abonnement Unibet Coolblue
pi_190599444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 10:33 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, we zijn er dus bijna, de WA is door het Parlement heen met een grote meerderheid (124 stemmen) en vanaf 31-1 mag het VK proefdraaien in de wereld waar ze wel moeten volgen maar geen inspraak of zeggenschap hebben.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die geweldige inspraak en zeggenschap die ze zouden hebben in de EU.
Ik kan me nog herinneren dat Cameron langs alle EU landen ging om een betere deal voor het VK eruit te slepen. Helaas ving hij bot en schreef hij het referendum uit.
Als je niet eens inspraak en zeggenschap hebt over de relatie met je buren in de EU, dan vraag ik mijzelf af hoe die geweldige inspraak en zeggenschap er wel uit ziet.

Of moet ik het een beetje zien zoals op het kamp, we investeren met zijn allen in wiet en Pietje mag bepalen hoe de elektra geregeld word en Henk mag de filters plaatsen.
Maar uiteindelijk moet de voordeur open blijven en ben je verplicht elke zondag bij moeders op de koffie te gaan anders sta je er alleen voor.
Inspraak en zeggenschap in de kaders die een ander voor jouw bepaalt.
  zondag 22 december 2019 @ 19:35:24 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190599717
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die geweldige inspraak en zeggenschap die ze zouden hebben in de EU.
Ze hebben zetels in het Europarlement en hebben vetorecht bij elke beslissing. Dit wordt ook wel "democratie" genoemd.
pi_190599773
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2019 19:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze hebben zetels in het Europarlement en hebben vetorecht bij elke beslissing. Dit wordt ook wel "democratie" genoemd.
En nu kunnen ze doen en laten wat ze willen.
  zondag 22 december 2019 @ 19:50:12 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190599871
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En nu kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Behalve als ze spullen naar de EU willen exporteren, want dan hebben ze zich nu aan regels te houden waar ze verder geen invloed op hebben.
pi_190601027
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2019 19:50 schreef Tijn het volgende:

[..]

Behalve als ze spullen naar de EU willen exporteren, want dan hebben ze zich nu aan regels te houden waar ze verder geen invloed op hebben.
Net zoals elk ander land buiten de EU toch.
  zondag 22 december 2019 @ 21:30:03 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190602224
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 20:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Net zoals elk ander land buiten de EU toch.
Zeker. Maar die landen liggen vaak dichtbij andere handelspartners waarmee ze een blok vormen. Weinig landen opereren helemaal in hun eentje in deze wereld.
  zondag 22 december 2019 @ 21:41:37 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190602481
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2019 21:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker. Maar die landen liggen vaak dichtbij andere handelspartners waarmee ze een blok vormen. Weinig landen opereren helemaal in hun eentje in deze wereld.
En dat heeft een reden..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_190608739
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2019 21:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker. Maar die landen liggen vaak dichtbij andere handelspartners waarmee ze een blok vormen. Weiniggeen enkel landen opereren opereert helemaal in hun eentje in deze wereld.
Fixet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 23 december 2019 @ 10:35:43 #109
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_190609166
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Fixet
Ja maar de Britten waren ooit een wereldmacht, dat gaan ze gewoon opnieuw worden! Begrijp dat dan.
pi_190609275
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:58 schreef devlinmr het volgende:
Fixet
Mauritanië is toch zo'n land? Heeft geen handelsovereenkomsten en is van geen enkel handelsblok lid. Het is dan ook een welvarende grootmacht met een bloeiende econo- ...oh wacht.
pi_190609420
quote:
5s.gif Op maandag 23 december 2019 10:47 schreef chibibo het volgende:

[..]

Mauritanië is toch zo'n land? Heeft geen handelsovereenkomsten en is van geen enkel handelsblok lid. Het is dan ook een welvarende grootmacht met een bloeiende econo- ...oh wacht.
Mauritanië heeft het grootste visakkoord dat de EU gesloten heeft.

https://www.visserijnieuw(...)-eu-145-miljoen-euro
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 23 december 2019 @ 11:08:36 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190609497
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Fixet
Noord Korea doet een aardige poging, toch? :+
pi_190609586
quote:
5s.gif Op maandag 23 december 2019 10:47 schreef chibibo het volgende:

[..]

Mauritanië is toch zo'n land? Heeft geen handelsovereenkomsten en is van geen enkel handelsblok lid. Het is dan ook een welvarende grootmacht met een bloeiende econo- ...oh wacht.
Zelfs Mauritanië

Mauritania is a member of the Arab Maghreb Union (Algeria, Libya, Morocco, and Tunisia) economic trade block

https://www.export.gov/article?id=Mauritania-Trade-Agreements
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_190609595
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 11:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Noord Korea doet een aardige poging, toch? :+
Nope... China en NK hebben een trade deal
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 23 december 2019 @ 11:37:03 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190609882
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nope... China en NK hebben een trade deal
Ja nou ja, het Verenigd Koninkrijk heeft een deal met de Faeröereilanden he :7
pi_190610390
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 11:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja nou ja, het Verenigd Koninkrijk heeft een deal met de Faeröereilanden he :7
Ships... Was ik vergeten idd. Komt allemaal goed dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Redactie Games maandag 23 december 2019 @ 12:30:11 #117
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_190610672
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 11:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja nou ja, het Verenigd Koninkrijk heeft een deal met de Faeröereilanden he :7
Ah ja, de economische grootmacht Faeröer! :D
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 13:05:27 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_190611107
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die geweldige inspraak en zeggenschap die ze zouden hebben in de EU.
Ik kan me nog herinneren dat Cameron langs alle EU landen ging om een betere deal voor het VK eruit te slepen. Helaas ving hij bot en schreef hij het referendum uit.
Als je niet eens inspraak en zeggenschap hebt over de relatie met je buren in de EU, dan vraag ik mijzelf af hoe die geweldige inspraak en zeggenschap er wel uit ziet.

