denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 15:44 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja dat geldt denk ik ook voor een hoop uit mijn lijst voor anderen :)
Zeker. Ik ben wel nieuwsgierig naar L'Épée en Jade Jackson. En naar Stef Chura, al had je die volgens mij al eens getipt.

Lijken mij wel de drie die - buiten de dubbelaars - het meest aansluiten op mijn voorkeuren, maar misschien zie ik er nog één over het hoofd.

[ Bericht 40% gewijzigd door methodmich op 31-12-2019 17:25:13 ]
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 december 2019 @ 17:23:09 #71
473584 Gretzl
pi_190810645
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:17 schreef methodmich het volgende:
Sigrid, ook tof! ^O^

Maar Balthazar staat er twee keer in?? Een daarvan zal wel Carly Rae Jepsen zijn, denk ik.
Oeps, dat is stom ja. Iets te haastig gehandeld. Dank voor de scherpte ^O^ Moet CRJ zijn inderdaad :)

Nu wel aangepast :)
pi_190810718
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:23 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Oeps, dat is stom ja. Moet CRJ zijn
Okee, dat @kciR maar meeschrijft dan! ;)
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 december 2019 @ 17:39:01 #73
13973 ranja
image means nothing
pi_190811229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:17 schreef methodmich het volgende:
Sigrid, ook tof! ^O^

[..]

Zeker. Ik ben wel nieuwsgierig naar L'Épée en Jade Jackson. En naar Stef Chura, al had je die volgens mij al eens getipt.

Lijken mij wel de drie die - buiten de dubbelaars - het meest aansluiten op mijn voorkeuren, maar misschien zie ik er nog één over het hoofd.
Ja, Stef met het nummer Method Man - vooral gezien de oorsprong van je naam :)
Misschien Molly Tuttle al is dat (nog) meer iets voor @cafca denk ik.
  woensdag 1 januari 2020 @ 19:03:29 #74
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_190829639
Ik ben nog niet toegekomen aan het tellen, probeer het morgen af te maken. Dus als iemand z’n lijstje nog wilt posten, doe dat gerust! Er kunnen er nog wel wat bij ^O^
pi_190840915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, Stef met het nummer Method Man - vooral gezien de oorsprong van je naam :)
Misschien Molly Tuttle al is dat (nog) meer iets voor @:cafca denk ik.
Ha, thanks voor de tip! Ik zie dat ik wel eens iets van haar gedraaid heb, maar is niet echt blijven hangen. Hetzelfde geldt voor Stef Chura, en heel veel andere albums uit de diverse jaarlijstjes.

Maar ik zal Molly Tuttle nog eens opzetten ;)
pi_190851901
een degelijk jaar, weinig verassingen

01 Glen Hansard - The Wild Willing

02 Bill Callahan - Sheperds In A Sheepskin Vest

03 Girlpool - What Chaos Is Imaginary

04 Wilco - Ode To Joy

05 Steve Gunn - The Unseen In Between

06 The Proper Ornaments - Six Lenins

07 Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen

08 Damian Jurado - In The Shape Of A storm

09 Liam Gallagher - Why Me Why Not

10 DIIV - Deciever

11 Finn Andrews - One Piece At A Time

12 Modern Nature - How To Live

13 Garcia Peoples - Natural Facts

14 Truth Club - Not An Exit

15 Deep Cut - Different Planet
  vrijdag 3 januari 2020 @ 12:08:57 #77
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_190855065
Nou, daar is die weer! De FOK! album van het jaar lijst. Dit jaar 22 lijstjes, mooie score, maar helaas weer twee minder dan vorig jaar. Nog even de scoreberekening. 50 punten voor een nummer één, 49 voor een nummer twee, etc. tot 1 punt voor nummer 50 en daarna.

Namens Lana bedankt voor jullie stemmen! (Al is Big Thief met een nummer 2 én nummer 4 positie de hoogst scorende artiest)

1. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (465) 10
2. Big Thief - Two Hands (413) 11
3. Better Oblivion Community Center - Better Oblivion Community Center (409) 10
4. Big Thief - U.F.O.F (379) 10
5. The National - I Am Easy To Find (319) 8
6. Michael Kiwanuka - Kiwanuka (292) 7
7. Vampire Weekend - Father of the Bride (280) 7
8. FKA Twigs - Magdalene (260) 6
9. Elbow - Giants of All Sizes (243) 7
10. Angel Olsen - All Mirrors (222) 7

11. Purple Mountains - Purple Mountains (220) 7
12. Fontaines D.C. - Dogrel (219) 6
13. Weyes Blood - Titanic Rising (213) 6
14. Nick Cave & The Bad Seeds - Ghosteen (206) 6
15. Wilco - Ode to Joy (201) 5
16. James Blake - Assume Form (191) 7
17. Andrew Bird - My Finest Work Yet (183) 4
18. The Delines - The Imperial (176) 6
19. Sharon Van Etten - Remind Me Tomorrow (159) 6
20. Aldous Harding - Designer (156) 5

21. Bon Iver - i,i (150) 5
22. Thom Yorke - ANIMA (144) 5
23. Danny Vera - Pressure Makes Diamonds 1 & 2 (144) 4 w/
24. Jenny Hval - The Practice of Love (141) 4
25. Balthazar - Fever (138) 6
26. Little Simz - Grey Area (128) 4
27. Julia Jacklin - Crushing (123) 4
28. Kevin Morby - Oh My God (121) 4
29. Liam Gallagher - Why Me? Why Not. (121) 3
30. Anderson .Paak - Ventura (120) 4

