abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190805167
*O* voor Jip die thuis is! In eigen huis en met papa en mama dichtbij verder uitzieken.
pi_190808799
Sjaak aanhaak 8-)

Wat ontzettend fijn dat Jip naar huis mocht *O* Hopelijk snel aansterken :*

En exode nog gefeliciteerd :* Wat een super leuke verrassing van je-nu-nog-niet-vrouw ;)

Slaapproblemen check. Ik heb aandachtig meegelezen en overweeg zelfs een slaapcoach. maar voelt zo erg als falen dat ik niet zelf mijn eigen kind zelfstandig in slaap kan leren vallen

Ik ben heel benieuwd hoe de avond hier gaat. We gaan naar vrienden met een baby. Meneer slaapt niet in een campingbedje ofzo, dus we gaan zien hoe de avond loopt.

Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling en de beste wensen voor 2020 *O* *O*
pi_190810043
Onze kleine slaapt niet zo lekker met de knallen, maar vanmiddag met de wasdroger aan voldoende white noise gecreëerd waardoor de meeste knallen niet opvallen.

Vanavond ook maar weer :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_190810529

Alvast een gelukkig nieuwjaar van team feestneus!

Wij blijven vanavond thuis, vriend moet helaas werken van 2200 tot 0400. Mn ouders komen wel gezellig hier proosten.
De mannen hebben overdag geen last van de knallen, en het lijkt hier af en toe al best oorlog zo hard word er geknald. Ze slapen nu ook nog.. ik verwacht dat ze om 00:00 ook doorslapen, en anders zien ze voor het eerst vuurwerk, ook gezellig!

Oudste wil wakker blijven, en dat is prima. Vorig jaar vond ze het jammer dat we naar bed gingen om half 2 haha!
pi_190816030
Oh wat fijn Aure, Jip lekker thuis.

Alvast de beste vanuit de Beekse Bergen. Juul kijkt haar ogen uit, ons huisje is bij een voederplek. Morgen gaan we mee met een ranger om de giraffen 'naar bed' te brengen. Juul wordt dan gek denk ik.

Maar goed: alvast happy new year all!!
pi_190816693
Fijn Aure O+ !!

Ik wil iedereen alvast een heel gelukkig nieuw jaar wensen! Geniet van jullie avond en hoop dat de dreumesjes er een beetje doorheen slapen :*
pi_190822393
Hier hebben ze allebei door het vuurwerk heen geslapen. 5 minuten voor 12 kwam er even een kreet door de babyfoon maar daar bleef het ook bij

Ik stap net met de oudste in bed, die was helemaal in haar nopjes met sterretjes en knalerwtjes, ondertussen genietend van de vuurpijlen die hier en daar de lucht in gingen!
pi_190823756
“Papa, vuurwerk kijken? Ja?” is het eerste dat U. zei toen hij vanochtend wakker werd, haha.

Vannacht hebben we ook heerlijk samen naar het vuurwerk gekeken. Beetje jammer dat hij pas rond 2:30 weer ging slapen. ;(

Ik wens jullie allemaal een fijn, gezond en gelukkig 2020.
Protège moi de mes désirs.
pi_190823840
De beste wensen! ^O^

Mini-ToT heeft overal dwars doorheen geslapen! :D

_O- En hij had het gisteren enorm naar z'n zin in een chique restaurant! _O- Helemaal door het dolle heen met een ballon. Er zat een stelletje naast ons en die vrouw bleef maar lachend naar hem kijken, en de man draaide af en toe geïrriteerd om om te kijken waar zijn date de hele tijd naar zat te kijken en hem geen aandacht voor gaf! :')
pi_190823916
Welpje heeft ook overal doorheen geslapen - sterker nog, ik kan me de laatste keer dat hij zo lang doorsliep niet herinneren! Helaas werd hij natuurlijk wel wakker toen we zelf naar bed gingen. :')
pi_190823965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Welpje heeft ook overal doorheen geslapen - sterker nog, ik kan me de laatste keer dat hij zo lang doorsliep niet herinneren! Helaas werd hij natuurlijk wel wakker toen we zelf naar bed gingen. :')
Same here, fijn tot een uur of 3 rommelen :')
pi_190825281
We hebben zo'n leuk cadeautje gehad! Ze sliep hier door van ~ 20:30 - 08:30. Na een week pure ellende 's nachts was dit zó welkom. O+
pi_190825284
Yay voor @Aure ! Hoe is het nu?
pi_190825425
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Jip sliep tot half 4 in zijn eigen bed, daarna bij ons verder geslapen. Het is heerlijk om hem weer thuis te hebben. Hij is veel kracht kwijt dus dat moet hij weer opbouwen. Hij is sneller moe, loopt soms als een dronkeman en valt dan opeens om :') maar hij speelt wel, eet en drinkt okay (kan beter, maar slecht is het niet) en is langzaam zichzelf weer aan het worden O+
pi_190825546
Fijn dat de eerste dag/nacht weer thuis dan wel goed is verlopen! Vanaf hier vooruit in het nieuwe jaar! O+
pi_190825632
*O* voor Jip die weer thuis is! En fijn dat het langzaam aan weer de goede kant op gaat. Op naar een gezond 2020! Dat geldt overigens voor iedereen :)

Bij ons sliepen de kinderen voor het eerst niet door tijdens oud en nieuw. Vooral M vond het vuurwerk eng en heeft uiteindelijk van 2 tot 6 geslapen. Dat er in 2020 maar goed geslapen mag worden :')
pi_190825950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:12 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dat er in 2020 maar goed geslapen mag worden :')
x 625517182626272 :')

Fijn dat Jip thuis is!
pi_190826010
@NicolasJoy wat heerlijk dat saar zo goed heeft geslapen!

@Aure dat Jip maar gauw weer mag aansterken.

@OliviaIsTaken dat was een kort nachtje bij jullie, of werd er na 6 uur nog even geslapen

@D.U.M.A.N. wat lief dat U. vanmorgen gelijk weer om vuurwerk vroeg!

@lunapuella dat is altijd vervelend als ze wakker worden als je zelf net wil gaan slapen.

Hier werden de heren om 9 uur wakker. Kwam weer een hoop gegiegel uit hun kamer vandaan. Ik geniet daar zo van, het is heerlijk wakker worden op deze manier. Als Vincent echt uit bed wil dan gaat hij roepen. Meestal is het dan Mama? Mama? Papa? Papa? En als je niet snel genoeg bent word hij boos en gaat hij heel hoog mama gillen _O-

Oudste heeft tot half 1 uitgeslapen :o
pi_190826034
Wauw @aapieannie wat een luxe! Dat lijkt me wel een fantastisch onderdeel aan een tweeling! Dat samenspannen. Hoewel, later misschien een kriem. :9 Was je oudste dan ook tot zo laat op soms?
pi_190826105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Wauw @:aapieannie wat een luxe! Dat lijkt me wel een fantastisch onderdeel aan een tweeling! Dat samenspannen. Hoewel, later misschien een kriem. :9 Was je oudste dan ook tot zo laat op soms?
Het is echt mooi om te zien, ze kruipen achter elkaar aan rond de stoel, en dan heel hard lachen als ze tegen elkaar aan botsen. Of samen kiekeboe doen langs de stoel.
Het is wel zo dat als de een wat heeft, wil de ander ook en dat levert wel huilen op. Maarja, ze zullen toch moeten leren samen spelen en delen. Het lost zich vaak ook vanzelf op dus dikke prima.
Wel is Vincent heel erg jaloers. Als Jeremy even bij mij op schoot zit gaat hij aan mn been staan gillen.

