abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190527172
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zijn - in vergelijking met alcohol - aanzienlijk minder. Bij elke andere verslaving is schade vrijwel altijd omkeerbaar, bij alcohol in een vergevorderd stadium, niet.
Ah leuk nog een alcohol post. Je zou bijna denken dat dit topic over alcohol gaat en niet over coke.

Alcohol is idd veel slechter dan coke. Dat roep ik sinds het begin. Ik zie alleen niet in hoe dat pleit voor legalisatie van coke..
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190527280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah leuk nog een alcohol post. Je zou bijna denken dat dit topic over alcohol gaat en niet over coke.

Alcohol is idd veel slechter dan coke. Dat roep ik sinds het begin. Ik zie alleen niet in hoe dat pleit voor legalisatie van coke..
De vraag is meer wat een verbod rechtvaardigt.
pi_190527341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja hoor, maar daar is absoluut ook voor gecorrigeerd. Het wordt niet zo maar ineens gepubliceerd in The Lancet.
Tis gewoon onzin man :')
pi_190527354
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

:')
pi_190527413
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vraag is meer wat een verbod rechtvaardigt.
Het normaliseert geen spul wat schade aan gebruiker en maatschappij oplevert.
pi_190527414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Misschien toch maar wat crack nemen in plaats van een wijntje bij het eten... is toch gezonder...
pi_190527465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het normaliseert geen spul wat schade aan gebruiker en maatschappij oplevert.
Bewijs eerst maar eens dat het opheffen van een verbod meer gebruik in de hand werkt.
pi_190527549
aha
AIVD kerstpuzzel 2024: 1, 2, 3, 4abc, 6, 7ab, 11, 13, 14bc, 16, 18a, 25abc, 27
  woensdag 18 december 2019 @ 22:10:36 #234
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190527602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Haha dus nu begin je naast alcohol ook maar weer voor tabak.

Ik reageer morgen wel even uitgebreider.
Het is in discussies toch logisch om vergelijkingen te maken, om zaken in perspectief te plaatsen? Mijn hele punt valt samen als volgt simpel samen te vatten: legaliseren van drugs als XTC en coke levert meer voordelen op dan nadelen. Ik ontken niet dat er ook nadelen aan verbonden zijn, maar uiteindelijk wegen die niet op tegen de voordelen.

Het is geen gevalletje 'whataboutism', maar een simpele afweging tussen voor- en nadelen waarbij legalisering voor mij als beste uit de bus komt.

Ik heb tot nu toe nog geen goede argumenten gezien die mijn standpunt ontkrachten.
pi_190527886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Er gebruiken dan ook veel meer mensen alcohol dan heroine...
Ja maar daarom gaan ze cocaine nu legaliseren, dan loopt dat straks ongeveer gelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190528038
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bewijs eerst maar eens dat het opheffen van een verbod meer gebruik in de hand werkt.
Makkelijker verkrijgbaar, verdere normalisatie, meer gebruikers.

Verder wel grappig dat er hier dingen uit onderbuikgevoel worden geroepen (ja de criminaliteit verdwijnt) om het verbod op te heffen, en als iemand pleit voor alles laten zoals het is moet ie opeens gaan bewijzen.

Waar zijn jouw bewijzen dat het aantal gebruikers afneemt? Waar zijn jouw bewijzen dat de criminaliteit afneemt?

Je kunt het amper bewikzen want er zijn geen vergelijkbare landen met een legaal coke beleid.
pi_190528041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Leg maar eens haarfijn uit waarom het niet klopt dan. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190528068
Ondanks dat ik denk dat dit beleid best het proberen waard is zou ik zelf eerder eerst softdrugs en wellicht XTC legaliseren. Mocht dit een succesvolle test zijn kun je hier later misschien cocaïne aan toevoegen. Het initiatief is goed maar loop niet te hard van stapel. Krijg dit met moeite uit mijn strot omdat het van D66 is. Maar een goed voorstel moet je ook als zodaning bestempelen.
pi_190528157
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Verder wel grappig dat er hier dingen uit onderbuikgevoel worden geroepen (ja de criminaliteit verdwijnt) om het verbod op te heffen, en als iemand pleit voor alles laten zoals het is moet ie opeens gaan bewijzen.

Waar zijn jouw bewijzen dat het aantal gebruikers afneemt? Waar zijn jouw bewijzen dat de criminaliteit afneemt?

Je kunt het amper bewikzen want er zijn geen vergelijkbare landen met een legaal coke beleid.
....en aan coke raak je ook heel snel verslaafd.

Met uitzondering van de "recreatieve gebruikers."

Het zal ook wel wat drukker woorden op de afedeling "spoed" van het ziekenhuis.

Maar ja er is toch geen hoge werkdruk in de zorg, dus.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:33:24 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190528450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het feit dat export naar het buitenland en dus illegale activiteiten niet te controleren zijn als op grote schaal coke verbouwd gaat worden ?
Nu is dat ook niet te controleren. Of Nederland nou doorvoerland No 1 is, of productieland No 1 maakt geen verschil.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 18 december 2019 @ 22:36:19 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190528550
quote:

onderbuikgevoel
Het zijn juist de verbieders die brullen vanuit de onderbuik en de realiteit negeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 18 december 2019 @ 22:41:49 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190528699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

....en aan coke raak je ook heel snel verslaafd.

Met uitzondering van de "recreatieve gebruikers."