31. Josh Ritter - Fever Breaks (119) 4
32. Billie Eilish - When We All Fall Asleep, Where Do We Go? (117) 4
33. Steve Gunn - The Unseen in Between (116) 4
34. The Japanese House - Good At Falling (116) 3
35. Pip Blom - Boat (115) 5
36. Carly Rae Jepsen - Dedicated (115) 4
37. Men I Trust - Oncle Jazz (113) 3
38. A Winged Victory for the Sullen - The Undivided Five (109) 3
39. Finn Andrews - One Piece At A Time (109) 3
40. Dakota - Here's the 101 on How to Disappear (107) 3

41. Sam Fender - Hypersonic Missiles (107) 3
42. Marika Hackman - Any Human Friend (105) 3
43. Black Pumas - Black Pumas (104) 3
44. Frankie Lee - Stillwater (102) 3
45. Durand Jones & The Indications - American Love Call (98) 3
46. Freddie Gibbs & Madlib - Bandana (96) 3
47. Efterklang - Altid Sammen (94) 2
48. JPEGMAFIA - All My Heroes Are Cornballs (92) 3
49. clipping. - There Existed an Addiction to Blood (92) 2
50. Bill Callahan - Sheperds In A Sheepskin Vest (91) 3

51. Glen Hansard - The Wild Willing (91) 2
52. Kishi Bashi - Omoiyari (91) 2
53. Sturgill Simpson - Sound & Fury (90) 2
54. Yola - Walk Through Fire (90) 2
55. The Proper Ornaments - Six Lenins (88) 2
56. Kim Gordon - No Home Record (87) 2
57. Coldplay - Everyday Life (86) 6
58. Devin Townsend - Empath (86) 2
59. The Teskey Brothers - Run Home Slow (85) 3
60. Bryan Beller - Scenes From The Flood (85) 2

61. Jay Som - Anak Ko (84) 2
62. Clairo - Immunity (83) 2
63. White Lies - Five (83) 2
64. Strand Of Oaks - Eraserland (82) 3
65. Damian Jurado - In The Shape Of A storm (81) 3
66. Foals - Everything Not Saved Will Be Lost Part 1 (81) 3
67. Danny Brown - uknowhatimsayin¿ (81) 2
68. Hatchie - Keepsake (80) 2
69. Beirut - Gallipoli (79) 3
70. Kokoroko - Kokoroko (79) 3

71. Sigrid - Sucker Punch (78) 2
72. Tool - Fear Inoculum (76) 3
73. King Gizzard and the Lizard Wizard - Infest the Rats' Nest (76) 2
74. Slowthai - Nothing Great About Britain (75) 3
75. Stef Chura - Midnight (74) 2
76. Chromatics - Closer to Grey (73) 2
77. The Raconteurs - Help Us Stranger (73) 2
78. Foals - Everything Not Saved Will Be Lost Part 2 (72) 2
79. Taylor Swift - Lover (72) 2
80. Modern Nature - How To Live (71) 2

81. Floating Points - Crush (70) 2
82. The Comet is Coming - Trust in the Lifeforce of Deep Mystery (68) 2
83. The Regrettes - How Do You Love? (68) 2
84. The Tallest Man on Earth - I Love You, It's A Fever Dream (68) 2
85. Tropical Fuck Storm - Braindrops (67) 3
86. VanWyck - Molten Rock (66) 2
87. DIIV - Deceiver (65) 2
88. Myrath - Shehili (63) 2
89. Aafke Romeijn - M (62) 2
90. Jamila Woods - Legacy! Legacy! (62) 2

91. Kate Tempest - The Book Of Traps And Lessons (62) 2
92. Alice Phoebe Lou - Paper Castles (61) 2
93. The Slow Show - Lust And Learn (60) 2
94. The Neal Morse Band - The Great Adventure (58) 2
95. Rammstein - Rammstein (57) 2
96. Charli XCX - Charli (56) 2
97. Nilüfer Yanya - Miss Universe (56) 2
98. Local Natives - Violet Street (55) 3
99. Flying Colors - Third Degree (55) 2
100. Yeasayer - Erotic Reruns (53) 2
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2020 @ 19:56:34 #78
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190862347
Tjonge, wel vier platen van mijn lijstje hebben de uiteindelijke eindlijst gehaald. :')

Nou ja.
Dank Kcir!

:Y

[ Bericht 3% gewijzigd door bazbo op 03-01-2020 19:57:29 (Typfaut ) ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_190862905
:o Vier platen uit mijn lijst in de top 4! Dat is nog nooit gebeurd!

Rick, bedankt voor het tellen! ^O^
pi_190863322
Dank kciR!

Enige plek die ik heb gezien waar Two Hands hoger eindigt dat UFOF :) `grappig.
Leuk lijstje; op sommige plekken toch wel weer uniek. En Fok is Big Thief fan :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 3 januari 2020 @ 23:35:19 #81
473584 Gretzl
pi_190867306
Thanks @kciR, mooi overzicht is het geworden! :) Dit moet haast wel de Top 100 zijn waar ik de meeste affiniteit mee heb, getuige alle fijne platen die in de gezamenlijke lijst zijn beland _O_
pi_190921312
Zo, na het trainingskamp in Spanje weer thuis en direct de eindlijst bekeken. Ziet er goed uit hoor, mooie lijst geworden! Inderdaad opmerkelijk dat onze Big Thief-volgorde afwijkt van de gangbare volgorde. Zo te zien ook erg veel liefde voor Better Oblivion Community Center hier, leuk.

Dank voor het telwerk @kciR!!
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')