Of moet ik het een beetje zien zoals op het kamp, we investeren met zijn allen in wiet en Pietje mag bepalen hoe de elektra geregeld word en Henk mag de filters plaatsen.
Maar uiteindelijk moet de voordeur open blijven en ben je verplicht elke zondag bij moeders op de koffie te gaan anders sta je er alleen voor.
Inspraak en zeggenschap in de kaders die een ander voor jouw bepaalt.
Kun jij ook posten zonder fantasieen, verzinsels en leugens of is dat alles wat je hebt?

Laten we beginnen met Cameron, die kreeg wel concessies van de EU op alle punten die hij vroeg terwijl het VK al de meeste opt-outs, speciale regelingen en kortingen heeft van alle lidstaten. Dus daar begin je al met liegen over inspraak en zeggenschap. Verder ga ik er niet eens meer op in, dit is gewoon lachwekkende bullshit die jij post.

PS: De Britten hebben nooit de regels voor migratie die de rest van de EU wel hanteert ingevoerd en zitten niet in Schengen. Dus...blijkbaar kan je als lidstaat gewoon zelf die keuzes maken of niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_190612064
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:15 schreef devlinmr het volgende:
Zelfs Mauritanië

Mauritania is a member of the Arab Maghreb Union (Algeria, Libya, Morocco, and Tunisia) economic trade block

https://www.export.gov/article?id=Mauritania-Trade-Agreements
Ik herinner me dat het werd aangehaald, tijdens de discussie of de UK niet simpelweg een tijdlang onder WTO-regels zou kunnen opereren, als enige land dat dit deed. Blijkbaar klopt dat dus niet. Dank voor de correctie.
  maandag 23 december 2019 @ 23:01:59 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190622185
Britse tabloids weer bezig

JamesMelville twitterde op maandag 23-12-2019 om 12:36:37 Of all the photos the Daily Mail could have chosen of Antonio Rüdiger to run alongside their ‘monkey chant’ story, they choose this one. It’s beyond repugnant. https://t.co/N84Ay0zVgB reageer retweet
Daily Mail toppers!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 december 2019 @ 20:09:20 #121
862 Arcee
Look closer
pi_190722616
Niet iedereen vindt het een goed idee om buitenlands personeel dat voor de NHS gaat werken op een tijdelijk visum fors meer geld te laten neertellen voor zorgkosten:
https://www.theguardian.c(...)-nhs-ovserseas-staff
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190767754
Wantoestandjes in het eurocircus gaan onverminderd door...

Mijn God, wat zullen de Britten blij zijn dat ze van deze hypocriete idioten zijn verlost!

EU-parlementsleden nemen vliegtuig naar Straatsburg, hun chauffeurs volgen met lege auto’s “in belang van goed financieel beheer”

De leden van het Europees Parlement verhuizen elke maand van Brussel naar Straatsburg voor de plenaire vergaderingen van hun assemblee. Ook de chauffeurdienst van het parlement maakt dan die verplaatsing van 450 kilometer. De ongeveer 120 wagens worden naar Straatsburg gereden, zodat de verkozenen ginder van de luchthaven of het station naar het parlement gebracht kunnen worden.

De meeste van die 120 wagens blijven, met uitzondering van de chauffeur, volledig leeg tijdens dat traject. Want slechts enkele van 751 Europese parlementsleden maken van de gelegenheid gebruik om mee naar Straatsburg te reizen. Zo zijn voor de zitting van november nauwelijks 25 verkozenen meegereden.


https://www.hln.be/nieuws(...)eel-beheer~a67a0fe4/
pi_190768510
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:45 schreef riazop het volgende:
Wantoestandjes in het eurocircus gaan onverminderd door...

Mijn God, wat zullen de Britten blij zijn dat ze van deze hypocriete idioten zijn verlost!

EU-parlementsleden nemen vliegtuig naar Straatsburg, hun chauffeurs volgen met lege auto’s “in belang van goed financieel beheer”

De leden van het Europees Parlement verhuizen elke maand van Brussel naar Straatsburg voor de plenaire vergaderingen van hun assemblee. Ook de chauffeurdienst van het parlement maakt dan die verplaatsing van 450 kilometer. De ongeveer 120 wagens worden naar Straatsburg gereden, zodat de verkozenen ginder van de luchthaven of het station naar het parlement gebracht kunnen worden.

De meeste van die 120 wagens blijven, met uitzondering van de chauffeur, volledig leeg tijdens dat traject. Want slechts enkele van 751 Europese parlementsleden maken van de gelegenheid gebruik om mee naar Straatsburg te reizen. Zo zijn voor de zitting van november nauwelijks 25 verkozenen meegereden.


https://www.hln.be/nieuws(...)eel-beheer~a67a0fe4/
Hoe is dit een "wantoestand"?
Hoe heeft dit met Brexit/Britse politiek te maken?
Je weet dat ook voorstanders van de EU tegen dit verhuiscircus zijn maar dat het politiek erg gevoelig ligt?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_190768713
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 13:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoe is dit een "wantoestand"?
Hoe heeft dit met Brexit/Britse politiek te maken?
Je weet dat ook voorstanders van de EU tegen dit verhuiscircus zijn maar dat het politiek erg gevoelig ligt?
Je vindt deze waanzin geen wantoestand?

Dit soort onzin is juist een reden voor brexit geweest

Eurofielen krijgen het maar niet opgelost
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')