Het zal ook wel wat drukker woorden op de afedeling "spoed" van het ziekenhuis.

Maar ja er is toch geen hoge werkdruk in de zorg, dus.
Verslaving is vooral genetisch bepaald bij de gebruiker, los van de activiteit of substantie. Dus of het nu roken, drinken, gokken of drugs gebruiken is: verslaving ligt vooral ten grondslag aan de verslavingsgevoelige geest van de gebruiker. Roken, alcohol en heroïne zijn daarbij ook nog eens geestelijk en lichamelijk verslavend. Coke, XTC en cannabis zijn voornamelijk geestelijk verslavend.
pi_190528731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:41 schreef Repentless het volgende:

[..]

Verslaving is vooral genetisch bepaald bij de gebruiker, los van de activiteit of substantie. Dus of het nu roken, drinken, gokken of drugs gebruiken is: verslaving ligt vooral ten grondslag aan de verslavingsgevoelige geest van de gebruiker. Roken, alcohol en heroïne zijn daarbij ook nog eens geestelijk en lichamelijk verslavend. Coke, XTC en cannabis zijn voornamelijk geestelijk verslavend.
Ja maar gebruikers van coke liggen elk weekend op de spoed door hartproblemen.

Verder zelf weten of je het gebruikt of legaliseert. Maar die mensen die op de spoed werken zullen er niet erg blij mee zijn, bedoel ik.

Misschien als je een baan zoekt op de spoed weer wel.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:55:15 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190529110
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De drempel is nu ook al laag. Een gram coke halen is in dit land bijna net zo makkelijk als het scoren van hamburger bij de McDonald's. Verschil is dat als je het legaliseert, je figuren zoals die Taghi niet loopt te spekken.
Ja, want die figuren als Taghi worden dan opeens allemaal modelburgers en gaan bij schoonmaakbedrijf De Natte Spons in loondienst kantoren schoonmaken?

Die gaan gewoon wat anders illegaals doen.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:57:59 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190529192
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die drempel is al gigantisch laag. Zou zelfs hoger kunnen worden als het via officiële kanalen aangeschaft moet worden.
Want de dealers zijn dan opeens weg?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:58:54 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190529226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, want die figuren als Taghi worden dan opeens allemaal modelburgers en gaan bij schoonmaakbedrijf De Natte Spons in loondienst kantoren schoonmaken?

Die gaan gewoon wat anders illegaals doen.
Die blijven hetzelfde doen hoor. Reguleren betekend automatisch dat het duurder zal worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190529452
we weten sinds de jaren 70 al dat legaliseren het beste is, maar ik zie het nog steeds niet snel gebeuren.
zelfs coke is op meerdere vlakken minder schadelijk dan alcohol. alcohol is legaal en gaat relatief gewoon goed. maar ja, logica is kennelijk niet belangrijk als het hierom gaat. principes wel. en eraan vasthouden, zelfs al slaat het nergens op.
pi_190529559
quote:

[..]

Er zijn meer landen die experimenten met drugs hebben uitgevoerd. En vooralsnog lijkt het erop dat het gebruik eerder iets afneemt dan toeneemt.
  woensdag 18 december 2019 @ 23:12:01 #249
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190529647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja maar gebruikers van coke liggen elk weekend op de spoed door hartproblemen.

Verder zelf weten of je het gebruikt of legaliseert. Maar die mensen die op de spoed werken zullen er niet erg blij mee zijn, bedoel ik.

Misschien als je een baan zoekt op de spoed weer wel.
Ik reageerde op de verslavingskans, niet op de acute gezondheidsrisico's.

Overigens neem ik aan dat het aantal mensen met alcoholvergiftiging op de spoedeisende hulp elk weekend hoger is dan het aantal cokegebruikers met hartproblemen, maar daar lijk jij beter in ingevoerd.

Ik heb het overigens even opgezocht en eerlijk is eerlijk: alcohol leidt zelden tot een fatale overdosis, in tegenstelling tot coke en XTC. Dus in die zin is het acute gevaar bij overmatig gebruik hoger bij de illegale drugs.

Zet je het echter af tegen het aantal doden door schadelijk gebruik, afhankelijkheid, leverziekten en in het verkeer, is het aantal doden bij XTC en coke 0, tegen 1500 door alcohol.
pi_190529862
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik reageerde op de verslavingskans, niet op de acute gezondheidsrisico's.

Overigens neem ik aan dat het aantal mensen met alcoholvergiftiging op de spoedeisende hulp elk weekend hoger is dan het aantal cokegebruikers met hartproblemen, maar daar lijk jij beter in ingevoerd.

Ik heb het overigens even opgezocht en eerlijk is eerlijk: alcohol leidt zelden tot een fatale overdosis, in tegenstelling tot coke en XTC. Dus in die zin is het acute gevaar bij overmatig gebruik hoger bij de illegale drugs.

Zet je het echter af tegen het aantal doden door schadelijk gebruik, afhankelijkheid, leverziekten en in het verkeer, is het aantal doden bij XTC en coke 0, tegen 1500 door alcohol.
Ik denk dat het allergevaarlijkste juist de mix is van alcohol en coke.

Tis in ieder geval niet gezond. ;) Daar kunnen we het wel over eens zijn, denk ik.

Het is ook wel op een vreemde manier grappig dat roken overal verboden wordt en coke dan weer wordt gelegaliseerd als het aan D66 zou liggen.

Ik ben er ook mee opgehouden om er de logica van proberen in te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')