Ja oudste ging laat slapen. Die wilde gister ook niet tussen door naar bed. Dus die is van 9 uur sochtends tot half 3 snachts wakker geweest :o
pi_190829530
@aapieannie Nee helaas, het werd niet langer dan 6 uur. Maarrrr vannacht wordt vast een goede nacht! En wow, je oudste tot half 1! Heerlijk!
pi_190833827
Wij lagen gewoon al om 22:30 te slapen. B en Juul waren om 19:30 knockie. Lekker uit eten geweest op het park, buiten nog met zijn veel andere gezinnen geproost, sterretjes en kampvuur met marshmallows. Fijn zo'n op gezinnen met jonge kinderen gericht park :)

Vanochtend was Juul om 06:30 wakker.

We hebben het hier wel echt top. Zoveel te doen en dat uitzicht went nooit. Vandaag een parade van oa zebra's en neushoorns. Juul blijft roepen 'Beestjuuuuus!'
Ze was vanochtend wel boos dat ze de tijgers niet mocht aaien.

Leuk om alle Oud en Nieuw verhalen te lezen hier :)
pi_190835624
Klinkt als een echte aanrader @exode !
pi_190837321
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O* Dit jaar zullen onze dreumesen opgroeien naar peuters O+

Leuk om te lezen na al jullie nachten.

Draakje sliep pas om 23.30 uur, maar wel door al het vuurwerk geweld heen. Wakker toen we naar huis gingen om 1.45 uur en sliep toen pas echt weer om 3 uur. Vanochtend om 9 uur wakker, na nog 2x wakker vannacht, slaapt dan tegen mij aan weer door na een slokje O+

En nog even jompelen voor Jip, voor het spelen en thuis slapen *O*

Klinkt heel relaxt exode! Veel plezier nog!
  donderdag 2 januari 2020 @ 01:08:13 #176
342418 VKV
Plausibel
pi_190838184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O* Dit jaar zullen onze dreumesen opgroeien naar peuters O+
Jeetje als je het zo zegt gaat het wel héél hard ineens ;(

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
pi_190843229
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Exode, geflicitieerd met het schitterende aanzoek!

Hier sliep meneer ook door het vuurwerk heen, al komt hij sowieso vaak nog tussen 2 en 3 wel een keer. En nu weer een loopoor dus onrustige nachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190844229
Kusje voor Jipje, gefeliciflapstaart aan Exode en een zaaaaalig 2020 allemaal!

Over precies een week wordt-ie twee :o
(Günther, niet mijn photobombende lief :7 )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schoonfamilie was op bezoek en is nogal van het consumentensiervuurwerk, kleine dude was wakker van 23:30 tot 02:30, had het reuze naar z'n zin, deels met dank aan de gehoorbescherming op z'n oren :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190844661
Günther O+ O+ O+ Wat een vent toch al inmiddels!
pi_190846460
Over een week @minilot hier weer moeten missen! :'(
pi_190846624
Oh, en meneertje is ineens bang voor Jochem Myjer! :') En dat terwijl ze het zelfde kapsel hebben! _O-
pi_190846668
Twee januari, maar de jaarwisseling voelt hier alweer lang geleden. :9 Vanochtend ouderwets nachtbraken met ons Spookje, maar ook zelf een boel om te overdenken. Er staat nogal het een en ander te gebeuren op het werk, maar ook privé...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_190846677
Günther O+
pi_190846864
gefeliciteerd, NJ! Spannend zeg. Kan me ook goed voorstellen dat je nogal beren op de weg ziet, zoals het klinkt is spookje niet de makkelijkste, en ben je ook nog eens hartstikke druk op het werk. 2 hebben is vaak wel heel leuk, en soms heeeeeeel vermoeiend!

Mini, wat een lekker ding is het toch...
pi_190847329
Wat een goed nieuws NJ! Gefeliciteerd :*
pi_190847343
Gefeliciteerd NJ, wat een leuk nieuws. :)
pi_190847462
NJ wat leuk! Gefeliciteerd O+ O+
pi_190847631
Günther! O+

NJ O+ O+
SPOILER
pi_190848265
O+ O+
@Jagärtrut @Aure @D.U.M.A.N. @BellaaElisa :*
SPOILER
pi_190848555
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
pi_190848588
NJ, aaaaah, wat fijn. Dikke knuffel voor jullie, je hart gaat verdubbelen.
  donderdag 2 januari 2020 @ 21:48:03 #193
342418 VKV
Plausibel
pi_190848600
NJ gefeliciteerd man, je gaat het vast hartstikke goed doen!! :D Jullie kindje ziet er heel gelukkig uit, komt dus goed O+
pi_190848794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
Hebben jullie geoefend met de trap af? Hier ben ik ook aan het oefenen met de trap, met het idee dat als ze niet makkelijk getild kan worden ze zelf meer kan, maar 't kind is nog onbevreesd dat ze te overmoedig is en te vaak nog misgaat. Sofie is toch ook van augustus? Of was ze iets ouder? Je klinkt echt helemaal verliefd op Sofie, zo leuk! Hier gaan de stappen soms ook opeens hard, zo bijzonder!

@exode Aw, thanks! Die uitspraak moet ik onthouden O-) Zo gek als ik nu op m'n meisje ben, ik kan mij amper voorstellen hoe dat moet zijn met twee kinderen, maar ik voelde de uitspraak ergens gewoon. :9
@VKV O+ Ze doet het nu erg goed! Ondeugd, charmeur.. Nog zo'n kindje, maar dan het eerste jaar iets makkelijker zou ik nu direct voor tekenen.
pi_190849632
Gefeliciteerd @NicolasJoy ;) O+ O+ !!
pi_190852613
Gefeliciteerd NJ!!! *O* Spookje grote zus!
pi_190857542
Zo en weer thuis en zelfs al opgeruimd en boodschappen gedaan.

We hebben echt fijne dagen gehad. We wilden al een tijdje naar het Beekse Bergen resort maar vonden het steeds zo duur. In de Kerstvakantie was het ineens wel betaalbaar. En via de ANWB nog ¤ 200 korting er bovenop *O*
Ik had vantevoren al gekeken waar we het beste konden zitten om zoveel mogelijk dieren te zien en dat is gelukt. Het was een drukte voor ons huis. Juul vond met name de struisvogels en de giraffen erg leuk. Ze riep bijna non stop 'beeeeestjes!' en 'chaf' (giraf dus)

Het was zo fijn om met zijn 4tjes de tijd te hebben. En ook wat 1 op 1 kindertijd zeg maar. Als Juul sliep ging 1 van ons met B op stap. Ook de avonden waren fijn, wijntje, spelletjes spelen, lezen, kletsen. De tv is niet aan geweest.

2 foto's van onze 2 keutels in de spoiler.

SPOILER
Na het weekend weer het gewone leven in, er komen 2 drukke maanden aan, privé en op het werk.
pi_190860326
_O- Mini-ToT zat net "Kiekeboe" met mij te spelen in plaats van andersom! :D
Drukte een telefoonhoesje tegen mijn gezicht en haalde hem met een grote grijns weer weg.
Hup, weer dat hoesje tegen m'n bakkes, en weer weg. En opnieuw. En opnieuw. En opnieuw! _O-

_O- En hij deed net ook een zombie-dans na van een filmpje dat ik eerder opgezet had! :D
pi_190860601
Gefeliciteerd NJ!
pi_190863241
@Framblij89 Mijn secret partner in crime. :*
@OlivialsTaken & @Wolken O+

Wel direct even met de neus op de feiten dat het pittig kan zijn, de kwaaltjesbingo is begonnen. :9

Onze dame heeft echt verlatingsissues momenteel heb ik het idee. Zodra we in haar kamer zijn is alles prima, maar weglopen is dra-ma. Dus aaien en liefhebben tot ze wegvalt, maar als er dan een cyclus voorbij is... :{

Ook een bijzondere angst: ze raakt steeds in paniek als haar hand in de mouw vastzit, als ze haar handje kwijt is zeg maar. In de trui, jas, romper.. Echt paniek dan. :+
pi_190864570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:39 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Framblij89 Mijn secret partner in crime. :*
@:OlivialsTaken & @:Wolken O+

Onze dame heeft echt verlatingsissues momenteel heb ik het idee. Zodra we in haar kamer zijn is alles prima, maar weglopen is dra-ma. Dus aaien en liefhebben tot ze wegvalt, maar als er dan een cyclus voorbij is... :{
Bij ons was dat ook weken gedoe tot er bij slapen. Uiteindelijk roer om, ze moet zelf wakker in slaap vallen anders mist ze jullie weer als ze wakker wordt.

Dus uitzwaaien, 5 min laten huilen, minuut terug (niet oppakken), dan 8 min weg en weer een minuut terug, dan 11, etc. Na een paar dagen doorbikkelen (pijn in je ziel de 1e avond maar ze ging wel slapen) ging het al beter, nu worden we weer bijna uitgezwaaid.
pi_190865585
;(
pi_190865612
O wow NJ! Gefeliciteerd :*

Heerlijk hè die ontwikkelingen! Leuk om te lezen. Hier danst Draakje nu mee met Baby Shark (met dank aan het animatieteam op vakantie bijna 2 maanden geleden :+ )

Die vakantie klinkt echt heerlijk exode. Ook echt iets voor onze dieren liefhebber O+
pi_190865838
Klinkt als een heerlijke vakantie, exode. Lekker tijd voor je gezin!

We hebben de grote regenboog besteld voor U. Ok, ík heb ‘m meer besteld voor mezelf, maar soit. U. vind hem gelukkig ook tof. *)

Hij heeft zo’n ander gezichtje gekregen. Super raar hoe snel dat gaat zonder dat ik het door heb.

[ Bericht 59% gewijzigd door arvensis op 04-01-2020 00:51:46 ]
pi_190870951
Gefeliciteerd NJ! :)
pi_190872638
Worden baby's nou echt alleen maar schattiger naarmate ze ouder worden, of lijkt dat maar zo? :?

Mini-ToT is in écht zo'n lieve bui de afgelopen dagen! O+
pi_190873722
:* O+

M.b.t. het slapen:
eerder sliep ze nog wel eens wat makkelijker in. Ook wel even verdrietig, maar dat duurde nooit lang en was mee een beetje 'jengelen'. Nu is het echt huilen, echt overstuur. Daar kan ik niet zo bij weg zeg maar. Vandaag ook even een paar uurtjes thuis vanmiddag om even wat zorg over te nemen. Mevrouw is driftig op het moment ook. :o Gooien, maar ook echt met een smerige lach als je ergens iets van zegt. Duiveltje! O+
pi_190876306
quote:

Wat kan ze al veel! Hier heb ik soms het idee dat hij meer kan dan dat hij nu laat zien maar er gewoon geen zin in heeft :') . Momenteel doen de lichtschakelaar het goed hier.
pi_190876486
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:16 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat kan ze al veel! Hier heb ik soms het idee dat hij meer kan dan dat hij nu laat zien maar er gewoon geen zin in heeft :') . Momenteel doen de lichtschakelaar het goed hier.
Mini-ToT kan ook al prima lopen, maar hij doet het gewoon niet. (Misschien omdat hij al een aantal keren keihard op de tegelvloer is neergekletterd.)
Lichtschakelaars zijn hier ook echt leuk speelgoed! :D Lichtschakelaar overhalen, naar de lamp kijken, knop weer indrukken, weer naar de lamp kijken, paar keer overhalen zonder te kijken, enz. :P
pi_190876492
quote:

Zo dan! :D _O_
pi_190889152
Aure: hoe is het met Jip?
pi_190889280
Ha, toevallig was ik net op weg hier heen om deze foto te posten:

SPOILER
En hoe ik kan genieten om hem daar dan zo te zien O+

Hij zit denk ik op 90/95% nu, hij hoest nog veel, al het slijm komt nu los. Soms geeft hij daardoor slijm over, eerst raakte hij daar een beetje van in paniek maar nu gaat het goed. Hij slaapt meer dan voorheen en eet nog niet zoals eerst, maar dat komt allemaal wel weer. Het heeft veel energie gekost en het kost hem nog steeds wel wat extra. Eind van de maand hebben we een afspraak bij de kinderarts, daar ben ik benieuwd naar en ik vind het ook wel spannend, maar het komt vast allemaal wel goed. Ik hoop vooral dat we preventief iets kunnen doen waardoor hij niet weer een longontsteking krijgt.

Maar het gaat dus best goed met Jip en ik zie wel echt een stijgende lijn in alles. Met soms even een dip, maar dat is ook niet gek of erg.
pi_190894026
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:10 schreef NicolasJoy het volgende:
:* O+

M.b.t. het slapen:
eerder sliep ze nog wel eens wat makkelijker in. Ook wel even verdrietig, maar dat duurde nooit lang en was mee een beetje 'jengelen'. Nu is het echt huilen, echt overstuur. Daar kan ik niet zo bij weg zeg maar.
Je kan het zelf het beste aanvoelen maar bij ons was het ook echt overstuur maar toch doorgezet en uiteindelijk heeft dat wel geholpen. En zoals ik al zei, eerste 8min pijn in je hart maar als het dan stopt en ze gaat wel slapen krijg je wel vertrouwen.

Hoop sowieso dat het snel beter wordt, echt slopend dat wachten tot ze slaapt en dan snachts bij wakker worden weer hetzelfde feest.
pi_190894871
@Aure; wat fijn om Jip zo te zien! Heerlijk buiten!

@NicolasJoy; Sofie klimt de trap al een hele tijd op. Dat doet ze kruipend. Trap af heb ik haar op dezelfde manier aangeleerd. Dus achteruit. Eerst haar geholpen met de volgorde, wanneer een been en wanneer een hand naar beneden. En al snel had ze het door. Zorg dat je niet teveel steun geeft want dan hebben ze de neiging om zich naar beneden te laten glijden. Ik hield Sofie bij haar shirt of broekrand vast. Zodat ze wel zelf kan voelen wanneer het mis gaat. En dat dan ook zelf laten corrigeren. Het gaat hier nu echt goed. Blijf er nog wel bij.

@Wolken; Sofie doet inderdaad al best veel. Maar op sommige vlakken niet hoor. Zo praat ze nog steeds amper. Af en toe een papa of mama en uit. Maar dat is het dan ook wel. En ze heeft nog steeds formaat baby ;)
Fijn motorisch gaat ze vlot, stapelde vanmiddag ineens 6 blokjes op elkaar.
pi_190896973
Wat fijn dat het weer zo veel beter gaat met Jip @Aure! O+

Wat een fijne vakantie @exode O+

Welpje had vandaag een drukke dag. We gingen 's ochtends naar een babyconcert in de bieb waar hij echt genoot, stond aan het einde te swingen op zijn beentjes. En 's middags naar een grote speeltuin - vooral zodat zijn broer zijn energie kwijt kon, maar Welpje vond het ook heerlijk. Heeft heel veel gelopen en was verder vooral dol op een muzikaal speeltoestel.

SPOILER
Het was alles bij elkaar alleen misschien toch iets te veel, want 's avonds bij het naar bed brengen spuugde hij zichzelf (en mij) compleet onder. Dus dat werd een extra douchebeurt. :')
pi_190901117
Oh wat fijn om Jip zo te zien, Aure.
Belle hoe gaat het met jou?

Wij zijn weer terug in het werkende leven vanaf vandaag, ik werk vandaag thuis en het is veel te stil in huis.
We hebben 2 enorm snottende kinderen overigens, ik ben halve dagen bezig met snot verwijderen van neuzen, kleding, meubels en vloeren. Verder hebben ze nergens last van, het loopt er gewoon zo uit zeg maar.
pi_190901218
Dat snot is herkenbaar @exode, Welpjes neus is ook een soort open snotkraan.

Het spuugtrucje werd vannacht nog twee keer herhaald. }:| Dus nu draait de wasmachine overuren. Hij leek vanochtend weer redelijk goed te pas dus is toch maar bij de GO, maar ben benieuwd of dat goed blijft gaan.
pi_190901239
Luna, wil welpje het ook zelf doen? Juul rent weg en schudt met haar hoofd als we snot willen verwijderen. Geef je haar een doekje, dan doet ze het zelf. Jammer alleen dat ze het vooral uitsmeert....
Ze heeft ook al een paar dagen vrije dunne poep, ze poept ook echt 5 a 6 keer per dag...of het nou door de verkoudheid komt of dat ze besluit dat het tijd is voor de laatste kiezen, we gaan het zien.
pi_190901245
he bah, luna!

O is weer ouderwets om 5 uur wakker. Het was zo fijn toen het 2 weken anders ging..

Vandaag voor het eerst weer naar het kdv. Gelijk naar een nieuwe groep, ik vind het maar spannend. Begroeting was niet zo positief, niemand die zich over hem ontfermde, en hij vond het alleen maar spannender...Uiteindelijk toen een leidster zich over hem ontfermde ben ik snel weggegaan, maar ik vind het maar moeilijk...

Nu sollicitatie schrijven.
pi_190902253
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:02 schreef exode het volgende:
Luna, wil welpje het ook zelf doen? Juul rent weg en schudt met haar hoofd als we snot willen verwijderen. Geef je haar een doekje, dan doet ze het zelf. Jammer alleen dat ze het vooral uitsmeert....
Ze heeft ook al een paar dagen vrije dunne poep, ze poept ook echt 5 a 6 keer per dag...of het nou door de verkoudheid komt of dat ze besluit dat het tijd is voor de laatste kiezen, we gaan het zien.
Hij wil überhaupt niet dat er iets mee gebeurt. Wil niet dat wij het doen maar ook niet zelf. Tja, dan doen wij het nu en dan dus toch.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:23:22 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190902458
Ook hier een snotnami bij prul. Ze wil idd graag zelf poetsen, maar kamde gisteren ineens ook haar haren. En dat doen we nooit, want mooie krullen enzo. Blijkbaar is het mama see, prulleke do O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190902489
Hier ook veel snot. U. komt altijd naar ons toe, zegt “snot” of “sümük” (= snot in het Turks) en wacht tot wij het afvegen. :P

Succes, jagar!
pi_190903160
Hier ook een liter of 10 snot in de aanbieding. Vooral Vincent vind het maar wat grappig. Hij wijst dan naar Jeremy en zegt die bah! Kleine slimmerik is het. Druk bezig met dingen ergens in doen, en er weer uit halen. Om zichzelf vervolgens applaus te geven als het is gelukt.

Jeremy gooit nog vooral met spullen, vind een bal machtig mooi om mee over te rollen, en is echt de hele dag door vrolijk!

Donderdag waren we weer bij het cb. Jeremy die al vanaf de geboorte zwaarder is geweest dan Vincent, was nu ineens lichter :o maar dat hadden we al wel verwacht. Omdat hij ten opzichte van vorige keer ineens veel is gaan bewegen.

De heren zijn even groot ; 84.4 cm
En wegen 11.80 gram en 11.75.

14 maanden binkies O+
pi_190903390
Beterschap voor alle snotterende dreumesneusjes! :*

Günther hier wordt donderdag officieel peuter en we weten als ouders nog steeds geen cadeautje! Aaaargh, nog maar een paar dagen om iets te verzinnen! Een loopfiets is al volop in gebruik, we puilen uit van de eigen prentenboeken bovenop wekelijks naar de bieb gaan en het populaire concept van een speelkeukentje past hier thuis niet echt lekker bij het al dagelijks heel veel helpen in de échte keuken, inclusief bruikbaar bak- en kookgerei op Güntherformaat.. De familie aan weerszijden draagt bij aan het opbouwen van een DUPLO-voorraad en wat houten treinrails betreft is er al meer dan voldoende..
Hmm. Iemand een daverend idee? :)
pi_190903470
Mini: een traptractor? Dat vond B echt top vanaf een jaar of 2,5 kan ik me herinneren.

Speelgoedgereedschap, een huttenbouw kist (dat kreeg B van zijn oma destijds, vol doeken in verschillende maten en met verschillende printjes, marktknijpers, gewone knijpers, een bouwlamp, hij pakt die nog steeds om een hut onder de eettafel of zijn hoogslaper te maken), of een bordspelletje voor 2+?

Wat gek joh, al bijna 2 jaar....een peuter heb je bijna!
pi_190903545
@exode Voor speelgoedgereedschap geldt hier eigenlijk hetzelfde als voor een speelkeukentje, da's niet helemaal ons ding. Echte shizzle, eventueel op kleiner formaat, altijd voorkeur boven speelgoedversies :)
Loopfiets lijkt voorlopig wel voldoende qua wagenpark en er zijn al genoeg traptractoren bij de veelbezochte kinderboerderij ^O^

Huttenbouwkit is zeker wel geinig! O+ En ik wist eigenlijk helemaal niet dat er bordspelletjes zijn vanaf 2, gaaf! Ik kan wel even Googlen, maar specifieke aanraders? *O*
  maandag 6 januari 2020 @ 13:04:31 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903730
Een boomstronk met een hamer en flink wat spijkers? Of klussen jullie ook al veel?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 6 januari 2020 @ 13:05:44 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903744
Of een mooie puzzel?
pi_190903751
Ik ken een hoop mensen die een Wobbel zouden aanraden :P
  maandag 6 januari 2020 @ 13:08:13 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903780
Muziekinstrumenten? Bij thomann kan je setjes kinderpercussie kopen. Geen idee of jouw oren daar blij van worden though :P
pi_190903794
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:49 schreef minilot het volgende:
Huttenbouwkit is zeker wel geinig! En ik wist eigenlijk helemaal niet dat er bordspelletjes zijn vanaf 2, gaaf! Ik kan wel even Googlen, maar specifieke aanraders?
Boomgaard van haba, daarvan zijn verschillende versies. Haba heeft sowieso veel leuke spelletjes voor kinderen O+

Staar je met spelletjes ook niet blind op de leeftijdscategorie, vaak zijn spelletjes wel wat makkelijker te maken en dan heb je er langer plezier van.
L heeft het spel kleurentorentjes gekregen, is eigenlijk vanaf 3 jaar (ik vermoed door de ronde kralen). Dat spelen we nu nog niet zoals het hoort maar gewoon om beurten een kraal op het staafje rijgen. Het jochie dat nooit stil kan zitten kan zich hiermee een hele tijd vermaken.
  maandag 6 januari 2020 @ 13:09:29 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903795
Knutsel/verfspullen? Klei?
pi_190903815
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:08 schreef pinquit het volgende:
Muziekinstrumenten? Bij thomann kan je setjes kinderpercussie kopen. Geen idee of jouw oren daar blij van worden though :P
Ha, leuke suggestie maar ik denk dat Günthers trommel, ukelele (okee, technisch de ukelele van mijn echtgenoot :7), flutophone (versimpelde blokfluit) en xylofoon al afdoende zijn qua herrie, nog afgezien van het feit dat er op dat punt natuurlijk helaas niks beters blijkt te werken dan het op elkaar hengsten van diverse pannendeksels! :+
pi_190903823
Zou ie dit al een beetje snappen? Op zich hoef je het natuurlijk niet meteen te spelen zoals het hoort.

pi_190903860
Thanks voor Boomgaard-tip en overige Habaspellen! Mijn hele schoonfamilie is compleet verzot op spelletjes dus wellicht best een idee om de koter er alvast aan te laten wennen. :Y Jeuj, verjaardag is gered! ;) Dank, luitjes!

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:06 schreef Aure het volgende:
Conceptueel best een tof ding, maar jezusmina - wat een boel geld voor wat uiteindelijk een simpele plak hout is. :N
  maandag 6 januari 2020 @ 13:20:55 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190903942
Wat heeftie ook al veel zeg, wow! Dan zou ik ook serieuze verjaardagsstress krijgen, denk ik.

Zou een belevenis overigens ook niet een leuk cadeau zijn? Een rittenkaart voor het zwembad, een dagje dierentuin, een abo op iets leuks in de buurt?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190903997
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat heeftie ook al veel zeg, wow! Dan zou ik ook serieuze verjaardagsstress krijgen, denk ik.

Zou een belevenis overigens ook niet een leuk cadeau zijn? Een rittenkaart voor het zwembad, een dagje dierentuin, een abo op iets leuks in de buurt?
Heeft al wekelijks zwemles met z'n papa en we hebben als gezin een Eftelingabonnement, dus tsja! :) Luxeprobleem, absoluut!

Overigens is wat tot nu toe in het topic genoemd is wel zo'n beetje alles dat -ie heeft, afgezien van wat teken-, krijt-, en verfspul. En een stuk of vijf autootjes en een handvol dierfiguurtjes. Zo opsommend hier klinkt het inderdaad als een heleboel, maar onze speelgoedvoorraad is juist weer hartstikke karig als ik het vergelijk met de bérgen speelgoed bij andere ukkies waarbij ik wel eens over de vloer kom. Grappig! :)
pi_190904012
_O- Damn, ons manneke kan echt druk zijn in z'n slaap! :D
Met enorme armgebaren hele verhalen zitten kwebbelen en zelfs lachen! _O-
pi_190904118
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef minilot het volgende:
Thanks voor Boomgaard-tip en overige Habaspellen! Mijn hele schoonfamilie is compleet verzot op spelletjes dus wellicht best een idee om de koter er alvast aan te laten wennen. :Y Jeuj, verjaardag is gered! ;) Dank, luitjes!
[..]

Conceptueel best een tof ding, maar jezusmina - wat een boel geld voor wat uiteindelijk een simpele plak hout is. :N
Ik ga ook een balance board halen voor U. z’n verjaardag. Op marktplaats heb je vee tweedehands wobbels die er nog goed uit zien. Of mensen die ze zelf maken.
pi_190904119
Nog even @exode - ik vind het eigenlijk juist niet gek, dat 2 worden.. Dude is zo groot van formaat en praat inmiddels gewoon in coherente zinnetjes en ik vind het zeker de laatste weken eigenlijk vooral een bizar idee dat dit hier officieel nog maar 1 is:

pi_190904337
Kan ik me voorstellen hoor Mini. Ze groeien er echt naar toe he. Van 1 naar 2 vind ik als een soort overgang klinken. B wordt over 7 weken 6 jaar dan vind ik ook al zo raar klinken.

Qua spellen de hier al genoemde Boomgaard, van Haba is Hampelino ook leuk. Kleurentorentjes was hier ook altijd een hit.
En hij krijgt al veel Duplo maar al aan de knikkerbaan van Duplo gedacht?
pi_190904345
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:06 schreef Aure het volgende:
Hahahaha ik moest heel hard lachen :D

Maar ik ben en blijf absoluut wobbelfan O+ Ondanks dat het een stomme, kromme plank is, biedt hij enorm veel speelmogelijkheden. M heeft er al één (bemachtigd in de wobbel-sample-sale) en ondanks zijn leeftijd van 15 maanden speelt hij er al op verschillende manieren mee.
pi_190904690
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:03 schreef Jagärtrut het volgende:
he bah, luna!

O is weer ouderwets om 5 uur wakker. Het was zo fijn toen het 2 weken anders ging..

Vandaag voor het eerst weer naar het kdv. Gelijk naar een nieuwe groep, ik vind het maar spannend. Begroeting was niet zo positief, niemand die zich over hem ontfermde, en hij vond het alleen maar spannender...Uiteindelijk toen een leidster zich over hem ontfermde ben ik snel weggegaan, maar ik vind het maar moeilijk...

Nu sollicitatie schrijven.
Is het een een wendag of echt meteen helemaal over? Bikkel gaat volgende maand en die kan al bijna niet wachten, hij gaat al bijna iedere keer naar de oudere kindjes om daar te spelen dus daar verwacht ik geen problemen mee.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:36:26 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190904730
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Heeft al wekelijks zwemles met z'n papa en we hebben als gezin een Eftelingabonnement, dus tsja! :) Luxeprobleem, absoluut!

Overigens is wat tot nu toe in het topic genoemd is wel zo'n beetje alles dat -ie heeft, afgezien van wat teken-, krijt-, en verfspul. En een stuk of vijf autootjes en een handvol dierfiguurtjes. Zo opsommend hier klinkt het inderdaad als een heleboel, maar onze speelgoedvoorraad is juist weer hartstikke karig als ik het vergelijk met de bérgen speelgoed bij andere ukkies waarbij ik wel eens over de vloer kom. Grappig! :)
Dan worden toevallig de goede dingen genoemd ja, haha!

En als je nou eens een stuk muur krijtbordverft voor hem ofzo? En dan allemaal mooie krijtjes. Of mooie houten magneetjes op een magneetbord?
pi_190904737
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hahahaha ik moest heel hard lachen :D

Maar ik ben en blijf absoluut wobbelfan O+ Ondanks dat het een stomme, kromme plank is, biedt hij enorm veel speelmogelijkheden. M heeft er al één (bemachtigd in de wobbel-sample-sale) en ondanks zijn leeftijd van 15 maanden speelt hij er al op verschillende manieren mee.
*)

Wie weet halen jullie mij ook ooit nog eens over om zo'n stomme kromme plank te kopen :P
pi_190906600
Ik heb van de week er eentje gezien met echt een hele mooie groene onderkant. En nu wil ik ook die kleur.
pi_190907526
Wals even binnen met een vraag. Mars heeft een wondje aan de binnenkant van zijn ringvinger:

SPOILER
Nu wordt het gedurende de dag steeds roder en inmiddels wordt ook de bovenkant van zijn handje wat roder.
SPOILER
Wat te doen behalve weken ik klassieke Badedas/soda/enz?

Iemand een tip? Moet ik ermee naar de huisarts? Of mag je zoiets afwachten?

@Lemijn nog een tip?
pi_190907590
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:09 schreef Wolken het volgende:
Ik heb van de week er eentje gezien met echt een hele mooie groene onderkant. En nu wil ik ook die kleur.
Kleur is overrated ;)

Wacht maar tot je broer de wobbel bij jou thuis ziet :D
pi_190908445
@exode
Heb je het alleen volgehouden? Wel veel werk kunnen verzetten zeker!
Ideaal wel dat Juul al zelf begint te poetsen! Hier ook zo'n dame die niet gepoetst wil worden. :9

@lunapuella
Ai, succes met de wasmachine! Niet tof zulke dagen en nachten..

@Jagärtrut
Hoe ging het uiteindelijk op de kdv vandaag?
Spannend ook, sollicitatie?

@minilot
Wij gaan heel graag naar een spellenwinkel, hebben het geluk een hele toffe te hebben in onze stad, maar daar hebben ze verschillende aanraders. Met 2-3 jaar ligt het heel erg aan het kind wat er al kan, maar wij hebben oa. gegeven spel van de wolf en 3 biggetjes, huisjes bouwen en van elkaar omblazen. <3 Piggy Story geloof ik! Verder Smartmex ook echt wel een succes! Maar weet niet of dat in jullie visie past. :9

@Peacefulll
Hier ook 'wobbelfan', hoewel mevrouw nog wel zichzelf af en toe verwond qua vingertjes of teentjes... Ook wel verbazend vind ik dat er toch al wel flinke beschadigingen op zitten.. Ach ja, intensief gebruik zeg maar!

@Malteser
Hoe is de temperatuur? Is het warm?
pi_190908587
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:29 schreef Malteser het volgende:
Wals even binnen met een vraag. Mars heeft een wondje aan de binnenkant van zijn ringvinger:

SPOILER
Nu wordt het gedurende de dag steeds roder en inmiddels wordt ook de bovenkant van zijn handje wat roder.
SPOILER
Wat te doen behalve weken ik klassieke Badedas/soda/enz?

Iemand een tip? Moet ik ermee naar de huisarts? Of mag je zoiets afwachten?

@:Lemijn nog een tip?
Hoe is hij eraan gekomen? Door een vies voorwerp of wat anders? Ik zou nog even wachten. Verder ben ik fan van honingzalf voor kleine wondjes als ik er sowieso al wat op doe.

@Peacefull: welke kleur had jij ookalweer? Eigenlijk moet ik eens een Wobbel lenen, dan kan ik kijken of er wat mee gedaan word voordat ik er eentje aan ga schaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolken op 06-01-2020 20:51:49 ]
pi_190908656
Ik zou naar de dokter gaan Malteser! Vooral omdat de bovenkant ook rood is, dan denk ik al snel aan een ontsteking (zo ziet het er ook uit) of een langzame bloedvergiftiging. Ik wil geen stress wekken want ben geen arts maar ik zou het niet aankijken. :)
pi_190909456
@minilot van mijn zus kreeg Banaan onverwacht wat leuks. Een duopuzzel van Djeco, waar je een aapje aan een banaantje legt, konijn met een wortel. Hij vindt het heel leuk om die verbanden nu te leren.
Je hebt er meer leuke variaties van.

@NicolasJoy ik was er een paar dagen uit maar wil je nog heel hartelijk feliciteren. Je doet het geweldig met Spookje, dan komt het het met die tweede ook heus goed.
Ondertussen verbaas ik me echt dat je nog de tijd hebt kunnen vinden om je vriendin zwanger te krijgen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 6 januari 2020 @ 21:08:03 #253
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190909960
Lemijn zegt naar de huisarts daarmee. Ik app je even, Malteser.

@minilot: Jacob zou zeggen meer auto's. Want 5 is ongeveer niks. En hij zou ook zeggen: waytoplay! Vind je misschien niks maar hier wordt er al heel lang dagelijks mee gespeeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190909986
quote:
3s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:43 schreef PKM het volgende:
@:minilot van mijn zus kreeg Banaan onverwacht wat leuks. Een duopuzzel van Djeco, waar je een aapje aan een banaantje legt, konijn met een wortel. Hij vindt het heel leuk om die verbanden nu te leren.
Je hebt er meer leuke variaties van.

@:NicolasJoy ik was er een paar dagen uit maar wil je nog heel hartelijk feliciteren. Je doet het geweldig met Spookje, dan komt het het met die tweede ook heus goed.
Ondertussen verbaas ik me echt dat je nog de tijd hebt kunnen vinden om je vriendin zwanger te krijgen. :D
Dankjewel, niet minder lief! :*
Haha, ik ben ergens ook nog wel verwonderd, heb eens teruggerekend wanneer het dan ongeveer plaatsgevonden moet hebben en onze timing is kennelijk erg goed geweest. Sinterklaascadeautje. :s) Het is ons gegeven om heel weinig pogingen nodig te hebben gehad. Mocht het dus allemaal goed zijn straks. Ons seksleven was net ontdooid en mag nu waarschijnlijk alweer de ijskast in. :9
pi_190910020
Oeh dat ik way to play ziet er leuk uit. Goede tip Lemijn! Die ga ik hopelijk onthouden :+
pi_190910050
Ahw arme NJ, ik hoop voor jou dat het de andere kant op gaat en je seksleven juist niet de ijskast in hoeft :D

Dat is ook nog een optie namelijk *)
pi_190910242
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:13 schreef Aure het volgende:
Ahw arme NJ, ik hoop voor jou dat het de andere kant op gaat en je seksleven juist niet de ijskast in hoeft :D

Je hoort het wel eens, maar ik houd m'n hart vast. :9 Ik heb het weggestopt, maar ik meen mij te herinneren dat we de vorige keer geen seks hebben gehad van het bezwangeren tot ruim een half jaar na de geboorte. Iets van anderhalf jaar ofzo. Alles wat dan wel gebeurt is winst! *)
Er zijn belangrijkere dingen!

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:11 schreef Aure het volgende:
Oeh dat ik way to play ziet er leuk uit. Goede tip Lemijn! Die ga ik hopelijk onthouden :+
Ziet er heel leuk uit! Wel pittig geprijsd, ga eens marktplaats en/of acties opzoeken. :9
pi_190910334
Anderhalf jaar, ik geloof dat ik dan stilletjes in een hoekje zou zitten huilen ;( Respect voor jou NJ :D
pi_190910426
Waytoplay heb ik toevallig 1 minuut geleden besteld en nu lees ik het hier :') Fijn dat het bevalt Lemijn! Ik hoop hier ook want voertuigen zijn alles.

Weinig nuttige tips mini, meeste is al gezegd! Wij hebben het gisteren gevierd. Casper heeft een wobbel van mij gekregen en van mijn ouders en broertjes een trybike (loopfiets), beide vallen in de smaak :) houten memory vond ik ook leuk.

Morgen leg ik voor het laatst een dreumes in bed :D

Gefeliciteerd nog NJ! Leuk!
  maandag 6 januari 2020 @ 21:30:30 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190910428
Ik ben zelf niet heel dol op de waytoplay trouwens. Want het is relatief moeilijk om zelf te leggen (voor mijn peuter van 2,5) dus ik moet altijd meedoen alles doen. En de credits voor het idee gaan naar de tweede verjaardag van Noud.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190910527
Net even overleg gehad met Lemijn en met de huisartsenpost, we mogen het vannacht even afwachten en morgen even naar de eigen huisarts. Mocht er vannacht wat veranderen, dan terugbellen met de hap.

Dank voor jullie tips.
pi_190910881
Hopelijk niks vervelends :*
pi_190913404
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O

Lemijn, nogmaals dank :*.
pi_190914339
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:13 schreef Aure het volgende:

Heh, helemaal dit! :7

Ontzettend gefeliciteerd nog, NJ! O+
pi_190914350
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:57 schreef Malteser het volgende:
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O
Achgos toch! Hopen dat het nou snel overgaat en sterkte met de wekker alvast!
pi_190914359
Er is besteld! *O*

@Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
  dinsdag 7 januari 2020 @ 04:39:33 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190914590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:22 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
Ik niet, Jacob! :') .
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:08 schreef Lemijn het volgende:
@:minilot: Jacob zou zeggen meer auto's. Want 5 is ongeveer niks. En hij zou ook zeggen: waytoplay! Vind je misschien niks maar hier wordt er al heel lang dagelijks mee gespeeld.
pi_190914809
quote:

Ahw, hopelijk slaat de ab snel aan :*
  dinsdag 7 januari 2020 @ 08:06:15 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190915145
quote:

Achossie, arm jochie. Beterschap :* :*
pi_190915531
Goed dat jullie toch langs zijn gegaan Malteser. Beterschap en veel koffie toegewenst!
pi_190915707
Wat goed dat jullie zijn langsgegaan, Malteser! Beterschap. En wat fijn Lemijn dat je zulk goed advies geeft!

Die hebben wij ook minilot...
pi_190915725
Jagar, was het vanmorgen weer iets minder vroeg? En waar heb je op gesolliciteerd?
pi_190915748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagar, was het vanmorgen weer iets minder vroeg? En waar heb je op gesolliciteerd?
vanmorgen was het 6 uur, alweer wat beter!

Ik ben op van alles aan het solliciteren, ik zit nu thuis. Vind het wel spannend, weer gaan werken. Ben vanaf November 2017 thuis met de kinderen geweest....
pi_190915944
@Malteser goed dat je je gevoel hebt gevolgd! Beterschap.

@minilot ben benieuwd wat hij van het spel gaat vinden, die staat hier ook op het lijstje. Net als een abbo voor een park hier in de buurt (maar die krijgt hij sowieso) en een loopfiets maar daarvoor moeten we tegen die tijd even kijken welke maat fiets het beste is. we hebben nog een paar maand de tijd maar ik haat verlanglijstjesstress dus na de kerst start ik direct een nieuw lijstje voor de verjaardag en na de verjaardag voor sint/kerst.
pi_190915969
wij vragen waarschijnlijk iedereen geld te geven, en kopen dan dit voor O: https://modutoy.com

We hebben namelijk al spelletjes, puzzels, boeken, auto's, dieren, treinbanen etc. etc. etc. Echt, bij een 2e kind nog moeilijker...
pi_190916073
Boomgaard is hier echt vaak gespeeld Mini, ben benieuwd hoe die bij jullie bevalt. Samen spelletjes doen is echt leuk. B is natuurlijk al bijna 6 en vindt het gezellig om samen rummikub of wie is het te doen. Hopelijk gaat Juul het ook allemaal leuk vinden.

Malteser, auch, dat ziet er echt pijnlijk uit, hopelijk slaat de AB snel aan.

Spannend om weer te solliciteren Jagar, zal wel wennen zijn als je eenmaal gaat werken.
Het lijkt me ook echt lastig om voor een tweede kind van hetzelfde geslacht wat te verzinnen. Wij vinden het al lastig terwijl wij nog voor full roze kunnen gaan.

Juul was vanochtend echt bloedsjago, heb medelijden met mijn schatje die met haar thuis is vandaag en vanmiddag naar het zwembad moet voor zwemles van B. Ze sliep om 07:00 nog totdat B luid zingend door de gang ging boven. Dus ik snap wel dat ze sjago was.
pi_190916206
Ach @Malteser, arme Mars. :* Goed dat je toch gegaan bent en hopelijk slaat de AB snel aan. Heeft hij er zelf veel last van?

Spannend @Jagärtrut! Ik hoop dat je snel ergens aan de slag kan met een fijne klus.

En eens dat het vinden van cadeaus bij een tweede kind van hetzelfde geslacht lastig is. Wij slibben dicht van de boekjes en auto's vooral.

Het leek gistermiddag en -avond wat beter te gaan met Welpje, zowaar best goed geslapen (hoewel wel op onze kamer), maar tegen 5 uur werd er toch weer gespuugd en was hij wat huilerig. Met veel twijfel toch maar weer naar de GO gebracht, met de hoop dat hij daar in elk geval afleiding heeft. Bij mij was hij namelijk ook niet per se rustig... Ik blijf dat wel lastig vinden hoor, weten waar ik goed aan doe in deze situaties.
pi_190917646
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:25 schreef Aure het volgende:
Anderhalf jaar, ik geloof dat ik dan stilletjes in een hoekje zou zitten huilen ;( Respect voor jou NJ :D
Heb alle hoekjes wel gehad hoor. :@ Lekker dubbelzinnig ook trouwens. *) Maar hé, kan alleen maar beter zijn dan dit keer toch! Toch?! :9
quote:

Goed dat je naar je moedergevoel hebt geluisterd! En je Lemijngevoel.
Hopelijk slaat het snel aan!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, helemaal dit! :7

Ontzettend gefeliciteerd nog, NJ! O+
Ik laat ook gewoon allemaal van die linkjes open staan op de laptop nu, over extra veel zin tijdens de zwangerschap enzo. Indirect hinten ofzo. Niet geschoten is altijd mis!
Thanks! :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:22 schreef minilot het volgende:
Er is besteld! *O*

[ afbeelding ]

@:Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
Leuk! Ben benieuwd hoe hij het vindt, hier ligt hij (nog ingepakt) klaar voor als ze iets ouder is. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vanmorgen was het 6 uur, alweer wat beter!

Ik ben op van alles aan het solliciteren, ik zit nu thuis. Vind het wel spannend, weer gaan werken. Ben vanaf November 2017 thuis met de kinderen geweest....
Dat is zeker spannend, zal wel even pittig zijn weer! Ook weer aan het kijken naar werk zoals je hiervoor al deed, of totaal wat anders?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:22 schreef lunapuella het volgende:
Ach @:Malteser, arme Mars. :* Goed dat je toch gegaan bent en hopelijk slaat de AB snel aan. Heeft hij er zelf veel last van?

Spannend @:Jagärtrut! Ik hoop dat je snel ergens aan de slag kan met een fijne klus.

En eens dat het vinden van cadeaus bij een tweede kind van hetzelfde geslacht lastig is. Wij slibben dicht van de boekjes en auto's vooral.

Het leek gistermiddag en -avond wat beter te gaan met Welpje, zowaar best goed geslapen (hoewel wel op onze kamer), maar tegen 5 uur werd er toch weer gespuugd en was hij wat huilerig. Met veel twijfel toch maar weer naar de GO gebracht, met de hoop dat hij daar in elk geval afleiding heeft. Bij mij was hij namelijk ook niet per se rustig... Ik blijf dat wel lastig vinden hoor, weten waar ik goed aan doe in deze situaties.
Soms zijn ze zoveel beter te pas bij de KDV of GO.. Stom is dat hé. Vanavond maar extra lief voor 'm zijn en hopen dat het spugen niet te lang duurt.
pi_190917668
Tijdens het typen van dit bericht verslikte onze dame zich in een stukje brood, paniek, paniek. Zie haar niet snel angstig, maar dit was even niet tof. Vandaag (en verder deze week) wat meer vrij omdat er volgende week weer een drukke week aankomt, even tijd maken voor elkaar. O+
pi_190918013
Lemijngevoel O+

Ik vind dat tegenwoordig best een ding trouwens, de hap bellen. Jip werd al een week voor de kerst ziek en het zat mij echt niet lekker, het was anders dan anders. Op zaterdag de hap gebeld, mochten langs komen, niks raars in de longen gehoord, wel vaker puffen. Maandag was hij nóg zieker (koorts rond de 40), huisarts gebeld, lage ontstekingswaarde dus gewoon een virus en uitzieken was de conclusie. En hij werd maar zieker en zieker en we hebben eerste en tweede kerstdag echt continu zitten uitstellen met weer bellen, want ja, uitzieken toch? Tot hij al een hele dag letterlijk naar adem lag te happen, en zijn temp nog steeds boven de 40 was, toch maar weer gebeld. En nouja, de rest kennen jullie :P maar goed, ik voel dus wel een drempel :{
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:57:53 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190918188
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
pi_190918194
Beterschap Malteser! Goed opgepakt samen met Lemijn ;) Hopelijk gaat het snel beter met hem.

Hopelijk kun je snel wat vinden Jagar :)

Casper was vanochtend vroeg wakker en lag naast mij in bed en hoorde blijkbaar de haan van de buren. Ik hoor dat beest inmiddels niet meer maar er klonk ineens een ‘koekelekoeee’ naast mij :') O+
pi_190918353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
Ik lees mee, wij mogen volgende week langs de kno-arts.
pi_190918450
@Wolken heeft misschien wel tips voor jullie?
pi_190919615
quote:

Voor KNO artsen is het natuurlijk vrij standaard werk en ook als je kleintje nu niet ziek is kijken ze wel naar de geschiedenis. Wat je wel ook kan vragen is of ze even willen kijken naar de neusamandel, die is bij Bikkel er toen ook gelijk uitgehaald tijdens de operatie omdat deze zo groot was.
pi_190924225
Met Mars gaat het goed. Hij gebruikt zijn handje voorzichtig aan wel weer en de roodheid bovenop is sterk afgenomen. De AB lijkt dus al wel wat te doen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:44 schreef Aure het volgende:
Lemijngevoel O+

Ik vind dat tegenwoordig best een ding trouwens, de hap bellen. Jip werd al een week voor de kerst ziek en het zat mij echt niet lekker, het was anders dan anders. Op zaterdag de hap gebeld, mochten langs komen, niks raars in de longen gehoord, wel vaker puffen. Maandag was hij nóg zieker (koorts rond de 40), huisarts gebeld, lage ontstekingswaarde dus gewoon een virus en uitzieken was de conclusie. En hij werd maar zieker en zieker en we hebben eerste en tweede kerstdag echt continu zitten uitstellen met weer bellen, want ja, uitzieken toch? Tot hij al een hele dag letterlijk naar adem lag te happen, en zijn temp nog steeds boven de 40 was, toch maar weer gebeld. En nouja, de rest kennen jullie :P maar goed, ik voel dus wel een drempel :{
Nou, ik vind dat dus ook een ding. De drempel is zo hoog.
Ik belde vanwege ongerustheid, maar werd een soort van ‘afgewimpeld’. Ik hield er een onrustig gevoel aan over maar wil ook niet de overbezorgde zeurouder zijn want dan word ik straks helemaal niet meer serieus genomen.

Na een uur buikpijn bij mij en een groeiende ontsteking bij Mars hakte ik de knoop door, mede op aandringen van Lemijn. Ik liet mijn man naar huis komen voor oudste en belde opnieuw de hap. Ik mocht dan wel even komen als ik dan toch zo ongerust was....
“Goed dat je gekomen bent, we starten direct met antibiotica want dit is een lelijke en diepe huidinfectie.”

Zucht. Dat moedergevoel van mij, daar moet ik echt meer op leren vertrouwen.
pi_190925497
Wat rot om zo afgewimpeld te worden zeg. Goed dat je toch doorgezet hebt!

Wij zaten vandaag ook bij de HA.
SPOILER
pi_190925536
quote:

Bollie heeft afgelopen vrijdag buisjes gekregen. Haar amandelen waren goed verder, dus die zijn blijven zitten.

Ik hoefde niet veel te vertellen bij de kno hoor, ze krijgen info door over de klachten waarvoor je verwezen bent, de opties werden besproken, dat was het wel. Stond binnen 10 minuten weer buiten.
pi_190931111
Er ligt een verse peuter ( :D ) naast mij te slapen (was eerst om 5:10 al wakker vanochtend :')) dus ik kom hier afscheid nemen!

Wat was dit een leuk jaar met enorm veel ontwikkelingen O+ Tot snel of minder snel in het peutertopic :W

Hij was afgelopen zondag ook al een beetje jarig:
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 08-01-2020 07:39:34 ]
pi_190931157
Gefeliciteerd O+ *O*!!
pi_190931254
Gefeliciteerd met je leuke peuter, Belle! O+ Wat een leuke taart ook.
Tot snel in het volgende topic. O+
pi_190931274
Gefeliciteerd LBF!

Wij hadden vannacht weer eens een Juul tussen ons in liggen. We zitten nu op 1x per week dat ze 's nachts wakker wordt en alleen doorslaapt tussen ons in.

Koffie?
pi_190931304
Gefeliciteerd LBF *O* En wat een prachtige taart!
pi_190931388
Gefeliciteerd BelleFleur! *O*

Vanochtend weer spuug, dus toch maar afgemeld bij de GO. Uiteraard is hij sindsdien juist vrolijk. :')
pi_190931580
Gefeliciteerd Casper en Fleur O+
pi_190932515
Ah Luna dat is wel naar steeds, gelukkig is ie wel vrolijk.
En piemelontsteking boks, alleen bij ons heeft de kleuter het sinds gisteren. 3x daags een sodabad, hij heeft het eerder gehad en toen was het gelukkig binnen 3 dagen weg.

Juul is vannacht dus de halve nacht wakker geweest en ligt kletsend en zingend in bed momenteel. Raar kind. Ze was moe, gapen, omvallen dus even een ochtendslaapje, maar ze het klinkt erg gezellig door de babyfoon.

Hoe gaat het vandaag Malteser, roodheid weer minder geworden?
pi_190932932
Aah ook rot voor B. @exode, heeft hij er veel last van? Ketel heeft het ook weleens gehad en mijn man als kind ook, dus het zit blijkbaar in de familie.
pi_190933336
Luna, het valt mee, hij plast gewoon etc. Hij wilt alleen echt geen spijkerbroek aan en dat snap ik dus lekker in joggingbroek naar school. Bij hem zit het wederom halverwege zijn piemel dat was de vorige keer ook.
pi_190936883
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Er ligt een verse peuter ( :D ) naast mij te slapen (was eerst om 5:10 al wakker vanochtend :')) dus ik kom hier afscheid nemen!

Wat was dit een leuk jaar met enorm veel ontwikkelingen O+ Tot snel of minder snel in het peutertopic :W

Hij was afgelopen zondag ook al een beetje jarig:
SPOILER
Gefeliciteerd! O+
pi_190937724
_O- Zo dan! :D

Een jaar geleden:

Een kwartier geleden:

pi_190939709
Wauw, dat lijkt dan nog zo kort terug hé @ToT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')